Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bo jak sie chce zupelnie nie bujajace sie g05 na pneumatyce to trzeba brac M50d lub M50i - mamy wtedy zawieszenie pneumatyczne adaptacyjne o

bardziej sportowej charakterystyce.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
bo jeśli ktoś pisze ze x5 jest wykonane z lepszych materiałów od g30, jest nowocześniejsze i prowadzi się tak samo dobrze w zakrętach jak 600kg lżejsze i 20 cm niższe auto z tymi samymi nowinkami technologicznymi to dla mnie to mądre nie jest. Przecież to jest ta sama generacja aut zbudowana n atej samej płycie podłogowej, identyczne silniki, skrzynie element wyposażenia, skory, fotele, ten sam idrive, te same opcje wykończenia wnętrza wiec ja się pytam gdzie są te lepsze materiały w porownaniu, z g30? Prosze o merytoryczne argumenty a nie bo mi się wydaje

 

W sumie to nikt nie mówił, że prowadzi się tak samo w zakrętach jak g30, to jest fizycznie niemozliwe, chodziło raczej o to, że również prowadzi się bardzo dobrze i można poszlec czego normalnie po tak dużym suvie byśmy się nie spodziewali.

Co do reszty nie masz racji, po pierwsze idrive jest nowej generacji 7.0 i to jest zupelnie co innego, po drugie bmw zadbalo o danie lepszych materialow i lepszego spasowania i to czuć i widać nawet lazac po salonie ewentualnie można to znaleźć w wielu testach profesjonalistów. Czasy kiedy 5 i x5 byly tym samym autem tylko na różnej wysokości dawno minęły i to aktualnie dwa różne technicznie auta a różnica w przyszłości będzie się pogłębiać.

Opublikowano
Bo jak sie chce zupelnie nie bujajace sie g05 na pneumatyce to trzeba brac M50d lub M50i - mamy wtedy zawieszenie pneumatyczne adaptacyjne o

bardziej sportowej charakterystyce.

 

Fino jesteś tego pewien? Kiedyś wrzucałem tutaj rozrysowane zawieszenia i wydaje mi się, że dobierając pneumatykę do M50d i M50i rezygnujesz z zawieszenia M Professional i masz zwykłe pneumatyczne. Prośba o sprostowanie jak coś bo nie wiem czy tak rzeczywiście jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Zermax no wlasnie jest dokladnie odwrotnie i auta coraz bardziej sie upodabniaja i wiekszosc rzeczy jest dokladnie ta sama. Idrive w g30 oraz g05 jest ten sam. Oczywiscie jak wychodzilo g30 to mialo starsza wersje idrive no bo idrive 7.0 po prostu jeszcze nie byl dostepny wogole ale od lipca tego roku w g30 jest idrive 7.0. Jesli uwazasz, ze w g05 sa lepsze materialy w stosunku do G05 to napisz mi konkretnie ktore? Bo ja idac od gory widze tak: podsufitki identyczne, kierownice te same, listwy taki sam wybor oraz wzory, material na desce identyko, przyciski dokladnie takie same, siedzenia - rodzaje foteli, wybor rodzajow skor identyczne, wzor przeszyc no panie identyczne, rodzaje foteli identyczne, chodniczki tez praktycznie takie same tylko inny ksztalt, dodatki w aucie typu os tylna skretna, systemy bezpieczenstwa, kamery 3d, naglosnienie i takie tam no identyczne, cena samochodow niemal identyczna wiec gdzie sa te roznice?? No mozna sie dopatrzyc ze dzwignia zmiany biegow jest nieco inna, w g30 nie wiem czy mozna domowic swiatla laserowe oraz szyby dzwiekoszczelne no ale tych rzeczy bmw nie mialo wogole w momencie debiutu g30 ale to zapewne tez sie przy najblizszym liftingu w przyszlym roku pojawi. Wogole seria 5 oraz x5 to jest ta sama klasa aut, ta sama generacja czyli G, dokladnie te same silniki, opcje, cena wiec nie wiem skad u niektorych przekonanie ze x5 ma byc polke wyzej? Polke wyzej to jest seria 7 oraz x7. Jeszcze slowo odnosnie spasowania bo tego nie da sie ocenic no ale skoro materialy sa dokladnie te same to i spasowanie ich raczej musi byc identyczne. Dla mnie roznica miedzy x5 a 5 jest glownie w przeznaczeniu, gdzie x5 lepiej pasuje na rodzinny wyjazd z dziecmi bo jest po prostu latwiejszy do zapakowania i wygodzniejszy, lepszy tez do uzytku w miescie, natomiast seria 5 to taka komfortowa limuzyna idealna do szybkiej jazdy po autostradzie i dajaca namiastke auta sportowego przy szybkim pokonywaniu zakretow. Kazde auto jest swietne a wybor to juz zalezy od potrzeb i osobistych preferencji.


p.s. jak te auta so podobne to mozna zobaczyc np na podstawie foteli:

https://www.completecar.ie/img/galleries/9185/bmw_x5_xdrive45e_2020_003.jpg

https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2017/02/2017-BMW-530i-sDrive-M-Sport30.jpg


Mozna sie pobawic w znajdz roznice:)

Opublikowano
Bo jak sie chce zupelnie nie bujajace sie g05 na pneumatyce to trzeba brac M50d lub M50i - mamy wtedy zawieszenie pneumatyczne adaptacyjne o

bardziej sportowej charakterystyce.

