Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Za namowa kilku osob z forum aby byc najblizej oryginalu(ale niezgodnie z homologacja na zime) a nie kupowac drugiego kompletu felg postanowilem zakupic 255/40/18 na tyl i 225/45/18 na przod ( czyli tak jak letnie przy mpakiecie). Opony nowe Nokian WR A4.

Cisnienie zweryfikowane, sprawdzalem nawet kilka mozliwosci dla tylu, ale bez zmian. Samochodem lekko, ale szarpie.Przy przyspieszaniu, im mocniej tym czesciej.

Ktos ma pomysl co moge w takiej sytuacji w ogole zrobic? Nie jest to bicie od zlego wywazenia bo takie rozpoznaje( chyba, ze zle wywazenie moze wplynac na szarpniecia).

Mam mpakietowe felgi wiec tyl jest szerszy i na poczatku mialem nadzieje, ze naciagneli mi szersze kola na przod a waskie na tyl, ale niestety to nie to.

Dodam jedynie, ze przed zmiana opon zadnych problemow nie bylo. Co wiecej auto mialo w aso 30k temu wymieniana skrzynke xdrive na gwarancji przez poprzedniego wlasciciela.

Opublikowano (edytowane)

Ja jednak zwróciłbym uwagę na to wyważenie.

Jak najbardziej, może szarpać przy przyspieszaniu, jeśli koła są nieprawidłowo wyważone.

NOKIAN swego czasu miał duże problemy ze swoimi oponami. Sprawdź rok produkcji opon.

Przełom 2016/2017 to czas kiedy NOKIAN miał duże kłopoty.

Być może jest tak, że to opona jest przyczyną problemu i powoduje, że ciężko będzie wyważyć koło. Tak też się zdarza.

Tym bardziej, że jeśli problem nie występował przed zmianą opon to nie szukaj na razie gdzie indziej przyczyny, tylko skup się w pierwszej kolejności na oponach i wyważeniu.

Znajdź dobry serwis oponiarski i skonsultuj sprawę.

Edytowane przez Kozenko

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

To ze kupiłeś nowe opony to nie znaczy że są dobre. Często niestety nie trzymają wymiarów i na nowych oponach potrafi być 2 cm różnicy w obwodzie, a to juz wystarczy żeby rozwalić zdrowe.


Skąd pewność że opony letnie masz dobre i nimi nie załatwiłeś xdrive? Sprawdź też letnie bo może właśnie kończy Ci się skrzynka.


Ja np. właśnie musiałem zmienić letnie opony mimo że były w super stanie ale była zbyt duża różnica pomiędzy przodem a tyłem :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:


Xdrive to niestety straszne gówno.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano

Opony są nowe, specjalnie nie kupiłem 225/45/18 na przod i tyl, zeby w 100% dogodzic xdrive'owi kosztem homologacji i ewentualnych szkod ubezpieczeniowych. Opony nowe z jednego rocznika ( 2018).

Jadę popoludniu na ponowne sprawdzenie wywazenia, właściciel ( Nowakowski) natomiast powiedział, że wady fabryczne sie zdarzają, ale przy 1 wywazaniu by je wylapali a roznice w srednicy to jedynie legendy.

Dam znać popołudniu dla potomnych, ale już żałuje, że nie kupiłem po ludzku drugiego kompletu kół.

Opublikowano

Żeby zweryfikować możliwość wystąpienia błędu ludzkiego pojechałbym do innego serwisu oponiarskiego.

Ci sami będą opowiadać te same historie.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

Odłączałeś wtyczkę od xDrive na tych nowych oponach? Jak nie będzie szarpać po odłączeniu to na 99% wina opon mimo, że rozmiar się zgadza ale są bez homologacji dla danego modelu. Bieżniki są inne i to ma znaczenie.

Ewentualnie zrobić jeszcze adaptację skrzynki i sprawdzić.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jedna opona miała wadę fabryczną, która notabene nie wyszła przy wyważaniu, bo oczywiście kupiłem opony w tym samym miejscu co je zakładałem. Więc pewnie wyważyli na sztukę.

Przy optymalizacji w innym serwisie okazało się, że nie są w stanie jej wyważyć idealnie bo jest minimalnie spłaszczona w jednym miejscu.

Zamówiłem nową oponę, tym razem już bez wad, ale autem szarpie nadal.

