Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Konfig całkiem fajny, ale najważniejszą opcję zmień - daj chociaż 20d - moment obrotowy przynajmniej trochę nadrobi sytuację :roll:

Regulację oparcia tylnej kanapy bierz. Twoje dzieci ( jeśli je masz) będą Ci wdzięczne :lol:

 

Choć sam jeszcze nie wierzę, że to piszę, gdyż nigdy nie wyobrażałem sobie "poprawiania fabryki", ale po wgraniu programu z 20i robi się 30i. Wówczas 20d raczej nie ma startu.


Cytuję odpowiedzi kilku tunerów:

"260-270KM 400Nm na paliwie 95 oraz 280-290KM 420Nm na 98."

"260KM, moment 290Nm --》 430Nm"

"20i okolice 280KM"

Edytowane przez baster
  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Fajna konfiguracja. Z większości rzeczy jakie wybrałeś będziesz zadowolony. Moje 3gr do przemyślenia -


Co do silnika - też polecałbym bardziej 20d do tego auta (vs 20i). Jeździsz na niskich obrotach (2000-3000), a czujesz jak sprawnie pcha. Jest cicho, kulturalnie, dynamicznie, przy spalaniu 7-9 litrów, tankujesz raz na 700-800 km.


Kanapa z regulowanym oparciem to wygoda dla pasażerów, ale i możliwość poprawienia kształtu i pojemności bagażnika. Oparcie można odchylać w dwie strony, w zależności jak potrzeba. Lepiej to mieć.


HiFi gra bardzo przeciętnie, powiedziałbym że nawet słabo. Poczytaj na forach - BMW HiFi system - jak kiepską sławą się cieszy, nie tylko w G01, ale we wszystkich modelach. BMW tak ma. Więc póki czas, rozważ jeszcze HK. A najlepiej posłuchaj, porównaj. HK też głowy nie urywa, ale nieco ratuje sytuację. Chyba, że planujesz upgrade po zakupie.


Kamery 360 (asystent parkowania z plusem) - bardzo przydatna funkcjonalność, przy sporym aucie z długą maską. Szczególnie widok z góry na auto i na wszystkie krawężniki / linie na parkingach, w garażach dookoła.


Aktywny tempomat - też polecam, przydaje się zarówno na trasie jak i w miejskich korkach (stop & go). W BMW działa to dobrze. Wygoda i mniejsze zmęczenie. Super sprawa.





Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Z wymienionych opcji rozważałem aktywny tempomat, ale ta opcja jest w sklepie Connected Drive - https://www.bmw-connecteddrive.pl/app/index.html#/portal/store/ACC_Offer . Wydaje mi się, że przy moim wyposażeniu będę mógł ją dokupić każdym czasie, dobrze myślę? (obecnie taniej niż w konfiguratorze).


HiFi w G30 spełnia moje niezbyt wygórowane wymagania, więc myślę, że tu będzie podobnie. Z tego co wiem standardowe nagłośnienie jest nieakceptowalne, ale z HiFi powinno być trochę lepiej.

Opublikowano

Aktywny tempomat jako opcja do kupienia w sklepie on-line to bardzo ciekawe. Zastanawiam się dla jakich aut to będzie dostępne? Już wyprodukowanych, raczej nie. Do tej pory radar i odpowiednie przyciski na kierownicy bliżej/dalej pojawiały się gdy zamawiasz ACC z konfiguratora. Czyżby od teraz nowe samochody będą wyjeżdżały z fabryki z pre-instalowanym odpowiednim hardwarem? Daj znać jak przećwiczysz.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano
Konfig całkiem fajny, ale najważniejszą opcję zmień - daj chociaż 20d - moment obrotowy przynajmniej trochę nadrobi sytuację :roll:

Regulację oparcia tylnej kanapy bierz. Twoje dzieci ( jeśli je masz) będą Ci wdzięczne :lol:

 

Choć sam jeszcze nie wierzę, że to piszę, gdyż nigdy nie wyobrażałem sobie "poprawiania fabryki", ale po wgraniu programu z 20i robi się 30i. Wówczas 20d raczej nie ma startu.


