Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Panowie auto to BMW 325 E92 MSport D 197 BHP skrzynia manual 2008 rok , jaki ma być do niego prawidłowy akumulator ? Poprzedni właściciel włożył do niego Yuasa HSB110 Silver -( bez start-stop z tego co wyczytałem jest ten akumulator) czy taki ma być ? czy ma być w technologi AGM z systemem start-stop ?

Ładowanie w aucie mam prawidłowe ładuje około 14,4V-14,6V , na baterii po krótkim postoju jak sprawdzę jest 11.9V - 12V co wydaje sie zdecydowanie za niskie a jak auto stoi na parkingu z wyłączonym silnikiem i podłącze do niego ładowarkę do telefonu to po około 10 minutach pokazuje na wyświetlaczu Low battery , ostatnio po takim zabiegu zresetowało mi zegarek w aucie , ale auto odpala normalnie bez problemów .

I teraz sam nie wiem czy ta bateria jest prawidłowa czy powinna być w technologi AGM.


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli masz system start/stop lub efficient dynamics (odzysk energii z hamowania) to musi być AGM. Sprawdź w ogóle jaki rodzaj aku jest zakodowany w samochodzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Akumulator masz do wymiany na bank. Skoro ładuje ci prawidłowo, a po zgaszeniu masz poniżej 12V to jest już złom.
Opublikowano

Nie bardzo rozumiem tą opcje start-stop ona chyba występuje w automacie jak się stoi np. na światłach to silnik się wyłącza czy tak ? a ja mam skrzynie manual wiec tutaj tego nie ma , dobrze to rozumiem ?

Byłem w sklepie i gość mi powiedział ze u mnie w aucie jak włączam auto to jest przycisk Start- stop i to jest właśnie to i teraz zgłupiałem , jak to w końcu jest ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:mrgreen: dobre haslo.

Start stop w manualu także wystepuje. Majac system start stop ma sie i przycisk do jego wł/wył.

Zapewne nie masz tego u siebie. Jak auto moze miec zwykly aku mozna go zastapic agm, ale nie odwrotnie. Nowy trzeba zakodowac i po sprawie. Jak masz 11.9 to juz kompletna padlina.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie jest kwestia skrzyni. Jest i w obu i w każdym silniku. Jak masz ten system to na konsoli masz przycisk do wyłączania go.

http://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=437254&d=1285909551

Sprawdz co masz zakodowane w aucie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozkoduj VIN i sprawdź czy masz odzysk energii z hamowania bo jeśli tak to AGM jest konieczny.
Opublikowano

Ok , sprawdziłem ten VIN i jest informacja ze jest tam BRAKE ENERGY REGENERATION .

Czyli powinien byc tam akumulator seri AGM a nie ten zwykły ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po rozkodowaniu twojego nr. VIN masz kod S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION czyli musisz mieć akumulator AGM bo zwykły kwasowo ołowiowy zostanie zniszczony przez ten system. Po zamontowaniu nowego akumulatora trzeba natychmiast zakodować prawidłowy rodzaj (AGM) i pojemność AH aby aku był ładowany odpowiednim napięciem.
Opublikowano

Czyli wychodzi na to ze poprzedni własciciel sie pomylil i kupił zły akumulator kupił dokładnie ten tanszy - zwykły .

https://www.halfords.ie/motoring/bulbs-blades-batteries/car-batteries?cm_re=mmmotoring-_-Bulbsbladesbatteries-_-Batteries

według tego linku powinien kupic ten drugi AGM ,od kolego dostałem kabel K+DCAN ( szary przezroczysty ) czy tym kablem zrobie ta opcie zakodowania o której mówisz ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do twojego silnika wystarczy AGM 80AH i taniej kupisz na Ebay np. ten: https://www.ebay.ie/itm/Freelander-2-Car-Battery-12V-80Ah-800-AMP-AGM-Stop-Start-LR091092-VARTA-Genuin/253395098296?hash=item3aff865ab8:g:xMwAAOSwbDZarsBr


tak tym kablem to zrobisz ale potrzebujesz jeszcze zainstalować oprogramowanie np. Ista, DIS, NCS Expert i chyba nawet Inpą się da, gdzieś tu na forum była instrukcja jak to zrobić.


Ps: Poprzedni właściciel pewnie nie zdawał sobie sprawy że jego samochód wymaga baterii typu AGM a nawet wielu mechaników tego nie wie to samo tyczy się rejestracji czy kodowania nowego akumulatora dlatego jest sporo problemów potem.

Opublikowano

No ja muszę coś znaleźć na terenie Irlandii bo ten link z ebay to tylko wysyłka w UK , a znowu zamawiać akumulator z UK do Irlandii to nie wiadomo co z nim będzie w transporcie .

