Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Przymierzam się do X5 z kilku powodów m.in. szerokości tylnej kanapy a dokładnie możliwości montażu 3 fotelików . Pozwoliłem sobie na dokonanie pomiarów odległości pomiędzy mocowaniami isofix (odległość pomiędzy „wejściem” na mocowania a nie pomiędzy zewnętrzna plastikowa obudowa). Już obecne G31 kupowałem pod katem 3 dzieciaków i jest Ok. Teraz chce mieć dodatkowa, wygodniejsza alternatywę.

Bmw 7 43 cm oraz zbyt wystająca cześć oparcia dla środkowego siedzenia. Info z jednej strony zbędne bo 7 to nie do końca autko familijne :) Ale- może komuś się to przyda.

Bmw X3 - 42.5 cm - nie za wiele

Bmw 5 - 45 cm - sprawdzone w realu , zarówno osoba dorosła jak i fotelik mieszczą się bez bólu ;)

Bmw X5 - 49.5 cm - największa w obecnie produkowanych Bmw - przestrzeń rewelacyjna

Bmw X7 - 42 cm , największe zdziwienie . Wersja 7 miejscowa oczywiście. Generalnie X7 ma nie za wiele miejsca z tylu na szerokość, oczywiscie jak na swoje gabaryty.


Mam nadzieje ze info przyda się posiadaczom 3 dzieciaków lub oczekujących na taka perespektywe :)


Dodatkowo mam prośbę o opinie na temat silnika 40i. Mam spory dylemat pomiędzy nim a 30d. Interesuje mnie realne spalanie. Mam awersje do wizyt na stacjach paliw :) Przeglądając testy naszych południowych sąsiadów wyniki są na poziomie 9-10l . Zachodnich na sprintmonitor brak, w testach nie za wiele. Pozostali mówią o ca 10-12l.

Ponadto jako użytkownik 530i wiem ze obecne benzyny w Bmw potrafią być oszczędne. W zasadzie tylko benzyny audi pala o Ok 20% więcej od Bmw i mercedesa (mam A5 i miałem niedawno E klasę z jednostkami 2l o zbliżonych mocach).



Dodatkowo z uwagi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

9-10l w 40i jest realne tylko w spokojnej jeździe poza miastem. Ja z prawie 40k km mam średnia 12,3. W mieście spalanie mocno rośnie. Na baku robię zwykle około 675-725km. Sam silnik jak dla mnie rewelacyjny.


Jeśli spalanie jest dla Ciebie aż tak ważne to tylko 25d/30d.


W stosunku do 530i masz tutaj 500kg większa masę, gorsza aerodynamikę, szersze opony - tylko to to około +2-3l średnio.

Opublikowano

To dość naturalne , większa pojemność + masa = wyższe zużycie. Jednak pozostaje jeszcze kwestia tego ze ten większy silnik pracuje mniej wysilony, na niższych obrotach.

Znam 1.6 które pala tyle co inne 2.0, znam i takie które pala tyle co ich dieslowskie odpowiedniki ( Hyundai Elantra 1.6 benz vs i30 combi diesel, mercedes W211 2.2 diesel vs 2.0 benzyna) także nie zawsze to co wydaje się oczywistym , takim się tez i w rzeczywistości okazuje.

Już nie raz byłem pozytywnie zaskoczony benzynkami z klasy premium(poza audi - tam VW silniki potrafią żreć jak szalone).


25d odpada. Nie pasował mi w F11(choć tamten był ciut słabszy niż obecny), nie będzie mi pasował w cięższym aucie..

30d - tak, to jest alternatywa ale od paru lat nie jeżdżę dieslami i nie chce do nich wracać. Pasuje mi zachowanie i dźwięk silników benzynowych. Choć oczywiście V6 nie brzmi jeszcze aż tak zle.

Lubię jednak wejść do auta i jechać, od razu tak jak chce, nie przyjmując się dogrzaniem układu poprzez łagodna jazdę na zimnym silniku. Często mam tez odcinki 1.5-2km do pokonania, również z zimnego startu. A dźwięk zimnego diesla fajny nie jest..

Pytaniem o spalanie kieruje się ciekawością i tym czego mam i mogę się spodziewać.

Opublikowano
To dość naturalne , większa pojemność + masa = wyższe zużycie. Jednak pozostaje jeszcze kwestia tego ze ten większy silnik pracuje mniej wysilony, na niższych obrotach.

