Skocz do zawartości

Zanik prądu podczas jazdy


Globus1802

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem tutaj nowy ale i już bezradny. Problem z BMW 330d mam taki ze podczas jazdy ( nie zawsze ) zaświeci się kontrolka od dtc, ABS-u oraz hamulców. Od hamulców na czerwono reszta na żółto. Dodatkowo na chwile przestaje działać prędkościomierz, nawiew, radio i nawigacja. Po chwili problem ustępuje i pojawia się znowu. Może to tak trwać przez 2 min i później jest spokój do ponownego uruchomienia silnika. Podczas zapalenia się kontrolek występuje taki dziwny metaliczny dźwięk z silnika, ale nie potrafię go opisać i skąd pochodzi. Na postoju gdy się wydarzy taka sytuacja zafalują obroty na chwilkę i wszystko wraca do normy. Może ktoś z was będzie w stanie mi pomóc bo moje pomysły już się skończyły. Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź czy nie są zaśniedziałe przewody masowe łączce silnik, skrzynie z karoserią + dodatkowo sprawdź połączenie kabli od akumulatora ale z przeciwnej strony niż bateria.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne objawy daje uszkodzony regulator napięcia przy alternatorze. Może też niedomagac sam alternator...

Poobserwuj napięcie ładowania przez dłuższy czas, w trakcie każdy. Czy to w ukrytym menu, czy BToolem, gdyż raz może być, czasem zanikać. (tak się dzieje przy uszkodzonym regulatorze napięcia. Sprawdź też stan samego alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz pojawił mi się następny problem. Drzwi pasażera nie otwierają się z pilota. Zamknąć pilotem można bez problemu ale otworzyć trzeba ręcznie. Dodam tylko ze pasażer próbował otworzyć drzwi w momencie kiedy jeszcze karta była w stacyjce. Co może być problemem w tej sytuacji?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne objawy daje uszkodzony regulator napięcia przy alternatorze. Może też niedomagac sam alternator...

Poobserwuj napięcie ładowania przez dłuższy czas, w trakcie każdy. Czy to w ukrytym menu, czy BToolem, gdyż raz może być, czasem zanikać. (tak się dzieje przy uszkodzonym regulatorze napięcia. Sprawdź też stan samego alternatora.

 

Sprawdziłem z ukrytego menu ładowanie podczas jazdy jak i na samym zapłonie. Podczas jazdy wartości od 14,3 do 14,6 natomiast samym zapłonie to 11,3-11,6V. Więc zakładam, że nie jest to wina alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawdź miernikiem u mnie w menu nie było tego widać a napięcie skakało co chwile 12.7v 13v 14.3v 15v i tak w kółko. Podczas jazdy zegary spadały do 0 wyskakiwał abs dtc opony i jakieś inne kontrolki. Po ponownym uruchomieniu było dobrze i za jakisz czas znów powtórka. Moduły oraz czujnik są wrażliwe na skoki napięcia. U mnie po wymianie regulatora problem znikł. Wystarczyło na wolnych obrotach zmierzyć lądowanie zwyczajnym miernikiem.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Sprawdź miernikiem u mnie w menu nie było tego widać a napięcie skakało co chwile 12.7v 13v 14.3v 15v i tak w kółko. Podczas jazdy zegary spadały do 0 wyskakiwał abs dtc opony i jakieś inne kontrolki. Po ponownym uruchomieniu było dobrze i za jakisz czas znów powtórka. Moduły oraz czujnik są wrażliwe na skoki napięcia. U mnie po wymianie regulatora problem znikł. Wystarczyło na wolnych obrotach zmierzyć lądowanie zwyczajnym miernikiem.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Samochód był u gościa od alternatorów i on stwierdził ze tam jest wszystko w porządku. Czasami jest tak ze przed 2-3 dni w ogóle nie ma problemu, ale są tez takie momenty ze błędy są non stop. Mogę gasić i odpalać co chwile samochód a one i tak po dodaniu gazu się zapłacą. Najczęściej dzieje ze tak w przedziale 1100-1500 obr/min. Jak się zaczynaja zapalać błędy to silnik wydaje taki dźwięk jak by był z plaka odpalany. Jak podłączyłem Komos pod obd to mogłem tak sprawdzić napięcie chwilowe i niby pokazywało 14.8-15.1V wiec już sam nie wiem co mam robić. Regulator niby nie jest drogi bo z wymiana 350 zł ale czy warto jeśli to nie to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź prąd, odkręć i dokręć klemy akumulatora, uziemienie silnika pod samochodem, jeżeli wszystko jest ok to regulator napięcia.

