Skocz do zawartości

E46 2.0d m47 nie chodzi na jeden cylinder


Krakus741

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z BMW E46 2.0d 150km m47 ,

Opiszę wszytsko od początku auto kupiłem z uszkodzona uszczelka pod głowicą ,a mianowicie w trasie pękł zbiorniczek silnik się zagotował i pokrzywiło głowicę ciśnienie dmuchało w układ chłodzenia i wywalało płyn ,

Zdemontowałem głowicę oddałem do szlifierni (najlepszej w okolicy ) głowicę obronili , sprawdzili ciśnieniowo na szczelność wymienili uszczelniacze , wymienili zawory ,które nadawały się do wymiany itp. poprostu kapitalka głowicy wszytsko złożyłem auto ładnie odpaliło odpowietrzyłem układ wszytsko ładnie auto nie wywala płynu wszytsko okej lecz problem zaczyna się ,gdy auto dojdzie do około 3 tyś obrotów przestaje chodzić na jeden cylinder ,gdy odpuszczę gazu znowu chodzi na wszytskie cylindry , sytuacja ma się tak samo gdy robię to na postoju bez obciążenia obrotomierz przekracza 3 tyś obrotów i auto nie chodzi na jeden cylinder , dodatkowo w tym momencie na czwartym cylindrze korekcje wtryskiwacza przekraczają 5 , poniżej tych obrotów korekcje są bardzo dobre , pierwsza myśl uszkodzony wtryskiwacz nic z tego zmieniony na inny sprawny sytuacja identyczna , kompresja także sprawdzona na każdym cylindrze niemal identyczna dodatkowo po odkręceniu świec z czwartego cylindra i kręceniu rozrusznikiem wydobyło się sporo mgiełki ropy tylko z tego cylindra .

Nie wiem jak się sytuacja miała przed wymianą uszczelki ponieważ nie jeździłem tym autem wcześniej .

Ma ktoś jakieś pomysły sugestie gdzie szukać ? Czego szukać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przeczytałem uwaźnie i wiem ze czwarty idzie na ponad 5 ale nie wiem ile dają pozostałe i czy banki sie równowaźą , a skoro Ty uwaźasz źe korekty są OK to moźesz wykluczyć uklad paliwowy i jesteś w punkcie wyjścia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic to nie pomaga nadal chodzi praktycznie tak samo , gdy wykręciłem wszytskie świece i podkręciłem rozrusznikiem to z 4 cylindra wyrzuciło mgiełkę ropy ,ale tylko z 4 cylindra .

Więc wygląda to jakby tracił kompresję na tych obrotach pomyślałem że uszkodzony któryś popychacz i na wysokich obrotach uchyla zawór więc zamieniłem popychacze z innym cylindrem w celu weryfikacji lecz sytuacja się nie zmieniła i dalej nie pali na czwarty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest w tym aucie jeszcze dpf i katalizator?

Od początku mam na myśli tylko uciekającą kompresje , a pruba samostartem to potwierdza.

Za turbiną masz puszke z katalizatorem i jest tam czujnik- wykreć go i zobacz czy bedzie silnik poprawnie pracował i lepiej źeby tak sie stało bo jest jeszcze tylko jedna moźliwośc tego co boli Twój silnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja podejrzewam gdzie leży problem i oczywiście Ci powiem , całkowicie bezpłatnie bo po to jest forum...

Podepnij przyrząd do pomiaru kompresji i daj obroty do odłączenia cylindra , odczytaj pomiar i przemierz wszystkie cylindry, tylko na mierzonym cylindrze odłącz wtrysk.Przypuszczam ze problem tkwi w pierwszych trzech garach.Jesli w pomiarze wyjdzie utrata kompresji to stawiam na ugotowane pierścienie tłokowe-przy sciągnieciu korka oleju musi też bogato dmuchać jak nie pracuje ten cylinder, mozesz to też oblukać.

Dlatego napisałem że źle to rokuje bo robota od początku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.