Sciagłem te programy co napisałeś tylko teraz muszę znaleźć instrukcje krok po kroku jak to zrobić , no chyba ze ktoś z kolegów mieszka w Irlandii i może pomóc to zrobic.

Znalazłem link z filmem na Yutube jak gosciu to robi:



ale jak to sie robi pierwszy raz to troche strach to robic zeby czegoś nie skopać

Opublikowano

Przerabiałem ostatnio temat akumulatora, więc zebrałem informacje z forum. Może Tobie też się przydadzą:

 

Zależy jaki silnik, starsze nie miały
Sprawdzenie akumulatora jaki jest w CAS i FA
NCSEXPER
profil Expertmodus >
F1>F3 >E89 (dla e90 lub e87, e84) > CAS > Ok
zamykamy program idziemy do
NCDEXPER/WORK/ FA.trc otwieramy w notatniku i na końcu pisze jaki masz zarejestrowany akumulator
dla e89 wszystkich są dostepne np -B080 to akumulator 80AH zwykły nie AGM różnica nie może być większa niż 10% w górę i w dół
E B046 BATT_46AH //46 Ah-Batterie
E B055 BATT_55AH //55 Ah-Batterie
E B070 BATT_70AH //70 Ah-Batterie
E B080 BATT_80AH //80 Ah-Batterie
E B090 BATT_90AH //90 Ah-Batterie
E A070 BATT_AGM_70AH //70 Ah-AGM Batterie
E A080 BATT_AGM_80AH //80 Ah-AGM Batterie
E A090 BATT_AGM_90AH //90 Ah-AGM Batterie

podobnie sprawdza się w E60, e61
dostepne do zakodowania aku w e60
E B080 BATTERIE_80AH //80 Ah-Batterie
E B090 BATTERIE_90AH //90 Ah-Batterie
E B110 BATTERIE_110AH //110 Ah-Batterie
E A090 BATT_AGM_90AH //90 Ah-AGM Batterie (SA536)
E A080 BATT_AGM_80AH //80 Ah-AGM Batterie
w e83 sprawdz w FA czy jest na końcu FA ale wątpię ma tą samą magistrale co e46 może później po 2007 na silniku z N47 D-can ale cas nie ma tylko ews więc ???
ale na pewno w FA nie ma, ponieważ sprawdzałem w NCS.


###############################################################################################################################

Po fizycznej wymianie akumulatora połączamy interface do gniazda OBD i odpalamy program diagnostyczny INPA.
- Wybierasz swój samochód i następnie kolejno:
- engine
- dde (wybierasz typ silnika... w moim przypadku M57)
- status
- ibs-powermanagement
- battery reg
Po naciśnięciu [battery reg.] wyskoczyło okno [OKEY]

Funkcja ta w niektórych modelach może znajdować się w innym miejscu. Np. w BODY ---> POWER MODULE

W DIS funkcja ta ponoć znajduje się w (nie sprawdzałem, nie używam DISa):

service functions / body / power suply / battery / register battery replacement

###############################################################################################################################

Zakodowanie innej pojemności akumulatora

1 Wybieramy tryb expertmode
2. F1
3. F3
3. Wybieramy swój model samochodu (CHOOSE CHASSIS)
4.Wybieramy CAS
5. F2 (Enter FA)
6. Znowu wybieramy swój model samochodu
7.Wpisujemy VIN (nie pamiętam ale to pole chyba samo się u mnie uzupełniło)

Po wpisaniu VIN samochodu przystępujemy do zmian w FA. Podam przykład jak to zrobiłem u siebie: wymieniałem akumulator z AGM na zwykły o tej samej pojemności tj. 90ah a więc w polu "Attribute" wpisałem nową wartość "-B090" (trzeba pamiętać o kresce przed) i kliknąłem ADD. Teraz musimy usunąć poprzednią wartość, która jest zapisana na samym dole listy ( u mnie było to -A090). W tym celu zaznaczamy ją i klikamy DELETE na klawiaturze, następnie klikamy OK i postępujemy dalej wg instrukcji:

8. F6 (BACK)
9. F4(Process ECU)
10. CAS
11. F2 (Change job)
12. Wybieramy FA_WRITE
13. F3 ( Execute job)
14. Następnie to samo dla FRM lub LMA czyli F1 (Change ECU)
15. Wybieramy FRM lub LMA
16. Mamy już wybraną opcję FA_WRITE więc klikamy F3 (Execute Job)
17. Teraz kodowanie zmian w całym aucie wybieramy: PROCESS CAR a następnie CODE CAR

Chwilę to potrwa będą się włączały różne kontrolki, nic nie trzeba dotykać dopóki nie nie pojawi się napis coding ended.

