Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja wiem ze się w koncu pojawi. Mi chodzi o to czy jak się nie pojawiło a będę chciał zmienić klocki na nowe to czy dam rade sam zresetować czy nie. Jakie klocki byście polecili np z tych co wymieniłem

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli czujnik nie został naruszony i uda się go zdemontować bez uszkodzeń to powinno się dać tylko odepnij wtyczkę tak jak byś wymieniał na nowy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik klocki wszystko pójdzie nowe. Nie bede kaparzyl z zostawieniem starego czujnika :mrgreen: Klocka wygląda że dużo nie ma. Ale nadal w menu nie pojawiło się info o wymianie.

🙃🙃

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zamówiłem komplet klocków przód tył ate ceramic i do tego nowe czujniki. W sobotę planuje podjechać do mechanika na wymianę. Zastanawia mnie jednak kwestia zresetowania serwisu. Klocków starych jest jeszcze na tyle (wygląda koło 3 może 4 mm) że nie mam żadnego komunikatu o potrzebie ich wymiany. W związku z tym nie mam możliwości skasowania serwisu z poziomu samochodu (kliknięcie 3 razy start stop i ukryte menu). Da radę w takim razie skasować bimmer toolem lub uniwersalnym komputerem? Znajomy nie ma ista. Czy wyskoczą jakieś kwiatki? Znalazłem taki info:


This is from the TIS:


A CBS reset in the vehicle is possible in the event of a partially ground down brake pad wear sensor. The CBS display in the Central Information Display (CID) is active.

In the event of a brake pad wear sensor that is not partially ground down, a CBS reset is only possible with the diagnostic system. No CBS display in the Central Information Display (CID).

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kasowałem inspekcje klocków aplikacją i nie było problemu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kasowałeś mając już komunikat że trzeba wymieniać czy jeszcze go nie było?

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odłącz czujnik to pojawi się komunikat
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W sumie można tak zrobić :think: wtedy będzie wiadomo że skasowało i odlicza od nowa

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie pamiętam czy pojawił się komunikat, jeśli obawiasz się problemów to możesz wymusić komunikat lub po prostu nie kasować inspekcji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko czy nie kasując nie będzie mylnie odliczał do kolejnej wymiany? Zamiast na przykład od 60 tys to będzie liczył od 10 czy 15. Jakby były widoczne w menu cały czas kilometry jak to miało miejsce w np F to nie byłoby moich pytań o to :mrgreen:

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To w takim razie jeżeli czujniki nie są jeszcze draśnięte to nie ma co ich odlaczac i wymieniac. Wyjąć stare klocki wsadzić nowe i po sprawie.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyjęcie starego czujnika z klocka nie uszkadzając go to wyzwanie.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla informacji. Klocki wymienione razem z czujnikami. Mimo że nie było powiadomienia od czujników ze klocki do wymiany to normalnie przeprowadzono reset serwisu klocków, dla pewności jakby jednak cos tak system odliczał. Z powodzeniem, bez żadnych błędów. Powiem tak. Głupio że czujniki są od wewnątrz. Klocków zewnętrznych było dużo mniej niż wewnętrznych. Zanim wewnętrzne starły by się by wywalić komunikat to zewnętrzne by już chyba tarły blachą :duh: i to na każdym kole tak bylo.

🙃🙃

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Godzinę temu, mateuszchaber napisał(a):

Cześć,

Czy Zimmermanny jako zamienniki tarcz przednich do 540XD (tarcze mpakiet) się sprawdzą?  

No przód to tarcza średniej klasy. Jeśli chcesz zamiennik który jest lepszy niż oem to polecam dark performance bądz ebc groove. No i zostaje Ci jeszcze jak wspomniałem tarcza oem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jednak co oryginał to oryginał, zwłaszcza jeśli chodzi o tarcze. Tutaj zamienniki lubią się bardzo szybko zemścić. Sam tego doświadczyłem kupując kiedyś do innego modelu BMW niby polecany i bardzo dobry zamiennik. Pech chciał, ze akurat przed dość długą trasą do Włoch. Praktycznie całą drogę przeklinałem ten szmelc. Tarcze się pokrzywiły dosłownie po kilku hamowaniach. Po powrocie oddałem je, bo już nie chciałem ryzykować. Od tamtej pory stosuję tylko oryginały (nie tylko w hamulcach).

