Skocz do zawartości

Kupno E60 530d 04rok


kerak71

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, moi rodzice planują zakup auta jakim jest BMW e60 w dieslu o pojemności 3 litrów i mocy 218KM, w automacie.

MAm co do tego kilka pytań na które nie znalazłem adekwatnych odpowiedzi

1. Co trzeba przede wszystkim sprawdzić w tym aucie przed zakupem? słyszałem że byś problem z klapkami kolektora, DPFem oraz pokrętłem Idrive także czy jest to faktycznie tak że duża ilość tych aut miała z tym problem czy tylko pewne modeli/roczniki?

2. koszt eksploatacji i tutaj interesuje mnie bardziej jak to jest z wydatkami ponieważ jako że to będzie PIERWSZE auto z napędem na tył plus pierwsza BMka w naszej skromnej rodzinie, musimy liczyć się z pewnym kosztem, nasłuchaliśmy się trochę o tej marce i ceny niektóre powalają ale czy faktycznie jest aż tak strasznie czy to raczej wyuzdane bajki?

Obecnie mamy passata b5 w dieslu i na nim akurat nie oszczędzamy jeśli chodzi o naprawy itp części też jakiś hmm z dolnej półki nie kupujemy i nie mamy większych problemów,

Czekam na odpowiedzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja swoje e61 kupiłem od chłopaka który wcześniej miał passata.

Powiedział mi szczerze , ze zwyczajnie go nie stać na utrzymanie BMW.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak mówią przedmówcy .

Pakiet startowy , aby auto jeździło dobrze może wynieść przynajmniej z 5tys zł

Może być wiele wad ukrytych , których nie jesteś w stanie wykryć przy kupnie , dopiero wychodzi przy porządnym serwisie u dobrego fachowca który podłączy się komputerem i umie ocenić stan auta.

Ja w swoją z 2006 roku , mimo iż w miarę potrafiłem ocenić stan auta wiele już włożyłem , co prawda lubię jak wszystko działa prawidłowo tak jak powinno .

Same zawieszenie typu końcówki drąż. , wahacze , amortyzatory na przód dobrej jakości koszt może być w granicy 3tys. zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tak nie przesadzajcie __ jeśli nie masz 2 lewych rąk to bmw nie będzie aż tak drogie .

Jakby mi tak każdy doradzał to bym żadnego auta nie kupil :cool2:

Miałem e60 530d 2 lata i nic zlego sie nie dzialo 300tys nalatane

Teraz mam e61 530xd 370tys i poza drobiazgami wszystko :cool2: i najważniejsze radość z posiadania auta którym chce sie jeździć bezcenna .

Pozdrawiam tych co po 10tys zl wydaja


Jeszcze jedna zaleta to ze BMW psuje sie tylko pod domem heheh

A tak to Cię wszędzie dowiezie

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Letnie opony 2 - 2,5k

Zimówki 2k

amory + sprężyny i odboje 2,5k

hamulce 2-3k

Nie wspomnę o rozrządzie czy też osprzęcie silnika i zobacz jakie sumy się robią. Nie w jeden dzień, ale np. w pół roku mogę się pokryć wszystkie :D

A gdzie płyny, tuleje itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Letnie opony 2 - 2,5k

Zimówki 2k

amory + sprężyny i odboje 2,5k

hamulce 2-3k

Nie wspomnę o rozrządzie czy też osprzęcie silnika i zobacz jakie sumy się robią. Nie w jeden dzień, ale np. w pół roku mogę się pokryć wszystkie :D

A gdzie płyny, tuleje itp itd.

 

Letnie opony w rozmarze 17" to nie koszt nawet 2k

Zimówki - mogą być 16" - 1300zł

Amortyzatory kpl to koszt ok 1600zł (370zł szt + odbój 100zł + 150łożysko + sprężyna 180zł) mowa o przodzie.

Hamulce wymieniałem jak na razie z tyłu więc koszt, który poniosłem to ok 200zł za klocki.


Jeśli chodzi o pakiet startowy to należy liczyć:

Oleje + filtry silnik: 600zł, filtry kabinowe 150, odma 160zł, jeśli nie ruszane to świece zapewne ze sterownikiem (sterownik naprawi Roger-Nysa a kpl świec z alledrogo to koszt 250zł)

Jeśli automat to wymiana oleju + filtr.


