Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jakiś czas temu podpiąłem bmke pod komputer i pokazało błąd 4 świec żarowych ale gdy podłączałem sie z 3 miesiące temu to tych błędów nie było... Spalenie sie 4 świec żarowych to dość mało prawdopodobne więc obstawiam przekaźnik wyciągnąłem go z samochodu i wtedy już dodatkowo pokazuje błąd przekaźnika

Zabrałem przekaźnik i chciałem zobaczyć czy moze luty się przetrwały ale z tego co widze wszystkie sa sztywno... Czy da się go jakoś może sprawdzić multimetrem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wstępną diagnostykę robi się komputerem.


Najczęściej usterce ulegają druty w przekaźniku, trzeba zmierzyć przewodzenie między płytą a drutami przekaźnika.


A przede wszystkim najpierw POSZUKAĆ na forum bo było o tym sto razy.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Da się obmierzyć multimetrem bez otwierania. A jak go otworzyłeś już to w ogóle bez problemu go obmierzysz.

Poszukaj pisałem jak go obmierzyć bez otwierania wiele razy. 4 sygnały od świec da radę sprawdzić oraz jeden sygnałowy. Są jeszcze dwa sygnałowe, ale ich miernikiem nie sprawdzisz. Jak nie znajdziesz mojego opisu o sprawdzaniu tu na forum to napisz posta. Wkleje go jeszcze raz jak dotrę do domu.

Opublikowano

Właśnie przeszukałem troche forum ale było bez zdjęć jakbyś mógł podesłać gdzieś ze zdjęciami to byłbym wdzięczny :)

Doczytałem że mam sprawdzić odporność między dużym pinem a kolejno 1-4 pinami i ma być wszędzie 160k ohm

I teraz tak jeśli nie mam błędu sterownika musze sprawdzać te 3 piny sygnałowe czy one nie ingerują w błąd ze świecami? Jutro w pracy sprawdzę te piny czy mają po 160k ohm

Ale byłoby super jakbyś opisał jak dokładniej sprawdzić przy otwartym sterowniku ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Były foty, ale hosting mi zamknął konto, bo niby miałem w tych 20 zdjęciach coś nielegalnego. Oczywiście nie dowiedziałem się co:( Wieczorem napisze. Myślę że każdy z tych kabli powinien zasygnalizować awarie jeśli by się urwał, ale czy tak jest tego nie testowałem. Wtedy jest błąd komunikacji ze sterownikiem.
Opublikowano

Sprawdziłem sterownik tak jak przeczytalem z twojego postu minus do duzego pinu a plus kolejno do 1-4pinow na każdym pokazuję około 90kohm jak czytałem ma być 160kohm około na każdym


ofZJxb.jpg


YxudTU.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na każdym pinie 1 do 4, masz tak samo? Mierzysz dobrze. Mam teraz w domu trzy sterowniki i na jedym mam 150kohm a na drugim 170kohm. A sprawdz przejscia do pinow, z płytki do pinow. Te pojedyncze druviki idą do pinów 5, 6 i 12. Piny 1 do 4 to kolejne swiece. A ta pojedyncza wtyczka to zasilanie
Opublikowano
Przejście z plytki na piny od swiec jest piny sygnalowe tez maja przejscie z plytki na piny a na pinach 1-4 miedzy tym zasilajacym mam wszedzie po 90kohm
Opublikowano

U mnie jest chyba tak samo, błędów nie pokazuje żadnych, a po odpaleniu buja budą, możliwe ze sterownik za słabo grzeje świece, na pinach powinny byc 160 a nie 90, wtedy coś z nim jest nie tak i nie dogrzewa świec.


A błędu nie pokaże, ciekawe.... Miałem problem z bujanie budą, na początku pokazywało spalona świece numer 3, i faktycznie 3 była spalona, wymieniłem wszystkie ale problem pozostał z bujaniem po odpaleniu gdy zimno.


Żeby dokładnie sprawdzić czy faktycznie nie dogrzewa świec, próba 2x wyjęcie kluczyka i podgrzewanie świec gdy 2-3 świece podgrzejesz, auto zapala pięknie, gdy raz a tyle powinno wystarczyć przy temp zew. -1 to buja budą. Ewidentnie sterownik nie dogrzewa świec w pierwszym cyklu, czyli za słabo daje na świece.

