Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Szukam i nie mogę odnaleść informacji jak można poznać, że rozpoczoł się proces wypalania dpf w bmw f10 520d 184 km.

Z tego co wyczytałem to dochodzę do wniosku, że jest to praktycznie niemożliwe w tym samochodzie.

Jednocześnie wyczytałem, że jak się ten proces nie zakończy to przybywa oleju silnikowego i własnie taka sytuacja mi się przydażyła.

Miałem stan w połowie pomiędzy min i max, a wczoraj pokazało mi max (na wyświetlaczu), postanowiłem przejechać się autostradą i po kilkudziesięciu km stan oleju powrócił do połowy pomiędzy min i max.

Czytałem o dotrysku dodatkowej ilości paliwa, która jak nie zakończy się proces regeneracji może dostać się do oleju i powodować zwiększenie się jego stanu, szczególnie po kilku takich nieudanych próbach, ale jak wytłumaczyć, że stan powrócił do poprzedniej wartości.


Jeżeli ktoś ma wiedzę o zachodzących procesach przy wypalaniu dpf i wszystkim z tym związanym proszę niech napisze.


Pozdrawiam.

Marcin.

Edytowane przez marcink_1
Opublikowano

U mnie jest słyszalny basowy dźwięk z tłumika ale nie każdy tak ma poza tym ciężko też jeździć i się skupiać na tym ponieważ czasem sobie zagrasz mocniej muzyką i wtedy nie słyszysz więc najlepiej zaopatrz się w adapter + aplikacja BTool

Tu jest temat https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

Opublikowano
A ten łącznik to po co wymieniać?

Zeby nie wyło basowo duzo ludzi ignoruje ten łącznik i pozniej sa problemy z dpf podczas prawidłowego wypalania nie ma żadnego basowego wycia tylko silnik chodzi jeszcze ciszej niz przed procedura a drugi objaw wskazujący na uruchomienie procedury to trzymanie auta na wysokich obrotach tzn ze w przypadku skrzyni automatycznej auto pozniej zmienia biegi i częściej redukuje.

Opublikowano

Dopytuję ponieważ u mnie jest tak że gdy wypala to dźwięk mam jak z jakiejś basowej końcówki rodem z golfa 2(nie ujmując takim klasykom motoryzacji), różnica bardzo mała w dźwięku ale na tyle że żona zauważyła :wink:

Lecz fakt zaczynam podejrzewać swoją o ostatnie chwile. Drgania delikatne się pojawiły na jałowym biegu.

Paweł.
Opublikowano
Dopytuję ponieważ u mnie jest tak że gdy wypala to dźwięk mam jak z jakiejś basowej końcówki rodem z golfa 2(nie ujmując takim klasykom motoryzacji), różnica bardzo mała w dźwięku ale na tyle że żona zauważyła :wink:

Lecz fakt zaczynam podejrzewać swoją o ostatnie chwile. Drgania delikatne się pojawiły na jałowym biegu.

Póki nie dymi i nie czuć nic w kabinie to mozesz jeszcze jeździć najlepiej wjechać na jakis kanał czy podnośnik i sprawdzic poprostu w jakim jest stanie czy nie jest mocno poszarpana i sprawdź jak wypala sie dpf tzn jaki masz interwał pomiędzy Regeneracjami

Opublikowano
A jaka jest norma tzn. przy normalnym użytkowaniu auta jak często wypala się dpf?
Opublikowano

Zeby nie wyło basowo duzo ludzi ignoruje ten łącznik i pozniej sa problemy z dpf

Zapewne chodzi Ci o łącznik z pozycji nr 9 ze zdjęcia poniżej.

diag-7nel.jpg

Czy możesz poprzeć czymś swoją teorie i zobrazować dlaczego tak myślisz?

 

A jaka jest norma tzn. przy normalnym użytkowaniu auta jak często wypala się dpf?

Nie ma takowej, a zależne jest to od wielu czynników, a w szczególności od użytkowania auta. Zapraszam do lektury gdzie kolega poświęcił mnóstwo swojego czasu żeby nie zadawać pytań w kolejnych tematach.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=363791

 

Na tą chwilę mam co około 200-250km, a łącznik jadę sprawdzić w przyszłym tyg.

