Skocz do zawartości

doposażenie niefabryczne a ISTA P


tomferm

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do osób które programowały ISTĄ P w aucie które zostało doposażone w opcję której nie ma w VINie.

Auto a konkretnie E61 zostało doposażone w asystenta świateł drogowych, oraz TCU z opcją $633, oczywiście obie opcje zostały dopisane w FA i wszystko działa ale przy pracy ISTA P zaleca demontaż obu sterowników i nie pozostawia innej możliwości jak demontaż mimo tego że poprawnie odczytuje FA i "widzi" oba sterowniki.

Jaki jest sposób by ISTA P nie sugerowała się fabrycznym wyposażeniem z VIN tylko uwzględniała niefabryczne FA?


68656082506dfb70gen.jpg

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że Wam się chce pisać takie odpowiedzi...


Przynajmniej temat powędrował na górę, dziękuję Wam za to :P


Wracając do tematu wiem jak z aktualizacją poradzić sobie chociażby winkfp, z ciekawości odpaliłem ISTĘ by w szybkim tempie dowiedzieć się jak wygląda sprawa z aktualnością sterowników w całym aucie. ISTA podaje na tacy takie dane, chciałem też podzielić się przemyśleniami z innymi użytkownikami ISTY i wyciągnąć wspólne wnioski z działania tego programu.

Wydaje mi się że problemem jest brak nr zamówieniowego i wprowadzając go online lub z nośnika USB była by możliwość programowania tych sterowników przez ISTĘ

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie jest to prawda, ista nie bierze pod uwagę vin auta , ważne jest FA i numery sterowników , popełniłeś błąd

pewnie FA błędne albo wpisane tylko w jednym sterowniku , a E60 ma CAS i LMA jako moduły komunikacyjne ,

manipulowałem istą za pomoca kodów FA i dało się ominąć vin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem że FA zmienione jest tylko w cas ale sprawdziłem to już wcześniej i w LMA jest to samo, nawet ISTA P podaje na początku wyposażenie i tam jest chociażby asystent świateł drogowych czyli FLA.

Sprawdzę jeszcze raz dla spokoju FA w LMA...

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Też tak myślałem że FA zmienione jest tylko w cas ale sprawdziłem to już wcześniej i w LMA jest to samo, nawet ISTA P podaje na początku wyposażenie i tam jest chociażby asystent świateł drogowych czyli FLA.

Sprawdzę jeszcze raz dla spokoju FA w LMA...

Nie trzeba utrudniać sobie życia, zapomni o ista p, start learn something else

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że długa i super bo to by było strasznie nudne gdybym za chwilę wszystko umiał i już by nie było nic do odkrycia.

Wiem że fstool służy między innymi do generowania kodów do aktualizacji map, czy np. odblokowania funkcji głosowych ale na daną chwilę uważam że może również pomóc mi rozwiązać problem tego tematu.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

NIC Ci nie pomoże FStool , to dla CIC aktywacji i doposażani aplikacji w kody FSC , w serii E możesz wygenerować FSC i aktywować FSC

kody

CIC FSC:

0017 - Voice control

0019 - Navigation system Professional

001B - Navigation system Professional

00XX - Map Code

006F – Satellite Tuner

009B – Arabian Language

009C - BMW Apps

Ale nie jest to łatwe zapewniam , jak się nieprawidłowo zaimportuje to należny całe CIC od nowa programować WINKFPT

inaczej nie zostaną kody aktywowane

nie ma to nic jak widzisz wspólnego z TCU i FLA

jak nie przyjmuje istap to pewnie dla danego modelu (nie mylić z E60) lub rocznika nie było przewidziane takie wyposażenie inaczej istap by przyjęła doposażenie

TCU i FLA nie jest objęte ochroną FSC więc fstool nie ma tu żadnego znaczenia.

widziałem że masz MPM to znaczy że masz starszy model bmw e60 , jak usuwa i nakazuje zdemontować to albo kody FA nieprawidłowe albo nie ma takiego wyposażenia w modelu , jak by sterowniki były zbyt nowe lub nie prawidłowe to tylko była by wymiana ( R) a ty masz demontaż .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekonałeś mnie Din76, chyba nie ma innego wytłumaczenia tej sytuacji, chociaż wyszukując w realoem ten numer TCU występuje w preLCI E61 z takim komentarzem:


Preparation, mobile phone, Business

A TCU (Telematics Control Unit) can

only be ordered with specification of

the Vehicle Identification Number. When

shipping the exchange TCU, the

Vehicle Identification Number is coded.

Recoding is not possible. The TCU only

functions properly with suitable coding.

Therefore, exchange TCUs cannot be

ordered for stock! Retrofitting and

conversions to SA633 are

not possible!

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Temat warty obgadania, z tą ISTA rzecz jasna.

Mam podobny przypadek, ale w sowim aucie, gdzie ISTA/p usilnie upiera się, aby wymienić KOMBI FRM EKP i IHKA a o doposażony tempomat i radio Alpine się nie czepia.

FA w CAS i FRM takie samo.


Załączę screen, może ktoś zna odpowiedź z czystej ciekawości ? WINkfp oczywiście aktualizuje / flashuje wszystkie moduły bez kłopotu i wszystko działa.


https://drive.google.com/open?id=1_wz7eyX03nc5hoWOk56CzZDSRYL9aroJ

...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal dociekam rozwiązania tematu i wydaje mi się że problemem jest nr softu który akurat nie występował w moim aucie, wystarczy winkfp wgrać starszy odpowiedni soft i będzie ok. Na razie nie zdążyłem sprawdzić czy mam rację.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W serii e, wgrać starszy soft jest problem, ale nawet jak wygrasz starszy to problemu nie rozwiąże, nieprawidłowy soft możesz przeprogramowac jeśli dane hw pozwolą na taką zmianę, warunek, że znasz prawidłowy soft

Nawet winkfpt w trybie expert mode nie zawsze chce programować z innymi danymi hw

Jeśli wersja HW nie pasuje do danego modelu i rocznika to istap zawsze chce wymienić na nowy sterownik, jeśli tylko ZBnr jest nie prawidłowy to szybko zaproponuje zmianę poprzez programowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Zawsze można zmienić nr przez tool32, w IstaP wszystko jest wtedy ok. .

Niestety opcja AIF_schreiben nie chce zapisywać błędnego AIF, przyjmuje tylko takie aif które zgadza się z softem wgranym,

może ty masz jakiś patent na inny sposób, ja wypróbowałem tylko jeden zaprogramować bez zapisu AIF tylko tak można istap oszukać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.