Fakt, tutaj jest wiele smaczków, które lubią wyjść w trakcie i mocno nadszarpnąć budżet (naprawa ccc, wariacje elektroniki, aktywny układ kierowniczy, który też tani nie jest)

Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak ktoś liczy, że kupi 15 letnie auto za 20-30kzł i będzie jeżdził jak 4-5 letnim za podobne pieniądze to powinien się :duh: Koszty serwisu BMW są duże nawet jak ktoś ogarnia i robi coś sam. Serwisowanie tak jak to robią janusze - wybierając najniższą półkę cenową zamiennika bo i tak kosztuje tyle co najdroższa do pasata - skutkuje właśnie tym, że jak ktoś potem kupi takie auto po takim specjaliście musi powymieniać 3/4 gratów bo sypie się dosłownie wszystko.

15 letni diesel realnie może mieć nawet 500kkm, jak przez poprzednie lata serwisowany był na "trytytke i szkota" to będzie skarbonka. Nie piszcie takich historyjek, że wydatki nie są duże szczególnie komuś kto nigdy nie miał BMW i nie zmierzył się z realnymi kosztami napraw /nie normalnego serwisu ale i on nie jest tani/ szczególnie jak do tej pory jeździł młodszym autem z innej półki bo przeklnie w krótkim czasie auto i tego kto mu go polecił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Letnie opony 2 - 2,5k

Zimówki 2k

amory + sprężyny i odboje 2,5k

hamulce 2-3k

Nie wspomnę o rozrządzie czy też osprzęcie silnika i zobacz jakie sumy się robią. Nie w jeden dzień, ale np. w pół roku mogę się pokryć wszystkie :D

A gdzie płyny, tuleje itp itd.

 

Letnie opony w rozmarze 17" to nie koszt nawet 2k

Zimówki - mogą być 16" - 1300zł

Amortyzatory kpl to koszt ok 1600zł (370zł szt + odbój 100zł + 150łożysko + sprężyna 180zł) mowa o przodzie.

Hamulce wymieniałem jak na razie z tyłu więc koszt, który poniosłem to ok 200zł za klocki.


Jeśli chodzi o pakiet startowy to należy liczyć:

Oleje + filtry silnik: 600zł, filtry kabinowe 150, odma 160zł, jeśli nie ruszane to świece zapewne ze sterownikiem (sterownik naprawi Roger-Nysa a kpl świec z alledrogo to koszt 250zł)

Jeśli automat to wymiana oleju + filtr.


Fakt, tutaj jest wiele smaczków, które lubią wyjść w trakcie i mocno nadszarpnąć budżet (naprawa ccc, wariacje elektroniki, aktywny układ kierowniczy, który też tani nie jest)

A wejdą 16" do 3l diesla? :D

Większość e90 ma 18" + ogumienie mieszane i robi się kwota o której piszę.

Gniazda sprężyn + osłony amorów to w ASO 700-800 zł komplet przód tył, nie żartuj o zamiennikach.

To samo hamulce - tarcze krzywe i kierownica lata po 100 km jak robisz na zamiennikach dziwnych.

Filtry to chyba filtrona liczysz :D, nie skomentuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem posiadaczem e61 530d i mój samochód z fabryki wyszedł na felgach styling 115 w 16" - czyli da się :)

Gniazdo to koszt 80zł szt. marki lemforder - blisko oryginału :)

Kpl tarcz z klockami na przód OE bmw to koszt 1300zł :)

Filtry MANN bądź knecht :)

Poza tym Ponta - kto serwisuje starego gruza w ASO? Nie neguję ale wystarczy ogarnięty warsztat by nasze bmw jeździły tak jak książka pisze.

Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No właśnie, u nas pokutuje przeświadczenie, że jak auto ma swoje lata to już się go nie serwisuje /nie w ASO w ogóle/ tylko łata, żeby jeździło i przechodziło przeglądy, a jak zbliża się chwila sprzedaży to już kategorycznie nic się nie dokłada bo przecież nowy kupiec i tak tego nie zapłaci. Jak już coś się wysra tak, że auto nie jedzie naprawia się najtańszą możliwą metodą aby opchnąć "gruza".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie w mojej wypowiedzi nie napisałem, że auta się nie serwisuje - serwisuje się w dobrym warsztacie. Nie wyobrażam sobie wyjazdu gdziekolwiek niesprawnym samochodem tym bardziej, że jeździ ze mną 3 letni syn. Każde auto, bez względu na markę należy dobrze serwisować. Ja jestem zdania, że póki jest gwarancja to ASO a zaraz po niej wyspecjalizowany warsztat mechaniczny.
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A czy ja pisałem do Ciebie? Zakładam, że użytkownicy forum to świadomi posiadacze, a nie głąby ale pewnie i tacy się znajdą. Szary użyszkodnik niestety ma tok rozumowania jak napisałem powyżej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Reasumując będzie zauważalnie drożej niż w passeratti, a czy 2 czy 3 razy to zależy w jakim stanie znajdziecie auto. Plus wersji 218 km i 177 (2.5D) jest taki, że jak silnik nie zbliża się jeszcze do miliona to teoretycznie rozrząd nie powinien się odzywać, co innego 235 i 197.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jedziemy do Aso aby dowiedzieć się co i jak. No zobaczymy. Jeśli będzie trzeba to się wlozy na start jakiś tam pieniądz na naprawy o ile będzie to warte. Ja wychodzę z tego założenia, że to jest auto takiej marki i takiej klasy że jeśli ktoś dbał to nie będzie trzeba ładować dużej ilości pieniędzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się mam nieodparte wrażenie że Polaków odstrasza automat a w przypadku jak to określiłeś sebixow to górę biorą benzyniaki oraz seria 3. Ja widziałem jedynie młode osoby w e39. Ale no nie twierdzę w 100 procentach że tak jest autentycznie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oj czuję, że będzie to krótki romans z marką zakończony dużą awanturą. :mrgreen:


