Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, wiem że tematów tego pokroju było miliony lecz każdy przypadek jest trochę inny, a więc do rzeczy. Posiadam e39 2. 0d 136km, zakupiłem auto za 1000zl po rozbieganiu silnika. Załatwiłem drugi slupek u kuzyna od e46 2.0d wraz z turbina, dodatkowo rozebralem go w drobny mak, sprawdzenie czyszczenie, planowanie głowicy, nowa uszczelka itp w tym silniku nie było wtrysków, więc dokupilem owe wtryski, tylko wiadomo jak z częściami do e39 więc wtryski wyciągnięte z e46, dodatkowo okazało się że przy rozbieganiu padła pompa bo auto ciężko odpalalo na letnim silniku, pojeździlem tak 3 miesiące, auto miało mula, na wolnych obrotach ale lejac pełny zbiornik i robiąc 300km po ponownym dolaniu wychodziło 6.5L, stwierdziłem że zrobię te pompę może mu moc wróci , oddałem do pompiarza okazało się że korpus wydarty i nie chce jej regenerować, kazał przywieźć drugą. Zakupiłem pompę również od e46, przełożyli elektronikę bo nie pasowało, i faktycznie, pali na dotyk stoi 3 dni podchodzę na tykniecie... I tu zaczyna się ale, przy prędkości 100kmh wskaźnik pokazuje 10L, lekkie wzniesienie min 12L, średnie spalanie, głownie dystanse 100km to 9.5L. Podpisałem kompa u znajomych ale jedynie mieli programy autocom i Delphi car.


Teraz tak po kolei, błędy które wyrzuca

- czujnik ciśnienia doładowania (mam dwa kolektory i ciągle wyrzuca ten błąd)

-egr (jest zaslepiony)


-sterownik świec zarowych (myślę że to bez znaczenia, świece grzeją)


Moje spostrzeżenia

- wydaje mi się że auto na zimnym silniku ma większy problem z ruszaniem czyt. Bardziej muli

- auto w ogóle nie kopci

-przepływka pokazuje wartość 150mg więcej niż oczekiwana wartość

-turbo przy 1700obr pompuje 1450(ogólnie pokrywa się z oczekiwaniami kompa)

-kat wtrysku ok

-sztanga od turbo ok

-na postoju ciśnienie atmosferyczne pokazuje 0 dopiero przy dodaniu gazu zmienia wartosc

-ekononizer zamyka skalę, na ostatnich biegach też idzie wysoko


Teraz tak co robilem

- były w tych programach robione jakieś testy wtrysków po wymianie, charakterystyka mapy po wymianie pompy

-kupiłem druga przepływke Boscha na szrocie nic się nie zmieniło

-wężyki podciśnienia nowe

-zaworek turbo przemieniany czyszczony itp

Egr zaślepiony ale nie odłączony

-czyszczony kolektor i czujnik doładowania


Najgorszy problem? Duże spalanie + przy lekkim wzniesieniu przy prędkości 60km na 4 biegu dodaje gazu i auto stoi w miejscu chociaż ekononizer pokazuje max spalanie. Może ktoś jest w st nie pomoc?

Posiadam interfejs z viakena pod inpe Lecz od miesiąca instaluje inpe i disa i jeszcze nie udało mi się znaleźć działających programów Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dopóki nie ogarniesz INPA to będziesz zgadywał. Delfi nie współpracuje prawidłowo z BMW. Kupiłem ten kabel i Instalowałem z tej strony

https://ibmw.info/programy/inpa-f/

i działa. Ewentualnie sprawdź na innym aucie, bo może jak przekładałeś silnik to coś jest nie podpięte i nie możesz się połączyć.


Przy zaślepionym EGR przepływka będzie zawyżać.


Wymieniłeś pompę i zaczęło palić 3 l więcej. To jest na pewno odpowiednia pompa ?