Po skonczonym kodowaniu auta odpalamy INPE i rejestrujemy wymianę akumulatora w opcji IBS-Powermanagement klikamy battery reg
Po tym powinno pojawić się okienko OK - klikamy w nie i gotowe

U mnie przyniosło to pożądany skutek. Po sczytaniu modułu CAS już widniała tam nowa zakodowana wartość 90ah bez dodatku "agm"
Informacyjnie napiszę, że (przykładowo) wartości FA z B np -B070 są dla zwykłego akumulatora o pojemności 70ah, natomiast wartości z A np -A070 dla akumulatora AGM o pojemności 70ah.
PS. Jeśli miałeś zakodowane jakieś funkcje niestandardowe to po zakodowaniu całego auta zostaną one skasowane i przywrócone do ustawień fabrycznych. Trzeba je będzie na nowo zakodować.

Opublikowano
Przerabiałem ostatnio temat akumulatora, więc zebrałem informacje z forum. Może Tobie też się przydadzą:

 

Zależy jaki silnik, starsze nie miały
Sprawdzenie akumulatora jaki jest w CAS i FA
NCSEXPER
profil Expertmodus >
F1>F3 >E89 (dla e90 lub e87, e84) > CAS > Ok
zamykamy program idziemy do
NCDEXPER/WORK/ FA.trc otwieramy w notatniku i na końcu pisze jaki masz zarejestrowany akumulator
dla e89 wszystkich są dostepne np -B080 to akumulator 80AH zwykły nie AGM różnica nie może być większa niż 10% w górę i w dół
E B046 BATT_46AH //46 Ah-Batterie
E B055 BATT_55AH //55 Ah-Batterie
E B070 BATT_70AH //70 Ah-Batterie
E B080 BATT_80AH //80 Ah-Batterie
E B090 BATT_90AH //90 Ah-Batterie
E A070 BATT_AGM_70AH //70 Ah-AGM Batterie
E A080 BATT_AGM_80AH //80 Ah-AGM Batterie
E A090 BATT_AGM_90AH //90 Ah-AGM Batterie

podobnie sprawdza się w E60, e61
dostepne do zakodowania aku w e60
E B080 BATTERIE_80AH //80 Ah-Batterie
E B090 BATTERIE_90AH //90 Ah-Batterie
E B110 BATTERIE_110AH //110 Ah-Batterie
E A090 BATT_AGM_90AH //90 Ah-AGM Batterie (SA536)
E A080 BATT_AGM_80AH //80 Ah-AGM Batterie
w e83 sprawdz w FA czy jest na końcu FA ale wątpię ma tą samą magistrale co e46 może później po 2007 na silniku z N47 D-can ale cas nie ma tylko ews więc ???
ale na pewno w FA nie ma, ponieważ sprawdzałem w NCS.


###############################################################################################################################

Po fizycznej wymianie akumulatora połączamy interface do gniazda OBD i odpalamy program diagnostyczny INPA.
- Wybierasz swój samochód i następnie kolejno:
- engine
- dde (wybierasz typ silnika... w moim przypadku M57)
- status
- ibs-powermanagement
- battery reg
Po naciśnięciu [battery reg.] wyskoczyło okno [OKEY]

Funkcja ta w niektórych modelach może znajdować się w innym miejscu. Np. w BODY ---> POWER MODULE

W DIS funkcja ta ponoć znajduje się w (nie sprawdzałem, nie używam DISa):

service functions / body / power suply / battery / register battery replacement

###############################################################################################################################

Zakodowanie innej pojemności akumulatora

1 Wybieramy tryb expertmode
2. F1
3. F3
3. Wybieramy swój model samochodu (CHOOSE CHASSIS)
4.Wybieramy CAS
5. F2 (Enter FA)
6. Znowu wybieramy swój model samochodu
7.Wpisujemy VIN (nie pamiętam ale to pole chyba samo się u mnie uzupełniło)

Po wpisaniu VIN samochodu przystępujemy do zmian w FA. Podam przykład jak to zrobiłem u siebie: wymieniałem akumulator z AGM na zwykły o tej samej pojemności tj. 90ah a więc w polu "Attribute" wpisałem nową wartość "-B090" (trzeba pamiętać o kresce przed) i kliknąłem ADD. Teraz musimy usunąć poprzednią wartość, która jest zapisana na samym dole listy ( u mnie było to -A090). W tym celu zaznaczamy ją i klikamy DELETE na klawiaturze, następnie klikamy OK i postępujemy dalej wg instrukcji:

8. F6 (BACK)
9. F4(Process ECU)
10. CAS
11. F2 (Change job)
12. Wybieramy FA_WRITE
13. F3 ( Execute job)
14. Następnie to samo dla FRM lub LMA czyli F1 (Change ECU)
15. Wybieramy FRM lub LMA
16. Mamy już wybraną opcję FA_WRITE więc klikamy F3 (Execute Job)
17. Teraz kodowanie zmian w całym aucie wybieramy: PROCESS CAR a następnie CODE CAR

Chwilę to potrwa będą się włączały różne kontrolki, nic nie trzeba dotykać dopóki nie nie pojawi się napis coding ended.

