Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 minut temu, feel_x napisał(a):

Ate nie była kupowana pod oszczędność ale pod nie pylenie. I tak musiałem wymienić klocki bo było ich już mało. Gdzie mogę te lepsze ceny dostać? Bo wydanie prawie 7000 zł u dilera to 🤨

To już bardziej korci kupić komplet używanych niebieskich zacisków z tarczami i klockami 😅

O, to może poczekasz aż będę wymieniał? 😉 Bo wcześniej czy później będę miał do sprzedania niebieskie zaciski od hamulców sportowych M z 2023r. Nie wiem tylko czy tarcze/klocki bym sprzedawał, bo nie jestem zwolennikiem tego typu używek. Wg mnie te elementy powinno się montować tylko nowe. Skąd w ogóle taki temat? Korcą mnie tę większe 19" hamulce M Performance (już pal licho, że zaciski są czerwone) z nawiercanymi tarczami, których nie można było skonfigurować tworząc auto i są dostępne wyłącznie jako akcesoria. Tyle tylko, że moje obecne hamulce zrobiły dopiero 15.000km i aż żal je wyrzucać 😄 Poczekam aż przynajmniej klocki/tarcze się trochę zużyją. Wycenę nowych hebli już dostałem z ASO i w 25k z wymianą powinno się zamknąć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Autem nie jeżdżę więcej jak 5 może 6 lat. Minęło już 3 więc obstawiam że za 2 będę zmieniać. Czyli jeszcze jakieś 20 może 30 tys km zrobię tym samochodem. Chce hamulce ktore nie będą biły szczególnie hamując z dużych prędkości na autostradach. I żeby nie kosztowały jakiegoś dużego majątku.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spoko, rozumiem. W sumie niebicie hamulców to powinien być standard i nie powinno się o tym w ogóle dyskutować 😄 Jedyny problem jest taki, że ludzie kombinują z zamiennikami, a potem narzekają. Jakby sami się prosili o kłopoty. Kupując oryginały kupujesz m.in. spokój i komfort. Myślę, że nie ma co przeliczać tego na pozorne oszczędności.

P.S. Co do zmiany G30/G31 to za bardzo nie ma na co zmieniać. G60 to kupa i trzeba poczekać na następcę co u niektórych spowoduje przeciągnięcie okresu eksploatacji obecnych aut 😉 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Za tydzień mam wizytę serwisowa w aso, zapytam ile sobie krzykną za komplet hamulców 😂

 

🙃🙃

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, feel_x napisał(a):

Ate nie była kupowana pod oszczędność ale pod nie pylenie. I tak musiałem wymienić klocki bo było ich już mało. Gdzie mogę te lepsze ceny dostać? Bo wydanie prawie 7000 zł u dilera to 🤨

To już bardziej korci kupić komplet używanych niebieskich zacisków z tarczami i klockami 😅

Dawaj na priv dam numer do kolegi co handluje. Aso cię ceną zmiażdży.

Edytowane przez derlysy
Opublikowano
Godzinę temu, s0nar napisał(a):

Korcą mnie tę większe 19" hamulce M Performance

One chyba szału nie będą robić w porównaniu do ceny. Sam się nad nimi zastanawiam.

Zaciski takie same, ilość tłoczków taka sama. Klocki te same (Jak w M Sport niebieskich).  Praktycznie jedyna różnica to większe/pojemniejsze tarcze oraz nawiercanie.    Troszkę można by więcej oczekiwać od specjalnego kompletu - więcej tłoczków, większe klocki hamulcowe itp.       Jeżeli coś jeszcze jest z różnic - to chętnie wysłucham.  Interesująca byłaby dla mnie różnica np. przy hamowaniu z ~200-120 w konkretnych cyferkach.  Bardzo mało konkretnych opinii dot. zmiany z M-sport na Performance.

