Skocz do zawartości

Bmw f11 525 Czujnik temp spalin za chłodnica recyrkulacji


Pitbul99

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w mojej beatce wywala błąd czujnika temperatury spalin za chłodnica recyrkulacji spalin sygnał przerwanie lub zwarcie z plusem. Czy ktoś by mógł mi przybliżyć gdzie on się znajduje? podejrzewam ze chodzi o egr tak? Tam są dwa czujniki przed i za? Czy tylko jeden? Z góry dzięki za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak gdy odepne wtyczkę od czujnika który jest przy zaworze egr (czujnik z krótkim przewodem ) pojawia się dokładnie ten sam błąd . Tylko teraz nie wiadomo czy czujnik czy kable które idą od auta do wtyczki od kabla czujnika są uszkodzone. Można je jakoś sprawdzić? Powinno być na nich jakieś napięcie? Bo nie wiem czy mi jakieś zwierzątko sie nie przykolegowalo :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na schemacie z częściami jest to nr. 14.

Jeśli chodzi o sprawdzenie samego czujnika to kolega powyżej wysłał ci wskazówkę jaka impedancję ma czujnik przy różnych wartościach temperatury.

Wykręć czujnik i odepnij go. Podłącz pod niego miernik elektryczny ,ustaw go na odczytanie rezustancji. Potem możesz wziąć opalarkę bądź suszarkę. Podgrzewaj końcówkę czujnika i obserwuj czy na mierniku zmienia się impedancja. Dla temperatury -40°C rezystancja wynosi 13800 Ohm. Dla 500°C ........127 Ohm.

Czyli .....im cieplej tym ta rezystancja będzie mniejsza.

Przy podanym przez ciebie kodzie błędu instrukcja dla serwisu mówi...... 1. Sprawdź połączenia

przewodów i wtyczek 2. Jeśli przewody i połączenia wtyczek są prawidłowe:

Wymień czujnik temperatury spalin za chłodnicą recyrkulacji spalin.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sparwdzalem tak jak kolega pisał i wraz ze wzrostem temperatury rezystancja malala i na odwrot. Tylko to było na jednostkach bodajze kilo ohm. Bo tylko tu się wartości zmieniały na innych zakresach bylo 0. Słaby jestem w elektronice i tych zakresach wiec nie wiem czy dobrze zrobilem :mad2: dodam tez ze przed odpieciem wtyczki podłączyłem kompa i błędu nie bylo juz wiec nie wiem sam. Pojeżdżę troszkę i wtedy jeszcze raz zobaczę czy jest blad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak pojawi ci się .....0....na mierniku to przełącz z kiloohm na zwykłe ohm.

Moim zdaniem czujnik masz dobry.

Sprawdź jeszcze raz i dobrze przejrzyj przewody ( skup się na wejściu przewodów w czujnik ) i wtyczkę ( zobacz czy piny nie są za mocno porozciągane na zewnątrz i czy nie ma tam jakiegoś niepożądanego nalotu rdzy itp. ). Podłącz pod kostkę przewodów miernik. Obserwuj miernik podczas ruszania przewodami czy nie zmieniają się wartości. Raz to rób przy ustawieniu na kiloOhm, raz na zwykłych Ohm.

Przy ustawieniu na kiloOhm , jeśli występuje zwarcie rezystancja powinna wynosić ......0.....

Przy zwykłych Ohm pokarze jaką kolwiek wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Problem rozwiazany :D Na przyszłość dla innych- Winny był pęknięty, nie urwany do końca kabelek, ale nie od czujnika tylko od instalacji ten co idzie w tej skrzynce z wieloma innymi kablami. Dodam że nie był to blad stały bo jak to wykasowalem i odpalalem silnik to było ok ,ale jak już kawałek jechałem to zaraz go wywalalo z powrotem. Dzięki wszystkim za pomoc :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Dzięki namowie kolegi Burza, któremu bardzo dziękuje za pomoc w wielu sprawach, kupiłem program btool na telefon i przypatrzyłem się parametrom pracy i błędom jakie generuje mój stary już samochód.

