Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Chciałbym prosić o poradę w takiej sprawie - otóż zakupiłem niedawno BMW F10 530d z 2014 roku w pakiecie wizualnym M. Kupione auto ma na sobie jeszcze opony letnie z felgą m pakietu o takich wymiarach:


Przód - 245/45 R18 100Y


Tył - 275/40 R18 Y99


Sprzedawca z salonu BMW od którego kupowałem auto (auto jest z BMW Premium Selection) powiedział, że z uwagi na szersze opony z tyłu, na zimę będzie trzeba wymienić nie opony, ale całe koła, gdyż BMW nie zaleca takiego zestawienia wymiarowego na zimę.


Ogólnie chodzi mi to, żeby kupić przyzwoite zestawienie na zimę i nie wydawać 8000 zł na całe koła z nowymi oponami. Chcę coś dobrej jakości, ale w możliwie najmniejszych pieniądzach - biorę też pod uwagę używki. Widziałem, że jest są np. całe komplety kół z używanymi oponami premium za ok. 3000 zł ze źródeł zajmujących się masowo sprzedażą używanych opon/kół. Nie wiem jednak czy to optymalne rozwiązanie.


I teraz moje konkretne pytania odnośnie tej sytuacji:


1. Czy faktycznie, jak mówił sprzedawca, muszę wymieniać całe koła, czy może jednak można kupić opony zimowe w takim zestawieniu rozmiarów?

2. Czy bralibyście pod uwagę wymienienie całych kół tylko z tyłu, a zostawienie przednich i wymienienie wszystkich opon na rozmiar 245/45 R18? Tylko czy wtedy felga którą mam z tyłu wejdzie do tego nowego koła?

3. Skąd w ogóle wiedzieć, czy felga którą mam, wejdzie do opony o innym rozmiarze?

4. Co ogólnie zrobilibyście na moim miejscu gdybyście byli w takiej sytuacji - chodzi głównie o kwestie o które spytałem wyżej. Wiadomo, że zawsze całe koła będą droższe niż tylko opony... A może macie jakieś zaufane źródło z używkami do takiego auta?


Proszę ogólnie o pomoc. Załączam tabelę rozmiarów z auta i fotki kół które mam teraz. Dzięki z góry.


http://wrzucplik.pl/pokaz/1861547---pgpi.html

http://wrzucplik.pl/pokaz/1861548---zhuw.html

http://wrzucplik.pl/pokaz/1861549---rwid.html

http://wrzucplik.pl/pokaz/1861550---xvcc.html

http://wrzucplik.pl/pokaz/1861551---v9y6.html

http://wrzucplik.pl/pokaz/1861552---1trj.html

http://wrzucplik.pl/pokaz/1861553---6utg.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście są rozmiary zimówek na felgi które obecnie posiadasz: https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/zimowe/t=1/osobowe/r=1/275-40-r18 & https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/zimowe/t=1/osobowe/r=1/245-45-r18


ale moim zdaniem lepszym rozwiązaniem jest kupno używanego drugiego kompletu kół niż przekładanie opon 2 x w roku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepiej 4 równe koła na zimę.

Opony premium nowe to 2700.

Felgi używane 1500-2000.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba jeszcze doliczyć 4 x czujnik, chyba że uda się kupić już z czujnikami.
Opublikowano

A jak kupię komplet kół dedykowanych do F10 to jest jakieś ryzyko że np. koło nie będzie pasować/będzie wystawać etc.?

Rozważam tylko 17 i 18 rozmiar felgi.

Opublikowano

A co w sytuacji, jeśli kupię koła dedykowane do BMW F10, ale bez czujników ciśnienia, podczas gdy moje auto je posiada? Wyskoczy mi tylko komunikat, czy będą jakieś większe problemy?


Albo czy nie da się przełożyć czujników tych co teraz mam do kół letnich?

Opublikowano

Bedzie ci caly czas wywalac blad. Czujniki da sie przelozyc ale to sie wiaze z kazdorazowym sciaganiem opony z felgi - bez sensu, traci sens posiadania dwoch kompletow.

Ja mialem podobnie jak ty. I przeszedlem na jeden rozmiar na zime na 4 kolach.

Cenowo tak jak ktos ci wyzej napisal, u mnie wyszlo to tak:

- ori felgi uzywane BMW 18 do F10 razem z czujnikami - 1600zl

- nowe opony zima goodyear ug8 245/45 RFT, 2019, z hom. BMW - 2500zl

- malowanie felg (tylko dlatego ze chcialem zmienic kolor - byly w bardzo dobrym stanie) - 550zl.

A wiec calosc 4700 brutto razem z robota wulkanizatora.

I masz drugi komplet z nowymi oponami i bez sezonowego sciagania opon z kol co nie jest zbyt dobre zwlaszcza przy runflatach.


A jak bedziesz chcial zakladac opony o takim ro,zmiarze jak masz teraz to wybulisz za same 2szt. Na tyl 3 tys. (rozmar 275).


Jak chcesz miec tak jak ja wszystkie opony o szerokosci 245 (zgodnie z homologacja BMW) to potrzebujesz felgi 8x18 ET30., otwor 72,6.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

 

Odnośnie tej oferty allegro - wydaje się spoko, ale jakoś tak nie ma za dużo informacji o pochodzeniu tych kół. Myślicie, że to bezpieczne kupować od firmy, która sprowadza to nie wiadomo skąd w dużych ilościach? Niby opinie mają dobre, ale czy wszystkie opony dokładnie sprawdzają? Sam nie wiem co myśleć...