W DE sam kompletny układ M Performance można mieć poniżej 15k zł z ASO.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, feel_x napisał(a):

Po półtorej roku od wymiany klocków na ate ceramic mam mieszane uczucia. 

Fakt felgi nie brudzą się jak na zwykłych klockach, ale jeżeli chodzi o hamowanie to te klocki aż huczą. W dodatku pojawiły się drgania szczególnie wyczuwalne gdy tarcze są nagrzane. Jak ostygną to drgania zanikają prawie całkowicie. Myślę że te klocki są za twarde i zajechały tarcze OEM. Rozważam wymianę wszystkiego tylko nie wiem na co. Tarcza OEM to koszt €310 za sztukę klocki OEM to €315. Więc wychodzi ze na przednia os muszę wybulić €1000 😂 do tego osobno os tylna kolo €600 ... 

Szukam alternatywy. Np tarcze zimmerman lub bosch i klocki miekksze np jurid 🤔  co myślicie panowie? Jeżdżę w sumie mało. Około 10 tys km rocznie 

Cena wychodzi kolo €700 więc ponad połowa mniej niż OEM...

Znany temat. Ate to szrot. Niszcza tarcze i masz wibracje. Dobry zestaw to Textar tarcza + klocki oem. 

Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, kkx5 napisał(a):

Znany temat. Ate to szrot. Niszcza tarcze i masz wibracje. Dobry zestaw to Textar tarcza + klocki oem. 

Ja mam klocek ate ceramic i tarcze OEM. Nie narzekam. Nic nie bije, hamuje nieźle, a pylenia zdecydowanie mniej. Ale znowu o textarze różnie słyszałem. Jedyny bezproblemowy zestaw to chyba OEM, ... ale to pylenie mi nie pasuje. 

Edytowane przez bankowiec
Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, bankowiec napisał(a):

Ja mam klocek ate ceramic i tarcze OEM. Nie narzekam. Nic nie bije, hamuje nieźle, a pylenia zdecydowanie mniej. Ale znowu o textarze różnie słyszałem. Jedyny bezproblemowy zestaw to chyba OEM, ... ale to pylenie mi nie pasuje. 

Ate ceramic nigdy nie będzie hamował dobrze tylko jak piszesz nieźle. Z prostej przyczyny. Ma niższy współczynnik tarcia. Za to plusem jest że mniej brudzi felgi. I to jedyna ich zaleta.

Edytowane przez derlysy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, kossaa245 napisał(a):

One chyba szału nie będą robić w porównaniu do ceny. Sam się nad nimi zastanawiam.

Zaciski takie same, ilość tłoczków taka sama. Klocki te same (Jak w M Sport niebieskich).  Praktycznie jedyna różnica to większe/pojemniejsze tarcze oraz nawiercanie.    Troszkę można by więcej oczekiwać od specjalnego kompletu - więcej tłoczków, większe klocki hamulcowe itp.       Jeżeli coś jeszcze jest z różnic - to chętnie wysłucham.  Interesująca byłaby dla mnie różnica np. przy hamowaniu z ~200-120 w konkretnych cyferkach.  Bardzo mało konkretnych opinii dot. zmiany z M-sport na Performance.

W DE sam kompletny układ M Performance można mieć poniżej 15k zł z ASO.

Z tego co wiem, zaciski są większe i mocniejsze. To raz. Dwa - tak jak pisałeś, tarcza jest większa i nawiercana/nacinana. To powoduje, że hamowanie jest po prostu skuteczniejsze i tarcze mają większą pojemność cieplną czy jak to się tam nazywa, czyli można na nich więcej razy hamować bez efektu fadingu. Dokładnymi danymi nie dysponuję, ale może wypowie się ktoś kto już takiej modyfikacji dokonał i ma jakieś doświadczenia w tym zakresie. Poza tym kusi mnie sam wygląd tarcz. Wpieniające jest, że M550i ma jakieś takie "zwykłe" tarcze, a byle 2-litrowa popierdółka od Mercedesa ma i nawiercane i nacinane tarcze często w standardzie albo ewentualnie w pakiecie AMG.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapomniałem jeszcze dodać, że pyleniem klocków w ogóle bym się nie przejmował. Gdzie drwa rąbią tam wióry lecą. Od tego jest myjnia i odpowiednie środki chemiczne, żeby sobie felgi myć na bieżąco. Zresztą jak się je pokryje ceramiką to nawet wielkiej chemii nie potrzeba, żeby zmyć pył po klockach.

