Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na Twoim miejscu kolego znalalzbym jakas zyczliwa osobe ktora ma takie same auto jak Twoje i niech sprawdzi geometrie u siebie a pozniej niech ustawia Ci najlepiej w tym samym zakladzie dokladnie te same parametry. Na dniach odbiorem swoje nowe g21 i mam nadzieje ze u mnie wszystko bedzie ok. Wczoraj pewnie jedna z ostatnich tras moim F31, predkosc przelotowa 150km/h na ocinku Lublin-Warszawa i praktycznie cala droga trzymajac kierownice jedna reka bez zadnych wiekszych korekt.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Opublikowano


Moim zdaniem, nie jest to błąd geometrii, ale wady konstrukcyjnej (może akurat tylko mojego modelu) gdzie przód i tył samochodu ma za słaby docisk aerodynamiczny. Stąd też, wydaje mi się że więcej osób które skarżą się na ten problem ma, podobnie jak ja, lekkie dwulitrowe silniczki benzynowe i stąd ten problem.

 

Niby tak ale tu ktoś w wątku pisał, że problem miał jadać w 4 osoby, a nie biorąc pod uwagę kierowcy w stosunku do jazdy solo masz +200-240kg od 3 osób.

Opublikowano


Mi też "chłopaki na serwisie" robili geometrię. Mam wrażenie że jest gorzej jak było, chociaż według wydruku który dostałem wszystko było w normie. Niestety, po raz kolejny jadąc kilkaset kilometrów w dłuższą trasę stwierdzam że problem występuje. Właściwie to chyba niezależnie od wiatru, samochód buja i znosi w lewo, w prawo. Ludzie się na mnie patrzą jak na idiotę, a ja na stacji sprawdzam czy koła dokręcone i czy opony dobrze założone. Nauczyłem się z tym jeździć, ale przyjemności i tej mitycznej "radości z jazdy" nie mam z tego żadnej. Mam wrażenie, że powyżej pewnej prędkości - gdzieś tak od 120 km/h wzwyż - zaczynają się czary. Zaczyna się uczucie jazdy po lodzie, gdzie każda, nawet delikatna nierówność sprawia że samochód reaguje nerwowo i jest wytrącany z idealnego toru jazdy. Czasami jadąc na wprost mam kierownicę przechyloną delikatnie w prawo, innym razem nie...Naprawdę, jeszcze nigdy nie czułem się tak niepewnie w samochodzie przy wyższych prędkościach i też nigdy aż tak nie zawiodłem się na danej marce.


Moim zdaniem, nie jest to błąd geometrii, ale wady konstrukcyjnej (może akurat tylko mojego modelu) gdzie przód i tył samochodu ma za słaby docisk aerodynamiczny. Stąd też, wydaje mi się że więcej osób które skarżą się na ten problem ma, podobnie jak ja, lekkie dwulitrowe silniczki benzynowe i stąd ten problem. Chociaż pewnie trzeba by było wziąć tyle samo użytkowników z każdej grupy, żeby stwierdzić jakąś statystycznie istotną zależność :) Dobry temat na badanie. Tymczasem, ja spróbuję zrobić jeszcze raz geometrię - tym razem poza ASO u kogoś z pojęciem o robocie i jeżeli to nie pomoże to prawdopodobnie się rozstanę ze swoim "Ultimate Driving Machine*", bo szkoda czasu i nerwów na coś co zamiast oczekiwanej satysfakcji dostarcza tylko rozczarowanie.



* ale tylko do 120 km/h

 

A na jakim ciśnieniu w oponach jeździsz?


A na jakim ciśnieniu

Opublikowano
A na jakim ciśnieniu w oponach jeździsz?

 

2.3, które dochodzi do 2.5 podczas szybszej jazdy i wyższej temperatury. Dokładnie takie ciśnienie mam wskazane jako wymagane w iDrive i nalepce na drzwiach (2.3). Próbowałem jeździć na wyższym ciśnieniu, ale według mnie to tylko potęguje efekt.

