Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@damian56 jechalem kiedys taka taksowka priusem i gosciu mega na te auto narzekal. Ze wcale taki oszczedny nie jest, ze osiagi slabe, ogolnie byl mega wkurzony na to auto. Jesli chodzi o oszczednosc finansowa to najoszczedniejsze auta sa te w gazie i sa do tego jeszcze bardzo czyste. Szkoda, ze ta technologia sie nie rozwinela, bo zadna hybryda nawet nie zblizy sie oszczednoscia finansowa do auta na gaz. Tak jak to zreszta zostalo wczesniej napisane jak ktos kreci sie glownie wokol komina i bardzo zadko wyjezdza w trase to wtedy hybryda OK. Jesli chodzi o osiagi to wcale nie wskakujemy na wyzsze akcyzy bo na razie 530e, 330e ma osiagi na poziomie 530i, 330i a to 2 litrowce wciaz przeciez. Najgorsza dla mnie rzecza w hybrydzie jest ze baterie zajmuja jakze cenne miejsce w bagazniku. Fajnie by bylo jeszcze jakby ktorys z wlascicieli takiej hybrydy policzyl ile kosztuje go realnie km pokonany na pradzie bo o tym jakos nikt nie wpsomina jakby prad za darmo byl a jest niestety coraz drozszy.
  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

W Wwie często jako Taxi pojawia sie Prius. W większości kierowcy są zadowoleni i ze spalania, i z niskich kosztów serwisu. Raz jechałem z takim co narzekał ze dużo palił. Gaz traktował zero-jedynkowo. Te auta wybitnie tego nie lubią, nadają sie do spokojnej jazdy, i tylko takiej.


Co do osiągów, to prawda co napisałeś dla aut BMW - na papierze elektryczny silnik im nie pomaga. Za to Volvo T8 i Mercedes z dieslem sporo zyskują dzięki hybrydzie. Wszystkie auta zyskują na elastyczności i szybkości reakcji na gaz. Dla mnie dyskwalifikuje je słaba ekonomika trasy (zasięg!) i niepraktyczny bagaznik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@pietiagoras dokladnie jest tak jak napisales i tu nie chodzi o jakis hate przeciwko hybrydom bo one maja swoje zalety ale o to by uzytkownik na forum dowiedzial sie nieco wiecej niz mowia foldery reklamowe i przyszly kupujacy mogl podjac bardziej zbiezna z rzeczywistoscia decyzje. Zalezy jak kto uzytkuje auto, tak hybryda moze okazac sie dobrzym wyborem albo bardzo zlym. Jeszcze w BMw te hybrydy sa w miare dobrze wycenione bo ceny sa zblizone do czystych spalinowek, natomiast np w takim volvo to juz masakra jakas jest. 70 kilo wiecej za hybryde, przeciez na ta roznice trzeba zapracowac a to jest zwiazane z niemalymi emisjami dla srodowiska w postaci zuzytego pradu w biurze, dojazdu do pracy itd. Nikt tego nie liczy a najgorszy jest fakt, ze pod plaszczykiem ekologii w niektorych panstwach z podatkow doplacane sa olbrzymie sumy do aut elektrycznych na ktore spoleczenstwo musi zapracowac. Calkiem niedawno spotkalem sie z reklama vw, ze nowy elektryk moze byc w cenie spalinowki ale... jak panstwo doplaci bodajze 30% wartosci do auta a ja sie pytam w imie czego? Jak dla mnie producenci aut juz nie za bardzo maja pole do popisu w silnikach spalinowych a sprzedaz musi sie jakos nakrecac wiec wymyslaja nowe typy aut aby podkrecac ich sprzedaz.
Opublikowano
Co do kabla: oryginalny od BMW ma moc 2,4 i przedłużacz powinien być równy lub większy. Faktycznie mniejsze będą się grzały i ryzyko zapłonu jest spore. Gniazdko domowe spokojnie daje radę. Ładowałem wczoraj z garażu teścia od 0% - 100% +/- 5h. Zasięg po naładowaniu 38km ale udało się przejechać na prądzie przeszło 50km bo podczas hamowania nawet zaskakująco dużo odzyskuję. Trasa Przemyśl - Wrocław 7,9l/100. Nie zapominajcie, że to auto ma niezłego kopa i moment obrotowy 420Nm dostępny od razu dzięki silnikowi elektrycznemu i te 6,2 do steki jest realne. Spalanie na trasie jak dla mnie jest ok natomiast w mieście (Wrocław) gdzie robie jakieś 30-50 km dziennie jest świetne. Tym bardziej że mam ładowarkę pod pracą i będę ładował pod domem. Koszt naładowania w domu to 7,20 zł a w nocy na drugiej taryfie 3,60 zł. Hybryda ma za zadanie jeździć na spalinowym w trasie i na prądzie jak wjeżdżasz do miasta. Jedyny minus jaki widzę w tej chwili to mały zbiornik paliwa 42l. Auto waży ok 300kg więcej bateria + xDrive ale w ogóle tego nie czuć. Napisze jeszcze jakie są bajery w standardzie bo to podstawowy model + xDrive.
Opublikowano
pietiagoras we Wrocławiu możesz jeździć elektrykiem po bus pasach :)

