Skocz do zawartości

E39 światła postojowe przednie


Fohr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Mam pewien problem . Nie działają mi przednie postojowymi. Żarówki są sprawne na 100%. Żarówki jedynie leciutko się zarza. Co ciekawe kiedy otwieram/zamykam auto (mam welcome follow home light z pilota) to żarówki normalnie świeca. Ale jak już przekręcam pokrętło jedynie leciutko się zarza, mijania działają normalnie. Na kompie pokazuje błąd potencjometru (ściemniacza) - raz działa a raz nie. Możliwe że to od tego??


Jeszcze jedna rzecz. Za każdym razem jak otwieram auto (z kluczyka i pilota bez różnicy) lusterko kierowcy mi spada na dół, jednocześnie nie działa regulacja tego lusterka w górę (na boki i na dół działa) również jak za pomocą przycisku centralnego zamka w kabinie odrygluje auto to lusterko też mi opada. Gdzie powinienem szukać przyczyny? Co zrobic gdzie patrzeć?


Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie sugestie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego na wstępie zmierz napięcie akumulatora. Po to aby mieć punkt odniesienia.


Na początek zajmiemy się ściemniaczem.......N3.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/UgzDqy0

Do niego wchodzi jedna kość X517, z trzema pinami.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/WdVHMPy

1 - plus -sygnał ściemniacza do modułu świata A3( szaro- czarny )

2 - masa/minus ( brązowo-czarny )

3 - plus- żaròwka ściemniacza ( szaro-czerwny )

Schemat elementy

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/bDSAEF5

Podłącz miernik elektryczny pod piny 1.....2.

Włącz światła postojowe . Ustaw ściemniacza na wartość max. Zobacz wartość napięcia. Następnie ustaw potencjometr na minimalna wartość, sprawdź wartość napięcia. Wskazania na mierniku powinny być płynne w czasie gdy będziesz ruszał ściemniaczem. Jeśli będą nagle skoki lub brak jakichkolwiek wskazań , będzie to świadczyło o awarii elementu. Nie wiem czy można go rozłożyć????

Pewnie przeczyszczenie potencjometru by tu pomogło. Jeśli nie da się go rozebrać pozostaje ci wymiana na sprawny.

Według schematu elektrycznego , potencjometr nie jest bezpośrednio połączony z włącznikiem świateł. Wspólną mają tylko masę/minus. Według mnie potencjometr nie ma wpływu na działanie świateł postojowych z przodu.



Teraz włącznik świateł......S8

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/WBWK1ME

Do niego wchodzi kość X503

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/WWC9Cq8

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/Yr1fNkL

1 - masa/minus

2 - Oświetlenie, włącznik światła

3 - Sygnał, włączone światło postojowe

4 - Sygnał włączenia reflektorów

Schemat elektryczny

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/wiring-functional-info/body/lighting/light-check-module/switch/light-switch/ZZX4AXm

Podłącz miernik elektryczny pod piny 1......3, przełącz włącznik świateł w pozycję " świateł postojowych " , sprawdź napięcie.

Dla porównania napięć zrób to samo z pinami 1.......4 , po włączeniu świateł mijania.

Zobacz również napięcie na kości przy światłach postojowych , gdy będziesz miał je włączone.

Jeśli będą się różnić ( chodzi o porównanie wartości pomiędzy pinami 1....3 a 1....4 ) to winowajcą może być sam włącznik. Należy sprawdzić piny i kość czy nie są zaśniedziałe lub poodginane ( słaby styk /luźne połączenie ).Sam włącznik w środku może mieć słabe połączenie/źle stykać.


Sprawdź również wyjście napięcia z modułu świateł A3 w stronę świateł postojowych


SCHEMAT ELEKTRYCZNY PRZEDNICH ŚWIATEŁ, XENONY

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/wiring-functional-info/body/lighting/xenon-light-left/weyc6Wf


Światło postojowe lewe, schemat elektryczny

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/baY7se4

Przy module świateł masz złącze komponentowe X10117 .

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/WEKtlXr

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/WWITrs5

Bez odłączenia tej kości od modułu, włącz światła postojowe i zmierz napięcie na pinie nr. 18 ( to jest plus , kolor przewodu szaro-zielony ). Minus/masę poszukaj w pobliżu , gdzieś na jakiejś śrubie


Światło postojowe prawe , schemat elektryczny

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/bl863O5

Przy module świateł masz złącze komponentowe X12

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/WEKtlXr

I tu tak samo jak powyżej, sprawdź napięcie na pinie nr. 3 ( jest to plus , kolor przewodu szaro-niebieski )



Moduł drzwi kierowcy........A23

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/VLcehIN

Wchodząc do niego trzy kości X887......X1128.......X1129. Liczba pinów w danej kości zależy od wyposażenia auta. Nas będzie interesowała kość X1128

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/WF2SldF

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/WPvFeji

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/ZTiIM1z

Schemat elektryczny lusterka kierowcy bez pamięci

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/wiring-functional-info/body/seat-mirror-functions/mirror-functions-zke/mirror-adjustment/aF3IIsg

Sprawdź napięcie na pinach 3....4 w czasie kiedy będziesz regulował lusterko góra/dół

Jeśli będzie miał napięcie w obydwu kierunkach to zostaje ci sprawdzić to samo przy silniczku lusterka.

Pin nr.3 to kolor czerwony

Pin nr.4 to kolor szary

Jeśli będzie tak , że w czasie pomiaru napięcia przy module drzwi, nie pojawi ci się napięcie przy unoszeniu lusterka do góry, to najprawdopodobniej masz zepsuty przycisk lub szwankuje ci sam moduł co może również potwierdzić opadanie lusterka podczas otwierania drzwi z pilota/kluczyka lub z wnętrza auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie! Jesli chodzi o postojowki przednie to problem rozwiazal reset ustawien modulu LCM za pomoca NCS expert - przekodowanie pustym .manem - teraz jest wszystko tak jak byc powinno.


Jesi chodzi o lusterko kierowcy samoobnizajace sie przy kazdym otwarciu auta to zdjelem boczek drzwi poodpinalem wszystkie wtyczki, przy okazji poprawilem logistyke wszystkich przewodow i spowrotem wszystko podpialem i zlozylem - o dziwo to pomoglo, blad na kompie znikl (nie pamietam dokladnie ale byl cos w stylu open driver mirror circuit~ [pasoft]) a nawet zaczely grzac lusterka boczne ktore wczesniej nie grzaly!


Potencjometr ma jakies fazy ale to mi nie przeszkadza.


Serdeczne dzieki dla kolegi Burza1234 za zaangazowanie i pomoc!


Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.