Opublikowano
Pompa faktycznie ma inny numer niż ta poprzednia ale pompiarz przełożył elektronikę ze starej i teoretycznie auto chodzi, bo odpala bardzo ładnie, tyle że nie ciągnie, z tym że nie ciągnęło również przed wymiana pompy. Nie wiem w rzeczywistości co nagrzebal ten pompiarz, może zwiększył dawkę paliwa a to nie był ten problem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Być może. Możesz też mieć słabą pompę progową - mało paliwa, auto nie idzie więc dusisz bardziej i więcej pali. Wróżenie z fusów. Trzeba podpiąć INPĘ i odczytać bieżące parametry.
Opublikowano
Dzięki wielkie kolego za pomoc, zapłaciłem 1000zl za montaż i demontaż pompy, odbieram auto. Brak sił, dzwonię po przejechanych 300km że auto spalilo mi już pół baku po czym dostaje odpowiedź "my mielismy zrobić odpalanie i to zrobiliśmy sprawdź sobie przepływomierz"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W ogóle łączy się z autem ? Na ekranie początkowym dwie czarne kropki - zapłon i bateria. Jeśli tak to spróbuj połączyć się z innym modułem, np od ABS. Po zmianie silnika został stary sterownik ?
Opublikowano

Tak łączy się błędy zczytuje, doładowanie na 3 biegu pokazuje 2100, dawka paliwa jalowo 5.3, egr podłączony i sprawny, przepływ powietrza 47kg z wykrzyknikiem ogólnie nie widzę różnicy jazdy z przepływka lub bez może minimalna, , elektronicznie nic nie było zmieniane, moglibyśmy się zgadać telefonicznie bo widzę że ogarniasz temat, auto stwarza dużo problemu chociażby spalanie, mocy mi nie brakuje bo nie latam więcej niż 100, ale zabija mnie spalanie.


Edit. Zapomniałem dodać, jak podłącz podciśnienia do egr to auto przy ruszaniu bez gazu gaśnie trzeba mu depnac sporo gazem aby ruszyć bo inaczej zaczyna falowac na obrotach ale stojąc na postoju przy podłączonym egr praca silnika jest duża dtsbilniejsza niż bez egr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...widzę że ogarniasz temat...

Tak średnio. Jestem samoukiem, ale ja mam silnik na CR, a nie na pompie więc trochę zgaduję. Wrzuć zdjęcie z INPA Analog1 i Analog2.

Opublikowano

Może kolego spróbować ominac filtr paliwa i zrobić rundke? Sprawdzalem już pompę vacum i zdejmowalem pasek od napędu osprzętu bo słyszałem że też może stawiać


Ten problem z egr że słaby na starcie miałem już wcześniej teraz mi się właśnie przypomniało dlaczego tego egr zaslepilem - bo autko potrafiło sie samo dusić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
EGR może być non stop niedomknięty dlatego jak go odłączyłeś to jest trochę lepiej, ale i tak dostaje spaliny w płuca. Jak jest podłączony to zaciąga jeszcze więcej dymu i nie ma siły jechać. Trzeba wymontować, wyczyścić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu nie ma pompy progowej, tak jak i sterownika świec, jest przekaźnik. Jak auto ma jechać jak jest problem z czujnikiem ciśnienia doładowania? Na zapłonie ma być ciśnienie atmosferyczne, wskazania w ogóle zmieniają się? Sprawdź czy konektory w kostce trzymają i czy dochodzi napięcie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Czujniki cisnienia doładowania mam dwa, na zaplonie pokazuje raz 996 raz 1024 wiec czujnik jest ok, podczas jazdy Pompuje do ponad 2000tys wiec tutaj tez chyba ok, zauwazylem ze auto ma bardzo mocnego mula rano na zimnym silniku, calkowicie kaszana jest, nie da sie nim jechac.... juz brakuje mi sił, niby ciegno gruszki od turba chodzi, egr mam odłaczony, przepływki wkładałem dwie, zostaje mi tylko ogarniecie DISA i reset softa


edit: wyrzuca mi kilka błedów zaraz wstanie skrina jak to wyglada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...egr mam odłaczony...

Mimo, że jest odłączony, ale niesprawny to może dawać cały czas spaliny i auto będzie miało muła. Zaglądałeś tam czy grzybek jest zamknięty ?

