Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, przepatrzyłem całe forum ale nie znalazłem przypadku który dokładnie odpowiadałby moim "objawom".


Auto to F11 518d z 2014 r. Przy prawie każdym zimnym starcie, około minuty, dwóch po rozpoczęciu jazdy występują u mnie następujące objawy:

- na ułamek sekundy gaśnie silnik, przy czym zapala się pomarańczowa kontrolka silnika i spada na 50C wskazówka temperatury oleju

- pojawia się zawsze błąd DSC i czasami RDC

- zapłon pojawia się samoczynnie ułamek sekundy później


Monitorowałem napięcie w "ukrytym menu" i po uruchomieniu silnika jest 14.6-14.9V, momentalnie spada kiedy pojawia się problem do 12V, a następnie przez kilka sekund pozostaje na poziomie 12.9-13.2V by zaraz powrócić do 14.6-14.9V.


Problem pojawił się jeszcze w czasie wakacji, kiedy to silnik zaczynał przerywać przy toczeniu się w tył na luzie na każdym większym wzniesieniu, co również kończyło się błędem DSC. Co ciekawe, problem pojawia się częściej kiedy mam podłączony telefon przez kabel USB, niezależnie od portu. Ostatnio przez 2 tygodnie problem nie wystąpił, następnie pojawił się zaraz po podpięciu telefonu.


Dotychczas przeglądnąłem wszystkie bezpieczniki DSC/ABS. Żaden nie był przepalony, jeden z nich wydawał się być uszkodzony (styki były zupełnie luźne).


Czy ktoś ma jakieś pomysły?


P.S. Serwis BMW w DE gdzie mieszkam nie był w stanie zidentyfikować przyczyny usterki i jedyne co mieli do zaoferowania to wymiana ECU

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba wróżek tu nie ma , co ty chcesz usłyszeć ? Odpowiedź, czy istnieje życie na Marsie ?

Szukaj specjalisty kto źyje w takich tematach non stop - tyle ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-518d-tou/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics2/voltage-supply/sensor-system-actuator/1VnXVrK2yG


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-518d-tou/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics2/voltage-supply/vehicle-electrical-system/intelligent-battery-sensor/BdzoqEna


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-518d-tou/X3eT3hU

Odłącz przewodów ,który wchodzi w niebieską kość przy inteligentnej klemie. Po odłączeniu zrób pomiar napięcia,powinno się ustabilizować. Czytałem gdzieś ,że powinno być na poziomie 14,3V. W ten sposób wykluczymy wadliwe działanie alternatora.


Możesz też sprawdzić czy alternator ma prawidłowe obroty. Chodzi mi dokładnie o rolkę alternatora ,która jest napędzana przez pasek klinowy. Na zagranicznym forum jeden z posiadaczy BMW E60 zaobserwował rozwarstwienie się rolki. Po uruchomieniu auta rolka kręciła się z normalną prędkością . Dopiero po kilku minutach spadała jej prędkość obrotowa. Była ona mało zauważalna gołym okiem , lecz powodowała spadek napięcia.

Jak on to sprawdził.... zaznaczył na rolce alternatora białym markerem średnice. Dzięki temu po pewnym czasie zobaczył ,że linia nie była w całości.


Tak jak kolega wyżej napisał , podstawa to szczytanie błędów, lub liczenie na to ,że znajdzie się osoba z podobnymi objawami. Lecz nie zawsze z tą samą usterką.


Ostatnio troszeczkę oglądam filmików na temat elektrycznej diagnozy aut.

Dużo podzespołów w aucie uruchamianych jest impulsem o określonej częstotliwości. Robiąc pomiary miernikiem elektrycznym nie jesteśmy w stanie wychwycić awarii. Oscyloskop ma takie właściwości, tylko kto ma z nas takie urządzenie...?????

Przykład..... Mercedes B klasy. Auto nie można było uruchomić. Diagnoza...... ktoś wcześniej wlutował w płytkę stacyjki emulator. Miał on za zadanie zmniejszyć ilość kilometrów widzianych na desce rozdzielczej. Jego obecność powodowała zakłócenia . Sterownik komputera źle odczytywał polecenia że stacyjki , auto nie chciało odpalić.


Dla mnie jest to trochę dziwne ,że serwis nie rozwiązał tego problemu. W instrukcji BMW jest pełno zdjęć z prawidłowym jak i nieprawidłowym odczytem przy użyciu oscyloskopu,. Takie urządzenie musi być na wyposażeniu serwisu.

Wniosek.....albo nie chciało im się szukać usterki albo nie potrafili się nim posługiwać.

Oczywiście najprościej jest wymienić cały sterownik.....a nóż się uda.

Opublikowano
Problem rozwiązany, samemu przeze mnie, za pomocą czytnika OBD WiFi za 10 „ojro” z Amazona i przy odrobinie cierpliwości. Wahania napięcia okazały się być objawem a nie przyczyną. Problem był w sądzie lambda, która okazyjnie zalewała silnik dławiąc go, co dawało nagły spadek napięcia, co z kolei wywalało błąd kontroli trakcji. Kilkanaście kilometrów testów z rejestracją parametrów, kasowaniem błędów i powtarzalnością przypadłości dało rezultat - sonda wymieniona, DTC czyste jak łza od 5 dni/200km.
Opublikowano

Korzystając ze Car Scannera na iOS, jedyne błędy które cały czas wyskakiwały to P22AC i P285C, jak również chwilowa konsumpcja 75l/100km w peak’u i padające napięcie jak wspominałem kiedy na chwilę gasł silnik. Po wymianie sondy dzisiaj auto przeszło TÜV bez jednego błędu. Po fakcie pamiętam teraz że zastanawiało mnie dlaczego drastycznie rośnie mi średnia zużycia paliwa na długim dystansie kiedy to się działo, ale myślałem że zapis jest kasowany przez anomalię z napięciem. Na jednym z wykresów mam kilka skoków od 75l/100km do zera kiedy się dławił silnik, potem 65l/100km, a potem już “normalnie” kiedy się stabilizowała sytuacja po nagrzaniu silnika.


Nota bene, ten “genialny” pomysł wymiany ECU za pierdylion ojro serwis dał przy akcji wymiany EGR 3 tygodnie temu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.