Znam 1.6 które pala tyle co inne 2.0, znam i takie które pala tyle co ich dieslowskie odpowiedniki ( Hyundai Elantra 1.6 benz vs i30 combi diesel, mercedes W211 2.2 diesel vs 2.0 benzyna) także nie zawsze to co wydaje się oczywistym , takim się tez i w rzeczywistości okazuje.

Już nie raz byłem pozytywnie zaskoczony benzynkami z klasy premium(poza audi - tam VW silniki potrafią żreć jak szalone).


25d odpada. Nie pasował mi w F11(choć tamten był ciut słabszy niż obecny), nie będzie mi pasował w cięższym aucie..

30d - tak, to jest alternatywa ale od paru lat nie jeżdżę dieslami i nie chce do nich wracać. Pasuje mi zachowanie i dźwięk silników benzynowych. Choć oczywiście V6 nie brzmi jeszcze aż tak zle.

Lubię jednak wejść do auta i jechać, od razu tak jak chce, nie przyjmując się dogrzaniem układu poprzez łagodna jazdę na zimnym silniku. Często mam tez odcinki 1.5-2km do pokonania, również z zimnego startu. A dźwięk zimnego diesla fajny nie jest..

Pytaniem o spalanie kieruje się ciekawością i tym czego mam i mogę się spodziewać.

Tak gwoli jasności, to każdy silnik trzeba odpowiednio rozgrzać zanim się w pełni wykorzysta jego moc, benzyna się grzeje szybciej niż diesle ale na odcinku 1-2km to się ledwo zdarzy nagrzac i koniec.

Jak zależy Ci na spalaniu to bierz 30d w tym aspekcie do 40i jest przepaść szczególnie w mieście. A przy okazji 6cio cylindrowe sllniki bmw to R6 nie V6 dlatego też brzmią trochę gorzej.

Opublikowano

Zależy mi na przyjemności z prowadzenia :) spalanie jest drugorzędne choć w jakimś stopniu tez ma znaczenie. Nie wybierałbym benzyn w ostatnich latach gdyby to było główne kryterium. Pytanie co rozumiesz jako przepaść ? Nie oczekuje 6l. Zaden z moich samochodów tyle nie palił ( Ok f10 520d był blisko ale rozstałem się z nim z 6-7 lat temu). Myśle o 12l w mieście bez korków(unikam stania i nie jeżdżę w szczycie). Oczekuje 9-10 w trasie lub ca 11-12 na autostradzie. Rozsądne wartości , długo bez tankowania. Czy realne ? Nie wiem, stad moje pytanie.


Jest jeszcze jedna kwestia na którą trudno mi znaleźć odpowiedz, mianowicie wybór zawieszenia. Spotkałem się z opiniami (testy, opinie userow) iż pneumatyka w g05 jest gorsza niż jej brak. Dokładnie chodzi o to ze nie jest to zawias tak komfortowy jak u konkurencji ale na tyle wpływający na prowadzenie ze ogranicza odczucia związane z prowadzeniem pojazdu, kontaktu zawieszenia z podłożem. Innymi słowy standardowy zawias jest na tyle dobry i komfortowy oraz nie „odrealnia” prowadzenia Bmw jako Samochodu/marki która znana jest z właściwości jezdnych i odczuć kierowcy z tym związanych. Jasne - wiem ze obecne generacje są bardzo komfortowe i daleko im do prowadzenia znanego ze starszych konstrukcji. Tylko nie chciałbym tego jeszcze pogłębić.

Z racji iż X5 nie jest stricte sportowym autem nie oczekuje tez twardego zawiasu, choć wiem ze dla niektórych właśnie taki będzie idealny :) Wracając jednak do pytania dodatkowego - standard czy pneumatyka ?

Opublikowano

Pneumatyka jest naprawdę świetna w G05 , nie wiem skąd te opinie , jedyne co może psuć ogólne wrażenie to opony RFT.

Jeździłem 3 dni zastępczym gO5 ze zwykłym zawieszeniem i dla mnie było to fatalne w porównaniu do pneumatyki , na marnych drogach bez przerwy dobijanie , dużo mniejszy komfort , dużo mniejsza sprężystość . Przy ostrej jeździe tez nijakie. Pneumatyki zawsze można wyraźnie obniżyć i utwardzić . W razie potrzeby można znacząco podnieść żeby przeprawić się przez jakaś większa przeszkodę .