Cytuję odpowiedzi kilku tunerów:

"260-270KM 400Nm na paliwie 95 oraz 280-290KM 420Nm na 98."

"260KM, moment 290Nm --》 430Nm"

"20i okolice 280KM"

To tylko na papierze dobrze wygląda, a w praktyce to często ten przebieg krzywej mocy po chipie jest (tu użyje słowa z osobistych doświadczeń) "nie naturalny", często jest tak że między 2500 a 3000 obrotów jest taki kop mocy, i na początku wszystko fajnie, banan i w ogóle, ale jak się pojeździ po mieście to zaczyna się lekka irytacja oraz narzekanie pasażerów, na autostradzie super świetnie wręcz idealnie, w mieście to jednak jest to sztuczne i mało komfortowe. Ja zdecydowałem się na 20i właśnie ze względu na miejską jazdę i to że 20i ciągnie już od 1250 obr/min a 30i 1450 obr/min i być może dla niektórych to niewielka różnica ale jednak mi bardziej pasuje ta charakterystyka i mówię tu wyłącznie o typowej jeździe w dużym mieście w korkach

Opublikowano
Konfig całkiem fajny, ale najważniejszą opcję zmień - daj chociaż 20d - moment obrotowy przynajmniej trochę nadrobi sytuację :roll:

Regulację oparcia tylnej kanapy bierz. Twoje dzieci ( jeśli je masz) będą Ci wdzięczne :lol:

 

Choć sam jeszcze nie wierzę, że to piszę, gdyż nigdy nie wyobrażałem sobie "poprawiania fabryki", ale po wgraniu programu z 20i robi się 30i. Wówczas 20d raczej nie ma startu.


Cytuję odpowiedzi kilku tunerów:

"260-270KM 400Nm na paliwie 95 oraz 280-290KM 420Nm na 98."

"260KM, moment 290Nm --》 430Nm"

"20i okolice 280KM"

 

Kwestię chiptuningu przerabiałem jakiś czas temu ( może z 15 już wiosen zleciało :oops: ) i się z tej zabawy wyleczyłem. Dodatkowe osiągi nie rekompensują nadprogramowych "atrakcji" :lol:

To był Citroen Xsara 2.0HDi po przebiegu 90 tys km, seryjnie 90 KM, po box-ie 110 KM zmierzone na hamowni, po przejechanych 1 tys km sprzęgło zaczęło się ślizgać, siadła też pompa wody...

po naprawie wyjąłem box-a i jeździłem bez usterek kolejne 50 tys km, zanim auto sprzedałem.

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ze 20i Ciągnie niżej od 30i to większej bzdury dawno nie czytałem bo 20i ma sporo mniejszy moment na papierze i 30i przy tych samych obrotach ma go na pewno więcej. Jak budżet ograniczony to na stockowe x3 niektóre salony dają teraz 25% rabatu, ale auta już przebrane i oferta kończy się wiec bardzo trzeba się spieszyć.
Opublikowano
Ze 20i Ciągnie niżej od 30i to większej bzdury dawno nie czytałem bo 20i ma sporo mniejszy moment na papierze i 30i przy tych samych obrotach ma go na pewno więcej. Jak budżet ograniczony to na stockowe x3 niektóre salony dają teraz 25% rabatu, ale auta już przebrane i oferta kończy się wiec bardzo trzeba się spieszyć.

być może masz inne dane , te które są ogólnodostępne wskazują na to jednoznaczne

20i od 1250 obr/min

30i od 1450 obr/min

jeśli jak piszesz że są to "bzdury" to nie chciał bym się kłócić bo może wiesz coś czego nie wiem , więc proszę oświeć mnie , bo patrząc na liczby to 20i zaczyna ciągnąć wcześniej i nie wiem jak inaczej mógłbym to zinterpretować ? i nie biorę pod uwagę rzeczy oczywistych że 30i przy 1450 obr/min ma już większy moment i moc, jak przeczytasz mojego wcześniejszego posta chodzi mi wyłącznie o start i od kiedy samochód "ciągnie".

