Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może we Wrocławiu pan Jakub sprzedaje same dobre sztuki - tak spod lady :mrgreen:

Wole wierzyć w to niż w to co śpiewał Kazik: "Wrocław od zawsze poddaje się ostatni" :D

Mam jeszcze dylemat odnośnie kół: moja BMW przychodzi na kołach 19 i opony mają dość niski profil - na przodzie 40 a na tyle 35. Czy ma ktoś z tym jakieś doświadczenie w G10 - czy nie tłucze za bardzo po Wrocku ???

Opublikowano

A jakie zawieszenie zamówiłeś?

Ja mam adaptacyjne (2VF Adaptacyjne zawieszenie sportowe M), lato jak u Ciebie na 19 a zima na 18. Jak dla mnie jest ok, ale to już trochę indywidualna kwestia :)

Na "normalnych" dziurach nie ma problemu, ale po tej zimie w niektórych miejscach to już są wyrwy a nie dziury :D

Opublikowano

Ja mam coś takiego - skopiowałem ze specyfikacji: 2VF Zawieszenie adaptacyjne M

Czyli chyba mamy dokładnie to samo :)

Czyli mówisz że po Wrocławskich dziurach nie tłuką te 19 za bardzo ?


Arek

Opublikowano

W porównaniu z Mini Cooperem S mojej żony jest bardzo komfortowo :D W Audi A4 też miałem 19 na lato i też mi to nie przeszkadzało. Jednak najlepiej jakbyś miał okazję osobiście przetestować taką konfigurację.

Inna kwestia to wielkość zacisków w 340d i minimalny odstęp do felgi 18.

Chyba robimy tu trochę OT :)

Opublikowano

Koła zimowe dali mi 18 a więc nie powinno być problemu ze zmieszczeniem zacisków w 18 felgach.

Ale faktycznie - zaciski w M340d są ogromne - ale właśnie takie zawsze chciałem mieć.

Teraz jeździłem Touaregiem i sprzedaję go między innymi przez słabe hamulce :(

Ps. Wysłałem Ci wiadomość na PW :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokladnie :cool2: i tu niektóre 18" nie wejdą już
male-bmw-2.png
Opublikowano
340 d ma takie same zaciski i tarcze jak 330 z pakietem m. Wieksze zaciski i tarcze dostepne sa tylko do 340i w pakiecie mtechnology

W takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd. Sugerowałem się poniższym wpisem z wątku https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=378257, ale to rzeczywiście było o 340i

Kilka dni temu w trakcie jazdy auto zaczęło wydawać dziwne odgłosy z okolic prawego przedniego koła. Na początku ciche, ale po kilku kilometrach było już bardzo głośno. Sam dźwięk przypominał odgłos pociągu hamującego przy wjeżdżaniu na stację (był też równie głośny). Dźwięk pojawiał się tylko w trakcie jazdy. Ostatecznie auto na lawecie pojechało do ASO, gdzie okazało się, że pomiędzy zaciskiem a felgą zaklinował się mały kamień. Odległość między zaciskiem a felgą (przy feldze 18 cali) jest bardzo mała. Przy feldze 19 cali nie byłoby problemu, ale felga 18 cali dla M340i jest na styk.

Opublikowano
Dobry wieczór wszystkim. Jestem tutaj pierwszy raz - a więc witam Wszystkich :)

Mam zamówione BMW M340d xDrive i wszystko było by dobrze gdybym nie znalazł bardzo niepokojących wpisów innych użytkowników tego forum na temat niestabilności prowadzenia tej Trójki powyżej 160 km/h. Czy może już coś wiadomo w tej sprawie ? Czy znalazło się jakieś wyjaśnienie tego a najlepiej naprawienie tej usterki ?

Mój sprzedawca Pan Szymon z Inchcape we Wrocławiu zapewnia mnie do spółki z panem Jakubem że nic takiego na 100% mnie nie spotka. Czy mam spać spokojnie czy raczej też będę miał "pod górkę" z tym modelem ? Bardzo proszę o rzeczową poradę bo czas nagli i samochód mam odebrać na dniach. Co robić Koledzy ? :doh:

Pozdrawiam Wszystkich - Arek

Miałem takie same lęki przed odbiorem. Moja 330i msport jest jak przyklejona do nawierzchni przy 160-180kmh kiedy inne auta jadą po autostradzie 120kmh, bo wieje :D

***** ***
Opublikowano
Taka wiadomość dodaje otuchy - oby i u mnie tak było :cool2:

Ps. A kiedy odbierałeś auto - jaką datę produkcji miało ?