Na 99% do regeneracji xdrive. Oczywiście wina serwisu obstawiam nie do udowodnienia. Więc jestem w plecy najprawdopodobniej 3-4k za regenerację. Zaryzykowałem Nokiany to mam :shock:

Opublikowano

Niestety, trzeba opony po zalozeniu mierzyc po obwodzie i porownywac przod/tyl.

Sa roznice, zwlaszcza, jesli rozmiar jest mieszany przod/tyl. Nigdy dokladnie takie same wtedy nie wyjda.

To juz tak bardziej informacja dla potomnych.

Opublikowano
Za każdym razem mierzyć obwód to banalnie proste wystarczy metr krawiecki albo dobrze sklejony z IKEA czy CASTORAMA. W przypadku BMW xdrive gdy ktoś chce mieć rożne rozmiary przód-tył MUSI KUPIC opony z homologacja BMW pewnie sa trochę droższe ale teraz oszczędności się mszczą w postaci remotnu skrzynki xdrive.
Opublikowano (edytowane)
Za każdym razem mierzyć obwód to banalnie proste wystarczy metr krawiecki albo dobrze sklejony z IKEA czy CASTORAMA. W przypadku BMW xdrive gdy ktoś chce mieć rożne rozmiary przód-tył MUSI KUPIC opony z homologacja BMW pewnie sa trochę droższe ale teraz oszczędności się mszczą w postaci remotnu skrzynki xdrive.

 

BMW nie homologuje 255/40/18 na zime na tyl więc nie ma jak kupić takiej opony.

 

Opony były XL ? RFT ?

 

XL były, Runflat nie. Tzn w zasadzie dalej są :) Czyli opony nie runflat wykańczają skrzynkę? To ciekawa teza bo BMW dla rozmiaru 20" na zimę w nowym X3 i X4 wrzuca nie dość, że opony bez gwiazdki to bez runflat, zwykle pirelli scorpion suv.


Powiem szczerze, że jestem w ciężkim szoku, że jazda z drobnym defektem opony przez 50km może zajechać napęd. Tzn nie ukrywam, że nie chciałem wydawać 10k za komplet kół i opon i wrzucić jak BMW zaleca 8cali przód tył + 225/45/18, ale w dalszym ciągu nie pojmuje problemu.

Co daje homologacja BMW? Co daje runflat poza sztywnością większą?

Za chwilę sie okaże, że to auto jest takie mądre, że skoro nie ma na tabliczce 255/40/18 na zime, to wie, że zmieniłem opony na zimowe i specjalnie się poddało :roll:

Edytowane przez serferkr
Opublikowano
Za każdym razem mierzyć obwód to banalnie proste wystarczy metr krawiecki albo dobrze sklejony z IKEA czy CASTORAMA. W przypadku BMW xdrive gdy ktoś chce mieć rożne rozmiary przód-tył MUSI KUPIC opony z homologacja BMW pewnie sa trochę droższe ale teraz oszczędności się mszczą w postaci remotnu skrzynki xdrive.

 

BMW nie homologuje 255/40/18 na zime na tyl więc nie ma jak kupić takiej opony.

 

Opony były XL ? RFT ?

 

XL były, Runflat nie. Tzn w zasadzie dalej są :) Czyli opony nie runflat wykańczają skrzynkę? To ciekawa teza bo BMW dla rozmiaru 20" na zimę w nowym X3 i X4 wrzuca nie dość, że opony bez gwiazdki to bez runflat, zwykle pirelli scorpion.


Powiem szczerze, że jestem w ciężkim szoku, że jazda z drobnym defektem opony przez 50km może zajechać napęd. Tzn nie ukrywam, że nie chciałem wydawać 10k za komplet kół i opon i wrzucić jak BMW zaleca 8cali przód tył + 225/45/18, ale w dalszym ciągu nie pojmuje problemu.

Co daje homologacja BMW? Co daje runflat poza sztywnością większą?

Za chwilę sie okaże, że to auto jest takie mądre, że skoro nie ma na tabliczce 255/40/18 na zime, to wie, że zmieniłem opony na zimowe i specjalnie się poddało :roll:

 


Proszę nie wprowadzać w błąd. Pirelli Soto 3 są homologowane w tym rozmiarze. Produkcja 2019 Nawet BMW jest zdziwione:-)

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano

Podaje marki opony zimowej które są oczywiste :

Goodyear

Dunlop

Pirelli

Bridgestone

Przy zakupie powyższych firm macie zaznaczone w koszyku online czy posiada homologację do BMW.

