Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie, nurtuje mnie taka kwestia ponieważ posiadam BMW E60 z 2009 roku (525d) 3.0d 197koni i mam takie pytanie ponieważ nie jest jakaś super szybka i trochę czasu zajmuje jej rozpedzenie się do tej 100, czy można włożyć do niej komputer z wersji 530d 235 koni i tym sposobem podnieść jej moc? Dziękuję z góry za wasze odpowiedzi.
Opublikowano

DDE to sterownik silnika, w zależności od rocznika i wersji auta mogą być DDE4, DDE5, DDE6 itp, wersje nowsze/starsze po ludzku. W każdym takim sterowniki jest wgrane oprogramowanie dla danej wersji auta, skonfigurowane pod odpowiednie czujniki, przepustnice, turbosprężarki wtryski i tak dalej. Jeśli zamienisz sterownik silnika na ten z wersji mocniejszej prawdopodobnie nie będzie działać, już nie wspominam o potrzebie synchronizacji kluczy które umożliwiają w ogóle odpalenie auta.


Jedyna opcja to chip, ewentualnie sprawdzenie po numerach auta czy istnieje mocniejszy soft kompatybilny dla Twojego sterownika DDE. Trzeba to sprawdzać poprzez realoem a później winkfp itd... :roll:

Opublikowano
Powiem Ci że ciekawie brzmi to co mówisz, da się jakoś sprawdzić jaki mam sterownik w aucie po vinie? Bo nie mam auta przy sobie, w sumie fajnie by było mieć 235 koni seryjne niż chipowane bo to jednak parametry silnika się zmieniają, i czy np. wszystkie 530d maja inny dde niż 525d moja bmw to rocznik 2008 ale Niemiec jakoś tłumaczył że tak jakby jest zapisany jako 2009
Opublikowano
Koszty kombinowania z DDE będą większe niż chip. A chip tuning wcale nie musi być gorszy od ori sterownika. Masakra :)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Po chipie będziesz miał jakies 270ps i 550nm. Jaką przewagę ma ten ster od 235ps ?

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Powoli mnie przekonujecie do tego chipa tylko boję się że będzie to dla niego nie zdrowe, auto ma przebieg 236k,silnik nie pokazuje żadnych błędów więc jestem dobrej myśli, tylko martwi mnie właśnie to że po mapie może mu się coś stać, podkreślić chciałem że w silniku wszystkie eksploatacyjne płyny wymieniane na bieżąco, dpf oraz katy na swoich miejscach
Opublikowano
Spokojnie ;) Niezdrowo robi sie dopiero wtedy kiedy przy pelnym bucie musisz obserwować temperature spalin ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie średniowiecze, że po chipie będziesz jeździł gapiąc się w temperaturę spalin.

Tuner jeśli robi mapę poza bezpieczną granicą dla danego silnika potrzebuje czujnik w kolektorze, który później możesz osobie podłączyć pod wskaźnik i wrzucić na słupek, a być może można nawet zrobić tak, że jak temperatura będzie wychodziła poza skalę to dawka paliwa będzie się zmniejszać automagicznie kompjuterowo :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.racechip.com/shop/bmw/5-series-e60-61-2001-to-2010/525d-2993ccm-197hp-145kw-400nm.html


Oj tam, oj tam, pinasz czipa i masz:


Optimized BMW 525d 224 HP (165 kW)488 Nm - 249 EUR


a jak Cię stać to:


Optimized BMW 525d 230 HP (169 kW)505 Nm - 449 EUR


:mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.