Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na wstępie chciałbym sie przywitać ......przekopałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi jak gdzieś juz coś było to bardzo bym prosił o przekierowanie (jestem tu nowym użytkownikiem więc prosze o wyrozumiałość )....problem dotyczy e90 klap nagrzewnicy panel świeci ale żadne klapy nie pracują brak nawiewu wieje tylko z tyłu od pasażerów Moje pytanie brzmi czy jak uległ uszkodzeniu jakiś silniczek sterujący klapami to wszystkie klapy przestają działać (tzn połączone są szeregowo?) podłączałem inpe takie błędy mi wyskoczyły 9C56/9C5F/9C62/9C48/9C49/9C4A/9C4B/9C4C wykasowanie ich nic nie dało :roll:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jaką masz klimatyzację...???

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/body/heating-air-conditioning-functions/air-distribution/25K67rA


Podaj miesiąc i rok produkcji


Klapy

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/body/heating-air-conditioning-functions/heater-circuit/description-of-air-distribution-flap/GP9GGQH2


Czujniki temperatury

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/body/heating-air-conditioning-functions/heater-circuit/description-of-air-distribution-flap/H7RPE2uq


Obwód Nagrzewnicy

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/body/heating-air-conditioning-functions/heater-circuit/description-of-heater-circuit/GOS22Ms8


9C56

czujnik zaparowania

Czujnik temperatury w stopach

Silnik przepustnicy powietrza obiegowego na biegu szybkim

9C5F

Czujnik wymiennika ciepła ogrzewania

Czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego

Czujnik temperatury nawiewu z lewej strony

włącznik zmiany położenia kolumny kierowniczej

Przepustnica mieszania powietrza tylnego przedziału z lewej strony

9C62

Czujnik temperatury parownika

Nastawnik struktury warstwowej tylnego przedziału

Przycisk SZM 3

Przepustnica nawiewu tylnego przedziału, silnik nastawczy konsola środkowa z lewej strony

9C48

Silnik przepustnicy mieszającej

Silnik przepustnicy świeżego powietrza z lewej strony

Silnik przepustnicy mieszającej po lewej (magistrala danych LIN)

9C49

Silnik przepustników świeżego powietrza z prawej strony

Silnik przepustnicy mieszającej po prawej (magistrala danych LIN)

9C4A

Silnik przepustnicy powietrza świeżego / przepływu powietrza

Silnik przepustnicy odmrażania

Silnik przepustnicy zamkniętego przepływu powietrza

Silnik przepustnicy ciśnienia spiętrzania

Przepustnica powietrza świeżego / obiegowego / ciśnienia spiętrzania (magistrala danych LIN)

9C4B

Silnik przepustnicy wentylacji z lewej strony

Silnik przepustnicy odmrażania

Silnik przepustnicy strefy dla stóp z prawej strony

Silnik przepustnicy odszraniania

Przepustnica odmrażania (magistrala danych LIN)

9C4C

Silnik przepustnicy wentylacji z prawej strony

Silnik przepustnicy strefy dla stóp z lewą stroną

Przepustnica strefy dla stóp (magistrala danych LIN)

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
To trzeba się dobrać do silników z tego co przeczytałem czy może ktoś wie czy trzeba sciągać cały kokpit czy może jest inny tam dostęp do silniczka klap od nagrzewnicy ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli dobrze czytałeś .......ja bym pojechał z tym na dobry komputer.

Wadą może być przewód elektryczny - brak połączenia/komunikacji.

Jest też opcja ,jeśli jeden z silniczków klapy jest wadliwy to reszta też nie odpowiada/nie działa.


Wykryta przeszkoda w zakresie ruchu napędu klapy mieszającej wskazuje na problem mechaniczny w pobliżu klapy mieszającej.

Brak komunikacji z napędem klap wskazuje na błąd elektryczny w danym silniku krokowym.


Brak komunikacji z kilkoma napędami klap wskazuje na uszkodzenie linii szyny LIN lub wadliwe połączenie wtykowe. W takim przypadku przyczyna błędu leży prawdopodobnie bezpośrednio przed topologicznie pierwszym nieodpowiadającym napędem klap.


Napęd klap z niepoprawnym adresem nie uczestniczy w komunikacji magistrali LIN. Błąd komunikacji w pamięci błędów jest wprowadzany z powodu braku telegramów odpowiedzi z tego napędu klap. W takim przypadku należy wykonać automatyczne ładowanie napędu klap.

