Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

drugim wiec wszystkie te bajki odpadaja ze mieszane rozmiary +zimowki duze nigdy nie dadza rade nie sa prawda.

Chłopie oszczędź tych wywodów, bo ktoś to jeszcze przeczyta i uwierzy.

Opublikowano (edytowane)

Mały update co u mnie z podsumowaniem:


-kwiecien 2017rok przebieg 44k km, wymieniona skrzynka xdrive na gwarancji ( poprzedni właściciel)

-listopad 2019rok przebieg 78k km, zmiana opon na zimowe przod 225/45/18 tył 255/40/18 nokian wr a4, jedna opona miała lekkie bicie, poszła na gwarancję, wymieniłem jedną na nową(po 100km, szarpanie było od razu). Przed i po wymianie wadliwej opony to samo, mocne szarpania przy agresywnym przyspieszaniu. Na zestawie przejechane maks 200km, na wadliwej oponie wymienionej na gwarancji 100km

-grudzień 2019 kupno 4 nowych felg 8" + 2 sztuki opon 225/45/18 nokian wr a4 na tył , przód z poprzedniego zestawu. Intensytwność szarpania około 20% tego co było na początku, ale dalej są, mniej radykalne i odczuwalne głównie na pedale gazu i lekko na budzie. Poprawa jest, ale albo wykończyłem skrzynke ogumieniem mieszanym bez homologacji BMW albo dalej, któraś opona nie trzyma wymiarów.


Wulkanizator, kolejny ( byłem u 3 przez te ostatnie 300km), powiedział, że koła ładnie się ważą i nie biją. Natomiast żaden obwodu koła nie zmierzył. Każdy twierdził, że to "matrix i nie możliwe" aby były różnice na obwodzie.


Ostatnie co zrobie to sam podniose auto i pomierze obwody kół, później zmiana oleju w xdrive. Jeśli oba nie przyniosą efektu to skrzynka do regeneracji a ja oducze się kupowania opon bez gwiazdki na zawsze :D

Edytowane przez serferkr
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
drugim wiec wszystkie te bajki odpadaja ze mieszane rozmiary +zimowki duze nigdy nie dadza rade nie sa prawda.

Chłopie oszczędź tych wywodów, bo ktoś to jeszcze przeczyta i uwierzy.

To samo mialem napisac.

 



ale przecież kolega napisał, że to bajki

 

Mały update co u mnie z podsumowaniem:


-kwiecien 2017rok przebieg 44k km, wymieniona skrzynka xdrive na gwarancji ( poprzedni właściciel)

-listopad 2019rok przebieg 78k km, zmiana opon na zimowe przod 225/45/18 tył 255/40/18 nokian wr a4, jedna opona miała lekkie bicie, poszła na gwarancję, wymieniłem jedną na nową(po 100km, szarpanie było od razu). Przed i po wymianie wadliwej opony to samo, mocne szarpania przy agresywnym przyspieszaniu. Na zestawie przejechane maks 200km, na wadliwej oponie wymienionej na gwarancji 100km

-grudzień 2019 kupno 4 nowych felg 8" + 2 sztuki opon 225/45/18 nokian wr a4 na tył , przód z poprzedniego zestawu. Intensytwność szarpania około 20% tego co było na początku, ale dalej są, mniej radykalne i odczuwalne głównie na pedale gazu i lekko na budzie. Poprawa jest, ale albo wykończyłem skrzynke ogumieniem mieszanym bez homologacji BMW albo dalej, któraś opona nie trzyma wymiarów.


Wulkanizator, kolejny ( byłem u 3 przez te ostatnie 300km), powiedział, że koła ładnie się ważą i nie biją. Natomiast żaden obwodu koła nie zmierzył. Każdy twierdził, że to "matrix i nie możliwe" aby były różnice na obwodzie.


Ostatnie co zrobie to sam podniose auto i pomierze obwody kół, później zmiana oleju w xdrive. Jeśli oba nie przyniosą efektu to skrzynka do regeneracji a ja oducze się kupowania opon bez gwiazdki na zawsze :D

I jak się sprawa zakończyła?

ja bym zaczął od założenia opon z runflat i nieważne czy z gwiazdką czy bez - ważne, żeby był runflat i nie było różnicy w obwodach ponad zalecaną normę. Kupić nawet używki i sprawdzić jak się będzie zachowywać. No i wymiana oleju w skrzynce to też dobry pomysł.

Opublikowano

Pozwolicie Panowie ze wtrace swoje 3grosze. Jestem mechanikiem w ASO i juz wiele na oczy widzialem, poza praca w ASO bawarki tez naprawiam. Nie jestem alfa i omega, ale kilka skrzynek VTG juz naprawilem.