Moje opony to F: Pirelli PZero 225/40/19 R: 255/35/19 RFT.


Próbowałem ostatnio poszukać więcej info na ten temat i w USA np. sporo osób narzeka na tzw. "tram lining" czyli takie zjawisko, gdzie opona podąża za nierównościami w jezdni zamiast trzymać kierunek. Co ciekawe, jako źródło problemów wskazują opony Run Flat - jest naprawdę dużo wątków na różnego rodzaju forum. Zaczynam się zastanawiać, czy te nalepki + iDrive nie jest przypadkiem skalibrowany na opony nie-RFT, które z racji tego że są bardziej miękkie, mogą potrzebować wyższego ciśnienia.


Dużo osób narzeka na Pirelli że są miękkie, ale może akurat w wersji RFT dla BMW są one za twarde na takie ciśnienie? Ostatnio wylądowałem nawet na forum Jaguara, gdzie kilka osób miało podobny problem - tam podobno producent zaleca nawet 1.8-2 bara do komfortowej jazdy. Muszę pokombinować z tym ciśnieniem, nie ma co się poddawać :)

Opublikowano

U mnie Panowie historia geometrii i poprawnego ustawienia położenia kierownicy trwała pół roku. Byłem w sumie na 6 geometriach i dopiero teraz wydaje się być ok.


Z samą stabilnością podczas jazdy raczej nie miałem nigdy problemu- może raz po którejś geometrii :). W ostatni weekend zrobiłem trasę Warszawa-Berlin i przy 200-220kmh nie było żadnego problemu. Auto jechało perfekcyjnie prosto, bez bujania, ściagania w lewo/prawo etc.


Natomiast zwracam dość często uwage na położenie kierownicy. Jestem chyba wyjątkowo wyczulony na to, by była w idealnym położeniu "zero" podczas jazdy na wprost.

Jeżdżąc w mieście wydaje się być idealnie prosto - naprawdę nie mam zastrzeżeń. Jak jadę w trasę po autostradzie, mam wrażenie, że czasami kierownica jest o 1-2 stopnie w lewo przechylona. Wydaje mi się, że to może być kwestia wiatru, ewentualnie pochylenia jezdni. Czytałem, że autostrady są budowany pod kątem ok. 2 stopni do zewnętrznej strony, więc to by wyjaśniało może dlaczego jest pochylenie kierownicy w lewo. Z drugiej strony 30 km dalej kierownica jest już prosto. Zwariować można...


Zacząłem tez obserwować położenie kierownicy względem siebie samej, a nie zegarów czy manetek kierunkowskazów/wycieraczek. Ogólnie jak ustawiam kierownicę pod siebie żeby była idealnie prosto - wówczas napis airbag i znaczki trąbki są lekko pochylone prawą stroną do dołu. Jak prostuję kierownicę względem samej siebie i tych wszystkich znaczków wówczas mam wrażenie, że lewa ręka jest niżej, prawa wyżej. Ale kierownica jest perfekcyjnie prosto xd.

Ogólnie rzecz ujmując, na tym etapie odpuszczam temat i cieszę się furą. Nie ma sensu tracić na to czasu. Wychodzę z założenia, że układ kierowniczy jest tak ustawiony, że lepiej nie będzie.


Ostatecznie z polecenia pojechałem do BMW Rawski gdzie mi tak ustawili jak jest aktualnie. I tam każdemu polecam, kto chce mieć spokój.

Opublikowano

2.3, które dochodzi do 2.5 podczas szybszej jazdy i wyższej temperatury. Dokładnie takie ciśnienie mam wskazane jako wymagane w iDrive i nalepce na drzwiach (2.3). Próbowałem jeździć na wyższym ciśnieniu, ale według mnie to tylko potęguje efekt.

Moje opony to F: Pirelli PZero 225/40/19 R: 255/35/19 RFT.