 

no właśnie jak to z tymi bus pasami jest? gdzieś można o tym poczytać? jest jakiś przepis który o tym mówi?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@lukasz_ma ja mam jeszcze pytanie o hybryde jak sie zachowuje przy bardzo dynamicznej jezdzie w trasie? Zakladamy sytuacje, ze mamy gdzies ekologie, jedziemy w trase np 300 - 600 km (typowy weekendowy wyjazd), spieszymy sie od poczatku z nastawieniem na bardzo dynamiczna jazde, duzo wyprzedzania a na autostradzie predkosci 160-200. Krotko mowiac jedziemy jak typowy posiadacz BMW :D :D :D . Czy baterii starczy na taka trase aby zawsze miec moc pod reka zakladajac ze caly czas jedziemy na benzynowce a elektryka ma nam dawac jedynie kopa przy przyspieszeniach i jak wyglada wtedy spalanie, czyli jak czesto bedziemy musieli odwiedzic stacje?
Opublikowano
Co do kabla: oryginalny od BMW ma moc 2,4 i przedłużacz powinien być równy lub większy.

Czego 2.4? kW? To jest praktycznie 10A i 1,5mm2 wystarczy, to tyle co czajnik w kuchni czy lepsze żelazko. Przedłużacz 16A (czyli 2,5mm2 przewody).

Opublikowano

no właśnie jak to z tymi bus pasami jest? gdzieś można o tym poczytać? jest jakiś przepis który o tym mówi?

https://elektrowoz.pl/auta/ustawa-o-elektromobilnosci-w-pytaniach-i-odpowiedziach-darmowe-parkowanie-buspasy-nalepki/


Elektryk może jechać buspasem i parkować bez opłat. Hybryda (wg zasłyszanej opinii) nie.

Hybryda w bezpłatnego parkowania jest wyłączona - jak wynika z linka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeciez te przepisy sa tylko na chwile aby "zmusic" ludzi do kupna elektrykow. JAk w miescie pojawi sie wiekszy udzial elektrykow to ani miejsc specjalnych na parkingi nie starczy ani juz wiecej nie pozwola na przejazd bus pasem poniewaz sparalizuje to komunikacje miejska ktora zawsze bedzie miala priorytet.
Opublikowano
@lukasz_ma ja mam jeszcze pytanie o hybryde jak sie zachowuje przy bardzo dynamicznej jezdzie w trasie? Zakladamy sytuacje, ze mamy gdzies ekologie, jedziemy w trase np 300 - 600 km (typowy weekendowy wyjazd), spieszymy sie od poczatku z nastawieniem na bardzo dynamiczna jazde, duzo wyprzedzania a na autostradzie predkosci 160-200. Krotko mowiac jedziemy jak typowy posiadacz BMW :D :D :D . Czy baterii starczy na taka trase aby zawsze miec moc pod reka zakladajac ze caly czas jedziemy na benzynowce a elektryka ma nam dawac jedynie kopa przy przyspieszeniach i jak wyglada wtedy spalanie, czyli jak czesto bedziemy musieli odwiedzic stacje?

 

Na pewno napisze ale w BMW doradzali żebym przez pierwsze 1500km nie kopał

Opublikowano
@lukasz_ma ja mam jeszcze pytanie o hybryde jak sie zachowuje przy bardzo dynamicznej jezdzie w trasie? Zakladamy sytuacje, ze mamy gdzies ekologie, jedziemy w trase np 300 - 600 km (typowy weekendowy wyjazd), spieszymy sie od poczatku z nastawieniem na bardzo dynamiczna jazde, duzo wyprzedzania a na autostradzie predkosci 160-200. Krotko mowiac jedziemy jak typowy posiadacz BMW :D :D :D . Czy baterii starczy na taka trase aby zawsze miec moc pod reka zakladajac ze caly czas jedziemy na benzynowce a elektryka ma nam dawac jedynie kopa przy przyspieszeniach i jak wyglada wtedy spalanie, czyli jak czesto bedziemy musieli odwiedzic stacje?

