Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie zamówiłem pod koniec stycznia G20 330i xDrive w M pakiecie z systemami asystującym kierowcy professional. Proszę o swoje dotychczasowe spostrzeżenia/doświadczenia z tą wersja i w temacie jazdy na wprost powyżej 160km/h?


1. Ma ktoś z Was tak skonfigurowany samochód i problem jest lub nie?

2. Czy adaptacyjne zawieszenie może powodować tą dolegliwość czy wręcz odwrotnie ( z takim zawieszeniem jest mniejsze ryzyko występowania „myszkowania”)?

3. Czy jest to wina opon(producenta) lub rozmiaru felg ?

4. Odpowiada za to geometria lub soft?

5. Może wpływ na to ma produkcja w Meksyku ? ( wiem może to bzdura)

6. Produkcja na 2021 może będzie poprawiona i wyzwolona od tych dolegliwości ? Może już w 2020 jest ok?


Proszę piszcie dokładnie jaka macie wersje auta z jakim silnikiem, napędem, zawiasem, oponami. Jeśli problem został rozwiązany całkiem lub w większym bądź mniejszym stopniu piszcie dokładnie co było zrobione w ASO.


Ps

Sory za mały off topic(czytałem wątek tu i w G30) ale mimo wszystko zamówiłem auto i mam obawy, ze tez będę się z tym borykał. Chciałbym uniknąć tego nawet kosztem dodania lub zrezygnowania z czegoś w konfiguracji. Czekam na miejsce produkcyjne wiec teoretycznie mam czas do końca lutego na zmiany.


Pozdrawiam serdecznie i z fartem

Z pewnością produkcja w Meksyku nie powoduje niestabilności, bo informacje o tym były zanim wyprodukowano tam pierwsze g20.


Jeżeli chodzi o mityczna niestabilność to jeszcze nie znalazł się nikt, kto miał f30 czy F10, kupił g20 i narzekał, wiec może to być kwestia subiektywnych odczuć

***** ***
Opublikowano
Mhm, bardzo dziękuje za odpowiedz. Niestety mam tą świadomość. Powiedz proszę gdzie został wyprodukowany Twój egzemplarz i który rok ?

Zamówienie 16.08.2019, rejestracja 07.10.2019, Niemcy.

Chętnie bym się spotkał z kimś z problemami - porównać auta - ale nikt z okolic Poznania akurat się nie ujawnił.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jeżeli chodzi o mityczna niestabilność to jeszcze nie znalazł się nikt, kto miał f30 czy F10, kupił g20 i narzekał, wiec może to być kwestia subiektywnych odczuć

No to chyba się znalazł, bo miałem F30, a moje G20 było nerwowe do aktualizacji softu i ustawienia geometrii.

Instagram: @kolczasty
Opublikowano
(...) a moje G20 było nerwowe do aktualizacji softu i ustawienia geometrii.

Najprawdopodobniej był/jest to problem z oprogramowaniem układu kierowniczego. Może zostało to już poprawione w nowszych wersjach FW :?:

Opublikowano

Potwierdzam, że przed geometrią był jakiś taki narwany jak się nad tym bardziej zastanawiam.

Po geometrii jest spokojniejszy podczas jazdy.


Natomiast co do softu i oprogramowania, nie liczyłbym tu na jakieś poprawki BMW. Nikt z inżynierów pewnie nie czyta forum o G20 i na bieżąco wprowadza poprawki do samochodu. Po prostu asystenci jazdy to big shit i przy dużych prędkościach niewiele trzeba, żeby szarpał za kierownicę.

Najzwyczajniej w świecie jak jadę w dalszą trasę to to wyłączam i tyle.


W ASO usłyszałem, że BMW do 2000km wręcz nakazuje kontrolę geometrii, natomiast nie ma o tym w instrukcji bo byłby to strzał w kolano.

Takie czasy.Z drugiej strony ich rozumiem, nie da się w milionach egzemplarzy samochodu idealnie w fabryce ustawić geometrii, zbyt dużo zmiennych. Musieliby badać geometrię w każdym jednym samochodzie co znacznie wydłużyłoby czas produkcji. Stąd przerzucają to na serwisy - niestety albo użytkownik się zorientuje, albo nie.