To normalne przebiegi jeżeli robisz je w mieście i troszkę poza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mówisz o elastycznym, tzw. Plecionce?

Tak dokładnie basowe wycie to początek jej konca.

 

Wymieniałem łącznik elastyczny wydechu w poprzedniej F10 i dźwięk basowy podczas wypalania DPF-a nie zniknął a poza tym ten dźwięk słychać bardziej w tyle samochodu i dużo osób ma podobnie.

Opublikowano

Bardzo łatwo rozpoznać kiedy się wypala... Dźwięk to jedna kwestia, zwłaszcza pod większym obciążeniem można to rozpoznać. Oprócz tego auto ma więcej mocy, chętniej reaguje na gaz..


Kwestia praktyki, jeżeli lubisz wsłuchiwać się w pracę silnika, to w końcu to rozpoznasz ;)

Wypala się w każdym momencie gdy po zgaszeniu chodzi też wentylator, znaczy że proces jest w trakcie :)

Opublikowano
Mówisz o elastycznym, tzw. Plecionce?

Tak dokładnie basowe wycie to początek jej konca.

 

Wymieniałem łącznik elastyczny wydechu w poprzedniej F10 i dźwięk basowy podczas wypalania DPF-a nie zniknął a poza tym ten dźwięk słychać bardziej w tyle samochodu i dużo osób ma podobnie.

 

To chyba co innego wymieniałeś kolego....

Wymienia sie go dlatego zeby nie buczało....

Opublikowano


To chyba co innego wymieniałeś kolego....

Wymienia sie go dlatego zeby nie buczało....

Tak tak zapewne kolega guzior2 nie tę plecionke wymienił :mrgreen: ja myślę że pomyliło mu się i wymienił swój koszyk wyklinowy na zakupy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Poza tym kolego możesz mi odpowiedzieć czemu przez nią są problemy dpf bo ja chyba mam jakiś problem :mrgreen: bo zrobiłem ponad 300km 50/50 i mam 8g, 12% i ciśnienie wsteczne w okolicach 10 hPa na jałowym, a w trasie wypalanie co 600-800km :norty: i jak wypala się to mi buczy :mrgreen:

Opublikowano


To chyba co innego wymieniałeś kolego....

Wymienia sie go dlatego zeby nie buczało....

Tak tak zapewne kolega guzior2 nie tę plecionke wymienił :mrgreen: ja myślę że pomyliło mu się i wymienił swój koszyk wyklinowy na zakupy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Poza tym kolego możesz mi odpowiedzieć czemu przez nią są problemy dpf bo ja chyba mam jakiś problem :mrgreen: bo zrobiłem ponad 300km 50/50 i mam 8g, 12% i ciśnienie wsteczne w okolicach 10 hPa na jałowym, a w trasie wypalanie co 600-800km :norty: i jak wypala się to mi buczy :mrgreen:

 

Wszystko ok dźwięk to tylko akustyka pozniej pojawia sie dymienie a jak jest mocno przepalona to zaczyna uciekać temperatura chyba dalej nie musze tłumaczyć czym to skutkuje..

Opublikowano
To już chyba mowa o kompletnie zniszczonej plecionce która da informacje już nie tylko przy aktywnej regeneracji ale również podczas normalnej eksploatacji.

Filter sie odezwie jak juz bedzie pełny przez problemy z wypalaniem turbo i egr tez dostają w tyłek jak temp spalin jest za niska itp itd.

Jak ktos ma troche doświadczenia to dobrze wie ze w aucie nic nie psuje sie z dnia na dzien od tak.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To chyba co innego wymieniałeś kolego....

Wymienia sie go dlatego zeby nie buczało....

 

To może zobrazuje ci co wymieniałem i zaznaczę że byłem przy wymianie :D


7npa1soy0uz0_t.jpg

Opublikowano

Tak czy inaczej koledzy, dobrze wiedzieć że interwał jaki się utrzymuje w moim bmw jest właściwy dla warunków w których jest użytkowane. To uspokaja na jakiś czas, bo jak wiemy jeżdżąc po mieście głównie, prędzej czy później będzie trzeba dpf oddać do regeneracji.

Pozdrawiam.

Paweł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.