Auto jest bardzo dynamiczne i zbiera się praktycznie zawsze. Prócz naładowania baterii, które określa zasięg na prądzie w km, to jeszcze na końcu wskazówki zegara jest coś takiego jak eboost. Dopóki się świeci na niebiesko to mocy nie brakuje i nie jest to zależne od wskazań naładowania baterii (może być nawet wyładowana) a eboost się świeci nadal. Robiłem trasy po 1000km i nigdy nie brakowało mocy - auto zawsze przyspiesza tak samo ponieważ w trasie praktycznie nie używa silnika elektrycznego - tylko się nim wspomaga przy większym obciążeniu. Auto zawsze zachowuje rezerwę mocy i na bieżącą ją uzupełnia np podczas odzysku przy hamowaniu. Mój kolega ponoć raz doprowadził do tego, że eboost był na szaro, ale ponoć cały czas jechał ostro, ciągle wyprzedzając itd. Mnie się nie zdarzyło. Swoją drogą, dynamika 530e nawet przy swojej większej masie i reakcja prądu, który ciśnie od dołu jest naprawdę niesamowita (żadne turbo nie daje takiego odczucia). Ze świateł od 0-60 na samym prądzie jest się zawsze pierwszym.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Opublikowano
Przeciez te przepisy sa tylko na chwile aby "zmusic" ludzi do kupna elektrykow. JAk w miescie pojawi sie wiekszy udzial elektrykow to ani miejsc specjalnych na parkingi nie starczy ani juz wiecej nie pozwola na przejazd bus pasem poniewaz sparalizuje to komunikacje miejska ktora zawsze bedzie miala priorytet.

Tak. Te przepisy są do końca 2025. Ale to oznacza ze jest kilka lat na elektryki aż staną się na tyle popularne że i one będą musiały płacić za parkingi. Tyle ze wtedy spalinówkę dostaną bana na wjazd do centrum.

Opublikowano
Co do kabla: oryginalny od BMW ma moc 2,4 i przedłużacz powinien być równy lub większy.

Czego 2.4? kW? To jest praktycznie 10A i 1,5mm2 wystarczy, to tyle co czajnik w kuchni czy lepsze żelazko. Przedłużacz 16A (czyli 2,5mm2 przewody).

 

Wszystko spoko tylko tu chodzi o długość kabla na 10 metrach przedłużacza masz mega straty. Myślisz, ze dlaczego kabel do Twojego żelazka, czajnika czy ma ok 1 metr a nie 10 metrów zwijane w obudowie!? :D ale z tego co usłyszałem od elektryka 2,5mm powinien dać radę. Ja będę montował przedłużacz z 4 która jest dostępna. Większy na pewno nie zaszkodzi :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@lukasz_ma o jakich stratach piszesz? Długość kabla miedzy elektrownia a Twoim żelazkiem to kilkaset km i myślisz, ze te 2 metry robią jakaś różnice? Krótkie kable to tylko i wyłącznie oszczędność producentów. P.s. Jakiej grubości masz kable w ścianach prowadzące do gniazdka?


@oietagoras z tym banem to nie tak szybko. Całkiem niedawno czytałem artykuł ze jakies niemiecki miasta porównały zamieczyszczenia po zakazie wjazdu diesla i się okazało ze różnice są z nikomu wiec się z tych zakazów wycofują. Nie dajmy się ponieść paranoi. Audi wraca do łask diesla we wszystkich usportowionych autach typu s4,, s5, s6

Opublikowano
@lukasz_ma o jakich stratach piszesz? Długość kabla miedzy elektrownia a Twoim żelazkiem to kilkaset km i myślisz, ze te 2 metry robią jakaś różnice? Krótkie kable to tylko i wyłącznie oszczędność producentów. P.s. Jakiej grubości masz kable w ścianach prowadzące do gniazdka?