Opublikowano

Na wlasnych doswiadczeniach testowalem markowe zamienniki brembo , ate , bosch iinne jesli chodzi o tarcze to tylko ori u mnie inne zawsze i to bardzo szybko sie krzywily. Klocki juz mozna jurid albo textar ale tarcze tylko ori. 

Opublikowano
Godzinę temu, derlysy napisał(a):

Ate ceramic nigdy nie będzie hamował dobrze tylko jak piszesz nieźle. Z prostej przyczyny. Ma niższy współczynnik tarcia. Za to plusem jest że mniej brudzi felgi. I to jedyna ich zaleta.

Skąd informacja że ceramika ma mniejszy współczynnik tarcia? Ja dotarłem do informacji, że jednak ma większy. Jakby klocek był taki twardy i z małym współczynnikiem tarcia to starczałby na dłużej a tak nie jest. Może źle się wyraziłem, ale dla mnie hamują tak samo dobrze -tak jak oryginały organiczne. Nie widzę różnicy. Może dlatego że nie jestem królem prostej i nie cisnę non stop do końca.

Co do mycia felg to mam cały sprzęt i chemię w domu, nie muszę jeździć po stacjach, ale co 2-3 dni nie za bardzo chce mi się je myć, mimo że mam na  nich ceramikę.  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, saab napisał(a):

Na wlasnych doswiadczeniach testowalem markowe zamienniki brembo , ate , bosch iinne jesli chodzi o tarcze to tylko ori u mnie inne zawsze i to bardzo szybko sie krzywily. Klocki juz mozna jurid albo textar ale tarcze tylko ori. 

Odwrotnie, klocki najlepiej ori. To klocki hamuja, nie tarcze i to klocki, zle dobrane krzywia tarcze. Prowadze warsztat, na ate ceramic mialem cala mase reklamacji. Dobry zestaw to taki co napisalem, bardzo dobrze sprawdza sie tez zestaw Jurid + nasze klocki Breck (zamiast oem). 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, kossaa245 napisał(a):

Coś drogie te tarcze do 530i?

 

Do 374X36 pokazuje np. W Leebmann24       255 EUR, więc pewnie rozmiar z 530i wyjdzie jeszcze taniej.

Poszukaj w DE - Leebman, Baum, Hubauer itp.

Komplet klocki+tarcze przód - 374x36 = 825 EUR.

 

image.png.bc6046eeeb33efeaf2dc20c06a03c486.png

No takie ceny u dilera bmw w Holandii. W przyszłym tygodniu mam serwis ale w Niemczech to zapytam jaka cena z montażem u nich, może rabat jakiś też dadzą. Ja musze mieć tarcze 348x30 i 330x20

@kkx5 tutaj nie umiem wogole tarcz textara znaleźć. Klocki nawet ciezko bo nie wszystkie sklepy internetowe maja textara 

🙃🙃

Opublikowano
2 godziny temu, saab napisał(a):

Na wlasnych doswiadczeniach testowalem markowe zamienniki brembo , ate , bosch iinne jesli chodzi o tarcze to tylko ori u mnie inne zawsze i to bardzo szybko sie krzywily. Klocki juz mozna jurid albo textar ale tarcze tylko ori. 

