Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z silnikiem m47 163km. Na zimnym silniku wszystko jest okej, pracuje tak jak trzeba, żadnych dziwnych dźwięków. Gdy silnik złapie trochę temperatury zaczyna (nie wiem jak to opisać) terkotać, grzechotać. Słychać to dobrze przy kole, od spodu silnika, tylko na biegu jałowym, po zwiększeniu obrotów terkotanie ustaje. Dźwięk tak jak na tym filmie:


Wymieniona została dwumasa wraz ze sprzęgłem, także to niestety nie to. Pisałem z wieloma osobami, na yt jest wiele filmów, ale nikt nie wie co jest powodem. Jedynie doszedłem do informacji, że mogą odzywać się wałki wyrównoważające (balansowe) w misce olejowej, ale 100% pewności brak. Co może powodować taki hałas?

Opublikowano
Takie były podejrzenia, wymieniona została skrzynia, bo stara wyła. Nowa skrzynia jest cicha, ale terkotanie zostało.
Opublikowano
Czy ten dzwiek jest taki sam jak tu

 

Ciężko ocenić, bo gorsza jakość dźwięku. Wiadomo co było w tym przypadku nie tak?

Opublikowano

Wstawiam mój filmik:



Czy może być to koło pasowe? Niby był ściągany pasek jakoś w wakacje, luzów brak, jedynie alternator zregenerowałem. Problem też w tym, że na zimnym silniku jest cisza, gdy zrobię kilka km to ten terkot zaczyna się delikatnie przebijać a po rozgrzaniu silnika brzmi to tak jak na filmiku wyżej. To grzechotanie dobrze słychać przy kole, jak ustanę przy masce to nic nie słyszę...


Proszę o jakiekolwiek sugestie ;/

Opublikowano
U mnie było podobnie na zimnym zupełną cisza terkot narastał wraz z nagrzewaniem się silnika jak się rozgorzał całkowicie to właśnie takie dźwięki wydawał jak na filmiki który wstawilem w linku ,to moje e46 320 d winowajcą okazał się łańcuch pompy oleju ten krutki który nie ma napinacza poszukaj mojego posty na e46 długo z tym walczylem ,tez myślałem że to kolo pasowe wału ale po zdjęciu paska dźwięk był taki sam więc kolo zostało wykluczone a dźwięk tak jak u ciebie tak jakby wydobywał się z kola prasowego a wyszło szydło z worka bo łańcuch pompy oleju właśnie się tam znajduję
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też chciałem sugerować łańcuch pompy oleju ale w M47TU2 pompa oleju jest z tego co pamiętam napędzana zębatką. Trzeba sprawdzić po VIN bo może są jakieś różnice w tym napędzie.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Rozmawiałem z kilkoma osobami i wychodzi na to, że to luz na wałkach balansowych w misce olejowej. Ponoć da się w jakiś sposób kasować ten luz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.