Opublikowano
Jeżeli chodzi o mityczna niestabilność to jeszcze nie znalazł się nikt, kto miał f30 czy F10, kupił g20 i narzekał, wiec może to być kwestia subiektywnych odczuć

No to chyba się znalazł, bo miałem F30, a moje G20 było nerwowe do aktualizacji softu i ustawienia geometrii.

Przed zakupem G20 robiłem mały reschearch na forum, wśród znanych mi użytkowników, nieautoryzowanych serwisów i wszystkie problemy występowały u osób, które wcześniej nie miały BMW.

***** ***
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja miałem auto z 12.2020 i tez tak było po naciśnięciu przycisku włącza się menu asystenta, "all off" jest nieaktywne ,ale przytrzymam przycisk dłużej i aktywuje się opcja all off

 

Sprawdziłem i jest jak mówisz, ALE wtedy też wyłącza się system hamowania awaryjnego, który w sumie czasem ratuje tyłek. Selektywne wyłączenie asystenta pasa wymaga grzebania w menu :duh:

Instagram: @kolczasty
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

system hamowania awaryjnego, który w sumie czasem ratuje tyłek.

albo zabija , jeżdżąc wahadłowym ruchem podczas robót drogowych na jakieś moście , a wtedy on myśli że jedziesz prosto na auto który stoi na przeciwko czekając na zielone światło , zanim odbijasz się w prawo , i zaczyna hamować na lodzie , sprawdzone tydzień temu :duh: , ale niestety nie mogę przełamać psychologicznej bariery jazdy bez tego systemu , także owszem mam go aktywny :roll:

Opublikowano

albo zabija , jeżdżąc wahadłowym ruchem podczas robót drogowych na jakieś moście , a wtedy on myśli że jedziesz prosto na auto który stoi na przeciwko czekając na zielone światło , zanim odbijasz się w prawo , i zaczyna hamować na lodzie , sprawdzone tydzień temu :duh: , ale niestety nie mogę przełamać psychologicznej bariery jazdy bez tego systemu , także owszem mam go aktywny :roll:

 

No niezła przygoda :norty:

Kolega miał też "atrakcje" z adaptacyjnym tempomatem ustawionym na prędkość autostradową. Zjeżdżając za jakimś autem z trasy tempomat złapał prędkość poprzedzającego auta i wszystko było ok do momentu gdy wjechali na rondo. Radar stracił auto przed nim z pola widzenia co spowodowało natychmiastową chęć SI do powrotu do zadanej prędkości. Był dreszczyk emocji :duh:


Przerażające jest też to, że np. taki asystent pasa może ulec awarii (jakieś zwarcie, błąd oprogramowania etc.) gdy lecisz sobie 160 i kierownica w ułamku sekundy wychyli się np na max w lewo. Wtedy nawet 318i dostarczy nam emocji :mrgreen:

Opublikowano
Jeżeli chodzi o mityczna niestabilność to jeszcze nie znalazł się nikt, kto miał f30 czy F10, kupił g20 i narzekał, wiec może to być kwestia subiektywnych odczuć

No to chyba się znalazł, bo miałem F30, a moje G20 było nerwowe do aktualizacji softu i ustawienia geometrii.

Przed zakupem G20 robiłem mały reschearch na forum, wśród znanych mi użytkowników, nieautoryzowanych serwisów i wszystkie problemy występowały u osób, które wcześniej nie miały BMW.

 

Może nie rozumiem posta ale za nim nabylem G20 jeździłem przez trzy lata F31. Poprzednik szedł jak przcinak, a obecne G20 przy bezwietrznej pogodzie jest ok ale jak tylko wiaterek zawieje trzeba być wyczulonym i mocno trzymać kierownicę. W "starym" tak nie było. Nie wiem, może powód, że tamto to kombi, a to sedan? Oczywiście mówimy o bardzo dużych prędkościach.

