Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

zwracam się z zapytaniem czy ktoś może mi podpowiedzieć w kwestii napędu x drive. Auto jak z tematu e53 3.0i 2003.10 rok. Około 3 tygodnie temu pojawił mi się błąd na wyświetlaczu licznika engine failsafe prog oraz zapaliła się kontrolka żółta 4x4 w kółku i napis żółty brake. Zgasiłem auto i ponownie odpaliłem i problem znikł. Po przejechani paru km, błąd nie wrócił do czasu przejazdu przez krawężnik, tj, koła skręcone , zjazd z krawężnika, prędkość prawie zerowa, przód zjechał i wyskoczył komunikat czy właściwie żółte 4x4 w kółku jakby zostało wyłączone DSC. Udałem się do kolegi, został podłączony komputer z programem ista z czerwca 2019 rok, po odczytaniu błędów wyskoczyło 0054C6 VTG Oil wear. Kolega skasował błąd i było dobrze na 90 km i błąd wraca, szczególnie przy zjazdach z nie równości i nie jest regułą, że przy skręconych kołach, ale już tylko wyskakuje to żółte 4x4. Sam podłączyłem teraz program inpa i wyskoczyły dwa błędy tj

54C6 oraz 5f3a.

Co zostało zrobione przy aucie,

1. 2 tygodnie temu wymienione wahacze przód

2. zębatka w silniczku została obrócona o 180 stopni, czekam na nową

3. dziś auto przeszło pełną geometrię

4. dziś też zostały wyważone koła na nowo o rozmiarze 235 65 17 ciśnienie 2,2

5. kolega wykonał mi kalibrację czujnika skrętu programem ista, jeżeli źle piszę może sam kolega mnie poprawi jeśli czyta ten wątek.

6. olej w ASB był wymieniany w grudniu 2018

Problem: wyskakujące samo żółte 4x4 w kółku, zazwyczaj na uskoku.

Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie można jeszcze szukać przyczyny?

Dziękuję za ewentualne wskazówki. Pozdrawiam

Opublikowano
A ten drugi błąd to nie od taśmy, czujnika skrętu? Kierownicą z parę razy od oporu do oporu... Ok nie od taśmy. Ale się już nie pojawia to spróbuj z tą kierownicą.
Opublikowano
Witam. Olej w vtg jeszcze nie został zmieniony. Proszę o informację co odpowiada za sprawdzenie jego parametrów czy w ogóle skąd informacja, że czas to wymienić. Kolega który podłączył mi ista miał problem z kalibracja vtg . Podłączyć się udało ale sama kalibracja zębatki i silnika nie była możliwa. Nie dało się tego zrobić.
Opublikowano
Witam, opcja była kolega przy tym dużo robi, nie było możliwości, odrzuca próbę połączenia.
Opublikowano
Witam ponownie a może skończyły się szczotki w silniku sterującym VTG. Już widziałem taki przypadek i wtedy nie można skalibrować.
Opublikowano

Jak odrzuca próbę połączenia to coś jest nie tak z kompem diagnostycznym, interfejsem albo ze sterownikiem transferboxa.


Jeśli się da połączyć i uruchomi się adaptację a ta nie chce się zakończyć pozytywnie to coś nie tak z nastawnikiem. Albo zębatka wytarta i przepuszcza albo coś elektrycznie jest źle.

Tam adaptacja jest prosta - podczas adaptacji sterownik wykonuje ruchy silnikiem od jednego do drugiego skrajnego położenia. Skrajne położenia są detektowane poprzez wzrost prądu silnika.


Właśnie zobaczyłem ostatni Twój post. Co do szczotek - może i tak być. Posłuchaj czy podczas testowania istą słychać pracę tego silniczka - powinno być słychać płynne „ziiiit”, „ziiiit”. W obie strony tak samo.

Opublikowano
Witam, a czy takie szczotki są dostępne jako detal? Czy jakiś sliniczek trzeba kombinować?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.