I czy faktycznie uwzględnią ten zwrot 14 dni jak coś będzie nie tak. Miał ktoś jakąś styczność z tą firmą?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kupowanie starej 5 letniej opony zimowej mija się z celem. Ta stwardniała guma będzie się ślizgać jak letnia...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te koła z allegro mają opony z połowy 2016 r. i wygląda że mają czujniki.
Opublikowano


Odnośnie tej oferty allegro - wydaje się spoko, ale jakoś tak nie ma za dużo informacji o pochodzeniu tych kół. Myślicie, że to bezpieczne kupować od firmy, która sprowadza to nie wiadomo skąd w dużych ilościach? Niby opinie mają dobre, ale czy wszystkie opony dokładnie sprawdzają? Sam nie wiem co myśleć...

I czy faktycznie uwzględnią ten zwrot 14 dni jak coś będzie nie tak. Miał ktoś jakąś styczność z tą firmą?

 

poszukaj felg w swojej okolicy, zawsze lepiej pare zł kupić drożej a sprawdzić w wulkanizacji czy wszystko jest ok. Jak felgi będą np krzywe to nikt Ci za przesyłke nie zwróci i za wizytę u wuklanizatora.


Ja kupowałem felgi w tym roku 17" w firmie która miała wulkanizację, wszystko sprawdzone na wyważarce przed zakupem.


Co do opon to sprawdz czy mają ten sam rok produkcji, komplety mają przeważnie taki sam albo przynajmniej pary ten sam tydzień i rok. Firmy sprzedające opony używane czesto zbierają pojedyńcze sztuki np z niemiec gdzie w przypadku przebicia opony wymienia się dwie sztuki. Takie opony są średnie bo każda jest z innego roku, w różnych warunkach przechowywana i do tego mają różne zużycie.


A co do czujników to sprawdz czy masz je na 100% u mnie np dzięku bogu nie ma ale mam kontrole ciśnienia opony.

gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano
Te koła z allegro mają opony z połowy 2016 r. i wygląda że mają czujniki.

 

Czyli to spoko opcja wg. Ciebie?


Czujniki mam na pewno. Czy ktoś wie jak zareaguje dokładnie samochód jak się do niego założy oponę bez czujników?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyglądają na warte uwagi. A co do czujników to ja kupiłem taki komplet bez nich bo potrzebowałem na jeden wyjazd i na wyświetlaczu jest komunikat o awarii systemu i nic poza tym.
Opublikowano

Ale świeci się ciągle jakoś denerwująco w eksponowanym miejscu? Czy po prostu jest ogólny trójkąt informujący o problemie?


Generalnie te opony z allegro są podobno sprowadzane z Niemiec i jak dają komplet to nie ma gwarancji że jeździły na jednym aucie. Tym niemniej gwarantują, że wszystkie pod kątem zużycia i bieżnika są niemal takie same. Sam nie wiem co sądzić...


A co do czujników - czy np. coś takiego ma szansę działać?


https://allegro.pl/oferta/czujniki-cisnienia-kol-bmw-f10-f07-f12-f06-6798872-6763944079

Opublikowano
Jeśli założysz koła bez czujników, to przy każdym odpaleniu będzie dzwiek informujący o błędzie. Dodatkowo na zegarach i w idrive będzie informacja że system kontroli ciśnienia niesprawny czy coś takiego.
Opublikowano

Moim zdaniem ta średnica z tym wzorem po prostu brzydko wygląda i sadzę dlatego nie ma klientów, cena musiala pójść w dół - nie ma popytu.

To jest wzór 327.

Tak wygląda na E60 i moim zdaniem to zdjęcie jest na tyle niefortunnie zrobione, że te felgi wyglądają na większe niż w rzeczywistości.

http://i.imgur.com/7KxdDGm.jpg


Jak to widze to strasznie kojarzy mi się z octavią na ori skodowskich felgach crateris.

http://ipocars.com/imgs/a/g/r/w/n/skoda__octavia_1_2_tsi_ambition_2012_2_lgw.jpg

Opublikowano

No może i tak ;)


Jeszcze jedno takie pytanie mi się nasuwa.

Ogólnie największe ryzyko, z tego co się orientuję, związane z zakupem używanych opon jest takie, że mogą to być opony zdjęte z auta powypadkowego - uszkodzone wewnętrznie, co może skutkować wystrzeleniem opony np. podczas szybkiej jazdy i wypadku tragicznego w skutkach. Przynajmniej taki argument jest podnoszony przez orędowników kupowania nowych opon. Czy jednak nie jest tak, że jeśli kupujemy oponę używaną Run Flat, to tego niebezpieczeństwa faktycznie nie ma? Wydaje się więc, że jedno duże niebezpieczeństwo mamy z głowy. Czy źle myślę?

Opublikowano

Co się stanie z opona używaną nigdy nie możesz być pewien.

Nie wiesz co sie z nią działo wcześniej. Auto nie musiało mieć wypadku, wystarczyło, że ktoś szybciej wjechał pod krawężnik parkując i już może być uszkodzona opona wewnątrz.

Inna sprawa, że możesz kupić nową po tygodniu walnąć w krawężnik, albo wjechać w dużą wyrwę i problem ci się pojawi po miesiącu bądź po pół roku.

Musisz sam skalkulować ryzyko i tyle w stosunku do ceny zakupu używki.


W twoim przypadku wskazane jest również żebyś szczególnie zwrócił uwagę podczas zakupu używek na stan opon pod kątem xdrive, który masz.

Trzeba sprawdzić czy są tak samo zużyte. Niestety stan opon ma duży wpływ na pracę xdrive w BMW (o czym wyczytasz na forum) i często bywa, że awaria xdrive wynika z niewłaściwych opon. A koszt naprawy xdrive to 3,5-4 tys, bądź zakup nowego 18 tys.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.