Nie ma co wogole porównywać zawieszenia zwykłego do pneumatyki , jeśli jednak ktoś jeździ wyjątkowo ostro i nie zależy mu na komforcie to warto wziąć pod uwagę zawieszenie M-Profesional.

No i niezależnie od wyboru zawieszenia koniecznie tylna oś skrętna

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

Mam standardowe w G31 i jest b dobre, rzekłbym iż nawet zbyt komfortowe. W touringu jest co prawda w standardzie pneumatyka na tylnej osi ale w X5 chyba tez ?

Trudno jest coś wybrać jeśli sami dealerzy wyboru nie dają :) Stad pytania do Was, nie ma nic lepszego od opinii prawdziwych użytkowników.

Opublikowano
Napewno jest tak, ze każdy chwali swoje, ja jeździłem przez ostatnie 3 lata autem z pneumatyka i tez nie dałem sobie słowa powiedzieć, teraz mam zawieszenie standard i tez jest ok. Dla porównania-pneumatyka komfortowa, ale jak dla mnie zbyt komfortowa i chyba raczej polecana dla starszych Panów ;-), nawet moja żona stwierdziła, ze chyba lepiej jak „tak nie buja” i jest ciut twardziej, ale stabilniej szczególnie na nierównych drogach powiatowych.Prawda jest taka, ze wszelkie jazdy próbne-nawet kilku dniowe-nie oddają w 100% tego czego oczekujemy przy dłuższej eksploatacji auta.
Opublikowano
A teraz z innej beczki: zaczęliśmy od miejsca w drugim rzędzie na trzy foteliki. Ja tymczasem przy trójce dzieci, w tym jedno jeszcze "fotelikowe" ( 14, 11 i 5 lat) przymierzam się do opcji trzeci rząd siedzeń. W moim Gran Tourerze F46 znakomicie się sprawdza, kiedy okazuje się że trzeba zabrać dodatkową osobę czy dwie. Oczywiście na krótkich trasach i najlepiej kiedy na dodatkowych fotelach siedzą dzieci - szału z miejscem nie ma, spodziewam się, że w G05 będzie go zdecydowanie więcej. Ale zawsze daje to dodatkowe możliwości. W G05 opcja trzeci rząd siedzeń wymusza od razu dobranie opcji zawieszenia pneumatycznego.
Opublikowano

Nie chce 3 rzędu siedzeń ponieważ ogranicza przestrzeń bagażnika. No i sprawdza się tylko w przypadku gdy kogoś awaryjnie trzeba zabrać a nie do przewozu dziecka na stale(syf na siedzeniach, kłótnie o miejsce, brak kontroli bezpośredniej gdy zaczną się sprzeczki :) to nie Espace gdzue można było chodzić podczas jazdy )


Generalnie 3 rząd siedzeń w tego typu samochodach mi nie pasuje, albo ludzie albo bagaż ? Jasne, są boxy ale to za mało przy sporej rodzince i niewygodne. Mam w „stajni” Tourana, świetny mini van, pod każdym względem praktyczniejszy od Tourera(bez urazy) ale to wciąż minivan, taczka na kołach, czego by nie potrafił pozostanie minivanem a jazda takim pojazdem jest dla mnie do bólu poprawna i ekstremalnie nudna. Poziom emocji/frajdy zerowy.


Reasumując żadnego 3 rzędu siedzeń a wiec i konieczność pneumatyki odpada. Pozostaje wolny wybór ;)

Dopłata nie jest duża , chodzi o przyjemność z jazdy. A ze trudno znaleźć użytkowników ze standardowym zawiasem w G05 to i trudno o wyrobienie sobie jakiegoś lepszego wyobrażenia :(

Opublikowano

I tu zdania są podzielone :) ja chcę mieć i miejsce dla dodatkowych pasażerów i na bagaż. Pomimo dodatkowych siedzeń, przestrzeń bagażowa w grant tourerze pozwoliła spakować się na dwa tygodnie do Włoch bez boxa. A mówimy o rodzinie z trójką dzieci :) Spodziewam się więc, że w G05, ze względu na rozmiar auta, będzie zdecydowanie więcej miejsca.