Opublikowano
Jeżeli chodzi o mityczna niestabilność to jeszcze nie znalazł się nikt, kto miał f30 czy F10, kupił g20 i narzekał, wiec może to być kwestia subiektywnych odczuć

No to chyba się znalazł, bo miałem F30, a moje G20 było nerwowe do aktualizacji softu i ustawienia geometrii.

Przed zakupem G20 robiłem mały reschearch na forum, wśród znanych mi użytkowników, nieautoryzowanych serwisów i wszystkie problemy występowały u osób, które wcześniej nie miały BMW.

 

Ta... Moje stare F10, czy poprzednie (skradzione niestety) A4 Quattro w porownaniu do G21 jeździly jak po szynach... :(


Jakos niedlugo bede zmienial olej to zobaczymy czy cos beda mogli z tym zrobic...


R.

Opublikowano
Problem napewno istnieje. Byłem na jeździe próbnej g20 330e(zawieszenie sportowe) i jadac ekspresowka 140km/h przy dość mocnym bocznym wietrze cały czas musiałem korygować tor jazdy. F31 ze zwykłym zawieszeniem prowadzi się poprawnie w identycznych warunkach, testowany egzemplarz g20 zdecydowanie nie. Pracownik bmw z którym odbywałem jazde powiedział że wie o tej "przypadlosci".

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Opublikowano
Zdania sa podzielone. Moje 340 jeszcze mie dotarlo. Jesdzilem 440 i tam przy 200 nie bylo zadnego problemu, testowe 320dx przy 170tez nez zarzutu, felgi 17 i zwykly zawias tak ze zestawienie nieprzykajace stabilnosci
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@boohmacher jak oceniasz różnicę pomiędzy G a F do 140km/h , jeśli chodzi o stabilność , wyciszenie , poziom zaangażowania zmysłów i uwagi kierowcy w prowadzeniu auta ?
Opublikowano
U mnie nie ma żadnego problemu ze stabilnością. Ale caly czas mam wrażenie, że kierownica jest o 1 stopień odchylona w lewo. I generalnie nikt sobie nie może z tym poradzić. Z drugiej strony sprawdzałem na poziomicy i wydaje się być idealnie równo. Ale jak trzymam ręce na za 15 trzecia, to mam wrażenie, że lewa ręka jest lekko w dół. Pranoja
Opublikowano
Dzisiaj dla porownania wlaczylem line assista w arteonie ktorym aktualnie jezdze. Nigdy nie mialem zadnego ale do prowadzenia tego samochodu nawet przy licznikowym 267 km/h. No i tu nagle....do 160 idealnie ale im szybciej tym bardziej nerwowo, przy powyzej 200 tiry i ekrany line assist wprowadza nerwowosc i lekkie myszkowanie....tylko ze tu da sie go latwo wylaczyc(jeden guzik) i zapamietuje ostanie ustawienia. To nie sa poprostu systemy do tak szybkiej jazdy...
Opublikowano
@boohmacher jak oceniasz różnicę pomiędzy G a F do 140km/h , jeśli chodzi o stabilność , wyciszenie , poziom zaangażowania zmysłów i uwagi kierowcy w prowadzeniu auta ?

 

Nie jestem w stanie rzetelnie odpowiedzic poniewaz G20 jezdzilem tylko na jezdzie probnej i przejechalem nim raptem 20-30km. Wyciszenie G20, na tle F to inna liga. G20 jest bardzo dobrze wyciszone, a F31 bardzo slabo. Ogolnie G poza ekspresowka (gdzie wial mocny wiatr i jechalem szybko) prowadzilo sie bardzo dobrze i pewnie, napewno lepiej od mojej F ale to oczywiste bo mam zwykly zawias a w G byl sportowy.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Kriss555 jak się zachowuje system ESC w Arteonie przy dynamicznym ruszaniu z pod światła w mokry dzień ? pytam bo w Tiguanie działa tak jakby ktoś młotkiem walił w przednich tarczach hamulcowych , aż auto uzyska pełną przyczepność , w Passacie tak samo , a w G20 dosłownie niezauważalnie, widzę tylko jak mruga żółte autko na desce :shock: brawo BMW
Opublikowano
U mnie nie ma żadnego problemu ze stabilnością. Ale caly czas mam wrażenie, że kierownica jest o 1 stopień odchylona w lewo. I generalnie nikt sobie nie może z tym poradzić. Z drugiej strony sprawdzałem na poziomicy i wydaje się być idealnie równo. Ale jak trzymam ręce na za 15 trzecia, to mam wrażenie, że lewa ręka jest lekko w dół. Pranoja