E6x diesle to jakieś 95% automaty.


Żeby 'dbać' to trzeba wydać stosunkowo dużo pieniędzy, im starsze auto tym więcej w stosunku do rynkowej wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zgodnie z moim doświadczeniem, żeby naprawiac na dobrych częściach i utrzymywać samochód w dobrym stanie, kupując samochód z przebiegiem oryginalnym około 250k km trzeba być gotowym poświęcić z 5000pln na rok (20-30tysiecy km nalotu) na utrzymanie, zawsze coś wyskoczy.

Jak nie zawias, to olej w skrzyni, przepływka, intercooler, turbo, termostaty, dpf czy Webasto (zależnie od wyposażenia). Zawsze coś się znajdzie do roboty :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko, że dla dużej grupy klientów na używane auta podobnej klasy wydatek dodatkowo oprócz ubezpieczeń itp. takiej kwoty /a nawet połowę/ rok w rok jest nie do zaakceptowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największym problemem jest sam zakup zadbanego egzemplarza aby odpowiadał naszym oczekiwaniom ( np zadbany z dobrym wyposażeniem)

Oraz wkład na start i wymiany elementów, które się już zużyły lub niedługo będą do wymiany, np tarcze, klocki, piasty z łożyskami tuleje, sworznie (czyli całe komplety wahaczy) drążki, łączniki, przewody hamulcowe elastyczne i może sztywne, półosie mogą się odezwać, sprężyny, odboje, amortyzatory, 3x termostaty, świece, sterownik świec, koło pasowe, wszystkie rolki i paski, alternator, może rozrusznik, akumulator, uszczelki szyb przód i tył, uszczelki reflektorów, przewody od chłodnicy sztywne i elastyczne, przewody intercoolera, uszczelki w nich również, uszczelki pompy vacum, turbo, podstawy filtra oleju.


Dodatkowy wydatek dla e60 dla wersji xdrive reduktor, dla wersji lci na alu bloku rozrząd


Jeżeli tego poprzedni właściciel nie zrobił to zrobisz to ty za kwotę dobijającą zakup e60 przedliftowego ale wtedy masz coś dobrego co będzie służyć na kilka lat bez problemu ale o sprzedaży nawet żeby wyjść na 0 lub stracić nie wiele, nie ma szans.


Te dwie kwestie są najtrudniejsze bo potem e60 nie różni się niczym od jakiegoś opla/ forda w eksploatacji..

Elektryka jest bardzo dobra pod warunkiem, że nie mamy rozbitka po powodzi lub po sebixie, który robił zwarcia i popalił wiązki i moduły.., a jak już mamy auto po dzwonie to udokumentowane naprawy co było zepsute i jak zrobione co wymienione...


Reszta to loteria na którą nikt nie ma wpływu co się może stać..

A i nie licz na egzemplarze z przebiegiem max 200 tys ( 200 tys to one miały ale wersje LCI jakieś 6 lat temu, kiedy kupowałem swoją.. teraz mają 300+ albo więcej..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Przyjemnie się serwisuje np. E90 czy E60 z przebiegiem 60k, 80k czy 100k km. Ale takie auta są 2-3x droższe :D To wtedy tak.

90% e60 na polskim rynku to stare kapcie za 25-30k po 5-6 właścicielach. Wypierdziane i wystukane.

Rok temu było fajne E60 z 3l benzyną 60k km nabite, ale za blisko 70 tys. zł. Poszło w 3 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.