Opublikowano

https://zapodaj.net/4e1b10e828d96.jpg.html

https://zapodaj.net/94498cdf2c8c4.jpg.html

https://zapodaj.net/3e871f31d223d.jpg.html

https://zapodaj.net/f71dad31b12e3.jpg.html

https://zapodaj.net/09c69eb0e4c88.jpg.html

https://zapodaj.net/b3c4c1e0cfed1.jpg.html

https://zapodaj.net/f3f535669f3ab.jpg.html

https://zapodaj.net/526561fe99c34.jpg.html


Dodaje kilka zdjątek z INPY, ktoś mogłby się na ten temat wypowiedzieć?


EGR JEST odłaczony i zaślepiony ale mimo tego EGR działa dobrze bo zdejmująć rure od IC na odpalonym silniku grzybek sie otwiera, odłączając podciśnienie grzybek się zamyka.


Co zawuażyłem, podczas rannego odpalenia bardzo slabo pompuje turbo, do 2tyś obrotów w ogole nie pompuje, auto wtedy ma całkowicie ciężko ruszyć. INPA Wtedy nie pokazuje wartości, mimo tego widzę ze pręt gruszki się rusza od podcisnienia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nagraj jak zmienia się ciśnienie doładowania, wtedy gdy auto nie jedzie widocznie nie styka wtyczka (to sugeruje opis błędu), zajrzyj tam, konektory potrafią wysunąć się. Do usunięcia błędu 66 potrzebna jest ista lub dis.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Kolego dzięki za odpowiedź, auto nie jedzie cały czas, faktycznie zauważyłem że przeważnie na 2 biegu auto odcina turbo dość szybko przy 2.5tys bo go nie słychać, w tym momencie ekononizer spada np. Z 20 do 16 i Tak zostaje, mogę depnac w podłogę a auto nie jedzie wcale. Udało mi się załatwić kierowcę aby popatrzeć jak to wszystko wygląda, i zauważyłem że turbo bardzo mało pompuje, przy 2 tys pompuje max 1.7. I druga sprawa mogę deptac do końca obrotomierz a nie czuć tego słabniecia spowodowanego odcięciem turbo,


O pytanie do was, Czy ecu może mieć wpływ na to że turbo mało pompuje na mniejszych obrotach? Ciegno chodzi, po odpaleniu podciśnienie je zaciąga czyli teoretycznie turbo powinno pompowac maksymalna mocą? Zgadza się? Więc czy powinienem się czepiać samego turbo? Czy jest możliwość że Ciegno działa a łopatki są zapieczone?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz, że błędy wiele mówią? :roll: skup się na pierwszym. Trochę odechciewa się produkować skoro informacje i wskazówki są ignorowane.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Walczę z podlaczeniem disa, aby usunąć błąd z eeprom, szukam przyczyny błędu z ciśnieniem doładowania, na pewno nie jest to kostka, turbo chodzi, ciegno się wysuwa a turbina gwizdze, tyle że pompuje jak dla mnie mało jutro nagram filmik na 3biegu z butem w podłogę (węże i IC bez dziur)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeczytaj opis tego błędu, jest problem z elektryką a nie niewłaściwym wskazaniem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ansteuerung unterbrechung oder KS nach B-

09c69eb0e4c88.jpg

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
niby tak, tylko ze to blad od poduszek silnika i to pewnie dlatego bo jest odlaczona kostka nie oryginalne poduchy silnika. a mi zalezy aby autko odzyskalo moc, i spadlo spalanie....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...jest odlaczona kostka nie oryginalne poduchy silnika...

Nieoryginalne czyli bez regulacji twardości ? Odpięte podcisnienia, a są zaślepione ?

Opublikowano
Wszystkie błędy oprócz dde eeprom usunięte autko zrobię się bardziej żywe, ale chyba zostaje zmiana ecu bo nie jestem w stanie połączyć się z disem, na win7 kabel od viakena czyta baterie i zapłon, na wmvare już nie czyta mimo że mogę się podłączyć programem to zapłonu nie widać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.