Ku mojemu zdziwieniu pojawił się błąd silnika 260100 opisany w powyższym poście.

Kupiłem czujnik ale zanim go wymieniłem postanowiłem sprawdzić instalację.

Okazało się, że mam ukruszone, prawdopodobnie z powodu wibracji, przewody dokładnie w tym samym miejscu pod tym czarnym plastikiem.

Błąd się wczytywał co jakiś czas, dało sie go kasować, a program pokazywał parametry pracy tego czujnika na bieżąco.


Tak sobie myślę, że skoro te samochody mają problem z chodniczkami itd. a tego typu błąd nie jest sygnalizowany użytkownikowi na liczniku to może to być jeden z powodów palenia się auta.


Warto to sprawdzić jeśli kiedykolwiek pojawił się taki błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie

We wczesniejszym poscie wklejilem link do zdjec z naprawy przewodow, laczacych wtyczke do ktorej wpina sie czujnik temperatury spalin za chlodnica EGR. Dzieki pomocy kolegi Burza1234 :cool2: udalo mi sie zlokalizowac powod wystepowania bledu 260100, ktory moglem odczytac w aplikacji bimmer-tool (goraco polecam ta aplikacje) i aktywowac zakladke Temp. spalin za chlodnica EGR w w/w aplikacji. Wczesniej nawet po skasowaniu bledu i nie wyrzucaniu go w aplikacji ta zakladka byla nieaktywna.

Jak mozna zauwazyc na zjeciach przewody przy kostce, ktore sa w tunelu z innymi przewodami pod czarna obudowa, byly przetarte. Jeden z przewodow byl zlamany przy uszczelnieniu wtyczki.

W moim przypadku nie mozna bylo polutowac przewodow, musialem rozebrac kostke (w pelni rozbieralna), dorobic nowe piny z uszczelnieniem (potrzebna specjalna zagniatarka do przewodow 0.35mm2) i dopiero polutowac przewody. Wrzucilem zdjecia OEM nr pinow oraz usczelnien, moze komus sie przydadza. Ja doszedlem jakie piny dopiero po numerze kostki, do mojej kostki przychodzil tylko jeden rodzaj pinow.

Dodam jeszcze ze jestem po regeneracji obu turbin, ktore zabil zapchany DPF ok 160000 km przebiegu. Blad 260100 wysfietlal mi sie od jakiegos czasu i moze to pomoglo zabic turbiny... :duh:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam serdecznie

Dokładnie miałem ten sam problem z błędem 260100 jeździłem od roku nie dało się go skasować. Aż wreszcie zabrałem się za to sprawdziłem czujnik i był ok zabrałem się za czarną listwę z przewodami która jest wyżej chłodniczymi EGR i w niej jest ta kostka która łączy się z czujnikiem i był ten sam objaw ci napisał kolega wyżej 2 cieniutkie kabelki, które wchodzą do kostki były urwane wiadomo temperatura, wstrząsy i 10 lat i 200 tys robi swoje. Pozdrawiam i podziękowania za pomoc koledze Burza1234

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dziękuję koledzy :cool2: jeden problem mam rozwiązany, ale powiedźcie mi czy to normalne jeżdżąc dziś po mieście ok 15km światła korki temperatura na zewnątrz +2 stopnie w ukrytym menu mam temperaturę płynu 94* a olej 99-100* przy wyłączonym kompletnie climatronicu. Błędów brak naprawiłem wszystko EGR przegladniety ,chłodnicza również , płyn na max, termostat sprawdzałem grzałem trzyma i szybko się zamyka zresztą przy 94* dziś maska w góre macam wąż M zimniutki. Niewiem już co gdzie szukać zresztą do 55* płyn grzeje się szybciej jest 5 do 6 stopni cieplejszy niż olej więc niby ok, ale później tak jakby spowalniał i dochodzi do tego że olej grzeje się szybciej dziwne nieprawda? I to przy zamkniętych na 0 nawiewach , bo gdybym włączył grzanie to odbiór ciepła jest wiekszy i te różnice w temp. są jeszcze większe. Jak to wygląda u Was? Tak myślę jeszcze że może by spróbować płyn chłodniczy wymienić, bo ja mam autko 4 lata i nie wymieniałem, a kto kiedy wcześniej nie wiem ale czy to mogło by mieć wpływ? Aha silnik 525d 218Km przebieg 202tys. Proszę o jakąś podpowiedź bo nie chcę mi się pół auta znów rozbierać i szukać jak nie wiem gdzie :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie zbiegło się to w czasie .... ale po akcji wymiany chłodniczki spalin temperatura cieczy 93-98 a oleju potrafi podejść pod 120.