 

Fino jesteś tego pewien? Kiedyś wrzucałem tutaj rozrysowane zawieszenia i wydaje mi się, że dobierając pneumatykę do M50d i M50i rezygnujesz z zawieszenia M Professional i masz zwykłe pneumatyczne. Prośba o sprostowanie jak coś bo nie wiem czy tak rzeczywiście jest.

Ta "zwykla" pneumatyka w M50d i M50i oczywiscie nie ma nic wspolnego z zawieszeniem M-Profesional ( z elektrohydrauliczna stabilizacja przechylow ) , ma tylko bardziej sportowe nastawy od pneumatyki w pozostalych modelach g05 w autach spoza typoszeregu M-Perfomance.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano (edytowane)

@slonik patrząc w ten sposób to 7/x7 jest również praktycznie tym samym co 5/x5 tylko z tyłu można sobie coś innego domówić typu poduszki.

Do tego różnią się rozmiarami i szerokością, tym samym ilością miejsca i również wielkością czy nawet kształtem samych materiałów wewnątrz a co za tym idzie montaż jest inny, dokładnie tak samo jak x5 vs 5.

Ale zgadzam się ze x5 vs 5 to nie jest różnica klasy, może w tej chwili trochę jest az do liftu 5 gdzie pewnie ta przepaść zostanie zasypana :D

Edytowane przez Zermax
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@zermax czyli x5 jest w promocji bo przy tej samej cenie co g30 dostajemy auto klase wyzej :) Tak wogole wracajac do cen to x5 jest naprawde mega fajnie wyceniona, szczegolnie porownujac z Vagiem. Ostatnio patrzylem touarega w wersji v8 majac lekka nadzieje ze cena bedzie podobna do x5 40i ale cena vw jest mega wysoka w porownaniu do x5 a to przeciez nie premium.
Opublikowano
@zermax czyli x5 jest w promocji bo przy tej samej cenie co g30 dostajemy auto klase wyzej :)

Przecież napisałem, że tak nie jest :shock:

Opublikowano

Panowie, odnośnie zawieszeń w X5 wyglada na to ze standard to już aktywne amorki + pneumatyka na tylnej osi.

Różnica pomiędzy standardem a pneumatyka to w takim razie albo :a) pneumatyka na przodzie lub b) pneumatyka na przodzie minus aktywne amortyzatory.

Opublikowano
Panowie, odnośnie zawieszeń w X5 wyglada na to ze standard to już aktywne amorki + pneumatyka na tylnej osi.

Różnica pomiędzy standardem a pneumatyka to w takim razie albo :a) pneumatyka na przodzie lub b) pneumatyka na przodzie minus aktywne amortyzatory.

Kolego nie krec ! Nie ma czegos takiego jak pneumatyka tylko na tylnej osi !!! W zwyklym zawieszeniu jest tylko nivo na tylnej osi ktore pilnuje stalej wysokosci tylnego zawieszenia nie zaleznie od obciazenia , jednak caly czas posiada zwykle amortyzatory tylko zamiast stalowych sprezyn jest gumowa pompowana poduszka.

Takie zawieszenia sa we wszystkich X5 od zawsze , poczynajac od E53.

Pneumatyka to pelne zawieszenie z miechami powietrznymi na 4 kolach , bez amortyzatorow i bez stalowych sprezyn.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Witam


Przymierzam się do X5 z kilku powodów m.in. szerokości tylnej kanapy a dokładnie możliwości montażu 3 fotelików . Pozwoliłem sobie na dokonanie pomiarów odległości pomiędzy mocowaniami isofix (odległość pomiędzy „wejściem” na mocowania a nie pomiędzy zewnętrzna plastikowa obudowa). Już obecne G31 kupowałem pod katem 3 dzieciaków i jest Ok. Teraz chce mieć dodatkowa, wygodniejsza alternatywę.

Bmw 7 43 cm oraz zbyt wystająca cześć oparcia dla środkowego siedzenia. Info z jednej strony zbędne bo 7 to nie do końca autko familijne :) Ale- może komuś się to przyda.

Bmw X3 - 42.5 cm - nie za wiele

Bmw 5 - 45 cm - sprawdzone w realu , zarówno osoba dorosła jak i fotelik mieszczą się bez bólu ;)

Bmw X5 - 49.5 cm - największa w obecnie produkowanych Bmw - przestrzeń rewelacyjna

Bmw X7 - 42 cm , największe zdziwienie . Wersja 7 miejscowa oczywiście. Generalnie X7 ma nie za wiele miejsca z tylu na szerokość, oczywiscie jak na swoje gabaryty.

