Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jako że w serwisie dowiedziałem się że w/w pojazd nie posiada określonego interwału wymiany rozrządu przez producenta, mam pewną zagwostkę. Otóż mój silnik ma 330 tys km przebiegu, jestem pierwszym właścicielem w kraju i znam pełną historię serwisową. Rozrząd nie był wymieniany.

Póki temperatura na dworzu była powyżej 10 stopni C z silnika przy odpalaniu żadne niepokojące odgłosy nie dochodziły. Teraz jak mamy około zera rano, zaraz po odpaleniu silnika przez dosłownie sekundę słychać jakby metaliczny szum. Nic nie klepie ani nie strzela po prostu przez chwilę zaszumi i jest cisza. Czy w tych silnikach to norma, czy zacząć się rozglądać za gratami do rozrządu? :D

A może to po prostu słychać przez chwilę hydraulikę w popychaczach zaworowych?

Opublikowano

Czytałem to już kiedyś ale nie znajduję odpowiedzi na moje pytanie. Nie przemawia jakoś do mnie twierdzenie że nie ma reguły, że łańcucha rozrządu przed śmiercią nie słychać. Po pierwsze rozrząd ma większą trwałość w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów. Po drugie, każdy łańcuch przed strzeleniem wydaje charakterystyczne terkotanie na rozgrzanym silniku-po prostu silnik chodzi głośno. Po trzecie, przypuszczam że tak rasowy pojazd marki premium przed zerwaniem łańcucha raczy poinformować użytkownika o jego znacznym rozciągnięciu kontrolką checkengine, co spowodowane jest zwyczajnie rozjechaniem się synchronizacji wału korbowego z wałkami rozrządu. Skoro ma takie zabezpieczenie grupa VAG to czemu miałoby nie mieć BMW?

Pomijam tu oczywiście zwyczajne przypadki felernych rozrządów już wypuszczonych z fabryki. Jak wiadomo powszechnie każdy łańcuch ma swoje najsłabsze ogniwo :D

To tak tylko w temacie linku.

A wracając do mnie, to u mnie jest jeszcze taki problem że wydech mam pełen przelot co potęguje szum i ciężko stwierdzić skąd on się tak naprawdę wydobywa..

Sprawdzałem dziś wychylenie napinacza rozrządu i na oko będzie ze 1,5-1,7 cm co oznacza że łańcuch prawie nówka (silnik ma 330kkm!) więc jedyne co biorę pod uwagę to nie trzymanie oleju w napinaczu i poranny strzał na klatę bierze w nim sprężyna.

Po głębszych przemyśleniach stwierdzam co następuje: Pierodle nie robię rozrządu. Używana głowica kosztuje jakieś śmieszne pieniądze a rozrząd żeby zrobić porządnie i bez wycieków trzeba i tak głowicę zdjąć. Czemu? Bo zachodzi ona na pokrywę rozrządu która jest na kołkach i bardzo łatwo uszkodzić przy montażu uszczelkę pod głowicą-to tak dla ciekawskich czemu warsztaty chcą przy rozrządzie rwać głowicę. Słowem. Jedyny koszt jaki dochodzi w razie kolizji zaworów z tłokami to głowica~500-1000pln. Jestem w stanie wziąć to ryzyko na klatę zanim wydam 2 tysiące na części-bo oczywiście zrobię sobie silnik sam.

Opublikowano

Tu masz wymianę rozrządu bez żadnych dupereli typu uszczelka pod głowicą. Da sie i napewno taniej niz remont silnika



Koszty rozrządu swag .febi. albo cos tam w zestawie 2 x lancuchy 4x ślizgi 1x napinacz 800zl

Uszczelka .pokrywy rozrządu . 50 zl

Uszczelka Pokrywy wałków 100 zl

Uszczelniacz walu 50 zl

Nowe podkładki pod wtryski 30zl

Blokady 120zl

Olej .plyn itp to 400zl

Razem cos kolo 1500zl


Da się to zrobić bez ściągania miski i bez wymiany łańcucha pompy oleju jesli tego nie wymaga ale on nie ma tam ciężkiego życia .

