Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po zamknięciu auta i odczekaniu około 15 -20 minut pobór prądu wynosi około 0.7A


Co już sprawdziłem:

- padło mi navi, wypiąłem

- odpiąłem bezpieczniki od radia, LCM

- odpiałem rezystor dmuchawy

po około 20 minutach nie widać róznicy dalej wciąga prąd


To co zauważyłem to pod deską rozdzielczą coś delikatnie buczy

Odpięcie ZKE3 wyłącza buczenie ale też nie mogę zamknąć auta więc trudno zrobić pomiar gdy wszystko jest uśpione.


Dzisiaj sprawdzę dalej bezpieczniki i pewnie trafię co to jest, ale może ktoś ma pomysł i podpowie?

Opublikowano

Nie dokładałem, były na wyposażeniu, wyposażenie dosyć bogate więc jest co sprawdzać :(


Czemu podejrzewasz fotele ? Sprawdzę później ich bezpieczniki, ale jeśli to one to co w nich jest uszkodzone?

Opublikowano

Touring czy sedan?

Mi w Touringu pomogło wyjęcie bezpiecznika nr.4 - oświetlenie wewnętrzne i nivomat.

spadło z 0,7A do 0,2A - lecz wszystkie bezpieczniki wyjmowałem po 1 i spadki mam rzędu 0,02 - musiał bym wszystkie wyjąć żeby pobór spadł do akceptowalnej wartości :(


Jak dojdziesz co u Ciebie żre - daj znać.

Opublikowano

Mam touringa.

Po wyjęciu wszystkich bezpieczników z bagażnika pomijając jeden dzięki któremu działa moduł nadwozia pobór prądu spadł do około 0,5. wyjęcie pozostałych bezpieczników za schowka pasażera nic nie zmieniło. Ostatecznie miałem 1 bezpiecznik w bagażniku i 1 za schowkiem pasażera żeby ZKE działało.


wyjęcie bezpiecznika chyba numer 8 albo 9 sprawiło że buczenie zza deski ustało, ale nie robi to różnicy w poborze prądu.

Opublikowano
Po zamknięciu auta i odczekaniu około 15 -20 minut pobór prądu wynosi około 0.7A

....

A czy próbowałeś sprawdzać po np. 30 min?

Czytałem gdzieś, że sukcesywnie są odłączane różne urządzenia i odbiorniki i ostatnie są wyłączane właśnie gdzieś po ok. 30min.

Jak dla mnie to stanowczo za długo. Uważam więc swoje BMW za energożerne.

Po zamknięciu auta i wyłączeniu wszystkiego bardzo długo świeca się różne "duperelki", buczy napęd DVD (nawet bez płyty - nie mam pojęcia po co). Po dłuższym postoju i otworzeniu auta coś "wyje i jęczy" przez parę sekund (jakaś pompa czy silniczek) - z tyłu, jakby pod autem. I jeszcze inne dziwne odgłosy.

No ale do rzeczy - sprawdź jeszcze pobór prądu po dłuższym czasie np. 30 min

Opublikowano

można powiedzieć że tak robiłem, ten czas 15-20 minimalny czas jaki odczekiwałem, nie stałem przy aucie więc zaglądałem jak sobie o nim przypomniałem czasem i po godzinie.


Warto sprawdzać bezpieczniki wysokoprądowe ? Ta druga skrzynka w bagażniku + skrzynka pod fotelem

Są jeszcze bezpieczniki w komorze silnika :/


Do ilu realnie powinienem zejść z pomiarem ? w poprzednim aucie miałem chyba 0.15 też niby dużo ale dalej 4 razy mniej niz tutaj


Zastanawiam się czy padnięte navi może być tego przyczyną ? Wcześniej nie zwracałem uwagi na pobór prądu ale samochód stał po pare dni i nie było problemu, teraz stał 2-3 dni nie odpalił, naładowałem na drugi dzień nie odpalił i to mi dało do myślenia. Wyposażenie jest zakodowane chyba w ZKE, czy brak komunikacji z navi moze powodować taki problem?

Opublikowano
Tak zamykam całe auto, ale podsunałeś mi myśl że może nie domknąłem maski ostatnim razem , dobra sprawdzę to dzisiaj
Opublikowano

Tu jest poprawny sposób pomiaru miernikiem - łączymy najpierw klemę z miernikiem drutem - żeby zawsze był obwód zamknięty i się nie włączały i resetowały wszystkie systemy

Opublikowano

Nie no, gość nie wie co to "krokodylki" - używa jakiegoś druta, który dodatkowo rozłączył mu się z dwa razy.

A pierwsza połowa filmiku to wykład z metrologii.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam telefon, obecnie karta wyjęta.

U mnie słuchawka zżerała prąd. Akumulatorki się non stop ładowały.

Opublikowano
Nie no, gość nie wie co to "krokodylki" - używa jakiegoś druta, który dodatkowo rozłączył mu się z dwa razy.

A pierwsza połowa filmiku to wykład z metrologii.

 

Nie istotne, idea jest ważna, zwłaszcza przy e39, gdzie każde rozłączenie, to czekanie 20 minut aż wentylatorek klimy przestanie chodzić.

Opublikowano

Pisałem o fotelach bo w przypadku gdy są dokładane to 95% przypadków podpinane są bez przekaźnika który je usypia.

Ja tak zrobiłem i później poprawiałem.

Jeśli masz je fabrycznie to na pewno przekaźnik jest i szukać trzeba gdzie indziej.

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

Opublikowano

Ostatecznie przyczyną było padniete navi.

Problemem okazała się też zmiana że zwykłego miernika na miernik cęgowy - bardzo duże przeklamania w pomiarqch. Obecnie pobór po 16 min od zamknięcia to 0,02 skaczące czasem do 0,04.

Buczenie pod deską to wiatraczek panelu AC, po 16 minutach też się usypia.


Dziękuję wszystkim za pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.