Skocz do zawartości

320d Świece żarowe lub przekaźnik


Zientana

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jakiś czas temu podpiąłem bmke pod komputer i pokazało błąd 4 świec żarowych ale gdy podłączałem sie z 3 miesiące temu to tych błędów nie było... Spalenie sie 4 świec żarowych to dość mało prawdopodobne więc obstawiam przekaźnik wyciągnąłem go z samochodu i wtedy już dodatkowo pokazuje błąd przekaźnika

Zabrałem przekaźnik i chciałem zobaczyć czy moze luty się przetrwały ale z tego co widze wszystkie sa sztywno... Czy da się go jakoś może sprawdzić multimetrem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wstępną diagnostykę robi się komputerem.


Najczęściej usterce ulegają druty w przekaźniku, trzeba zmierzyć przewodzenie między płytą a drutami przekaźnika.


A przede wszystkim najpierw POSZUKAĆ na forum bo było o tym sto razy.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Da się obmierzyć multimetrem bez otwierania. A jak go otworzyłeś już to w ogóle bez problemu go obmierzysz.

Poszukaj pisałem jak go obmierzyć bez otwierania wiele razy. 4 sygnały od świec da radę sprawdzić oraz jeden sygnałowy. Są jeszcze dwa sygnałowe, ale ich miernikiem nie sprawdzisz. Jak nie znajdziesz mojego opisu o sprawdzaniu tu na forum to napisz posta. Wkleje go jeszcze raz jak dotrę do domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przeszukałem troche forum ale było bez zdjęć jakbyś mógł podesłać gdzieś ze zdjęciami to byłbym wdzięczny :)

Doczytałem że mam sprawdzić odporność między dużym pinem a kolejno 1-4 pinami i ma być wszędzie 160k ohm

I teraz tak jeśli nie mam błędu sterownika musze sprawdzać te 3 piny sygnałowe czy one nie ingerują w błąd ze świecami? Jutro w pracy sprawdzę te piny czy mają po 160k ohm

Ale byłoby super jakbyś opisał jak dokładniej sprawdzić przy otwartym sterowniku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Były foty, ale hosting mi zamknął konto, bo niby miałem w tych 20 zdjęciach coś nielegalnego. Oczywiście nie dowiedziałem się co:( Wieczorem napisze. Myślę że każdy z tych kabli powinien zasygnalizować awarie jeśli by się urwał, ale czy tak jest tego nie testowałem. Wtedy jest błąd komunikacji ze sterownikiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na każdym pinie 1 do 4, masz tak samo? Mierzysz dobrze. Mam teraz w domu trzy sterowniki i na jedym mam 150kohm a na drugim 170kohm. A sprawdz przejscia do pinow, z płytki do pinow. Te pojedyncze druviki idą do pinów 5, 6 i 12. Piny 1 do 4 to kolejne swiece. A ta pojedyncza wtyczka to zasilanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest chyba tak samo, błędów nie pokazuje żadnych, a po odpaleniu buja budą, możliwe ze sterownik za słabo grzeje świece, na pinach powinny byc 160 a nie 90, wtedy coś z nim jest nie tak i nie dogrzewa świec.


A błędu nie pokaże, ciekawe.... Miałem problem z bujanie budą, na początku pokazywało spalona świece numer 3, i faktycznie 3 była spalona, wymieniłem wszystkie ale problem pozostał z bujaniem po odpaleniu gdy zimno.


Żeby dokładnie sprawdzić czy faktycznie nie dogrzewa świec, próba 2x wyjęcie kluczyka i podgrzewanie świec gdy 2-3 świece podgrzejesz, auto zapala pięknie, gdy raz a tyle powinno wystarczyć przy temp zew. -1 to buja budą. Ewidentnie sterownik nie dogrzewa świec w pierwszym cyklu, czyli za słabo daje na świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Obmierzyłem dziś jeden sterownik 3 innymi miernikami. Każdy pokazuje inaczej. Roznice sa spore. Jeden muernik pokazywał 3 mohm, a nie 160 kohm. Inny 60 kohm. Żaden nie zmierzył tak samo. Za to jak jednym miernikiem mierzysz te 4 piny i są identyko to powinno być git, bo ren sterownik działa prawidłowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem sterownik na aucie z wpieta wtyczka z zasilaniem wtyczka od swiec wypieta i sprawdzilem piny 1-4 do swiec i pokazuje bez zapłonu po 11.1V czyli przejscie z zasilaniem jest


Czyli na 99.9% świece a jeszcze sie dopytam czy jak auto jest lekko zagrzane i na dworze około 6-7 stopni to auto nie bedzie w ogóle grzało świec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu masz wszystko opisane, kiedy co i jak grzeje w silniku N47. W silniku M47 jest chyba podobnie.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-118d-sha_200904/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/preheating-system/Y1aWhqz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdzilem sterownik na aucie z wpieta wtyczka z zasilaniem wtyczka od swiec wypieta i sprawdzilem piny 1-4 do swiec i pokazuje bez zapłonu po 11.1V czyli przejscie z zasilaniem jest


Czyli na 99.9% świece a jeszcze sie dopytam czy jak auto jest lekko zagrzane i na dworze około 6-7 stopni to auto nie bedzie w ogóle grzało świec?

ale świece są na 5V w preLCI i 7v w LCI, więc skąd 11V na wyjściu?


znalazłem jeszcze coś takiego w DDE6

"The quick-start glowplugs are designed for a voltage of between 5.3 and 7.8 Volts. In the initial heating stage, system voltage may also be applied for a short time."

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale świece są na 5V w preLCI i 7v w LCI, więc skąd 11V na wyjściu?


znalazłem jeszcze coś takiego w DDE6

"The quick-start glowplugs are designed for a voltage of between 5.3 and 7.8 Volts. In the initial heating stage, system voltage may also be applied for a short time."

 

Wiesz co myślę że jak była kostka sygnałowa odpięta to przypuszczało 11.1 przy podpięciu może komputer puszcza inny prąd Ale kostka zasilająca ma lekko ponad 12v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od soboty do dzisiaj jeździłem autem podłączyłem niedawno pod kompa nie pokazuję błędu ani świec ani sterownika czyli coś dziwnego... jakby wtyczka przerwała wcześniej czy coś :duh: :duh:

Ale teraz zamiast błędu pierwszego naboju kierownicy 93A8 doszedł drugi 93B4 od drugiego naboju :mad2: :mad2: jutro wymienię taśmę w kierownicy mam nadzieje że pomoże :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/repair-manuals/12-engine-electrical-system/12-23-glow-plugs/Bu8Y2bE

Jak widać z tego opisu ,świece są inne dla silnika M47 i dla M47TU.

Tylko nie mogę znaleźć opisu , czym się różnią od siebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam .Panowie krótkie pytanie ,błedy to 4222 swieca cyl 2 sterowanie 4232 swieca cyl 3 sterowanie 4242 swieca cyl 4 sterowanie 4211 swieca cyl 1 sterowanie ,ma sie rozumieć że skoro jest napisane sterowanie to strownik do wymiany i jeszcze jedno jak za pomocą btoola sprawdzic ten strownik ,bo niby jest taka opcja ale za cholere nie moge rozgryzc tego jak to zrobić prosiłbym o instrukcje krok po kroku jak dla "ciemnoty"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.