Opublikowano
W dniu 16.08.2023 o 13:32, s0nar napisał(a):

Jednak co oryginał to oryginał, zwłaszcza jeśli chodzi o tarcze. Tutaj zamienniki lubią się bardzo szybko zemścić. Sam tego doświadczyłem kupując kiedyś do innego modelu BMW niby polecany i bardzo dobry zamiennik. Pech chciał, ze akurat przed dość długą trasą do Włoch. Praktycznie całą drogę przeklinałem ten szmelc. Tarcze się pokrzywiły dosłownie po kilku hamowaniach. Po powrocie oddałem je, bo już nie chciałem ryzykować. Od tamtej pory stosuję tylko oryginały (nie tylko w hamulcach).

Nie w przypadku darków i ebc 😉 miałem oba komplety jak i tarcze oem. Fakt że w serii F. Tam gdzie oem puchły tam darki i ebc osiągały swoje najlepsze rezultaty. Oczywiście ważny jest tu też klocek. W moim przypadku to był ebc yellow.

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Po półtorej roku od wymiany klocków na ate ceramic mam mieszane uczucia. 

Fakt felgi nie brudzą się jak na zwykłych klockach, ale jeżeli chodzi o hamowanie to te klocki aż huczą. W dodatku pojawiły się drgania szczególnie wyczuwalne gdy tarcze są nagrzane. Jak ostygną to drgania zanikają prawie całkowicie. Myślę że te klocki są za twarde i zajechały tarcze OEM. Rozważam wymianę wszystkiego tylko nie wiem na co. Tarcza OEM to koszt €310 za sztukę klocki OEM to €315. Więc wychodzi ze na przednia os muszę wybulić €1000 😂 do tego osobno os tylna kolo €600 ... 

Szukam alternatywy. Np tarcze zimmerman lub bosch i klocki miekksze np jurid 🤔  co myślicie panowie? Jeżdżę w sumie mało. Około 10 tys km rocznie 

Cena wychodzi kolo €700 więc ponad połowa mniej niż OEM...

Edytowane przez feel_x

🙃🙃

Opublikowano
2 godziny temu, feel_x napisał(a):

Tarcza OEM to koszt 310 euro

Coś drogie te tarcze do 530i?

 

Do 374X36 pokazuje np. W Leebmann24       255 EUR, więc pewnie rozmiar z 530i wyjdzie jeszcze taniej.

Poszukaj w DE - Leebman, Baum, Hubauer itp.

Komplet klocki+tarcze przód - 374x36 = 825 EUR.

 

image.png.bc6046eeeb33efeaf2dc20c06a03c486.png

Opublikowano

Przód jednak bym poszedł w oem tarczę. A jeśli już cena sprawia ból to ja bym postawił na zestaw cały textara. Myślę że chłopaki na grupach fb dużo lepszą ceną zrobią. Z wysyłką zagranicę też nie ma problemu.

Opublikowano

Myślę, że to oszczędność tylko pozorna i na krótką metę. Sam masz przykład z tymi ate. 
kup cały komplet OE. Jak jeździsz mało to ten zestaw wystarczy ci na ładnych parę lat. Najważniejsze, że bezproblemowe parę lat. Przy przebiegu 10k rocznie to powinno być 50k km conajmniej (moje doświadczenia z mpakietowych) jeżeli nie jeździsz jakoś szczególnie dynamicznie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ate nie była kupowana pod oszczędność ale pod nie pylenie. I tak musiałem wymienić klocki bo było ich już mało. Gdzie mogę te lepsze ceny dostać? Bo wydanie prawie 7000 zł u dilera to 🤨

To już bardziej korci kupić komplet używanych niebieskich zacisków z tarczami i klockami 😅

Edytowane przez feel_x

🙃🙃

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.