Odbiór w październiku

***** ***
Opublikowano

Ja swoje jak dobrze pójdzie to może i w ten piątek albo sobotę dostanę :mrgreen:

Mój podobno produkowany był w październiku w Niemczech.

A oprogramowanie systemowe mam: 07/2020.54

Zobaczymy co będzie ? Niech się dzieje wola Nieba :)

Opublikowano

No i się doczekałem :)

Wczoraj odebrałem nowiutkie M340d - jak na razie jeździ cudownie :)

Piszę że jak na razie ponieważ tak do 2000 km będę jeździł tylko do 140 km/h.

Potem wymiana oleju i już normalnie - czyli szybciej :mrgreen:

Arek

Opublikowano

@ArekWroclaw Gratulacje :cool2:

Ale żeby napisać też coś w temacie, dzisiaj na A4 (Legnica - Wrocław) całkiem mocno wiało i potestowałem trochę zachowanie auta przy różnych konfiguracjach systemów asystujących. Ewidentnie przy włączonych wszystkich asystentach, bocznym wietrze i wyższych prędkościach auto prowadzi się gorzej niż z wyłączoną ingerencją w kierownice. Wiatr spychał auto z pasa a asystent próbował je na nim utrzymać - trochę dziwne i nienaturalne uczucie, bo jednak u każdego kierowcy zadziała w takiej sytuacji odruch bezwarunkowy i sam też będzie próbował korygować tor jazdy.

Opublikowano

Ja na razie jeździłem dzisiaj wolniej niż po autostradzie ale też wydaje mi się że przyjemniej się prowadzi z wyłączonymi asystentami :)

I pomimo że jest na dotarciu (dzisiaj po powrocie do domu mam na razie tylko 560 km przebiegu) to bardzo mało pali jak na takie auto.

Pojechaliśmy z żoną na przejażdżkę z Wrocka do Międzygórza, jechałem zwyczajnie jak to poza autostradą od 70 do 150 przy wyprzedzaniu, z reguły było to w okolicach 120 - 130 i po powrocie do domu średnia spalania na komputerze 6,5 litra na setkę. Jestem pod wrażeniem. Myślę że jak będzie już dotarty to powinno być tylko lepiej :D I ta niesamowita łatwość wyprzedzania praktycznie kogokolwiek - wciskasz gaz i samochód jakby frunął :mrgreen:

Bajeczne doznanie - to jest moje pierwsze BMW może stąd u mnie takie podniecenie :mrgreen:

Ps. Dzięki @drago19 za gratulacje :)

Opublikowano

Dobrze że trafiłem na ten wątek. Przeszedłem go od deski do deski i właściwie to mam podobne odczucia co do niektórych, chociaż w innych kwestiach się nie zgadzam.

Jeżdżę obecnie 330i RWD, z adaptacyjnym zawieszeniem M + szpera z tyłu (o ile ma to jakiekolwiek znaczenie :P). Jako że "przychodzę" z Alfy Romeo Giuli Veloce, gdzie układ kierowniczy był jeszcze bardziej bezpośredni, czy jak kto woli - sportowy, wcale nie uważam że układ kierowniczy w BMW jest zbyt czuły. Wręcz przeciwnie, przy wyższych prędkościach mógłby być czuły jeszcze bardziej, szczególnie w trybie Comfort. Pamiętam że wielu "dziennikarzy motoryzacyjnych" i innych użytkowników Opli wręcz uważało to za wadę w Alfie, że każdy ruch na kierownicy powoduje zmianę kierunku. Tutaj i tak jest z tym "lepiej", chociaż jak dla mnie im bardziej bezpośrednio tym lepiej.


Natomiast, muszę przyznać że też zauważyłem podatność na boczny wiatr. Akurat mój samochód prowadzi się baaardzo przewidywalnie i nawet podczas ciężkiego deszczu nie wykazuje jakiegoś myszkowania, to niestety prawie każdy boczny podmuch wiatru powoduje konieczność delikatnej kontry na kierownicy. Zauważyłem to ja, zauważyła to też osoba która jechała wczoraj moim samochodem podczas dość wietrznej pogody. ALE. Cały czas mówimy o jeździe w trybie Comfort. Z racji tego, że mam u siebie zawieszenie adaptacyjne M, przy zmianie na Sport, problem na pewno się zmniejsza. Pojawia się inny - tzn. jest zbyt twardo i nawet na autostradzie czuć właściwie wszystkie uskoki i nierówności. Także jak jedziecie z żoną obok, to momentalnie pojawia się grymas na twarzy i trzeba wrócić do Comfortu :).

