Skocz do zawartości

320d m47n temp maks 85stopni + wskaźnik płynu chłodniczego d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawa pierwsza w ubiegłą zimę było to samo a wymieniłem wtedy termostaty też.Czyli mam oe termostat bmw,egr termostat behr z frezowanym logo,zbiorniczek płynu chłodniczego nowy behr i korek zbiorniczka nowy behr


Sprawa co do temperatury ma się tak w lato temperatura podczas jazdy to 88stopni natomiast przy obecnych temperaturach około 7stopni na plusie maks temperatura podczas jazdy po około 12km to 85stopni z wahaniem na 86stopni.Jazda spokojna do 100km/h. Natomiast jadąc na 4 biegu 80km/h potrafi pokazać i 84stopnie.A słyszałem,że powinno być 88 i mimo zmienionych termostatów,zbiorniczka,korka i odpowietrzania na milion sposób i tak nie ma więcej.Więc czego to może być wina?


Sprawa druga z którą nie mogę sobie kompletnie poradzić to taka,że po odpowietrzeniu układu a odpowietrzony raczej jest bo ogrzewanie działa prawidłowo wskaznik poziomu płynu zawsze pokazuje maks.Czyli zalewam układ odpowietrzam na drugi dzień otwieram a tu wskaźnik wychodzi 2,3cm do góry to poziomu maks i w czym rzecz w tym,że chcąc odciągnąć płyn tak,żeby stan był między min a max nie da rady bo jak odciągnę np 100ml wskaznik opadnie po czym sam wychodzi znów do góry.Dopiero odciągnięcie około 700ml płynu powoduje ,ze wskaznik opadnie do stanu między min a max ale po odpaleniu samochodu kontrolka na liczniku,że niski stan płynu.Czujniki sprawdzałem kupiłem nawet oe bmw i to samo.Zrobiłem nawet nową uszczelkę pod głowicą i dalej to samo..Przelew jest ciągły więc teoretycznie układ odpowietrzony ale wskaznik i tak pokazuje maks.Po prostu słychać pod odkręceniu korka na zimnym silniku,że coś napływa do zbiorniczka i wypycha wskaźnik do góry i potem może oszukać bo płynu będzie faktycznie mało a wskaznik i tak pokaże max a na liczniku kontrolka,że niski stan płynu... i czego to wina??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego ,jak długo nagrzewa ci się auto.????

Chodzi mi o temp oleju.

Ja jak jadę spokojnie po 60 - 80 km/h , bo jakoś drogi na szybszą jazdę nie pozwala ,to temp oleju dochodzi do 100°C dopiero po ok 8km.

Diametralną różnica jest gdy przemieszczam się trochę szybciej z bardziej efektywnym przyspieszaniem. Nie myśl sobie ,że jeżdżę bardzo szybko . Mówię o prędkościach 100. -130 km/h. Oczywiście na początku na spokojnie rozgrzewam auto. Wtedy olej nagrzewa się do 100°C po przejechaniu ok. 4km.


Jeśli chodzi o temperaturę płynu chłodzącego

Lato trasa 88 - 92°C

Lato miasto 88 - 98°C

Zima trasa 86 - 90°C

Zima miasto 88 - 92

Ja bym na twoim miejscu nie przejmował się temperaturą płynu chłodzącego, najważniejsze że olej trzyma 100°C.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te temperatury to z f11? To "trochę" inny silnik niż m47n :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te temperatury to z f11? To "trochę" inny silnik niż m47n :roll:

 

Święta prawda.

Mój błąd.

Opublikowano
Panowie nie wiem co jest dalej grane.Dzisiaj 2 stopnie na plusie jadę trasa 50km temperatura podczas jazdy 100km/h 5 bieg 85stopni,4 bieg 83,84 poniżej już nie spada najmniej 83.Zaś jadąc 120km/h 6 bieg pokaże 86/87.Zatrzymałem się na postoju temperatura wewnątrz 20stopni i ustawiona na auto a temp na zewnątrz 1 stopień i w teście zegarów miałem 83stopnie na postoju jak ruszyłem wskoczyło na 85.Zaś jak dojechałem do domu wyłączyłem ogrzewanie auto chodziło 10min na dworze to wskoczyło na 87 to dlaczego podczas jazdy spada mi do 83 na niższych biegach mimo,że mam nowy termostat roczny oe bmw i termostat egr też nowy(rok temu było to samo po wymianie) to co jest grane :roll: układ wiele razy odpowietrzany
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Główny, takie cuda też się zdarzają.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Panowie proszę również o odpowiedzi :roll:


Termostat jak wspomniałem główny ma rok oe bmw i rok ma behra egr.W zimę temperatura teraz jak jest 0 stopni to 84 stopnie podczas jazdy z ogrzewaniem 21stopni i nawiew na minimum.Na postoju 83.Natomiast jadąc i zmieniając temperaturę na 16stopni to temperatura podczas jazdy 86-87 stopni a na postoju 88 po włączeniu ogrzewania jak wspominam na minimum ale 21stopni to mam podczas jazdy maks 85stopni z wahaniami 83-84-85


pytanie czy to definitywnie mówi,ze termostat główny coś nie halo? czy kupię drugi a będzie to samo..?

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.