Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

E91 2005r 163km Dpf 400 nalotu.

Szukam pomocy ktoś miał podobnie i wie co może być przyczyną rosnącego ciśnienia na Dpf . Sprawa wygląda tak bardzo szybko rośnie sadza a co za tym idzie ciśnienie i tak po 20-30kil zaczna się procedura wypalania i tak w kółko program do sprawdzenia parematrów to btool expert. Jaka

ś podpowiedź?

Dodam że filtr po czyszczeniu został zresetowany.

Opublikowano

Jak sprawdzić czy Wtryski są do zrobienia?

Silnik pracuje równo jest moc korekty są ok

Może czujniki są walnięta od dpf. Jaka powinna być temp spalin przy normalnej jeździe ?. Ciśnienie przed filtrem też dziwnie skacze i druga sprawa że sadza potrafi skoczyć np.. z 10gram na 12g w dosłownie sekundę.

Nie wiem czy dobrze myślę ale by tak rosło ciśnienie i sadza to Wtryski musiały lać jak niewiem co .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prawdopodobnie czyszczenie się nie powiodło. W serwisie DPF powinni posprawdzać czujniki. Dlaczego do nich nie pojedziesz?
3A0jS9b.png
Opublikowano
A jak można sprawdzić czujniki ? .Błędów brak dosłownie nic mam już dosyć tego Dpf .
Opublikowano

Błędów brak nawet o częstym wypalaniu Dpf.

Są dwa objawy wyczuwalne zwiększone spalanie nawet 10 litrów potrafi spalić (miasto) trasa 8 drugi to smród spalin w kabinie tylko jak wypala . Teraz mam dylemat albo go się pozbyć i mieć spokój albo pakować kasę w diagnostyke i jeździć od magika do magika :mad2: .

Opublikowano
Wywal DPF, kup zamiast tego oryginalny katalizator. Zaprogramuj katalizator wyprogramuj dpf i problem z głowy na długie lata. 2005r miał albo Kat albo DPF
Opublikowano (edytowane)
A nie lepiej wypatroszyć go z monolitu? . Z tego co czytałem to nawet nie trzeba go wywalać z pamięci ecu pod warunkiem sprawnych czujników.Przeciesz w srodku w obudowie jest kąt i Dpf tak? Pierwsze słyszę o samym filtrze Dpf :shock: Edytowane przez Kris-k1
Opublikowano

I trzeba wyprogramować bo będzie się wypalał. Przerabiałem to.

Kat i DPF są w jednej puszce. Najpierw jest kat jakieś 10cm późnej DPF między Nimi 1cm przerwy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To po środku to nie jest katalizator (katalizator w dieslu tak daleko?), to jest tłumik środkowy (wstępny), zresztą jest tak nawet opisany w Twoim linku.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kat i DPF są w jednej puszce. Najpierw jest kat jakieś 10cm późnej DPF między Nimi 1cm przerwy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Miałem bmw z silnikiem M47N2 i pozbywałem się DPF-a który był na środku samochodu ale to było E60.

Opublikowano

W e60 jest taki sam DPF. Na środku pojazdu znajduje się tłumik środkowy. Kat jest zawsze przed DPF to raz a dwa ze te elementy są umieszczone jak najbliżej wylotu spalin by uzyskiwać wyższe temperatury potrzebne do regeneracji filtra



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Każdy z was mówi o czymś innym.


Katalizator jest w dwóch wersjach. Sam kat i kat z dpf czyli dwa różne systemy. Ja mówię o wersji Euro 3 która była wyposażona TYLKO w Kat fabrycznie, bez dpf. Puszka wyglada podobnie ale jest tam oryginalnie tylko Kat i jest umieszczona za turbo jak w Dpf. W 2005r była nieodpłatna opcja zamówienia dpf. Ja tego nie zamawiałem wiec mam sam katalizator i zero problemów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mówimy o tym samym, to że wersja bez DPF była to nie zmienia umieszczenia katalizatora.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W e60 jest taki sam DPF. Na środku pojazdu znajduje się tłumik środkowy. Kat jest zawsze przed DPF to raz a dwa ze te elementy są umieszczone jak najbliżej wylotu spalin by uzyskiwać wyższe temperatury potrzebne do regeneracji filtra

 

To może zapytam inaczej, czy wg. Ciebie tłumik środkowy kosztowałby ponad 7 tyś zł ? https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7798159-filtr-czastek-stalych

Opublikowano
Czyli mówicie, że wersja bez DPD ma 2 katalizatory? Jeden za turbo i drugi w puszce po środku? Kupiłem wydech od 3.0d i nie wydaje mi się aby w puszce po środku był katalizator. Mam stary od 2.0d i go rozetne zobaczymy czy coś tam jest
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg mnie nie ma.


Żeby bardziej skomplikować to w E90 owszem jest wersja ze środkowym katalizatorem, jest to 335d na USA, a katalizator środkowy jest selektywny z wtryskiem Ad Blue. Ale u nas to tylko auta sprowadzone a w ogóle wyprodukowano ich niewiele ponad 10 tys. sztuk.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Według mnie tez nie ma. Na bank nie ma w 30d a wydech od 20d to prawie to samo w 3/4
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli mówicie, że wersja bez DPD ma 2 katalizatory? Jeden za turbo i drugi w puszce po środku?

 

Ale nikt nie pisał że są dwa katalizatory.

Opublikowano

W e60 zgadza się była taka opcja. E60 weszło szybciej na rynek niż e90 późnej 2005 już zaczęto wprowadzać DPF. E90 od razu było przystosowane czyli miało zintegrowany kat z dpf. W 2006 już większość aut wychodziło z DPF i od tamtej pory e90 i e60 miały zintegrowane kat z dpf. Wcześniej była to opcja dodatkowa.

W USA wychodzą wersje sulev (super ultra low emission vehicle) w benzynie miały dwa katy i jakieś inne bajery obniżające emisje spalin, diesle wyposażone były w katalizator dpf oraz system adblue.


Natomiast wracając do tematu e90 nigdy nie spotkałem się by DPF był w osobnej puszce. Zawsze była to jedna duża pucha. Kat jest bardzo mały i szczerze to nie wiele zmienia przy wycięciu DPF czy go zostawimy czy wywalimy razem z filtrem cząstek stałych. Jesli go zostawisz to proponuje coś wspawać żeby go podeprzeć no bo wywaleniu wkładu za katem będzie duża przestrzeń i może go wydmuchać. Osobiście wywaliłem DPF jakieś 2msc temu. Z dwóch powodów. 1 nie wiem jakim cudem ale miałem popękany dpf. 2 jeżdżę odcinki po 20-30km proces regeneracji nie przebiegał tak jak powinien wiadomo częste wypalania itp.

Po usunięciu dpf i wgraniu nowej mapy byłem zaskoczony. Myślałem ze będzie niezły smród z komina a szczerze mówiąc taki typowy zapach diesla czuć jedynie po odpaleniu. Gdy auto jest ciepłe zapach jest praktycznie nie wyczuwalny. Gdy dpf był na miejscu to spaliny były takie „ostre” szczególnie podczas wypalania.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.