Opublikowano
...podpinałem pod komputer żaden nie chciał ruszyć próbowałem je restartować zero efektów z tego co się zorientowałem czytając posty na forum odpowiada za to ten główny silniczek od mieszania powietrza przy nagrzewnicy tylko zawsze myslałem że jak jeden padnie to reszta będzie działać
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak dobrze zrozumiałem instrukcje, to silniczki są programowane - przydzielane jest im miejsce w obwodzie. Teraz pytanie ,który jest pierwszy???

Jeśli pierwszy nie działa (jest zepsuty mechanicznie lub nie ma połączenia elektrycznego że sterownikiem ) to reszta też stoi w miejscu.

Ja też nie wiem czy z pozycji dobrego programu robi się takie rzeczy. Jeśli jest taka informacja w instrukcji to serwis pewnie ogarnia takie sprawy.

Myślę ,że musisz znaleźć u siebie magika od BMW , który wykona ci taką diagnozę zanim zaczniesz rozbierać auto.

Opublikowano
Z tego co ja wiem to pierwszym silniczkem jest ten przy nagrzewnicy od mieszania ciepłego i zimnego powietrza i nie ma tam dostępu bez wyjęcia kokpitu niestety Ale wielkie dzięki za pomoc teraz jestem o te pare silniczków klap i czujników mądrzejszy :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najważniejsze pytanie nie zostało zadane:)

Jaką klimatyzacje ma to auto zamontowaną? Czy z fabryki wyjechała z tym panelem, czy ktoś chciał sobie zrobić upgrade i wsadził tylko fajny panel. Rozkoduj VIN i sprawdź, bo rozumiem że to świeży zakup.

Opublikowano
już rozbierałem panel na samym początku klapy jak były zamknięte tak są nadal podpięcie interfejsu diagnostycznego i próba restartu tzn automatycznego ustawienia klap tez skutku nie przyniosła klapy nawet nie drgnęły zachwile jeszcze raz sprawdze wszystkie wtyczki ale obawiam się że bez zdjecia całego kokpitu sie nie obejdzie :duh:
Opublikowano
No Panowie jesteście wielcy K...w środę byłem w serwisie podłączył komputer zainkasował 100 zł popatrzył poszperał i stwierdził że bez rozbierania kokpitu nic nie zrobi żeby szykować 1000 zł więc cóż umówiłem sie na poniedziałek bo zima idzie i nie da rady z zaparowanymi szybami jezdzić a wczoraj mnie podkusiło aby tu na grupie sie zalogować i co i z waszą pomocą ruszyło wszystko klapy działąją :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: jeszcze raz przed chwilą odpiąłem wszystkie wtyczki tylko na odpalonym silniku wpoiłem je z powrotem i wszystko ruszyło i 1000 zł w kieszeni został :norty: jeszcze raz wielkie dzięki może uda mi sie wam kiedyś zrewanżować :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No Panowie jesteście wielcy K...w środę byłem w serwisie podłączył komputer zainkasował 100 zł popatrzył poszperał i stwierdził że bez rozbierania kokpitu nic nie zrobi żeby szykować 1000 zł więc cóż umówiłem sie na poniedziałek bo zima idzie i nie da rady z zaparowanymi szybami jezdzić a wczoraj mnie podkusiło aby tu na grupie sie zalogować i co i z waszą pomocą ruszyło wszystko klapy działąją :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: jeszcze raz przed chwilą odpiąłem wszystkie wtyczki tylko na odpalonym silniku wpoiłem je z powrotem i wszystko ruszyło i 1000 zł w kieszeni został :norty: jeszcze raz wielkie dzięki może uda mi sie wam kiedyś zrewanżować :D



:cool2: :cool2: :cool2:


Jack79 :cool2:

Opublikowano
Teraz zastanawia mnie kolejna rzecz czy serwis który zajmuje się konkretnie marką bmw po podłączeniu interfejsu i z czytania błędów nie wiedzieli nie umieli zdiagnozować błędu czy po prostu chcieli mnie naciąć na 1000 zł robocizny plus części bo umówiłem sie na poniedziałek że im auto rano podrzucę i w środę prawdopodobnie do odbioru by był :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.