Po skonczonym kodowaniu auta odpalamy INPE i rejestrujemy wymianę akumulatora w opcji IBS-Powermanagement klikamy battery reg
Po tym powinno pojawić się okienko OK - klikamy w nie i gotowe

U mnie przyniosło to pożądany skutek. Po sczytaniu modułu CAS już widniała tam nowa zakodowana wartość 90ah bez dodatku "agm"
Informacyjnie napiszę, że (przykładowo) wartości FA z B np -B070 są dla zwykłego akumulatora o pojemności 70ah, natomiast wartości z A np -A070 dla akumulatora AGM o pojemności 70ah.
PS. Jeśli miałeś zakodowane jakieś funkcje niestandardowe to po zakodowaniu całego auta zostaną one skasowane i przywrócone do ustawień fabrycznych. Trzeba je będzie na nowo zakodować.

 


Dzięki wielkie kolego :D na pewno się przyda tez innym .

U mnie okazało się ze był włożony zwykły akumulator a zakodowany był AGM poprzedni właściciel włożył o takich samych parametrach Ah tylko nie zmienił z AGM na zwykły, musiałem przekodować na zwykły ale i tak czeka mnie wymiana na AGM wiec zajmę sie tym w przyszłym tygodniu.


Wielkie Dzięki za waszą pomoc :) , szczególnie Podziękowania dla użytkownika @guzior2 który pomógł rozwiązać mój problem :cool2:

Opublikowano
Akumulator masz do wymiany na bank. Skoro ładuje ci prawidłowo, a po zgaszeniu masz poniżej 12V to jest już złom.

 

A jak jest 12,1V-12,2V to jeszcze pozyje?

[2008 325d LCI E90]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli nie masz żadnych komunikatów to na razie się nie przejmuj. Pamiętaj że jeśli masz odzysk energii z hamowania to akumulator celowo nie jest ładowany do 100% tylko do ok. 70 - 80% aby było miejsce na dodatkowy zastrzyk energii z hamowania, na filmie jest to fajnie pokazane.
Opublikowano
Nie za bardzo rozumiem. Mam start stop i odzysk energii hamowania. Przekodowałem auto z AGM na zwykły. Ładowanie spadło z blisko 15v na max 14,5v. Start stop po przekodowaniu nigdy się nie załącza więc wnioskuje, że przekodowanie na zwykły kwasowy aku sprawiło, że sterownik nie włącza start stop i wydawało mi się, że podobnie jest z odzyskiem energii hamowania. Jestem w błędzie? Auto jeździ i pali na zwykłym akumulatorze już dłuższy czas i nie ma problemów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie słyszałem aby te funkcje przestawały działać przez zakodowanie akumulatora na zwykły, natomiast wiem że start/stop nie będzie działał jeśli bateria jest słaba. Na początku nie będzie problemów ale cały czas twój zwykły akumulator jest niszczony przez system brake energy regeneration co skraca jego żywotność i prędzej czy później zobaczysz efekty.
Opublikowano
Akumulator był założony nowy o takiej samej pojemności jak stary AGM więc nie ma mowy, żeby był słaby, zużyty i niedoładowany. Na AGM start-stop do momentu aż zaświeciła się ikonka słabej baterii działał normalnie, bez problemu. Po przekodowaniu NCS, INPA i Tool32 i założeniu nowego aku kwasowego start-stop po prostu przestał się włączać. Wskazania SOH i SOC pokazywały wartości nowego aku. Jak to wytłumaczyć?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To przynajmniej start/stop nie pomaga w katowaniu akumulatora ale nie licz że odzysk energii z hamowania nie działa bo masz specjalny alternator który wysyła odzyskaną energię do baterii a za chwile ją wykorzystuje i tak w kółko a zwykły aku nie jest odporny na takie przyjmowanie i oddawanie prądu dlatego jego żywotność spada.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wyszły jakieś dziwne akcje z tym aku zwykłym. Zapaliła się ikonka słabego aku więc wyjąłem akumulator zawiozłem do sprawdzenia u producenta. Wrócił z wydrukami parametry jak nowy, diagnoza niedoładowany 12,4v. Czemu akumulator się nie doładowuje skoro ładowanie jest prawidłowe 14,5v sprawdzane miernikiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.