Opublikowano

Różnie można sobie uzasadniać decyzje zakupowe :)

Jeśli o wyborze 20i nad 30i zadecydowało, że moment ciągnie od 1 350 vs 1 450 przy porównywaniu innych momentów ( 300Nm vs 350Nm ) to kryteria były ustawione pod 20i. W M40i ciągnie 'dopiero' od 1 850 (500Nm).. To jest dopiero słabiak :)


 

Ze 20i Ciągnie niżej od 30i to większej bzdury dawno nie czytałem bo 20i ma sporo mniejszy moment na papierze i 30i przy tych samych obrotach ma go na pewno więcej. Jak budżet ograniczony to na stockowe x3 niektóre salony dają teraz 25% rabatu, ale auta już przebrane i oferta kończy się wiec bardzo trzeba się spieszyć.

być może masz inne dane , te które są ogólnodostępne wskazują na to jednoznaczne

20i od 1250 obr/min

30i od 1450 obr/min

jeśli jak piszesz że są to "bzdury" to nie chciał bym się kłócić bo może wiesz coś czego nie wiem , więc proszę oświeć mnie , bo patrząc na liczby to 20i zaczyna ciągnąć wcześniej i nie wiem jak inaczej mógłbym to zinterpretować ? i nie biorę pod uwagę rzeczy oczywistych że 30i przy 1450 obr/min ma już większy moment i moc, jak przeczytasz mojego wcześniejszego posta chodzi mi wyłącznie o start i od kiedy samochód "ciągnie".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Białykolor w katalogu masz obroty przy ktorych jest osiagniety maksymalny moment obrotowy. 30i Osiaga wiekszy moment obrotowy ale ze jest wiekszy jest osiagniety nieco pozniej. Przy tych samych obrotach 30i poniewaz jest mocniejszy caly czas bedzie mialo nieco wiekszy moment obrotowy a przynajmniej ten sam co 20i. Roznica polega na tym, ze w 30i ten moment bedzie sie zwiekszal wraz ze wzrostem obrotow az do osiagniecia jego maksa co podaje katalog a w 20i juz wiekszy nigdy nie bedzie... no chyba ze dolozysz chipa :D :D :D :D
Opublikowano (edytowane)
Różnie można sobie uzasadniać decyzje zakupowe :)

Jeśli o wyborze 20i nad 30i zadecydowało, że moment ciągnie od 1 350 vs 1 450 przy porównywaniu innych momentów ( 300Nm vs 350Nm ) to kryteria były ustawione pod 20i. W M40i ciągnie 'dopiero' od 1 850 (500Nm).. To jest dopiero słabiak :)


 

Ze 20i Ciągnie niżej od 30i to większej bzdury dawno nie czytałem bo 20i ma sporo mniejszy moment na papierze i 30i przy tych samych obrotach ma go na pewno więcej. Jak budżet ograniczony to na stockowe x3 niektóre salony dają teraz 25% rabatu, ale auta już przebrane i oferta kończy się wiec bardzo trzeba się spieszyć.

być może masz inne dane , te które są ogólnodostępne wskazują na to jednoznaczne

20i od 1250 obr/min

30i od 1450 obr/min

nie chciał bym się kłócić bo może wiesz coś czego nie wiem , więc proszę oświeć mnie , bo patrząc na liczby to 20i zaczyna ciągnąć wcześniej i nie wiem jak inaczej mógłbym to zinterpretować ? i nie biorę pod uwagę rzeczy oczywistych że 30i przy 1450 obr/min ma już większy moment i moc, jak przeczytasz mojego wcześniejszego posta chodzi mi wyłącznie o start i od kiedy samochód "ciągnie".