To już jest totalna herezja. Z elektrowni nie idzie 230V, dlatego prąd może być przesyłany na duże odległości. Długość przewodów w stosunku do ich przekroju w warunkach domowych zawsze ma znaczenie. Najprościej wyliczyć to jakimś kalkulatorem w necie (pierwszy z brzegu https://lumier.pl/kalkulator/) lub spytać elektryka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@lucas48 nigdzie nie napisalem, ze dlugosc w stosunku do przekroju nie ma znaczenia, oczywiscie ze dlugosc w stosunku do przekroju ma, ale to nie oznacza, ze nie mozna stosowac bardzo dlugich przewodow bo wystarczy odpowiednio dobrac ich przekroj. Im cienszy i krotszy przewod, tym tanszy, stad takie tycki w czajnikach itd.. czyli w urzadzeniach ktore potrzebuja solidnego przewodu poniewaz maja wysoka moc. Dla kolegi, ktory ma watpliwosci do poczytania lektura:

https://elektrykadlakazdego.pl/wyznaczanie-przekroju-przewodow/

https://elektrykadlakazdego.pl/spadek-napiecia/


Na tej podstawie dosyc latwo powinien sobie dobrac nawet dlugi zasilacz. Niech kolega sprawdzi ile amper pobiera auto w trakcie ladowania i na tej podstawie dobierze przedluzacz. Wedlug mnie jesli nie ma sily to te beda az naddto i na pewno bedzie mogl spac spokojnie: https://audio-kabel.pl/156-przedluzacz-przekroj-4mm2 . W scianie ma najprawdopodobniej kabel 2,5mm wiec wedlug mnie przedluzacz z kablem 2,5mm bedzie jak najbardziej OK. JEsli jest sila to nalezy przedlzuacz dobrac pod sile.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do kabla: oryginalny od BMW ma moc 2,4 i przedłużacz powinien być równy lub większy. Faktycznie mniejsze będą się grzały i ryzyko zapłonu jest spore. Gniazdko domowe spokojnie daje radę. Ładowałem wczoraj z garażu teścia od 0% - 100% +/- 5h. Zasięg po naładowaniu 38km ale udało się przejechać na prądzie przeszło 50km bo podczas hamowania nawet zaskakująco dużo odzyskuję. Trasa Przemyśl - Wrocław 7,9l/100. Nie zapominajcie, że to auto ma niezłego kopa i moment obrotowy 420Nm dostępny od razu dzięki silnikowi elektrycznemu i te 6,2 do steki jest realne. Spalanie na trasie jak dla mnie jest ok natomiast w mieście (Wrocław) gdzie robie jakieś 30-50 km dziennie jest świetne. Tym bardziej że mam ładowarkę pod pracą i będę ładował pod domem. Koszt naładowania w domu to 7,20 zł a w nocy na drugiej taryfie 3,60 zł. Hybryda ma za zadanie jeździć na spalinowym w trasie i na prądzie jak wjeżdżasz do miasta. Jedyny minus jaki widzę w tej chwili to mały zbiornik paliwa 42l. Auto waży ok 300kg więcej bateria + xDrive ale w ogóle tego nie czuć. Napisze jeszcze jakie są bajery w standardzie bo to podstawowy model + xDrive.

 

podejrzewam ze 2.4kW, to daje 10A, jedna faza, czyli albo masz bezpiecznik 10A albo 16A. Tyle że ważny jest jeszcze spadek napięcia w przewodzie. Weź przedłużacz co najmniej 16A, i do tego wodoszczelny!

Opublikowano

Padłem trupem.

Sami fachowcy od spadków napięcia na kablach przy prądzie zmiennym i od hybryd co nimi nigdy nie jeździli ale za to dobrze YT obsługują :)

Opublikowano
Zrób sobie przedłużacz jaki chcesz...kup sobie przewód 3razy 2,5mm w gumie(super elastyczy i dobra jakość) do tego dobrej jakości wtyczka i gniazdoi będzie git :cool2: .Pozdrawia Hubert Elektryk :8)
Opublikowano
A najprościej. Kupić kabel, puszkę i gniazdko. Przykręcić do ściany i już nie musicie korzystać z przedłużacza i wszystko zgodnie z instrukcją :wink: . W praktyce dobry przedłużacz daje radę w zupełności. Jaką macie pewność, że wasza instalacja doprowadzona do gniazdka jest w super stanie? Wątpię żeby ktoś to sprawdzał szczególnie jak ma starszy dom.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Padłem trupem.