dzieje się to np. jadąc w Niemczech 180-200 przez jakiś czas, odcinek powiedzmy 20km (chłodnice czyściłem latem - nic to nie dało).

dodatkowo bardzo wydłużył się czas nagrzewania cieczy i oleju do temp. optymalnej (15-20 km jazdy przy temperaturach jakie teraz są na zewnątrz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Prędkość 180km/h i więcej powoduje ,że żaluzje chłodnicy otwierają się automatycznie i zamykają się gdy auto zwolni do 140km/h. Tak więc auto powinno szybko się schłodzić. W normalnych warunkach, żaluzja otwiera się powyżej 100°C płynu chłodzącego i zamyka po schłodzeniu do 95°C.




_________________________________________________________





Grzanie się oleju silnika , oleju w ASB i płynu chłodzącego....

Wszystko zależy ( moim zdaniem) od temperatury zewnętrznej, charakterystyki terenu oraz prędkości pojazdu ( nie uwzględniam tu wysokich obrotów silnika ponieważ zależy nam na spokojnym rozgrzaniu silnika )

Płyn chłodniczy rozgrzewa się najszybciej następnie olej silnikowy a na końcu olej w ASB.

Przyklad....

10km płyn chłodniczy

20km olej silnikowy

30km olej w ASB ( taką ciekawostka , firma ZF w karcie warunków prawidłowego korzystania z ASB napisała ,że nie wolno gasić silnika wcześniej niż po przejechaniu 30km, chodzi pewnie o uzyskanie temperatury pracy jaką jest 80°C ). Moja skrzynia uzyskuje tą temperaturę w przedziale 20km - 30km.


W BMW po 2013 wskaźnik temperatury oleju silnikowego ma się nijak do rzeczywistych wartości. Można to dokładnie podejrzeć w ISTA+.






_________________________________________________________






Wysoka temperatura oleju silnikowego....

Ja na początek wymienił bym czujnik temperatury i poziomu oleju silnikowego.

Pewnie aktualizację oprogramowania robiłeś?







_________________________________________________________







Bereza.......


Napisz dokładniej w jakim momencie sprawdzałeś wąż M , odcinek pomiędzy termostatem a chłodnicą???



Temperatura płynu chłodzącego w naszych BMW jest różna. Nie będę się rozpisywać ale na tym forum dużo osób ma ja zazwyczaj w przedziałach 78°C ( jadąc dłużej w dół) do 98°C.

Olej silnikowy trzyma się 100°C , przy wysilonej jeździe, zazwyczaj w ciepłe dni potrafi dojść do 105°C.


Płyn chłodniczy powinno wymieniać się co 150kkm lub co 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyściłem z zewnątrz … dość długo to trwało i było trochę syfu. Lałem wodą pod niewielkim ciśnieniem.

Mam nowy płyn chłodniczy kupiony w ASO i olej 5-30 (zastanawiam się nad 0-30, taki sugeruje mi serwis).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dobrze wiedzieć skoro mówicie, że to norma w naszych F-kach dieslach takie parametry że przy spokojnej jeździe olej grzeje się szybciej od płynu to ok :wink: nie będę grzebał szkoda czasu. Niby u mnie przy ostrzejszej jeździe olej też pójdzie na 110-115 albo podczas wypalania DPF. Ale płynu cieplejszego niż 105-108 to nie widziałem nawet w upały w lecie. Żaluzje działają wiatraki też :wink: a swoją drogą płyn wymienię na nowy to nie majątek, a może ktoś rozcieńczył z wodą kto to wie. Dzięki za opinie pozdrawiam :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.