Próbowałem ostatnio poszukać więcej info na ten temat i w USA np. sporo osób narzeka na tzw. "tram lining" czyli takie zjawisko, gdzie opona podąża za nierównościami w jezdni zamiast trzymać kierunek. Co ciekawe, jako źródło problemów wskazują opony Run Flat - jest naprawdę dużo wątków na różnego rodzaju forum. Zaczynam się zastanawiać, czy te nalepki + iDrive nie jest przypadkiem skalibrowany na opony nie-RFT, które z racji tego że są bardziej miękkie, mogą potrzebować wyższego ciśnienia.


Dużo osób narzeka na Pirelli że są miękkie, ale może akurat w wersji RFT dla BMW są one za twarde na takie ciśnienie? Ostatnio wylądowałem nawet na forum Jaguara, gdzie kilka osób miało podobny problem - tam podobno producent zaleca nawet 1.8-2 bara do komfortowej jazdy. Muszę pokombinować z tym ciśnieniem, nie ma co się poddawać :)

 

Ja dodam od siebie, że g20 po obciążeniu na haku 3 rowerami jest jak przylepiona do autostrady. Nie wiem czy to kwestia aktywowania funkcji jazdy z przyczepą czy też dociśnięcie tyłka g20

Opublikowano
Ja dodam od siebie, że g20 po obciążeniu na haku 3 rowerami jest jak przylepiona do autostrady. Nie wiem czy to kwestia aktywowania funkcji jazdy z przyczepą czy też dociśnięcie tyłka g20

 

A jakie masz oponki, ciśnienie? Run Flat? Zawieszenie adaptacyjne M?

 

Jestem chyba wyjątkowo wyczulony na to, by była w idealnym położeniu "zero" podczas jazdy na wprost.

 

Nie tylko Ty :) U mnie z kolei jest przekrzywienie w prawo.

Opublikowano
Ja dodam od siebie, że g20 po obciążeniu na haku 3 rowerami jest jak przylepiona do autostrady. Nie wiem czy to kwestia aktywowania funkcji jazdy z przyczepą czy też dociśnięcie tyłka g20

 

A jakie masz oponki, ciśnienie? Run Flat? Zawieszenie adaptacyjne M?

 

Jestem chyba wyjątkowo wyczulony na to, by była w idealnym położeniu "zero" podczas jazdy na wprost.

 

Nie tylko Ty :) U mnie z kolei jest przekrzywienie w prawo.

 

Dużo masz przekrzywioną w prawo? Ile stopni mniej więcej?

Dzisiaj zrobiłem test ostateczny - wyjechałem raz jeszcze na obwodnicę i tam poleciałem kawałek za Warszawę i uwaga.

Jak jadę ok. 150-170 kmh jest jak najbardziej stabilnie. Mam tylko wrażenie, że muszę kierownicę trzymać dosłownie pół mm w lewo. Z drugiej strony jak patrzę na kierownicę, to jest prosto :) w punkt. Nie wiem czy to nie jakaś grubsza schiza :)


Z kolei jak poleciałem ponad 200 kmh, to była perfekcyjnie w punkt prosto i bez problemu. Zatem skoro przy 200 jest idealnie, to przy niższych prędkościach to musi być kwestia jakiegoś wiatru, koleiny, czy pochyłości jezdni. Czy źle myślę?


W mieście - bez najmniejszego problemu, perfekcyjnie.


Kwestia przyzwyczajenia?

Opublikowano

U siebie obserwuję to samo z tą kierownicą i doszedłem do wniosku, że jest to niestety perspektywa padania światła na elementy aluminiowe i nie da się jednoznacznie ocenić kiedy jest prosto :)

Tak jest zaprojektowana kierownica i koniec.

Opublikowano
U siebie obserwuję to samo z tą kierownicą i doszedłem do wniosku, że jest to niestety perspektywa padania światła na elementy aluminiowe i nie da się jednoznacznie ocenić kiedy jest prosto :)

Tak jest zaprojektowana kierownica i koniec.