Na tourana się nie zdecydowałem, właśnie dlatego, że radości z jazdy nie było, chociaż buda większa, pojemniejsza, ale brzydsza.

Opublikowano
A ze trudno znaleźć użytkowników ze standardowym zawiasem w G05 to i trudno o wyrobienie sobie jakiegoś lepszego wyobrażenia :(

 

Ja nie mam pneumatyki. Wybrałem standardowe - no nie do końca bo w M-pakiet jest adaptacyjne sportowe - z premedytacją.

Dla mnie pneumatyka była za bardzo komfortowa, nawet w trybie sport. Dość mocno bujało i czuć było taką... niestabilność - sam nie wiem jak to opisać.

Pomimo, że niektórzy coś tam piszą o "dziadkach" :) to jestem chyba jeszcze za młody na pneumatykę i adaptacyjne dla mnie jest rewelacyjne. Wystarczająco komfortowe i czucie samochodu jest inne, lepsze.

Pozdrawiam

Arljazz

Opublikowano
A ze trudno znaleźć użytkowników ze standardowym zawiasem w G05 to i trudno o wyrobienie sobie jakiegoś lepszego wyobrażenia :(

 

Ja nie mam pneumatyki. Wybrałem standardowe - no nie do końca bo w M-pakiet jest adaptacyjne sportowe - z premedytacją.

Dla mnie pneumatyka była za bardzo komfortowa, nawet w trybie sport. Dość mocno bujało i czuć było taką... niestabilność - sam nie wiem jak to opisać.

Pomimo, że niektórzy coś tam piszą o "dziadkach" :) to jestem chyba jeszcze za młody na pneumatykę i adaptacyjne dla mnie jest rewelacyjne. Wystarczająco komfortowe i czucie samochodu jest inne, lepsze.

Zgadzam się w 100%. Dla mnie pneumatyka w x5 jest mocna słaba (ale jak już ktoś pisał każdy ma swoje odczucia). Znacznie mniej komfortowa niż ta w GLE i nawet w sport buja jak w amerykańskim aucie z lat 70 :) co kto lubi, na standardowym nie jeździłem tylko na madaptive i takie też mam, nie wiem też jak twardo się robi na mproffesional, ale ja już twardziej niż jest w madaptive na sport bym chyba nie chciał, przynajmniej nie w takim aucie :)

Opublikowano

U mnie również adaptacyjne M i jestem bardzo zadowolony bo chciałem mieć sztywniejsze zawieszenie. Ale o pneumatyce w X5 złego słowa nie powiem - jest bardziej komfortowa i taka ma przecież być. Gdybym jeździł głównie w mieście, to wybrałbym pewnie pneumatykę.


Odnośnie zawieszenia adaptacyjnego M w X5, to ma ono ten sam kod co X3 M40i, a nie adaptacyjne w innych X3. To też może wskazywać na większą sztywność.

Opublikowano

Adaptacyjne M ma chyba tryb komfort ? Tzn jeśli chcemy komfortu to go na nim dostaniemy ? Czy tez będzie to wtedy odpowiadało standardowemu ? W nim chyba tylko amorki są aktywne. W innych autach z reguły działało to tak(moje odczucia) ze aktywne amorki w komforcie działały jak zwykle zawieszenie(nie lepiej) a w sporcie były twardsze .

Tyle ze w M mamy chyba sztywniejszy zawias przez krótsze sprężyny ? Idąc tym tokiem rozumowania komfort na adaptive bedzue w sumie twardszy niż zwykły zawias..