 

To nie jest kwestia szerokości wnętrza (jest nie węższe niż w X5) tylko odległości skrajnych "foteli" kanapy od zewnętrznych podłokietników (w drzwiach), aby nie wbijały się w żebra. Ktoś projektował dwa wygodne miejsca a trzecie bardziej dojazdowe. Zawsze w 3cim rzędzie są miejsca na dwa kolejne isofixy a miejsca dość i dla dorosłych osób na długie trasy.

Opublikowano

No to Genius z Bmw wprowadził mnie w błąd ? Z rozmowy wynikało ze zawieszenie samopoziomujące jest właśnie zawieszeniem pneumatycznym. I to na tylnej osi (tak jak w 5 touring).

Czy jesteś pewny ze się pomylił ?

Pytam bo raz ze zwrot „pneumatyczne” na tylnej osi pojawia się w materiałach prasowych a dwa ze zaczyna to być mocno irytujące - jeżeli źródło wiedzy wszelakiej(ci spece z Bmw) sprawdzają klientów w błąd ...No nie może tak być ze człowiek nie jest w stanie rzetelnej informacji uzyskać :(

Opublikowano
Miki, jest wezej w x7 niż w x5. Zreszta sam samochód jest węższy także nic w tym dziwnego . Bedzuesz miał wiec mniej miejsca na szerokość przy dowolnym pomiarze , czy to na wys podłokietników czy nawet pomiędzy szybami :)
Opublikowano

Fino, handlowiec podesłał mi coś takiego :

Zawieszenie standardowe obejmuje dynamiczną kontrolę amortyzatorów oraz pneumatyczne zawieszenie osi tylnej oferujące maksimum komfortu. Jeżeli ustawienie układu jezdnego ma być czasem nieco bardziej sportowe, to przełącznik właściwości jezdnych oferuje jeszcze dwa bardziej dynamiczne tryby jazdy.


Poza tym wysłałem zapytanie na info.bmw żeby się upewnić jak to z tym jest.

Jak tylko potwierdzą lub zaprzeczą to wkleję tu odpowiedz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do informacji podawanych przez handlowców radziłbym podchodzic z dużym dystansem bo często ich wiedza na temat sprzedawanych produktów zbyt wilka ni jest.
Opublikowano

marek77o zawieszenie z nivo regulacja opiera sie na zasadzie dzialania gumowej poduszki powietrznej ale mamy tez normalny amortyzator wiec nie jest to pelna pneumatyka ktora opiera sie na duzych miechach powietrznych pelniacych jednoczesnie role amortyzatora i sprezyny.

Reasumujac to zasada dzialania zawieszenia z nivo regulacja przeswitu na tylnej osi czy to w x5 czy w G31 dziala na zasadzie pneumatyki ( bo mamy gumowa poduszke napelniana powietrzem z kompresora ) ale pneumatyka sie nie nazywa .

Krotko : prawilna pneumatyka nie posiada osobno amortyzatorow.

P.s.

Takie zawieszenie tylnej osi nivo pompowane bylo stosowane juz Mercedesach W124 kombi

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

Już kiedyś wrzucałem, ale pomoże to na pewno nowym użytkownikom zobaczyć gdzie są sprężyny a gdzie pneumatyka. Nastawy zawieszeń są oczywiście różne. Zawieszenie Adaptacyjne M z M pakietu ma taki symbol jak z X3 M40i - może być zatem dla części osób zbyt sztywne. HSR to skrętna tylnia oś.


ec257c0ac694b6femed.jpg

Opublikowano
A ja myślałem, ze przy pneumatyce i tak zawsze występują amortyzatory....zalecam zapoznanie się z lekturą.

W zawieszeniu zawsze muszą być i elementy sprężynujące i amortyzujące.

W pneumatyce może to być jeden element.

Pozdrawiam

Arljazz

Opublikowano
Ten rysunek chyba nie dotyczy każdego modelu . Basic nie ma tu EDC a G05 je posiada w „basicu” właśnie.
Opublikowano

Zmiana ustawień/programu wpływa na ustawienia zawieszenia adaptive (czyli pneumatyka) i adaptive M wg instrukcji. To pierwsze ma opcje naprężone (sport, sport plus) i wyważone (comfort, eco) a adaptacyjne M dodatkowo sportowe w opcji Sport plus.


Tyle instrukcja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podstawowe zawieszenie BASIC ma w standardzie EDC (na 100%). Tyle, że nie ma możliwości samodzielnej ingerencji w jego ustawienia - np. utwardzenia samego zawieszenia a pozostawienia skrzyni i silnika w comforcie. Idę o zakład, że jest to tylko kwestia drobnej zmiany w sofcie i taka opcja byłaby dostępna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.