Słynna gwiazdka i rft jest powodem do kpin na forum jednak nie bez powodu takie opony kosztują najwiecej.

Opona z homologacja bmw sprawdza się w Mercedesie jednak ten sam model opony z homologacja mercedesa nie sprawdza się w bmw wiec gwiazdka bmw gwarantuje lepszy oplot.

To akurat sam sprawdziłem.

Niewiem jak jest z oponami homologowanymi do audi czy porsche użytymi w bmw?

Do napędu xdrive najlepsze będą goodyear bo są najbardziej odporne na zdzieranie/zużycie.

Nokiany,hankooki czy budżetowe kleeber z oplotem xl czasem się tez sprawdzają ale to raczej loteria jak widać po przykładzie powyżej.

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za każdym razem mierzyć obwód to banalnie proste wystarczy metr krawiecki albo dobrze sklejony z IKEA czy CASTORAMA. W przypadku BMW xdrive gdy ktoś chce mieć rożne rozmiary przód-tył MUSI KUPIC opony z homologacja BMW pewnie sa trochę droższe ale teraz oszczędności się mszczą w postaci remotnu skrzynki xdrive.

 

BMW nie homologuje 255/40/18 na zime na tyl więc nie ma jak kupić takiej opony.

 

Opony były XL ? RFT ?

 

XL były, Runflat nie. Tzn w zasadzie dalej są :) Czyli opony nie runflat wykańczają skrzynkę? To ciekawa teza bo BMW dla rozmiaru 20" na zimę w nowym X3 i X4 wrzuca nie dość, że opony bez gwiazdki to bez runflat, zwykle pirelli scorpion suv.


Powiem szczerze, że jestem w ciężkim szoku, że jazda z drobnym defektem opony przez 50km może zajechać napęd. Tzn nie ukrywam, że nie chciałem wydawać 10k za komplet kół i opon i wrzucić jak BMW zaleca 8cali przód tył + 225/45/18, ale w dalszym ciągu nie pojmuje problemu.

Co daje homologacja BMW? Co daje runflat poza sztywnością większą?

Za chwilę sie okaże, że to auto jest takie mądre, że skoro nie ma na tabliczce 255/40/18 na zime, to wie, że zmieniłem opony na zimowe i specjalnie się poddało :roll:

Co ty za bzdury piszesz. Jesli przed zmiana nie szarpalo a po, szarpie to wina opon a nie skrzynki od xdrive. Pomysl troszke. Temat przewalkowany na wszystkich forach. Ma byc opona homologowana do BMW, twoje zdanie czy to ma sens nikogo nie interesuje.

Opublikowano
Za każdym razem mierzyć obwód to banalnie proste wystarczy metr krawiecki albo dobrze sklejony z IKEA czy CASTORAMA. W przypadku BMW xdrive gdy ktoś chce mieć rożne rozmiary przód-tył MUSI KUPIC opony z homologacja BMW pewnie sa trochę droższe ale teraz oszczędności się mszczą w postaci remotnu skrzynki xdrive.

 

BMW nie homologuje 255/40/18 na zime na tyl więc nie ma jak kupić takiej opony.

 

Opony były XL ? RFT ?

 

XL były, Runflat nie. Tzn w zasadzie dalej są :) Czyli opony nie runflat wykańczają skrzynkę? To ciekawa teza bo BMW dla rozmiaru 20" na zimę w nowym X3 i X4 wrzuca nie dość, że opony bez gwiazdki to bez runflat, zwykle pirelli scorpion suv.


Powiem szczerze, że jestem w ciężkim szoku, że jazda z drobnym defektem opony przez 50km może zajechać napęd. Tzn nie ukrywam, że nie chciałem wydawać 10k za komplet kół i opon i wrzucić jak BMW zaleca 8cali przód tył + 225/45/18, ale w dalszym ciągu nie pojmuje problemu.

Co daje homologacja BMW? Co daje runflat poza sztywnością większą?

Za chwilę sie okaże, że to auto jest takie mądre, że skoro nie ma na tabliczce 255/40/18 na zime, to wie, że zmieniłem opony na zimowe i specjalnie się poddało :roll:

Co ty za bzdury piszesz. Jesli przed zmiana nie szarpalo a po, szarpie to wina opon a nie skrzynki od xdrive. Pomysl troszke. Temat przewalkowany na wszystkich forach. Ma byc opona homologowana do BMW, twoje zdanie czy to ma sens nikogo nie interesuje.