A w przypadku zwykłego zawieszenia to nie jest tak ze ma pneumatyke na tyle i amorki aktywne w standardzie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja nawiaze jeszcze do spalania 40i. 9-10 w trasie to pali moja 530xi przy w miare dynamicznej jezdzie, w miescie jest okolo 12 wiec zakladalbym dla x5 40i jeszcze dodatkowo 2-3 litry co srednie spalanie kolegi wyzej potwierdza. Znajomy ma poprzednia wersje x5 40d oraz jednoczesnie g30 530xi i w miescie x5 pali mniej a w trasie podobnie do 530i. Krotko mowiac jazda tylko po miescie jeszcze w korku i przy dynamicznej jezdzie to czeste wizyty na stacji gwarantowane i jak dla mnie spalanie 15+. Kazdy silnik ma swoje zalety i wybierajac jeden z nich trzeba sie pogodzic jednoczesnie z jego wadami. Jeszcze nawiaze do tej przyjemnosci z jazdy ktorej tak kolega poszukuje. X5 prowadzi sie bardzo dobrze jak na SUVa ale jednak mimo wszystko w zakretach i na autostradzie czuc ze to duzy SUV ze wszystkimi jego ograniczeniami. Mialem okazje tez porownac zawieszenie zwykle oraz pneumatyke i uwazam, ze do X5 pasuje bardziej pneumatyka. Zwykle takze buja na zakretach i dziurach, musi bo to w koncu wysoki samochod i fizyki sie nie oszuka, jednak w pneumatyce komfort jest wiekszy. X5 nie da sie pojechac szybko z zakretach poniewaz wysoko zawieszone ponad 2 tony powoduje, ze opony sie dosyc szybko poddaja. Oczywiscie elektronika swietnie dziala i trzyma auto w ryzach ale skutkiem tego jest duza utrata predkosci. Macan turbo jezdzi duuuuzo lepiej ale jest ciasny no i jak spojrzec na wymiary to jest jak na suva bardzo niski a do tego pneumatyka w PASM obniza go do niemalze zwyklej osobowki. Jesli ktos glownie pod katem przyjemnosci szuka auta to SUV raczej srednio sie do tego nadaje i takie 540xi sprawdzilo by sie lepiej. Tez sie przymierzam do X5, mialem juz kilka jazd probnych i za kazdym razem kiedy powtornie wracam do g30 przyjemnosc z jazdy jest zauwazalnie wieksza w 530i a juz w porownaniu z A35AMG czy bmw m2 to juz jest wogole przepasc na korzysc tych malych aut. Kilka ladnych lat temu mialem x3 i po jakims czasie jak emocje z zakupu opadly chetniej wybieralem nizsze auto, x3 zostawiajac zonie poniewaz przyjemnosc z jazdy byla duzo wyzsza. Oczywiscie X5 ma super zalety w postaci widocznosci podczas jazdy oraz wygody podjazdow pod wszelkiego rodzaju krawezniki, pakownosc no i jest modnym suvem. Prawda jest taka, ze cokolwiek by foldery reklamowe nie mowily to nie ma rzeczy uniwersalnych i najlepszych we wszystkim, takze z pewnymi rzeczami trzeba sie pogodzic. Odnosnie jeszcze silnika podobno w przyszlym roku ma wyjsc 40D w X5 i to uwazam ze bedzie zloty srodek dla tego auta. Osiagi przyzwoite przy zadowalajacym spalaniu no i jeszcze mam nadzieje przyzwoitej cenie. Tej kultury pracy diesla tez bym sie tak nie obawial poniewaz roznica w kulturze pracy 20D, 25D a 30D to jest niebo a ziemia na korzysc tego ostatniego. 30D pracuje zauwazalnie aksamitniej a dzwiek w porownaniu z 25D a nawet 30i to jest bajka no i moment dostepny nisko tez robi robote. Tez sie bije z wyborem miedzy silnikami, nie jest to latwy wybor i jeszcze nie wiem co wybiore ale jedno wiem na pewno, ze musi byc przynajmniej te 6 cylindrow bo kultura pracy, wrazenia oraz tak zwany fun jest o wiele wyzszy.
Opublikowano
... X5 nie da sie pojechac szybko z zakretach poniewaz wysoko zawieszone ponad 2 tony powoduje, ze opony sie dosyc szybko poddaja. Oczywiscie elektronika swietnie dziala i trzyma auto w ryzach ale skutkiem tego jest duza utrata predkosci...

 

Co to za bzdury? Spędź proszę trochę więcej czasu z tym samochodem poza jazdą testową u dealera. Elektronika swietnie działa? Jeżdżę szybko a jeszcze chyba nigdy w żadnym zakręcie nie spowolniło mnie ESP ani inny kaganiec poza stricte celowo wymuszonymi sytuacjami w zimie. To auto waży 2,2 kg, jeździ na oponach 275/305/315 i jak na swoje gabaryty daje dużo radości z jazdy. Opony mogą poddawać się przy 18-19 calowych felgach i co za tym idzie grubym profilu opony ale jak rozumiem jesteś tego świadomy i jako pasjonat szybkiej jazdy wybierzesz niższy profil.