1250 vs 1450 taka korekta twojego posta :)

I nie sugeruj proszę że gdzieś napisałem że 30 i to słabszy samochód bo później ciągnie, a M40 to już w ogóle prawie nie jedzie :D wydaje mi się że dość precyzyjnie się wyraziłem i moje subiektywne odczucia dotyczą konkretnej wersji czyli 20 i w konkretnych sytuacjach czyli jeździe miejskiej, przecież nie namawiam autora wątku na 20 i, ale zgodnie z tytułem wypowiadam się w temacie i uzasadniam na podstawie swoich doświadczeń :wink:

Edytowane przez Białykolor
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@bialykolor no wlasnie Ty nie rozumiesz.

https://www.v-tuning.pl/katalog-mocy/bmw/5-series/g30-g31-2017/520i-2-184-km-135-kw

https://www.v-tuning.pl/katalog-mocy/bmw/5-series/g30-g31-2017/530i-2-252-km-185-kw


wprawdzie dla G30 ale silniki identyko zobacz na wykresy momentu obrotowego przy 1000 obrotow dla 30i prawie 250 dla 20i nieco ponad 200. przy 1500 obrotach 20i ma mniejszy moment niz 30i przy 1000. Nie wiem co Ty czujesz i co rozumiesz z tego co jest napisane w katalogu ale w miescie i zreszta nie tylko 20i w kazdym zakresie obrotow ma zawsze gorszy moment od 30i.

Opublikowano

To nie ja napisałem że piszesz brednie, nazwałem to tendencyjnym kryterium pod wytłumaczenie zakupu 20i :)

W katalogu na stronie BMW widzę parametry, jak podałem:

20i - 300Nm (1350-4000 obr/min)

30i - 350Nm (1450-4800 obr/min)

M40i - 500Nm (1850-5000 obr/min)


Z wykresu wynika, że 30i osiąga 300Nm szybciej niż 20i i ciągnie dalej aż do szczytowego 350Nm.

Nie chodziło o zepsucie Ci radości z jazdy, czy obrażania, tylko może kolejne auto wybierzesz bardziej świadomie. A o to przecież chodzi na forum :)

 

1250 vs 1450 taka korekta twojego posta :)

I nie sugeruj proszę że gdzieś napisałem że 30 i to słabszy samochód bo później ciągnie, a M40 to już w ogóle prawie nie jedzie :D wydaje mi się że dość precyzyjnie się wyraziłem i moje subiektywne odczucia dotyczą konkretnej wersji czyli 20 i w konkretnych sytuacjach czyli jeździe miejskiej, przecież nie namawiam autora wątku na 20 i, ale zgodnie z tytułem wypowiadam się w temacie i uzasadniam na podstawie swoich doświadczeń, a z całym szacunkiem dla ciebie twój post to pozwolisz ze że Zacytuję ciebie zwykłe brednie, które nic nie wnoszą miałeś mnie poprawić jeśli pomyliłem się w parametrach podanych w danych technicznych samochodów, a nie dość że tego nie zrobiłeś to jeszcze w swoim Poście pomyliłeś właściwe parametry. Także proszę podważaj dane techniczne, a nie szukaj w moim poście jakiejś ideologii :wink:

Opublikowano
To nie ja napisałem że piszesz brednie, nazwałem to tendencyjnym kryterium pod wytłumaczenie zakupu 20i :)

W katalogu na stronie BMW widzę parametry, jak podałem:

20i - 300Nm (1350-4000 obr/min)

30i - 350Nm (1450-4800 obr/min)

M40i - 500Nm (1850-5000 obr/min)


Z wykresu wynika, że 30i osiąga 300Nm szybciej niż 20i i ciągnie dalej aż do szczytowego 350Nm.