Takie są moje odczucia.

Opublikowano
BMW 320i (w moim przypadku) auto zarąbiste. Świetnie się prowadzi, jest super na prostej, warunek jeden ... nie wieje z boku, inaczej maasaakraaa kierownicą non stop trzeba korygować tor jazdy, inaczej po prostu się nie da.
Opublikowano

Ja jeszcze nie próbowałem jechać bardzo szybko przy dużym wietrze bocznym a więc się nie wypowiem. Natomiast w ciągu ostatnich 3 dni odkąd jeżdżę moim M340d (zrobiłem już 900 km) to nawet przy prędkości 180 km/h nie odczuwam żadnych nieprawidłowości. Auto idzie jak po szynach :D Oczywiście z wyłączonym ingerowaniem w prowadzenie pojazdu w asystentach. I to spalanie - obecnie mam średnią 6,3 L/100 km. Oczywiście nie jest to średnia z autostrad - chociaż 250 autostradą też zrobiłem - ale z dróg lokalnych pomiędzy miastami. Jak tylko dotrę samochód to na pewno średnia podskoczy :mrgreen: ale byłbym bardzo zdziwiony gdyby wzrosła powyżej 7,5 l.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów :)

Arek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A da sie asystentow w ustawieniu indywidual wylaczyc na stale? Zapamietuje ustawienia?

 

Nie zapamiętuje :(

male-bmw-2.png
Opublikowano
U mnie w aucie z 2019 z Live Cockpit Plus zapamiętuje.

 

O ile pamiętam, to któraś z aktualizacji oprogramowania powodowała, że auto „zapominało” ustawienia i po odpalenia wracało do fabrycznych :duh:

Opublikowano
U mnie w aucie z 2019 z Live Cockpit Plus zapamiętuje.

 

O ile pamiętam, to któraś z aktualizacji oprogramowania powodowała, że auto „zapominało” ustawienia i po odpalenia wracało do fabrycznych :duh:

 

Ja właśnie zrobiłem aktualizacje do 11/2020.50.

Ciągle zapamiętuje ostatnie ustawienia.

Opublikowano
U mnie w aucie z 2019 z Live Cockpit Plus zapamiętuje.

 

O ile pamiętam, to któraś z aktualizacji oprogramowania powodowała, że auto „zapominało” ustawienia i po odpalenia wracało do fabrycznych :duh:

 

Ja właśnie zrobiłem aktualizacje do 11/2020.50.

Ciągle zapamiętuje ostatnie ustawienia.

Bo to raczej zależy od daty produkcji a nie wersji softu, na szczęście :) Produkcja wrzesień 2019 i zapamiętuje na 07/2020.

Opublikowano

Ja mimo wszystko pojechałem wczoraj na geometrię do ASO. Miałem też przekrzywioną kierownicę, także był dodatkowy powód. "Mistrz serwisu" potwierdził moje obawy, dodatkowo zaproponował kalibrację układu kierowniczego. Z tego co zrozumiałem to tam jest elektryczny silniczek, który przy jeździe na wprost dąży do położenia "zero", stąd też jak ktoś ma przekrzywioną kierownicę jak ja, to może odnieść wrażenie, że non stop trzeba korygować tor jazdy.


Odnośnie jeszcze samej geometrii: Czy ktoś może się pochwalić swoimi nastawami? Trochę mnie niepokoi kąt nachylenia kół przednich po geometrii, bo tak naprawdę zaraz wpadnę w jakąś studzienkę i znowu geometria będzie do roboty. Teoretycznie ujemny kąt powinien być pożądany, ale nie wiem jak to powinno być w BMW, bo widzę żę zalecany kąt to równe 0. Czy to są dobre wyniki jak na samochód z 17k przebiegu?


Wynik geometrii:

https://ibb.co/Lt5Cwnw?fbclid=IwAR0Y645UAJNnJUhxmllh2wLLbPbCfmCQiZqQ1LCqthdzI3DrIYxQuhucAuc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.