Ale zdjąć klemy i ponownie założyć? Robiłem dodatkowe masy na skrzyni biegów. Prąd tez był sprawdzany i wskazywał napięcie od 14.8 do 15.1V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W przedziale silnikowym masz kilka bezpiecznikow - przeczyśc je oraz ich gniazda oraz sprawdź czy jakis nie jest przepalony...

Masz tez skrzynke bezpieczników - deska rozdzielcza , zrób to samo

Jesli to nie pomoze to czeka Cie wiecej wysiłku - kolo nogi kierowcy oraz pasazera , nad progiem , pod wykładzina znajdziesz przykrecone do karoserii brązowe przewody i te połaczenia teź trzeba bedzie przeczyscić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przedziale silnikowym masz kilka bezpiecznikow - przeczyśc je oraz ich gniazda oraz sprawdź czy jakis nie jest przepalony...

Masz tez skrzynke bezpieczników - deska rozdzielcza , zrób to samo

Jesli to nie pomoze to czeka Cie wiecej wysiłku - kolo nogi kierowcy oraz pasazera , nad progiem , pod wykładzina znajdziesz przykrecone do karoserii brązowe przewody i te połaczenia teź trzeba bedzie przeczyscić

Możesz dokladnie wskazać gdzie pod maska znajdują się bezpieczniki? Reszta wiem gdzie jest ale nie sprawdzałem wszystkich. Jak otwieram samochód to pod maska słychać jakby jakiś przekaźnik czy coś takiego po zamknięciu tez przez chwile go słyszę ale nie mogę tego zlokalizować. Najgorsze jest to ze zadzieje się tak kilka razy podczas jazdy ja za każdym razem zgasze silnik i np za 6 odpaleniem już ten problem zniknie dopóki nie zgasze samochodu. Później znowu zabawa od nowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Panowie z tego co stwierdził elektryk u którego stoi moje BMW to jest problem z pięcioma modułami, które pokazuje błędy na CAN-ie. Moduły to ABS, pompka paliwa, KAS, moduł świateł i tego ostatniego niestety zapomniałem. Ma ktoś z was pomysł co to może być? Objawy pojawiają się tylko w momencie kiedy jest zimny samochód.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jestem tu nowy, ale w sumie weteran motoryzacji, po zaliczeniu ok. 40 różnych aut. Mam teraz kolejne BMW i niespotykany niezrozumiały problem z X6 5.0i z 2009 r. z przebiegiem aktualnie 54 tys. km. Po raz trzeci, po dwóch latach użytkowania, zdarzyło się, iż w czasie jazdy nagle wyświetlają się wszelki możliwe błędy i po kilku minutach silnik gaśnie.To mało przyjemne i stresujące, bo to nie maluch gdzie na pamięć znałem ongiś wszystkie problemy. BMW po zatrzymaniu się traci prąd, tylko jakaś lampka świeci. po jakimś czasie, może po pół, może po godzinie, auto zapala jakby nigdy nic i jeździ przez kilka tysięcy km. Ostatnio problem wyskoczył po 2,5 tys. km. Badanie na komputerze diagnostycznym nic nie wykazało. W czasie jazdy mam voltomierz pokazujący prawidłowe ładowanie. W chwili awarii nagle spadło.

Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Pozdrawiam wszystkich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.