Kompletnie nie rozumiem takiego argumentu dla kogoś rozważającego X5 - przecież to nie jest gokart ani M2. Jak na SUVa jeździ super a kupujemy X5 bo... to SUV.


Co do drugiej części Twojego postu - ile razy ostatnio wsiadam do 5ki to tyle samo razy nie mogę się doczekać przesiadki do X5. Aktualnie nie był bym chyba w stanie wrócić do 5ki (poza oczywiście Mka). X5 daje mi znacznie więcej przyjemności z jazdy, mniej się mecze, na adaptacyjnym zawieszeniu jest super stabilnie. Tak mała różnica w cenie 5ki i X5-ki z 6 cylindrowymi silnikami dyskwalifikuje dla mnie obecnie zakup 5ki.


Ile osób tyle opinii.

Opublikowano

Faktycznie , opinie macie koledzy skrajnie różne :)

I bądź tu mądry przy wyborze :)

Moje G31 530i xdrive ma nota bene 8,9 średnia z 12k km. Nie ukrywam ze spora w tym zasługa małżonki która częściej nim jeździ. No i dla niej wypad z wawy na Mazury i z powrotem to wynik 6,5l :)))


Słonik, testując zawieszenie standardowe jak byś je odniósł do standardowego w G30 ?


Aha, wiem ze suv to suv i nie łudzę się ze bedzue się prowadzić jak niski bolid ale szukam, mając taka możliwość poprzez wybór wyposażenia/zawieszenia jakiegoś kompromisu który pozwoli na odczucia przynajmniej zbliżone do takich jak w G31 ze wskazaniem na więcej odczuwalnej(odczuwalnej, nie tylko faktycznej) mocy i ciut mniej komfortowe zawieszenie(w g31 jest super ale zbyt komfortowe, odbiera trochę frajdy i zanadto izoluje od świata zewnetrznego).

Pneumatyki przy okazji tez potrafią być różne, jeździłem S-ką i w ustawieniach sportowych był komfort ale taki niwelujący zła nawierzchnie a nie odbierający przyjemnośc z jazdy, przeciążenia były odczuwalne dość mocno, wiedziałem tez po czym jadę i na ile mogę sibie jeszcze pozwolić .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BigCactus czytajac Twoje wczesniejsze komentarze odnosze wrazenie ze raczej nalezysz do osob dla ktorych wszystko co maja jest to najlepsze i nie moze byc nic lepszego. Jak mozna napisac ze np miedzy wykonaniem g30 a x5 jest przepasc na korzysc G05 przy autach, ktore w 95% albo i wiecej sa zbudowane z tych samych komponentow? Sam zauwazyles, ze cena tych aut jest podobna wiec zastanow sie moze dlaczego? Zastanow sie takze dlaczego x5M pomimo wielu lat obecnosci na rynku furory nie robi i to wciaz m5 jest "krolem" emek. Tak zachwycasz sie swoimi oponami i myslisz ze one zdzialaja cuda ale spojrz troche na fakty. W mojej G30 opony to 275/35R19 a z tego co widac w watku o kolach Ty masz kola 20 cali czyli 275/45R20 czyli kto ma wiekszego balona na feldze? I tak masz racje im nizszy profil tym prowadzenie lepsze. Doloz jeszcze do tego 600 kg mniej miedzy G30 a G05 (to jest 1/3 masy wiecej!!) oraz duuzo nizsze zawieszenie i odpowiedz powinna byc oczywista. To ze jeszcze tego nie odczules najwyrazniej jezdzisz niewystarczajaco szybko bo ja sie po kilku pierwszym skretach o tym przekonalem po przyjechaniu na jazde probna G30 i pokonaniu pierwszych kilku km G05. To co lubie w G30 to neutralnosc prowadzenia co powoduje ze bardzo lubie szybko pokonywac tym autem zakrety o wiele szybciej niz poprzednimi autami i uzytkujac to auto prawie 2 lata jestem do tego poniekad przyzwyczajony. Przy wyjechaniu z salonu G05 juz na pierwszym lewoskrecie sie przekonalem ze w X5 na zakrecie jednak noge z gazu trzeba zdjac bo opony zaczynaja piszczec wyraznie, auto sie przechyla a systemy go wychamowuja.