Bo skupiłeś się na zwykłych znanych zamiennikach. A są dużo lepsze zamienniki niż oem. Dark performance albo np. DBA. Chciałem do swojej kupić no ale cena 2 razy więcej niż oem 🤷‍♂️ @s0nar jeśli koniecznie chcesz nawiercane do naszego modelu to są . Do tego klocek ebc yellow i jest kosmos.. A na koniec są jeszcze tarcze pływające. Ale to już inna bajka i jeszcze inne pieniądze. 

Opublikowano
43 minuty temu, feel_x napisał(a):

w Niemczech to zapytam jaka cena z montażem u nich,

https://www.leebmann24.com/de/de/component/vorderradbremse-343490

https://www.leebmann24.com/de/de/product/bmw-bremsscheibe-leichtbau-belueftet-10158426

2x200 + 201 Klocki - 601 masz na przód zestaw.

 

Nie dostaniesz takiej ceny bezpośrednio z ASO - tylko z tych kilku sklepów. Masz punkt odniesienia.

Możesz poszukać na stronach, które podałem. Ciężko znaleźć OEM części taniej.

 

 

PS. Jakby ktoś wiedział jakie są różnice w zaciskach między M-Sport a M-Performance - z chęcią się dowiem.       Chodzi o różnicę między hamulcami 374x36,a 395x36 - przód. Tył pewnie takie same zaciski.

 

 

image.png

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Czym się różnią te tarcze od siebie? Wg vin powinienem mieć tarcze z numerem 34116860909 takie są niedostępne za to są te 2 inne. Cana identyko jednak dwa różne numery. 

Screenshot_20241016_223044_Chrome.thumb.jpg.4be92673d4e0318fae1a9e6fcf4b0458.jpg

Edytowane przez feel_x

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
21 minut temu, s0nar napisał(a):

Nie ma zestawu 395 do g30. Tylko Alpina ma takie chamulce w B5. M performance hamulce to max 374. Jesli jest inaczej to prosze o dokladne info, link, do tarcz 395 oraz klockow. 

Opublikowano (edytowane)
52 minuty temu, feel_x napisał(a):

34116860909

image.png.43118c57c3085a9aab1db132af7faa5d.png

 

https://www.hubauer-shop.de/de/bremsscheibe-leichtbau-belueftet-34116860909.html

image.png.c01bc96da23953512c57491bf8a80b8d.png

 

Najlepiej poproś o dopasowanie sklepu przez VIN i nie będzie wątpliwości. Często różne części są zastąpione przez inne numery - i wtedy masz odnośniki do nowszej referencji. Tak jak w tym przypadku.

 

=====

46 minut temu, kkx5 napisał(a):

Nie ma zestawu 395 do g30

Jest zestaw, ale akcesoryjny - podany w cytowanym przez Ciebie linku. Wyłącznie montowany poza fabryką.

 

https://www.hubauer-shop.de/de/nachruestsatz-sportbremse-rot-34112289348.html 

wejdź tutaj w zakładkę WebETK - będą wszystkie referencje. (pod obrazkiem zestawu).

 

 

 

Edytowane przez kossaa245
dodanie informacji dla 2 posta.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

34118854273 ta na Leebman  zastępuje 0909

34108853555 ta na baum i hubauer zastępuje 0909

34118831822 ta na reaoem zastępuje 0909

34106880073 ta na polskim sklepie zastępuje 0909

Wszystkie te numery to tarcze 348x30 i na różnych stronach pokazuje że to ona zastępuje 34116860909 🤨 

Np na

https://www.leebmann24.com/nl/en/product/bmw-ventilated-brake-disc-10158681

Tarcza końcówka 3555 jest do każdego ale nie do serii 5 a na sklepie baum.de że tylko do serii 3. A na realoem wogole nie istnieje taka część 😂

Jeżeli wszystkie te tarcze mają ten sam rozmiar i zastępuja się wzajemnie to czym wogole sie różnią ze tyle różnych numerów maja nadane 

🙃🙃

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.