Opublikowano
Pożyczyłem od kumpla sterownik z jego e90 tez 320d i sprawdze tam czy jest po 160kohm jeśli tak to cos z moim jest nie tak

 

Sprawdź i daj znać, czekamy, sam jestem ciekawe :)

Opublikowano

Sprawdzilem i w jego sterowniku wszystkie wartosci sa zblizone ma po 93-94kohm mi teraz pokazuje pp 92kohm czyli sterownik musi byc dobry i musze sprawdzić świece a jak nie świece to wtyczkę


Wie ktoś może jaki najlepszy sposób na sprawdzenie świec?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moze kwestia miernika. Jutro napisze jak na innym mierniku wygladaja moje sterowniki.
Opublikowano
Moze kwestia miernika. Jutro napisze jak na innym mierniku wygladaja moje sterowniki.

 

Super, i ciekawe jakie wartości sa na nowym sterowniku :D


Kto ma dostęp do nowych czesci zeby sprawdzic ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obmierzyłem dziś jeden sterownik 3 innymi miernikami. Każdy pokazuje inaczej. Roznice sa spore. Jeden muernik pokazywał 3 mohm, a nie 160 kohm. Inny 60 kohm. Żaden nie zmierzył tak samo. Za to jak jednym miernikiem mierzysz te 4 piny i są identyko to powinno być git, bo ren sterownik działa prawidłowo.
Opublikowano

Sprawdzilem sterownik na aucie z wpieta wtyczka z zasilaniem wtyczka od swiec wypieta i sprawdzilem piny 1-4 do swiec i pokazuje bez zapłonu po 11.1V czyli przejscie z zasilaniem jest


Czyli na 99.9% świece a jeszcze sie dopytam czy jak auto jest lekko zagrzane i na dworze około 6-7 stopni to auto nie bedzie w ogóle grzało świec?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzilem sterownik na aucie z wpieta wtyczka z zasilaniem wtyczka od swiec wypieta i sprawdzilem piny 1-4 do swiec i pokazuje bez zapłonu po 11.1V czyli przejscie z zasilaniem jest


Czyli na 99.9% świece a jeszcze sie dopytam czy jak auto jest lekko zagrzane i na dworze około 6-7 stopni to auto nie bedzie w ogóle grzało świec?

ale świece są na 5V w preLCI i 7v w LCI, więc skąd 11V na wyjściu?


znalazłem jeszcze coś takiego w DDE6

"The quick-start glowplugs are designed for a voltage of between 5.3 and 7.8 Volts. In the initial heating stage, system voltage may also be applied for a short time."

spacer.png

Opublikowano
ale świece są na 5V w preLCI i 7v w LCI, więc skąd 11V na wyjściu?


znalazłem jeszcze coś takiego w DDE6

"The quick-start glowplugs are designed for a voltage of between 5.3 and 7.8 Volts. In the initial heating stage, system voltage may also be applied for a short time."

 

Wiesz co myślę że jak była kostka sygnałowa odpięta to przypuszczało 11.1 przy podpięciu może komputer puszcza inny prąd Ale kostka zasilająca ma lekko ponad 12v

Opublikowano

Od soboty do dzisiaj jeździłem autem podłączyłem niedawno pod kompa nie pokazuję błędu ani świec ani sterownika czyli coś dziwnego... jakby wtyczka przerwała wcześniej czy coś :duh: :duh:

Ale teraz zamiast błędu pierwszego naboju kierownicy 93A8 doszedł drugi 93B4 od drugiego naboju :mad2: :mad2: jutro wymienię taśmę w kierownicy mam nadzieje że pomoże :cool2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam .Panowie krótkie pytanie ,błedy to 4222 swieca cyl 2 sterowanie 4232 swieca cyl 3 sterowanie 4242 swieca cyl 4 sterowanie 4211 swieca cyl 1 sterowanie ,ma sie rozumieć że skoro jest napisane sterowanie to strownik do wymiany i jeszcze jedno jak za pomocą btoola sprawdzic ten strownik ,bo niby jest taka opcja ale za cholere nie moge rozgryzc tego jak to zrobić prosiłbym o instrukcje krok po kroku jak dla "ciemnoty"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.