Pierwsza kluczowa sprawa, to serwisowanie VTG - wypada co 2 wymiane oleju silnikowego wymienic olej w VTG, jak wyglada przepracowany olej mozna zobaczyc w moim temacie. Mit o oponach z gwiazdka mozna wsadzic miedzy bajki. Opona z gwiazdka to nic innego jak certyfikacja dla BMW i jest ona dupochronem dla kazdego posiadacza auta z gwarancja. Sam osobiscie latam na runflatach bez gwiazdki, przebieg ponad 170tys VTG oryginalne. Wazne zeby kupic markowe opony i dbac o cisnienia w oponach.


Jesli dochodzi do szarpania z VTG, wypada zrobic pomiar obwodu opon + WIELOKROTNA wymiana oleju, w 90% przypadkow taki zabieg pomaga.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sorki ale z calym szacunkiem dla twojej wiedzy, jestes w bledzie. Naprawilem ponad 800 reduktorow i widzialem wszystkie opony jakie sa mozliwe na rynku, wez sobie opone nowe tej samej marki z gwiazdka i bez niej, zobaczysz jaka jest roznica w obwodzie. Przewalone osobiscie setki razy. Zakladaj co chcesz jak masz 4x to samo, zakladasz z gwiazdka jak masz mieszane rozmiary. Wymiana oleju we wszystkich reduktorach po 2010 nic nie daje i nie ochroni przed zniszczeniem. One sa po prostu zle wykonane i koniec. Mechanicznych uszkodzen zaden olej nie naprawi.
Opublikowano
Nie napisalem tego postu zeby sie klucic, tylko podzielic wlasnymi doswiadczeniami. Auto ktorym sie poruszam jest w moim posiadaniu od marca, wczesniej auto bylo serwisowane u nas i u smor... w Poznaniu. Auto jezdzi na oponach bez gwiazdki od 2017 roku - wiem bo sam je wymienialem. w 2018 roku nastapila zmiana opon na opony innej marki (aktualnie na aucie) i VTG pracuje prawidlowo. Wiec powtorze jeszcze raz - nie trzeba zakladac opon z gwiazdka! wiele serwisowanych u nas aut po okresie gwarancyjnym ma opony bez gwiazdek i nie ma problemow z szarpaniem VTG. Jesli doszlo do pekniecia przekladek lub uszkodzenia lozysk to juz nie ma co ratowac, ale po to sie wlasnie sprawdza probki pod katem cial obcych zeby ocenic czy zanieczyszczenia pochodza od scierajacych sie tarczek czy tez uszkodzonych podzespolow.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spoko, widac ze malo reduktorow zrobiles, atc35L/45L czy tez starsze 450/350, praktycznie nigdy nie niszcza tarczek czy przekladek itp itd, chyba ze dyfry siadaja co jest norma w f30, problem z nimi jest gdzie indziej, to teraz tak, mam do ciebie pytanie: jade do serwisu na wymiane reduktora, mam jakies tam opony, bez homologacji, zestaw mieszany, rozmiary takie jak powinny byc, zakladaja nowy, dostane gwarancje?
Opublikowano
Sorki ale z calym szacunkiem dla twojej wiedzy, jestes w bledzie. Naprawilem ponad 800 reduktorow i widzialem wszystkie opony jakie sa mozliwe na rynku, wez sobie opone nowe tej samej marki z gwiazdka i bez niej, zobaczysz jaka jest roznica w obwodzie. Przewalone osobiscie setki razy.

akurat mam teraz opony używki w mieszanym rozmiarze, bo kupiłem używane felgi - tylko, że nie mają runflat. Pomierzę jakie są różnice przód i tył.


BMW zaleca Castrola do silnika, ale przecież każdy inny olej zgodny ze specyfikacją BMW do danego silnika będzie dobry. Tak samo powinno być z oponami - jeżeli mają odpowiednie wymiary (i indeks nośności, prędkości) to powinno być OK. Przecież jakby miały być tylko opony z gwiazdką to BMW pisałoby jasno, że ma być "ONLY with *", a nie "RECOMMENDS with *". Jeszcze pogrzebię w instrukcjach serwisowych i dla użytkownika końcowego dla aut na rynek USA. Tam nie mogliby sobie pozwolić na niejasne instrukcje, bo by ich w sądzie konsumenci dojechali.

Opublikowano

W BMW już nie leją Castrola tylko Shella.


Ja kupiłem jakieś tam Nokiany Powerpoof bez Runflata i bez żadnych gwiazdek. 40 tys przejechane na nich i żadnego problemu z xDrivem. Auto ma 200 tys nalatane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie, konczac z mojej strony, zakladajcie co chcecie, to tylko wiecej pracy i dochodu dla mnie przy naprawie systemu. Probowalem wam przekazac swoje doswiadczenia z ponad 9ciu lat napraw reduktorow a wy dalej swoje. Powodzenia i szerokosci :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.