Odnosnie porownania zawieszen zwyklych G05 z G30 to niestety nie pomoge poniewaz w swojej G30 mam m pakietowe utwardzone i obnizone zawieszenie. Co do porownania zawieszenia m pakietowego w g30 do zwyklego w G05 to moje zawieszenie jest duzo twardsze. Nie czuc tego na zwyklej drodze az tak bo nie jest ono jakies super twarde ale wyraznie mozna to poczuc po wjechaniu w glebsza studzienke (specjalnie to testowalem), gdzie w moim aucie czuc to wyraznie natomiast w G05 jest bujanie, natomiast samej studzienki tak nie czuc. No niestety nie mozna miec wszystkiego albo komfort albo sport, ewentualnie kompromis w ktoryms kierunku. Ogolnie rzecz biorac X5 to jest bardzo przyjemne auto i ma to cos co sprawia, ze duzo ludzi w tym i ja chce je miec pomimo tego ze jest wiele aut nawet w podobnej cenie wiele bardziej sportowych, komfortowych czy tez praktycznych no ale jeszcze nikt nie wyprodukowal takiego auta ktore bylo by we wszystkim najlepsze.


Jeszcze napisze dlaczego wspomnialem o AMG i m2 bo mialem okazje tymi autami jezdzic i emocje oraz fun jakie te auta dostarczaja sa niesmowite i kiedys na pewno auto tego typu stanie w moim garazu. Zreszta wystarczy poogladac recenzje aut i jak przy takich x5 redaktorzy chwala opowiadaja, tak przy takiej m2 geba im sie caly czas cieszy a usmiech z twarzy nie znika i jak ktos wpsomina o Funie z jazdy to czasem warto sie zastanowic i w cenie jednego do wszystkiego nie kupic 2 wyspecjalizowanych w pewnych dziedzinach.

Opublikowano

Przede wszystkim zależy mi aby zawsze podawać jak najbardziej wiarygodne informacje - osłabiają mnie opinie osób nie mających X5 i teoretyzujących na forum - czytają to różne osoby, w tym takie, które rozważają zakup X5 i najzwyczajniej w świecie wprowadzasz je w błąd. Dlatego zawsze zachęcam osoby rozważające zakup auta do wypożyczenia go na weekend od dealera zamiast czytania postów na forum. Każdy sam może sprawdzić czy to auto dla niego.


W każdym Swoim poście odnosisz się do 530i, tak jakbyś żałował podjetej decyzji - niepotrzebnie. Jak już kiedyś wspominałem jeździłem 5ką i rozważałem kolejną - jednak po porównaniu cen 540i i X5 40i różnica wyszła mniej niż 10k. A dostajesz moim zdaniem samochód półkę wyżej, lepiej wyciszony, z lepszymi materiałami i nowszą konstrukcją. Tylko tyle i aż tyle - dla mnie między tymi autami jest przepaść i nie piszę tego jako zauroczony właścicielel X5, ale na tyle obiektywnie na ile umiem. Ot kolejny samochód.


Zachwyt nad oponami??? Napisałeś, że się "szybko poddają", więc Ci grzecznie odpisałem, że przy tak szerokich rozmiarach i felgach nie ma efektu "podwijania". ps. - letnie opony mam o profilu 35 i 30 (22'').

