Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzień dobry wszystkim

Chciałem wszystkim podziękować za pomocne odpowiedzi. Dziś wreszcie doprowadziłem moje auto do takiego stopnia, że mogę napisać co było nie tak i jak jest teraz...

Zacznę od tego, że miałem złe opony - Pirelli 225 50 17 - Wielosezonowe - okazało się, że były ROF. Kupiłem na Oponeo Continental Premium Contact 6 225/45 R17 Y 94 XL FR. Przypomnę, że na starych oponach auto pływało, było czuć każdą dziurę i kierownica bardzo ciężko chodziła o czym pisałem wcześniej. Po założeniu i wyważeniu nowych opon Continental mam "nowe auto". Auto praktycznie przestało pływać i czuję o wiele większy komfort jazdy - nie czuć każdej dziury jak wcześniej. Kierownica teraz "chodzi" leciutko i przyjemnie - wielka różnica w kręceniu jakbym miał założone inne wspomaganie, dlatego pisałem o tym topornym kierowaniu bo coś dziwne mi się to wydawało. Pojechałem zrobić również zbieżność i geometrię. Wyszło, że tył był mocno źle ustawiony, przód też. Po ustawieniu wszystkiego kierownica jest idealnie prosto, podczas jazdy na wprost.

Jeśli chodzi o zapach spalonego oleju i jego wyciekanie okazało się, że problem leży w pompie Vacum, a dokładniej w uszczelce - tak przynajmniej tłumaczył mechanik. Naprawa wyniosła 400 zł i nie ma śladu po oleju - ani wycieku ani zapachu.

Chciałem zapytać jeszcze ile dokładnie mam napompować koła - brać z tabliczki - 2.0 z przodu i 2.3 z tyłu ? Wulkanizator powiedział, że to trochę mało i zrobiliśmy wszędzie 2.3. W 80 % przypadków autem jeżdżą w sumie 2 osoby. Jak polecacie napompować takie koła ?

I jeszcze jedno pytanie, Nie działa mi czujnik deszczu - mam w manetce od wycieraczek przełącznik A, zapalający się na zielono, ale podczas deszczu wycieraczki się nie uruchamiają, a powinny prawda ? Bo tak to działa, że ja nic nie robię, a po kontakcie deszczu z szybą wycieraczki same się włączą i dostosują prędkość działania tak ?

Nie działają również spryskiwacze na szybę i na ksenony. Komputer widzi, że manetka jest naciskana, płyn jest ale nic nie psika, a spryskiwacze od lamp się nie wysuwają.

Proszę o odpowiedzi na te pytania, gdy je rozwiąże to napiszę co było nie tak. Dziękuję i pozdrawiam

Opublikowano

zostaw 7 ostatnich znaków numeru VIN


Jeśli chodzi o opryski to przyczyny szukać w pompce w przednim prawym nadkolu. są bodajże 3 jeśli masz kombi z czego jedna osobna zasila właśnie opryski.


Czujnik deszczu w BMW to jest jeden wielki syf. Dopiero w serii F co nie co poprawili ale we wszystko E działa to jak chce oraz programowanie go na największą czułość czasami ledwo co daje. Po VIN zobaczy się czy coś było dłubane przy manetkach lub spryskach czy wgl. powinny być.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szybę masz oryginał, jeśli nie, to warto zajrzeć też pod obudowę lusterka. Często chłopaki robią manianę przy przeklejaniu czujnika i przez to nie działa.

Ogólnie zasada jest taka, że włączasz przyciskiem automatykę wycieraczek, żeby A się świeciło i powinno się wycierać samo. Czułość, czyli szybkość zadziałania mogę wtedy regulować suwakiem na tej manetce.im wyżej tym szybcien reaguje na mokrą szybę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dodam tylko, że po włączeniu przycisku A, wycieraczki powinny raz wytrzeć szybę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.