Nie chodziło o zepsucie Ci radości z jazdy, czy obrażania, tylko może kolejne auto wybierzesz bardziej świadomie. A o to przecież chodzi na forum :)

Przepraszam faktycznie źle odpisałem, jeszcze raz przepraszam

1250 vs 1450 taka korekta twojego posta :)

I nie sugeruj proszę że gdzieś napisałem że 30 i to słabszy samochód bo później ciągnie, a M40 to już w ogóle prawie nie jedzie :D wydaje mi się że dość precyzyjnie się wyraziłem i moje subiektywne odczucia dotyczą konkretnej wersji czyli 20 i w konkretnych sytuacjach czyli jeździe miejskiej, przecież nie namawiam autora wątku na 20 i, ale zgodnie z tytułem wypowiadam się w temacie i uzasadniam na podstawie swoich doświadczeń, a z całym szacunkiem dla ciebie twój post to pozwolisz ze że Zacytuję ciebie zwykłe brednie, które nic nie wnoszą miałeś mnie poprawić jeśli pomyliłem się w parametrach podanych w danych technicznych samochodów, a nie dość że tego nie zrobiłeś to jeszcze w swoim Poście pomyliłeś właściwe parametry. Także proszę podważaj dane techniczne, a nie szukaj w moim poście jakiejś ideologii :wink:

Opublikowano
Konfig całkiem fajny, ale najważniejszą opcję zmień - daj chociaż 20d - moment obrotowy przynajmniej trochę nadrobi sytuację :roll:

Regulację oparcia tylnej kanapy bierz. Twoje dzieci ( jeśli je masz) będą Ci wdzięczne :lol:

 

Choć sam jeszcze nie wierzę, że to piszę, gdyż nigdy nie wyobrażałem sobie "poprawiania fabryki", ale po wgraniu programu z 20i robi się 30i. Wówczas 20d raczej nie ma startu.


Cytuję odpowiedzi kilku tunerów:

"260-270KM 400Nm na paliwie 95 oraz 280-290KM 420Nm na 98."

"260KM, moment 290Nm --》 430Nm"

"20i okolice 280KM"

To tylko na papierze dobrze wygląda, a w praktyce to często ten przebieg krzywej mocy po chipie jest (tu użyje słowa z osobistych doświadczeń) "nie naturalny", często jest tak że między 2500 a 3000 obrotów jest taki kop mocy, i na początku wszystko fajnie, banan i w ogóle, ale jak się pojeździ po mieście to zaczyna się lekka irytacja oraz narzekanie pasażerów, na autostradzie super świetnie wręcz idealnie, w mieście to jednak jest to sztuczne i mało komfortowe.

 

Mam propozycję wgrania oprogramowania tożsamego z oprogramowaniem 30i. Do tej opcji jest mi najbliżej. Nie mam o tym pojęcia, gdyż zawsze byłem przeciwny takiej ingerencji. Jeśli to faktycznie jest możliwe to wydaje mi się, że nie powinno być opisanych powyżej wrażeń.

Opublikowano
Konfig całkiem fajny, ale najważniejszą opcję zmień - daj chociaż 20d - moment obrotowy przynajmniej trochę nadrobi sytuację :roll:

Regulację oparcia tylnej kanapy bierz. Twoje dzieci ( jeśli je masz) będą Ci wdzięczne :lol:

 

Choć sam jeszcze nie wierzę, że to piszę, gdyż nigdy nie wyobrażałem sobie "poprawiania fabryki", ale po wgraniu programu z 20i robi się 30i. Wówczas 20d raczej nie ma startu.


Cytuję odpowiedzi kilku tunerów:

"260-270KM 400Nm na paliwie 95 oraz 280-290KM 420Nm na 98."

"260KM, moment 290Nm --》 430Nm"

"20i okolice 280KM"

 

Kwestię chiptuningu przerabiałem jakiś czas temu ( może z 15 już wiosen zleciało :oops: ) i się z tej zabawy wyleczyłem. Dodatkowe osiągi nie rekompensują nadprogramowych "atrakcji" :lol:

To był Citroen Xsara 2.0HDi po przebiegu 90 tys km, seryjnie 90 KM, po box-ie 110 KM zmierzone na hamowni, po przejechanych 1 tys km sprzęgło zaczęło się ślizgać, siadła też pompa wody...

po naprawie wyjąłem box-a i jeździłem bez usterek kolejne 50 tys km, zanim auto sprzedałem.