 

Mam ten sam "problem". Moim zdaniem wina leży po stronie stylistyki kierownicy. Niestety jest w taki sposób zaprojektowana, że trudno jest optycznie złapać punkty bazowe. Jeśli sugerujesz się "pionem" - to zawsze jest krzywo, jeśli spojrzysz na "poziom" ramion, to jest prosto :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dobry wieczór wszystkim. Jestem tutaj pierwszy raz - a więc witam Wszystkich :)

Mam zamówione BMW M340d xDrive i wszystko było by dobrze gdybym nie znalazł bardzo niepokojących wpisów innych użytkowników tego forum na temat niestabilności prowadzenia tej Trójki powyżej 160 km/h. Czy może już coś wiadomo w tej sprawie ? Czy znalazło się jakieś wyjaśnienie tego a najlepiej naprawienie tej usterki ?

Mój sprzedawca Pan Szymon z Inchcape we Wrocławiu zapewnia mnie do spółki z panem Jakubem że nic takiego na 100% mnie nie spotka. Czy mam spać spokojnie czy raczej też będę miał "pod górkę" z tym modelem ? Bardzo proszę o rzeczową poradę bo czas nagli i samochód mam odebrać na dniach. Co robić Koledzy ? :doh:

Pozdrawiam Wszystkich - Arek

Opublikowano
Mój sprzedawca Pan Szymon z Inchcape we Wrocławiu zapewnia mnie do spółki z panem Jakubem że nic takiego na 100% mnie nie spotka. Czy mam spać spokojnie czy raczej też będę miał "pod górkę" z tym modelem ? Bardzo proszę o rzeczową poradę bo czas nagli i samochód mam odebrać na dniach. Co robić Koledzy ? :doh:

A wyobrażasz sobie sprzedawcę mówiącego Ci, że możesz mieć takie problemy?

Najlepiej zapytaj go, z czego wynikają takie kłopoty u innych użytkowników BMW 3. Koledzy będą niewątpliwie ogromnie wdzięczni za wskazanie przyczyny. Serio - jak masz 5 minut - to zadzwoń / napisz do swojego sprzedawcy, jestem ciekaw co powie.


Ja bym chciał w końcu z kimś porównać swoje auto, które wg mnie akurat się dobrze prowadzi. Nikt z forum z Poznania się nie odezwał niestety.

Opublikowano

Jasne że sprzedawcy zawsze zachwalają towar ale liczę na uczciwość z Ich strony ponieważ mamy w firmie już jedno BMW od nich - X3 - jeździ nim żona i powiedziałem Im wyraźnie że jak się zawiodę tym razem to stracą klienta - a ja jestem bardzo lojalnym klientem jak jestem dobrze i uczciwie traktowany :)

Teraz też kupujemy dwa BMW do firmy - moje M340d i jedynkę 120i dla wspólniczki.

Arek

Ps. Ja jestem z Wrocławia i jak dostanę już swoje cztery kółka to możemy się spotkać aby coś tam sobie porównać :)

Opublikowano

@Arek niestety chyba nikt nie jest aktualnie w stanie odpowiedzieć na Twoje pytanie i Cię uspokoić. Temat przewija się na wielu forach BMW i ogólnie motoryzacyjnych. Jest kilka teorii i przypuszczeń, ale zagadka wciąż nie została ostatecznie rozwiązana :)

Doskonale Cię rozumiem, bo kilka miesięcy temu byłem w podobnej sytuacji. Ja w swoim egzemplarzu nie zauważyłem tego problemu i życzę Ci, żeby u Ciebie też tak było :)

Akurat wspomniany przez Ciebie "Pan Jakub" też mnie o wielu rzeczach zapewniał... z pewnością jest to doświadczony sprzedawca :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.