Skocz do zawartości

530d buczenie wydechu


G1010

Rekomendowane odpowiedzi

Pomóżcie bo powoli się załamuje.


Dałem wymienić 2 złącza elastyczne.


W efekcie auto buczy na wolnych obrotach i jest to słyszalne tylko w środku.

Po zwiększeniu obrotów to buczenie milknie.

Można stanąć przed autem i wydaje się, że jest ok, A jak złożymy głowę do auta to słychać, że basowo buczy.


Czy zostałem okradziony z katalizatorów czy to wina jakieś nieszczelności ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Złącza mogą być zbyt sztywne przez co przenoszą się drgania na karoserię. Mogą być innej długości i cały układ się skrócił/wydłużył więc charakterystyka się zmieniła. Może rura opierać się gdzieś o konstrukcję. Byleś u gościa powtórnie ? Podjedź ewentualnie do innego tłumikarza niech zerknie jak to wygląda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie to samo. Na jałowych dostawał takiego rezonansu, że bolała głowa. Wystarczyło lekko dodać gazu i przestawało. Wymieniłem tylne gumy (nr. 3 https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DL81-EUR-02-2003-E39-BMW-530d&diagId=18_0376) i całkowicie przeszło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Miałem dokładnie to samo. Na jałowych dostawał takiego rezonansu, że bolała głowa. Wystarczyło lekko dodać gazu i przestawało. Wymieniłem tylne gumy (nr. 3 https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DL81-EUR-02-2003-E39-BMW-530d&diagId=18_0376) i całkowicie przeszło.

 

Były jakieś uszkodzone, twarde czy tak strzeliłeś, żeby wymienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie były. Na pierwszy rzut oka wydawało się, że jest po "staremu". Na początku myślałem, że się lekko wydech przesunął na dwóch śrubach zaraz za łączami elastycznymi bo tam jest delikatna możliwość zakręcenia wyżej lub niżej. Jak to nie przyniosło skutku to lekko na próbę pod lewarowałem sam tłumik i przeszło. Gumy były oryginalne z logiem BMW w porównaniu do nowych były okrutnie miękkie. Cena za obie symboliczna, warto spróbować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To mnie zaintrygowałeś, bo też mam lekkie buczenie na jałowych, a w drugim aucie nie. Ten drugi to automat więc myślałem, że konwerter tłumi te niewielkie wibracje. Zakupię dwa uszka :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
U siebie właśnie wymieniłem. Jakiejś znaczącej różnicy nie odczułem. Być może musiałbym wymienić jeszcze poduszki pod silnikiem, bo jednak mam raczej drgania kabiny na jałowym niż buczenie. Fakt, że stare gumy były dużo twardsze, a koszt jest porażająco niski (7zł za obie) oraz wymiana pięć minut więc nie zaszkodzi. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.