 

Nie można wykluczyć, że tak się to skończy. Dlatego temat ewentualnych zmian mocno przemyślę. Diesel u mnie raczej się nie sprawdzi, gdyż w niedalekiej perspektywie pokonywane odcinki prawdopodobnie będą bardzo krótkie. Napisałeś o boxie czyli o rozwiązaniu, które jest mniej polecane. Podejrzewam, że jakiś czas temu to był zupełnie inny produkt niż ten, który jest oferowany obecnie. Jedno jest pewne. Jeśli ewentualne zmiany mają skończyć się poważnymi usterkami to w ogóle nie będę ich brał pod uwagę. Wśród znajomych, którzy dokonali modyfikacji, w tym w BMW, nikt nie narzeka. Jak można przeczytać na bimmerpost w Wielkiej Brytanii w ogóle nie jest oferowana wersja 30i. Opinie na temat 20i są przyzwoite, poza spalaniem, które nie jest małe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@baster wyciagnac to mozna wiele bo i ostatnio widzialem ponad 500 koni z 2 litrowego focusa RS ale kupujesz nowe auto i jak zalozysz chipa to w razie problemow mozesz sie pozegnac z gwarancja, to juz chyba lepiej doplacic do 30i i miec spokoj.
Opublikowano

Od 20i to juz bym bez porownania wolal 20d przynajmniej bedzie troche momentu i ekonomia. Jechalem raz co prawda krotki odcinek na jezdzie testowej w salonie i mega mul , zeby cokolwiek z niego wydusic trzeba krecic do konca obrotomierza a wtedy robi sie glosno i zaczyna pic jak smok.

W X3 30i glownie pod nie za ciezka noga mojej od nowosci przez 11,5 tys. km srednie pokazywalo 13,6l. i slyszalem bez przerwy : "pojedz malym to zatankujesz przy okazji " bo zasieg byl ok 400km z hakiem. Milej tak miec ponad 700 km w 20d czy 25d ...

X5 m50d pokazuje 11,3l. po podobnych drogach a dostaje jazzu. M5 po okolicy, delikatnie pali 14,5 - 15l. Gdzie tu sens , gdzie logika :?: Dla mnie to jakis absurd ...

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
@baster wyciagnac to mozna wiele bo i ostatnio widzialem ponad 500 koni z 2 litrowego focusa RS ale kupujesz nowe auto i jak zalozysz chipa to w razie problemow mozesz sie pozegnac z gwarancja, to juz chyba lepiej doplacic do 30i i miec spokoj.

 

Samochód kupuje na dłużej tj. 5-6 lat. Załóżmy, że przez 2 lata nie będę nic zmieniał, żeby nie stracić gwarancji. Dalej uważasz, że warto dopłacić około 25 tys. za ten sam silnik z innym programem?

Opublikowano
Od 20i to juz bym bez porownania wolal 20d przynajmniej bedzie troche momentu i ekonomia. Jechalem raz co prawda krotki odcinek na jezdzie testowej w salonie i mega mul , zeby cokolwiek z niego wydusic trzeba krecic do konca obrotomierza a wtedy robi sie glosno i zaczyna pic jak smok.

W X3 30i glownie pod nie za ciezka noga mojej od nowosci przez 11,5 tys. km srednie pokazywalo 13,6l. i slyszalem bez przerwy : "pojedz malym to zatankujesz przy okazji " bo zasieg byl ok 400km z hakiem. Milej tak miec ponad 700 km w 20d czy 25d ...

X5 m50d pokazuje 11,3l. po podobnych drogach a dostaje jazzu. M5 po okolicy, delikatnie pali 14,5 - 15l. Gdzie tu sens , gdzie logika :?: Dla mnie to jakis absurd ...

