Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wczoraj kupiłem BMW F30 328i 62tysiące przebiegu sprowadzony z USA niby tylko zderzak i błotnik był wymieniany i mam problem gdy jade samochodem i się zatrzymuje samochodowi spadają obroty i potrafi nawet zgasnąć. Ktoś podpowie co może być przyczyną?

Dodam że podczas jazdy samochód dobrze się spisuje nie szarpie nic nie drga tylko ten problem z zatrzymaniem oczywiście funkcja Auto stop i start wyłączona.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Uważam że nie.Jest to tylko kanał dolotowy (kolanko)przez które doprowadzane jest powietrze do obudowy filtra. Bez niego powietrze też bez problemu zasysane jest przez filtr. Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie, wręcz przeciwnie.

Dopisałem później- Bez niego powietrze też bez problemu zasysane jest przez filtr. Pominięty jest tylko kanał dolotowy co rozpatrując to z aptekarską dokładnością powoduje zmniejszenie oporu przepływu powietrza które powstają gdy przepływa powietrze przez kanał dolotowy- dłuższa droga= dodatkowe opory przepływu powietrza.

Dlatego w sporcie by zwiększyć ilość poprowadzonego powietrza rezygnuje się z tradycyjnego filtru z obudową a stosuje się sportowy stożkowy filtr bez obudowy i kanałów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie mam pojęcia co morze być powodem tego problemu. Odkąd jestem na forów pierwszy raz czytam o takim przypadku. Myślę czy nie istotniejsze od przebiegu jest to że samochód miał jakąś przygodę kolizyjną , co skutkuję tym problemem. Trochę dziwne że przy tych objawach nie pokazuje żadnego błędu. Może należałoby dokładnie sprawdzić czy układu start-stop działa prawidłowo.
Opublikowano
Dzisiaj byłem właśnie u diagnosty od bmw i sprawdziliśmy ze jest błąd z przepływomierzem, teraz nie pamiętam dokładnie jak się nazywał ten błąd ale coś z przepływomierzem. Także we wtorek u mechanika sprawdzimy ten przepływomierz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przepływomierz jest wrażliwy również na uszkodzenie mechaniczne. Dobrze jeżeli okazałoby się że to tylko on, daj znać.
Opublikowano
auto stop wyłączony jak włącze auto stop to też gaśnie całkiem na off dzieje sie to jak calkiem juz sie zatrzymam i odrazu jak sie zatrzymam gaśnie, niedawno sprawdziłem ze na biegu jałowym jak dodaje gazu do 3tys. obrotów to na 8 takich prób raz zgasnął
Opublikowano

Skoro gasnie przy zatrzymaniu, to moze silnik krokowy w przepustnicy?

Ewentualnie co przy wypadku sie odlamalo i moze zakleszczylo/zablokowalo sie w przepustnicy?

Co do kolanka idacego do obudowy filtra powietrza raczej radzilbym uzupelnic ten brak - powietrze idze spod maski cieplejsze do filtra, a to niespecjalnie wplywa na wydajnosc pracy silnika. Tak ogolnie, dokladnie bym poparzyl, czego jeszcze brakuje. Moze jest cos popekane po drodze i lapie lewe powietrze.


Pod obudowa filtra jest taka gumowa rura doprowadzajaca powietrze z filtra do intercoolera, tez bym popatrzyl dokladnie, posciskal ja troche, czy czasem nie jest nieszczelna.

Szczerze, to brak tego kolanka na obudowie filtra smierdzi mi naprawa wykonana byle jak...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli start-stop niezależnie czy jest włączony czy wyłączony ( teoretycznie ) cały czas jest aktywny ON. Może tylko po dezaktywacji zapala się kontrolka włącznika a sygnał nie dociera do odpowiedzialnego sterownika i nie wyłącza start-stop. Może należałoby zacząć do sprawdzenia prostszych możliwych przyczyn tj. w wyniku kolizji mogło rozłączyć,wysunąć się (częściowo) połączenie wiązki pomiędzy włącznikiem start- stop a sterownikiem.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wczoraj odłączyłem przepływomierz i auto działa chyba lepiej obroty przy hamowaniu nie spadają bardzo nisko i nie gaśnie. Ale przepływomierz poprzedni właściciel niby wymienił kupywać nową przepływke ? Jeśli tak to bosha ? trzeba adaptować ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wcześniej pisałeś że byłeś u mechanika i stwierdził on że jest uszkodzony przepływomierz. Na jakiej podstawia podłączył komp. diagnostyczny i wykonał jadę testową ? Jeżeli tak to należy wymienić uszkodzoną część. Dlaczego mechanik nie wymienił, nawet jeżeli niema to dzisiaj zamawia jutro ma dostarczoną ?

Jeżeli nie to- ja przed zakupem nowej przepływki chcąc być pewien czy przepływomierz jest uszkodzony sprawdziłbym za pomocą aplikacji BTool https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379 w trakcie jazdy parametry przepływomierza- aktualne/oczekiwane. Metodą a może się trafi można skolekcjonować niepotrzebnie dobre części.

BTool w funkcjach serwisowych możesz wykonać reset przepływomierza.

Opublikowano
Byłem tylko na diagnostyce i tam wyskoczył jakiś błąd z przepływomierzem, nie wymieniłem go jeszcze bo poprzedni właściciel mówił ze wymienił na nowy kilka dni przed sprzedażą samochodu
Opublikowano

Mam ten sam problem. Auto z USA, również po naprawie. U mnie usterka występuje tylko wtedy kiedy auto stoi parę dni. Po odpaleniu potrafi od razu zgasnąć. Czasem 2-3 razy. Jak się nagrzeje to problem znika i już się nie pojawia. Start stop nie działa w ogóle. Na zimny gdy próbuje załączyć zaczyna budą drżeć i najlepiej go wyłączyć. Ostatnio nawet lekko drży na wolnych obrotach.


Ogólnie na zimnym dopóki się nie rozgrzeje delikatnie szarpnie przy ruszaniu. Brakuje mu liniowego przyspieszenia. Olej w skrzyni uzupełniony. Skrzynia po adaptacji (automat).


Komputer ostatnio zgłosił błąd valvetronica. Nic więcej. Jakieś sugestie.

Opublikowano
Sam już sobie odpowiedziałeś. Skoro zgłosił valvetronic to go sprawdzić bo to może powodować cuda
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

W ostatnim czasie auto podczas jazdy potrafi przejść sporadycznie w tryb awaryjny.


Po podłączeniu do komputera wykazało:

uc?export=view&id=14MzVmJyRX4BUjFzCcyyu4TXkbAxHT5U9


Po skasowaniu błędów i nowej adaptacji komputera pojawił się ponownie i tylko "miernik masy powietrza". W tym czasie tryb awaryjny załączył się może 2 razy przy baku paliwa delikatnie poniżej połowy.


Wymieniłem więc przepływkę na nową (była to jedyna rzecz używana jaką wcześniej kupiłem do auta ). Po kolejnej adaptacji problemy z szarpnięciami przy ruszaniu zniknęły. Reszta bez zmian.


Po paru dniach postoju ponownie zgasl przy odpaleniu i zapalił za drugim razem bez problemu. Po przejechaniu około 20 km - tryb awaryjny. Paliwa w baku na około 50 km.


Znalazłem podobny problem na bimmerpost:

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1437095


Zalecają wymianę pompy paliwa umiejscowioną w zbiorniku pod kanapą tylną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.