 


:8) :8) :8)

Kotara! Ta grupa właśnie powinna zostać zamknięta.

Dziękuje @maciaba za ten komentarz. Made my month!!! :)

Opublikowano

Mam u siebie takie samo wrazenie, po odbiorze byla ewidentnie w lewo, ustawili geometrie i jest od tej pory albo mimimalnie w prawo albo prosto :roll:

Chyba to kwestia pochylenia drogi…

Opublikowano
Dużo masz przekrzywioną w prawo? Ile stopni mniej więcej?

 

Kurczę, kątomierzem nie mierzyłem, ale tak pi x drzwi wydaje mi się że nie więcej jak 2-3 stopnie. :norty: Jako punkt odniesienia traktuję znaczek BMW na kierownicy - chyba że to on jest krzywo zamontowany :)

Opublikowano


A jakie masz oponki, ciśnienie? Run Flat? Zawieszenie adaptacyjne M?

 

 

opony Bridgestone 225/50 r17 ciśnienie 2.3 na zimnych kołach. Nie mam RF. Zawieszenie zwykłe

Opublikowano

Możecie się śmiać ale po odbiorze samochodu stwierdziłem, że jest krzywo.

Przy geometrii ASO powiedziało - faktycznie było krzywo, teraz jest prosto - hura.


Teraz jeżdżę i dalej czasami mam wrażenie, że jest krzywo. Więc olałem to, patrzę na drogę, a nie kierownicę i nie pałuję się tym - szkoda życia :)

Opublikowano

Czytałem ten wątek od deski do deski, raz , może dwa zabrałem głos, ale jak czytam teraz to zastanawiam się czy my nie szukamy miodu w du... :mrgreen:


Jak odebrałem autko, też miałem shizę że raz kierownica tak, raz tak i potem sobie coś uświadomiłem i aby to potwierdzić pojechalem DO NIEZALEŻNEGO serwisu, który robi tylko GEOMETRIĘ ... powiem więcej wzieliśmy poziomice i z poziomicą sprawdzał czy jest dobrze .... było dobrze i teraz do rzeczy równania:


czuły układ kierowniczy + szerokie opony (szczególnie miezane) + jakość asfaltu / spadek asfaltu / + wiatr = zmiana kąta kierownicy.


Musilibyście znaleźć drogę prostą jak stół, bez wietrzną pogodę i wtedy zobaczylibyście że auto prowadzi się jak po sznurku :)


W innych autkach gdzie opona była szersza niż 225 zawsze miałem kierownicę w jedną lub w drugą lekko pochyloną :)

Opublikowano

Też mi się wydaje, że tu stworzyliśmy społeczność paranoików :D

Na ten moment u mnie kierownica jest raz mm w lewo, raz mm w prawo. Olewam temat.


Szerokości Panowie :D

Podczas jazdy lewo/prawo na prostej drodze, przyda sie :)

Opublikowano
Też mi się wydaje, że tu stworzyliśmy społeczność paranoików

Na ten moment u mnie kierownica jest raz mm w lewo, raz mm w prawo. Olewam temat.

 

Z tym układem kierowniczym też jest tak, że w położeniu 0 jest on mało wyczulony, stąd też być może delikatne odchylenia od idealnego ustawienia na wprost nie są aż w takim stopniu przenoszone na koła.

Wracając od meritum wątku - czyli niestabilności przy wyższych prędkościach, takie szybkie pytanie - czy ktoś z oponami NIE RUN FLAT zaobserwował podobne problemy? Coraz bardziej zastanawiam się czy nie przejść na jakieś normalne opony.

Opublikowano
Też mi się wydaje, że tu stworzyliśmy społeczność paranoików

Na ten moment u mnie kierownica jest raz mm w lewo, raz mm w prawo. Olewam temat.

 

Z tym układem kierowniczym też jest tak, że w położeniu 0 jest on mało wyczulony, stąd też być może delikatne odchylenia od idealnego ustawienia na wprost nie są aż w takim stopniu przenoszone na koła.

