Skocz do zawartości

M52B25 dziwne zachowanie silnika po wymianie odmy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, to mój pierwszy post na forum. Jestem posiadaczem e39 m52b25 automat od roku, w ostatnim czasie wymieniłem odmę bo zaczynał wariować na obrotach i okazało się że odma jest uwalona. Wszystko wymienione, auto jeździło normalnie, po około dwóch tygodniach zdarzyła się sytuacja że auto po odpaleniu i zejściu na 600-700 obrotów zaczyna szarpać, trzęsie delikatnie całą budą. Praktycznie bez mocy, do 2000 obrotów wcale nie idzie, potem się poprawia ale też nie ma cudów i dociąga maksymalnie do 3000 obrotów i wyżej nie idzie, spalanie przy delikatnym dodawaniu gazu na economizerze jest na końcu skali. Wymieniona odma, uszczelka kolektora ssącego, przewody odmy, wyczyszczony krokowiec, kolektor ssący i przepustnica. Nie mam pojęcia od czego tak się dzieje, jeśli odpala od strzała to wiem że pojadę, jeśli długo kręci to już wiem że znów jest problem z brakiem mocy i telepaniem. Jedyne co zauważyłem po zgaszeniu silnika, odpięciu i ponownym podpięciu wtyczek (w załączniku), odpalam auto i jest okej. Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją, ma jakieś sugestie, na kompa i dokładne odczyty z inpy będę w stanie podjechać dopiero po weekendzie, ale jeśli są możliwości żeby temu zaradzić zanim dotrę do mojego mechanika to byłbym bardzo wdzięczny.


schemat.png

Opublikowano

Czekaj na kompa i tyle. Nikt ci nic nie wywrozy. Możesz sprawdzić standardowo dolot bo silnik jest bardzo delikatny na obecność nawet bardzo niewielkiego lewego powietrza, przeczyscic te wtyczki.


Odma jaka firma?

Opublikowano

Osobiście od dobrych kilku lat zamawiam w tej firmie części do swoich BMW, jak również do BMW znajomych.

Nigdy nie zdarzyła się żadna reklamacja, ewentualnie konsultacja z Panem Kubą jak i właścicielem Maciejem.

Ale to wszystko przez mało rozgarniętych mechaników :mad2: i dotyczyło się to tylko aut znajomych ( swoje naprawiam osobiście ).


Ten silnik nie jest tak bardzo podatny na lewe powietrze ( chyba że ktoś ma LPG ) jak silnik m54.

Wiem to z autopsji.

8 lat jeździłem m52 bez gazu i nawet na rozpadniętej rurze dolotu chodziła równo.

Jest tylko inny dźwięk silnika, ale jeśli jeździsz tyle lat autem to wiesz o nim wszystko :wink:

Chyba że jest w aucie rozbudowany moduł który pluje check engine.

Ja takowego nie miałem.


Podjedź niech ci skasuje błędy, zrób kilkanaście km i niech podłączy się znów do auta.

Odłączanie wtyczek jest mało rozsądne gdy nie masz kompa.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie ponownie,


po kilkukrotnej wizycie u "znajomych" mechaników, trafiłem do jednego konkretnego który jasno powiedział - czujnik wału. A więc wymieniony i jaki efekt, auto wróciło do normy, pracuje równo, ma moc i odpala od strzała. Pojawił się za to nowy problem, wyciek płynu chłodniczego z okolic tyłu silnika, mniej więcej po środku (pomiędzy prawą a lewą stroną), niestety nie mam dostępu do kanału, co gorsza nie mam nawet lewarka żeby delikatnie unieść auto i zbadać co mogło puścić. Jeśli ktoś wie jakie przewody lub ewentualne dwójniki/trójniki można tam znaleźć to byłbym wdzięczny za info, wole kupić na zapas i jak tylko dostane się do auta na kanale wymienić z nawiązką niż zdziwić się za jakiś czas w dłuższej trasie jak posypie się cały przewód.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.