Sami fachowcy od spadków napięcia na kablach przy prądzie zmiennym i od hybryd co nimi nigdy nie jeździli ale za to dobrze YT obsługują :)

 

to sobie przeczytaj, choćby tu: https://elektryk.kdi.pl/kurs-sep/przekroje-kabli-elektrycznych/

a tu sobie policz: https://calcoolator.pl/spadek_napiecia_z_pradu_jednofazowy_trojfazowy.html

jakbys nie wiedzial to nawet w zmiennym jest spadek, jak myslisz dlaczego energie przesyla sie pod wysokim napięciem?

sprobuj sobie policzyc spadek napiecia na kablu 2,5mm przy 20kW przy przyłączu w ziemi o długości 20m...

Opublikowano
Padłem trupem.

Sami fachowcy od spadków napięcia na kablach przy prądzie zmiennym i od hybryd co nimi nigdy nie jeździli ale za to dobrze YT obsługują :)

 

to sobie przeczytaj, choćby tu: https://elektryk.kdi.pl/kurs-sep/przekroje-kabli-elektrycznych/

a tu sobie policz: https://calcoolator.pl/spadek_napiecia_z_pradu_jednofazowy_trojfazowy.html

jakbys nie wiedzial to nawet w zmiennym jest spadek, jak myslisz dlaczego energie przesyla sie pod wysokim napięciem?

sprobuj sobie policzyc spadek napiecia na kablu 2,5mm przy 20kW przy przyłączu w ziemi o długości 20m...



Padłem trupem po raz drugi.

przykład 2,5mm2 i przesył 20kW to mi wystarczy naprawdę. Wlej do zwykłej szklanki litr wody zobaczysz jakie masz straty wody. To dla tych co prądu nie lizali :)


Jakimś dziwnym trafem ( bo to chyba magia ) mój oryginalny zasilacz 3700W do BMW ładuje pełną mocą i jest oddalony od rozdzielni o 30m kabla 1,5mm2. I sie nie boi utraty tych kilku Volt na kablu , Wot, taka magia prądu zmiennego że jakoś sobie urządzenia z tym radzą magicznie :)


No chyba że kolaga w wątku się pytał o przedłużacz aby czerpać prąd z sasiedniej wsi. to może byc problem logistyczny i prawny bo go słuzby zgarną za nielegalny przesył bez akcyzy :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

też chciałbym to wiedzieć :)

a potem dodatkowo czytamy że spłonął jakiś dom albo garaż z autem bo ktoś zaoszczędził na kablu... nie mówiąc o stratach mocy za które też się płaci. No ale ja się nie znam...

Opublikowano
też chciałbym to wiedzieć :)

a potem dodatkowo czytamy że spłonął jakiś dom albo garaż z autem bo ktoś zaoszczędził na kablu... nie mówiąc o stratach mocy za które też się płaci. No ale ja się nie znam...

 

Bardzo proszę o czytanie ze zrozumieniem o przenoszeniu litra wody w szklance i potencjalnej powodzi :)

Nikt nie twierdzi zeby cos robic źle. Zastanawia mnie tylko że jak ktoś proponuje kable 2,5mm2 to dlaczego nie 4mm2 albo moze i 10mm2 ? Nie znasz sie to się nie wypowiadaj , YT to nie jest skarbnica wiedzy a internet tym bardziej. Od tego są ksiązki specjalistyczne, szkoły profilowane czy studia. Jakby elektrycy uczyli się na YT jak kłaśc instalacje to by połowa Polski płoneła już a raczej UK bo tam wszyscy wyjechali :) Człowiek ma zasilacz ten słabszy 2,4kW czy jakos tam . Pyta sie słusznie bo nie zna sie na elektryce a dodatkowo BMW mówi o nie stosowaniu przedłużaczy. Dostaje odpowiedzi po których noż się w kieszeni otwiera.


Odpowiedż na jago problem jest następująca.

Idz do sklepu kup CERTYFIKOWANY przedłużacz o mocy 3,2kW i uwaga!!!! kabel musi byc calkowicie rozwinięty z rolki !!! jeżeli będzie zwinięty na przdłuzaczu bębnowym to znacznie obinizy jego mozliwosci i sie może naprawdę coś złego stać.

Myślę że to koniec tematu.


Co do mozliwości samohodów hybrydowcyh to też dobrze by było aby wypowiadający sie miał taki samochód dłużej niz przez weekend. A o małym bagazniku czy zbiorniku paliwa to widze ze już całe legendy krążą. Tak jakby to był wielki problem stanąc raz na stacji benzynowej w trasie Zakopane - Hel bo i tak trzeba będzie stanąć jeżeli nie w okolicy Łodzi to w okolicy Marlborka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.