Wracając od meritum wątku - czyli niestabilności przy wyższych prędkościach, takie szybkie pytanie - czy ktoś z oponami NIE RUN FLAT zaobserwował podobne problemy? Coraz bardziej zastanawiam się czy nie przejść na jakieś normalne opony.

 

Ja na 18" nie run flat leciałem 200-230kmh z Berlina do Warszawy i w zasadzie może raz mną bujnęło jak mijałem tira albo był większy podmuch. Na pewno nie powiedziałbym, że auto mi latało na lewo i prawo. Natomiast jak miałem zimowe run flat to w sumie nie pamiętam czy było jakkolwiek niestabilnie... może trochę tak. Za dużo też nie jeździłem w trasy.

Poszukaj może demo w podobnej specyfikacji - może mają akurat na oponach standardowych, nie run flat, przejedź się 100 km i zobacz sam czy jest różnica.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Przejechalem ostatnio troche i zero problemu ze stabilnoscia. Boczny silny wiatr 180-200 normalne reakcje jak w kazdym samochodzie, lekka korekta i nic wiecej, nie jezdzilem jeszcze w zyciu samochodem ktory przy tej predkosci i bocznym silnym wietrze nie wymagal by zadnej korekty, a roznymi samochodami jezdzilem….wyznacznik mam taki czy mnie bola nadgarstki po dluzszej jezdzie, tu jest ok….tez nie zauwazylem problemu z nadwrazliwoscia line assista co mi w grupie vag przeszkadzalo

Zlego slowa o prowadzeniu nie powiem, chociaz uklad kierowniczny w polozeniu zero rzeczywiscie moglby byc troche bardziej bezposredni. Nie jest zle, ale w porownaniu do innych polozen troszke brakuje

Opublikowano

Hej, odebrałem m340i, wszystko super poza tym że kierownica jest krzywo od początku. Ktoś z Was miał podobnie? Ostatni raz taką sytuację miałem kilka lat temu przy odbiorze Seata, ale to był Seat. Później był Mercedes i było prosto.


Czy możliwe że opony muszą się jeszcze ułożyć i to załatwi sprawę?

Opublikowano

Poczytaj watek. U kazdego jest troche krzywo, albo juz wariujemy…

U mnie byla przekoszona po odbiorze, ustswili i jest yeraz minimalnie w druga strone. Ten samochod jest bardzo wrazliwy na pochylenie jezdni i od razu widac to po kierownicy

Opublikowano

Wszystko się zgadza! U mnie od początku przekoszona 5 stopni w lewo.

Pół roku - tak - pół roku jeździłem po serwisach. 6 razy w ASO, 3 razy poza ASO, powrót do ASO i wydaje się być idealnie, ale jednocześnie czasem jest krzywo.

Fakt jest taki - może być prosto, ale dosłownie wystarczy drgnięcie i nagle będzie Ci zjeżdżał w lewo/prawo. Punkt 0 praktycznie nie istnieje.

Tak jak pisał kriss i kilka innych osób wcześniej, samochód jest turbo, ale to turbo czuły na pochylenie jezdni, koleiny. Dodatkowo jak masz mieszane opony na przód/tył, to podobno jeszcze bardziej się to odczuwa. Ja już się przyzwyczaiłem, ale faktem jest, że kierownica jest raczej u mnie już prosto.


Polecam Rawski w Markach - tam mi jako jedyni zrobili w koncu dobrze.

Opublikowano

Chyba podjadę na zaufaną geometrię poza ASO, przynajmniej ustawienie zbieżności zostanie załatwione za pierwszym strzałem.


Swoją drogą pewnie dlatego to przekrzywienie tak szybko i łatwo zauważyć, bo w aucie jest generalnie niska precyzja układu kierowniczego w położeniu 0, jest tam luźny, więc od razu wyolbrzymione jest pochylenie jezdni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.