Trzeba tez zobaczyć na kola zębate pompy paliwa i walka ale nie sa az tak drogie .

I tak taniej i mniej nerwowo będzie .

Bo wymianę zawsze można zaplanowac a Holowanie z Autostrady tego bym nie chciał jeszcze z rodzina na pokładzie :cool2:

Opublikowano

Nie no holowanie BMW to trochę obciach, ale na drodze wszystko się może zepsuć, nie koniecznie rozrząd. Równie dobrze może rozpaść się alternator, rozrusznik albo pompa wysokiego ciśnienia. Samochód ma miliony części które cię uziemią w przypadku awarii.

A zdjęcie w tym przypadku pokrywy rozrządu bez zdejmowania głowicy i miski jest dla mnie rzeźbą w gunwie. Bulisz półtora koła a składane masz na starych uszczelkach..tam posmaruje się silikonem. Nie no ok. Sobie w garażu żeby nie mieć zmaz nocnych-SPOKO.Klientowi z gwarancją. Ni uja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W sumie też się forum naczytałem i spać po nocach nie mogłem przez ten zrywający się rozrząd, ale jakoś mi przeszło, a ten filmik tylko mnie utrzymał w przkonaniu, że nie ma zbytniego sensu się w to pchać. szczególnie jak mam jeszcze sprzed magicznej daty dostawy wadliwych części. Tym bardziej jak zabrałem się za wymianę pompy wody, okazało się, że padłaby na pewno w niedługim czasie, podobnie jak koło pasowe, a rezultat w trasie podobny, więc nie ma co się skupiać na jednej rzeczy.

To chyba taki hype zaraz po zakupie się włącza - wydałem kasę to już wypadałoby zrobić takie rzeczy, ale w sumie, serwis olejowy robię co 15k km, a żeby się poczuć lepiej zalałem mu ceramizer :mrgreen: a ubezpieczenie na lawetę i furę zastępczą na całą Europe mam od dawna. Jak się zerwie, to pewnie na cały silnik z montażem podobna kasa wyjdzie - w dobrych warsztatach po całości z wszystkimi duperelami, zrzucaniem głowicy 6-7 tysiaków wyceniali.

Opublikowano

Jak przeczytałem ten temat to az ręce opadły :D Jest tu tyle pitolenia ze szkoda czasu na sprostowania bo by to z godzine zajęło :lol:


Życzę mocnych łańcuchów :mrgreen:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Jak przeczytałem ten temat to az ręce opadły :D Jest tu tyle pitolenia ze szkoda czasu na sprostowania bo by to z godzine zajęło :lol:


Życzę mocnych łańcuchów :mrgreen:

To zamknij paszczu i wracaj prostować lemiesz w pługu :D Znawca i tłumacz się znalazł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na tym forum nie ma żadnych profitów za ilość postów.


co do łańcucha to od kupna auta zabieram się za jego wymianę.

Zabieram się i zabieram i .....


Raczej sobie podaruję....


Ostatnio kumplowi w e65 padł silnik i nie z powodu łańcucha więc wszystko jest możliwe.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Piszesz tylko żeby posty nabijać

 

Skąd wiesz ? :shock: Nie mów nikomu :/

 

Oklasków?

 

No co Ty.... przecież nie usłyszał bym ich :roll:




Panie Wojtasie, imienniku mój :D Nie masz żadnej wiedzy na temat budowy tego silnika. Ale lubię nabijać posty więc sobie nasmaruję jeszcze jeden :mrgreen:

 

każdy łańcuch przed strzeleniem wydaje charakterystyczne terkotanie na rozgrzanym silniku

 

Na zimnym już nie ?? Terkotanie byłoby w przypadku gdy ogniwa się zużywają i następuje rozciągnięcie łańcucha. Problemem zaś okazuje się że te łańcuchy nie zawsze najpierw się rozciągają a po prostu pękają.... i już, po silniku ;)


 

wychylenie napinacza rozrządu i na oko będzie ze 1,5-1,7 cm co oznacza że łańcuch prawie nówka

 

O Panie Wojtasie... Pan poszuka w internecie obrazka z nowym łańcuchem na silniku ;) Jako znawca zapewniam że są to wartości lekko ponad 0.5cm :)


 

więc jedyne co biorę pod uwagę to nie trzymanie oleju w napinaczu i poranny strzał na klatę bierze w nim sprężyna.