 

Diesel jest oczywiście w zasięgu. Niemniej jednak u mnie to rozwiązanie raczej się nie sprawdzi. Z Twojego wpisu wynika, że X3 pali więcej niż seria 5 z tym samym silnikiem. Biorąc pod uwagę gabaryty jest to możliwe. Idąc Twoim tokiem myślenia, 40i zużywa podobne ilości benzyny co 30i. Oczywiste jest, że chętnie wybrałbym 40i, ale niestety nie dysponuję takim budżetem.

Opublikowano
Od 20i to juz bym bez porownania wolal 20d przynajmniej bedzie troche momentu i ekonomia. Jechalem raz co prawda krotki odcinek na jezdzie testowej w salonie i mega mul , zeby cokolwiek z niego wydusic trzeba krecic do konca obrotomierza a wtedy robi sie glosno i zaczyna pic jak smok.

W X3 30i glownie pod nie za ciezka noga mojej od nowosci przez 11,5 tys. km srednie pokazywalo 13,6l. i slyszalem bez przerwy : "pojedz malym to zatankujesz przy okazji " bo zasieg byl ok 400km z hakiem. Milej tak miec ponad 700 km w 20d czy 25d ...

X5 m50d pokazuje 11,3l. po podobnych drogach a dostaje jazzu. M5 po okolicy, delikatnie pali 14,5 - 15l. Gdzie tu sens , gdzie logika :?: Dla mnie to jakis absurd ...

 

Diesel jest oczywiście w zasięgu. Niemniej jednak u mnie to rozwiązanie raczej się nie sprawdzi. Z Twojego wpisu wynika, że X3 pali więcej niż seria 5 z tym samym silnikiem. Biorąc pod uwagę gabaryty jest to możliwe. Idąc Twoim tokiem myślenia, 40i zużywa podobne ilości benzyny co 30i. Oczywiste jest, że chętnie wybrałbym 40i, ale niestety nie dysponuję takim budżetem.

Napisalem wyraznie ze porownuje spalanie X3 do X5 m50d ( sporo wiekszego , ciezszego i duzo mocniejszego auta ) o serii 5 nie bylo mowy ,

piszesz 40i , masz na mysli jak rozumiem X3 M40i ? , to jakim bys nie szedl "tokiem rozumowania" to nie bedzie palil tyle co 30i w tej samej budzie , spala w podobnych warunkach o kolejne 2 - 3 litry wiecej a wykorzystujac w pelni osiagi to jeszcze wiecej.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Od 20i to juz bym bez porownania wolal 20d przynajmniej bedzie troche momentu i ekonomia. Jechalem raz co prawda krotki odcinek na jezdzie testowej w salonie i mega mul , zeby cokolwiek z niego wydusic trzeba krecic do konca obrotomierza a wtedy robi sie glosno i zaczyna pic jak smok.

W X3 30i glownie pod nie za ciezka noga mojej od nowosci przez 11,5 tys. km srednie pokazywalo 13,6l. i slyszalem bez przerwy : "pojedz malym to zatankujesz przy okazji " bo zasieg byl ok 400km z hakiem. Milej tak miec ponad 700 km w 20d czy 25d ...

X5 m50d pokazuje 11,3l. po podobnych drogach a dostaje jazzu. M5 po okolicy, delikatnie pali 14,5 - 15l. Gdzie tu sens , gdzie logika :?: Dla mnie to jakis absurd ...

 

Diesel jest oczywiście w zasięgu. Niemniej jednak u mnie to rozwiązanie raczej się nie sprawdzi. Z Twojego wpisu wynika, że X3 pali więcej niż seria 5 z tym samym silnikiem. Biorąc pod uwagę gabaryty jest to możliwe. Idąc Twoim tokiem myślenia, 40i zużywa podobne ilości benzyny co 30i. Oczywiste jest, że chętnie wybrałbym 40i, ale niestety nie dysponuję takim budżetem.