 

Po to jest forum żeby wyrazić swoje zdanie? Bardzo proszę nie wypowiadaj się w temacie, w którym nie masz nic do wniesienia.

Poza tym to nie moje zdanie a realia. Dla 20" kół zimowych dla obecnego X3 i X4 BMW sprzedaje zestawy nie dość, że bez runflat to również i bez gwiazdki :) Ale z jednakową szerokością felg i rozmiarem opon przód tył.


Czego dowiedziałem się w dwóch serwisach w Krakowie i od firmy regenerującej xdrive'y : Przy mieszanym ogumieniu musi być gwiazdka. Przy jednakowej oponie z przodu i z tyłu moga być standardowe byle wzmacniane. Czemu? Te z gwiazdką są bardziej dokładnie odlane.


Podejmuję ostatnią próbę czyli kupiłem 4 koła 8" dokupiłem dwie opony 225/45/18 i zobaczymy czy problem ustąpi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja nie mam nic do wniesienia :D Dobre. Wiesz ile reduktorow zrobilem? Ponad 600, kazde jedno bmw ktore zostalo wyprodukowane z napedem xdrive, mialem w swoich rekach. Napisalem i nie zmienie swojego podejscia. Do logicznego myslenia nie potrzeba forum. Bylo ok przed, po szarpie. Cuda. Reduktor sie podczas zmiany opon rozlecial.
  • Moderatorzy
Opublikowano
serfer, na forum nie tylko siedzą janusze, ale i fachowcy z doświadczeniem idącym w latach. Warto mieć to na uwadze i korzystać z darmowej wiedzy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolejne bzdury. Stosujesz sie do zalecen producenta, nie masz problemow.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmien auto, calkowicie nie potrzebnie wozisz extra bagaz. Reduktor, wal, dyfer.
Opublikowano

Witam

Moze komus pomoge poniewaz drugi raz w przeciagu 3lat mialem objawy szarpania .Przy pierwszym razie przebieg 62tys zajechane juz byly opony +zmienilem olej w VTG i objawy ustaly.Obecnie przebieg 118tys zakup nowych opon na zime 255/35/19 tyl i przod 225/40/19 bez zadnych gwiazdek dedykowanych BMW dodam ze na letnich nic nie szarpalo a po zalozeniu zimowych takie szarpanie ze spac nie moglem .Na forum wyczytalem nawet ze zimowki w takich rozmiarach to nie bedzie dzialalo wiec zalozylem inny komplet kol na takich samych felgach 16 i nadal szarpanie.Po kilku nieprzespanych nocach zaczolem sie rozgladac za nowa skrzynka VTG ale cos mnie ruszylo i postanowilem pierwsze olej zmienic w VTG .Olej zlany jakies 700ml wygladal jak jakies czarne g...wno gdzie tylko przejechane 50tys na nim bylo.Nowy olej zalany i tu niespodzianka wszystko ustalo i na jednym kompelcie i na drugim wiec wszystkie te bajki odpadaja ze mieszane rozmiary +zimowki duze nigdy nie dadza rade nie sa prawda.Na moim przykladzie mozna wywnioskowac ze trwalosc skrzynki zalezy od zmian oleju w niej a mam zamiar teraz to robic przy kazdej zmianie oleju silnikowego co 12tys km poniewaz koszt maly .Intensywnosc zmian oleju w skrzynce tez trzeba dobierac do stylu swojej jazdy poniewaz moj olej po 50 tys wygladal naprawde zle ale tez mam ciezka noge co sie przeklada ze xdrive u mnie nie ma latwego zycia .Druga sprawa pilnowac stanu opon aby obwod kol przod tyl byl w miare podobny i nie wariowac o roznice w obwodzie np 1cm.Zadnej adaptacji po wymianie nie robilem bo stwierdzilem ze po co wiecej grzebac skoro wszystko dziala .Ciesze sie z plynnego przyspieszania i powodzenia innym przy diagnozach i naprawie lecz zaczynajcie od zmiany oleju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
cały ten xdrive ten o kant :mad2: wyłączyć go trzeba apką xdelete i tyle.

Dobre :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Moje trzecie BMW z xdrive na przełomie ostatnich lat. Zero problemów.

Tak, jak i moi znajomi mieszkający na Podbeskidziu i też siłą rzeczy posiadający BMW z xdrive.


Trzeba tylko znać podstawowe zasady dla xdrive, zresztą proste jak budowa cepa i nie zepsuje się.

Benzyna zamiast krwi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.