Opublikowano
Faktycznie gość buja się 5tką a bryluje w dziale x5.....jakieś nieporozumienie, a może gul skacze, ze decyzja zle podjęta?Mniejsza o większość, wydaje mi się, za to dział dla właścicieli x5 i to oni powinni wyrażać swoje opinie, dział dla 5tek jest w innym miejscu, pozdrawiam i proszę sobie darować uszczypliwych odpowiedzi bo to jest słabe .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żaden gul nie skacze ale ze leasing zbliża się zaniedlugo do końca a rodzina się niespodziewanie znacznie powiększy przymierzam się do kupna tego auta stad moja obecność na tym forum. Jako ze jestem zagorzałym fanem motoryzacji tak 530i już mi nie starcza i czuje niedosyt mocy oraz silnika i wcale tego nie ukrywam i w następnym aucie chce więcej i lepiej, szczególnie ze miałem okazje mocniejszymi autami pojeździć i wiem jak to smakuje. Nowym x5 jeździłem juz parokrotnie, w sumie zrobiłem już około 1000 km wiec mam już co nieco zdanie na jego temat wyrobione a forum jest po to żeby się dzielić merytorycznie wiedza a nie pisać głupoty bo jeśli ktoś pisze ze x5 jest wykonane z lepszych materiałów od g30, jest nowocześniejsze i prowadzi się tak samo dobrze w zakrętach jak 600kg lżejsze i 20 cm niższe auto z tymi samymi nowinkami technologicznymi to dla mnie to mądre nie jest. Przecież to jest ta sama generacja aut zbudowana n atej samej płycie podłogowej, identyczne silniki, skrzynie element wyposażenia, skory, fotele, ten sam idrive, te same opcje wykończenia wnętrza wiec ja się pytam gdzie są te lepsze materiały w porownaniu, z g30? Prosze o merytoryczne argumenty a nie bo mi się wydaje. Jak dla,mnie jeśli chodzi o jakość i wykończenie to są 2 bliźniacze auta tyle ze jedno to wszechstronny suv a drugie to usportowiona limuzyna. Jest jeszcze opcja ze,kolega jeździł jakaś bieda wersja g30 a ma bogata wersje x5 wtedy ta różnica będzie mocno odczuwalna bo w,markach Premium miedzy bieda a bogata wersja jest przepaść co,odwzorowuje także cena. P.s. Jeśli chodzi o wyciszenie x5 to jest ono dobre ale,g30 jest tak samo,dobre, zreszta dane te można w necie znaleźć.
Opublikowano

Tomku, a jakie Ty masz zawieszenie u siebie i jak je oceniasz ?


Problemem dealerów jest to ze jeśli człowiek mówi „wybrałbym to” to ten często odpowie „tak, to świetny wybór ! Chyba najlepszy do tego modelu „

Jeśli zaś człowiek przyjdzie zielony i poprosi o radę to mu wepchnie albo wszystko albo to co zna. A zna z reguły to co mu stoi pod drzwiami salonu.


Swoją droga, w kwestii wyboru silnika, całkowicie pomijając spalanie - jest duża rozbieżność w opiniach testerów odnośnie wrażeń z benz lub diesla. Jedni twierdzą ze diesel lepszy bo bardziej go „czuć” i ma kopa a benz to liniówka- widzisz szybko wzrastające wskazania prędkościomierza ale tego nie czujesz . Inni, dla odmiany twierdzą ze to właśnie w tej benzynie tkwi moc. Ci rzetelniejsi podają - w comfort odczuć brak za to w sporcie całkowite przeobrażenie pojazdu.


Z zawieszeniem jest mniej kontrowersji bo zwykle jeżdżą na pneumatyce ale jeśli trafi się taki bez niej,” o tak , to jest Bmw , nie buja „.


Tylna os skrętna - tu 90% krytykuje. Sztuczność, niepewność. Zaleta to zwrotność , wcale nie prowadzenie w zakrętach ( właśnie przez ten niejasny odbior ruchu i pracy pojazdu przy manewrze)


Co ciekawe, do tej pory zarówno gdy nabywalem c i E klasę , audi A5 , poprzednie i obecna G31 - przeglądając opinie i testy, nie spotkalem się z aż tak duża różnica zdań i skrajnie różnych opinii.

Oczywiście, są różne opinie i jak to często bywa, jedni użytkownicy wola takie rozwiązania , pozostali inne. Jednak testy a dokładniej wnioski z nich płynące (z ust redaktorów) są w miarę podobne. A opinie użytkowników bardziej stonowane.

X5 w G05 wydaje się być wyjątkowym ewenementem :) Każdy albo prawie każdy element który „tworzy” to auto wydaje się być przez każdego inaczej postrzegany .


Nie dziwie się Słonikowi ze tak długo szuka wersji dla siebie :)

Ja niestety zbyt długo czekać nie mogę bo muszę zamknąć sprawę w tym roku a najlepiej w przeciągu 2-3 tygodni. Stad tez intensywność moich dociekań ;)

Opublikowano
Mam zawieszenie standard i jest poprawne, mam wrażenie, ze można szybciej pokonywać ciasne zakręty lub szybkie łuki drogi.Mam wersje X25d wiec szału nie ma jeśli chodzi o osiągi, ale pomijając silnik....całe g05 jest po prostu poprawne, bez Wow!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.