Napisalem wyraznie ze porownuje spalanie X3 do X5 m50d ( sporo wiekszego , ciezszego i duzo mocniejszego auta ) o serii 5 nie bylo mowy ,

piszesz 40i , masz na mysli jak rozumiem X3 M40i ? , to jakim bys nie szedl "tokiem rozumowania" to nie bedzie palil tyle co 30i w tej samej budzie , spala w podobnych warunkach o kolejne 2 - 3 litry wiecej a wykorzystujac w pelni osiagi to jeszcze wiecej.

 

Napisałem o serii 5 dlatego, że mam okazję dość często użytkować 530ix i spalanie jest niższe niz wskazane przez Ciebie. Dysponuje ktoś wyliczeniem kiedy zwróci się różnica w cenie zakupu silnika diesla i benzynowego biorąc pod uwagę realne zużycie paliwa? Przy sprzedaży obecnego samochodu zauważyłem, że w tym konkretnym przypadku ceny były zbliżone czyli diesel stracił więcej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@baster 2 pytania, jaki masz budżet na auto , gdzie zazwyczaj jeździsz oraz co,najbardziej potrzebujesz w nowym aucie? Kumpel w zeszłym tygodni kupił x3 30i z placu za 210k wiec z ta dopłata niekoniecznie aż tak dużo musi być. Mam 530xi i u,mniemsrdniemspalamie z około 10 tysięcy to 8,2 ale ja w mieście jeżdżę bardzo mało, głównie,lokalne drogi i czasami autostrada. Znajomy ma takie samo,auto,jak,moje jezdzimglownie po mieście i spalanie ponad 12. Jego x5 40d w tym samym mieście, ten sam kierownik i spalanie 10.
Opublikowano
@baster 2 pytania, jaki masz budżet na auto , gdzie zazwyczaj jeździsz oraz co,najbardziej potrzebujesz w nowym aucie? Kumpel w zeszłym tygodni kupił x3 30i z placu za 210k wiec z ta dopłata niekoniecznie aż tak dużo musi być. Mam 530xi i u,mniemsrdniemspalamie z około 10 tysięcy to 8,2 ale ja w mieście jeżdżę bardzo mało, głównie,lokalne drogi i czasami autostrada. Znajomy ma takie samo,auto,jak,moje jezdzimglownie po mieście i spalanie ponad 12. Jego x5 40d w tym samym mieście, ten sam kierownik i spalanie 10.

 

Budżet mam podobny jak kolega, który kupił 30i. W tej chwili najczęściej jeżdżę w cyklu mieszanym powtarzalną trasą około 60 km dziennie. W przyszłości najprawdopodobniej się to zmieni a ilość pokonywanych kilometrów drastycznie zmniejszy. Nie mam wielkich wymagań. Nawigację biorę w zasadzie tylko dla dużego wyświetlacza. Poza tym regulacja odcinka lędźwiowego, dostęp komfortowy, zawieszenie adaptacyjne, kamera cofania, systemy asystujące, adaptacyjne ledy, szyby o zwiększonej izolacji i HiFi.


Z silnikiem 30i w X3 mam problem, który zobrazuję poniżej. Rożnica w wersjach podstawowych wynosi:

520i a 530i 17 148 złotych (bez xdrive, bo 520i nie występuje z tym napędem)

x3 20i a x3 30i 32 129 złotych

ktoś jest w stanie to racjonalnie wytłumaczyć?


Wskazane przez Ciebie spalanie 530i jest zbliżone do tego, które znam z własnych doświadczeń.

Opublikowano
Fakt z ceną silnika 30i w X3 i X4 BMW przesadziło. Może chodziło im o pozycjonowanie cenowe aut. Najtańszy 20i, potem 20d, dalej 30i. Jakby 30i kosztował mniej to 20i i 20d sprzedawał by się gorzej zapewne.

Pozdrawiam

KrzychoM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.