 

Jak nie trzyma oleju to zepsuty :D Pewnie ma dziurkę co olej ucieka do magistrali olejowej :D


 

Używana głowica kosztuje jakieś śmieszne pieniądze a rozrząd żeby zrobić porządnie i bez wycieków trzeba i tak głowicę zdjąć.

Wałki też masz w tych smiesznych pieniądzach ? Założysz swoje po strzale ? Głowicę targają tylko głupcy i naciągacze ;)




 

Jedyny koszt jaki dochodzi w razie kolizji zaworów z tłokami to głowica~500-1000pln

 

A gdzie planowanie głowicy i bloku :shock: Jeszcze jak jakiś tłok dojdzie to już zabawa na całego. Wszystko za smieszne pieniądze.



Generalnie mam wrażenie że Pan Wojtas kupił auto (może rodzice, kto wie) i nie ma siana na utrzymanie. Same części nie są drogie a przeciez silnik zrobi sobie sam :cool2: Ale dobra... bo zaraz polecą obelgi że do portfela zaglądam ;/




Aha..... BMW korzysta z czujnika położenia wałka rozrządu tylko przy odpalaniu... potem można go sobie odłączyć ;) Może dlatego nie wywala checków enginów :P



POWODZENIA :8)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po zerwaniu łańcucha jeszcze dźwigienki do wymiany. Minimum te z pogiętych zaworów.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Trzeba było od razu napisać pełną i wyczerpującą odpowiedź. A nie że nie chce mi się.

A co do samej treści. Nie chodzi mi o pieniądze tylko mój czas. Być może stracony. Faktycznie planowania głowicy i nowych wałków nie policzyłem. To napiszę tak. Drugi motor to 4-5tysi.

Opublikowano
Po zerwaniu łańcucha jeszcze dźwigienki do wymiany. Minimum te z pogiętych zaworów.

 

Po zerwaniu dzwigienki nie mają zbyt za duzo miejsca "na złożenie". Dlatego najczęściej wyrywa szpilki z glowicy ktore dociskają wałek. Niestety przy tym wałek tak dostaje po tyłku ze sie krzywi (rzadko pęka bo w srodku jest pusty).



Wojtas, Wymiana rozrządu w M57 to jakis dzien pracy jesli robisz to pierwszy raz. Jesli dobrze pamietam to nawet instrukcje serwisowe BMW nie uwzględniają zrzucania glowicy. Każdy kącik przy pokrywie rozrządu składa sie na masie uszczelniajacej i jest to szczelne. Tam nie ma ciśnienia nie wiadomo jakiego i przecieki są rzadkoscia, a jesli juz są to wynikają z braku starannosci przy składaniu (dociaganie równocześnie pokrywy do gory i do bloku).


Gdybyś zrzucał glowice to nie zapomnij o nowych śrubach. Gdyby okazalo się ze trzeba tłok wymienic to jeszcze śruby do korbowodu.


Wymiana silnika po strzale na inny tez nie rozwiązuje problemu do konca. W "nowym" tez by wypadalo odrazu wymienić rozrzad zeby nie bylo powtorki z rozrywki ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dźwigienka może się nie złamie ale na bank się lekko wygnie a wtedy może się złamać w najbliższej przyszłości.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano




Wymiana silnika po strzale na inny tez nie rozwiązuje problemu do konca. W "nowym" tez by wypadalo odrazu wymienić rozrzad zeby nie bylo powtorki z rozrywki ;)

W necie ceny wahają się od 4500 do 6900. I to są silniki po generalnym remoncie z nowymi rozrządami. Stary trzeba oczywiście oddać.

Opublikowano

, przypuszczam że tak rasowy pojazd marki premium przed zerwaniem łańcucha raczy poinformować użytkownika o jego znacznym rozciągnięciu kontrolką checkengine


Nie nie zapali ci sie kontrolka na chwile przed pęknieciem rozrządu. A tak na marginesie rozciągnięty łańcuch słychać na zimnym silniku najbardziej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.