Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Od jakiś 2 tygodni wywala kontrolkę od niskiego poziomu płynu. Rano, po nocnym postoju zauważyłem, że często lubi się zapalić po wyjściu wskazówki z niebieskiego pola - ale to też nie zawsze. Kontrolka się zapala, mogę przejechać 1km, 5, 10 i gaśnie, tak samo z zapaleniem jej, nie ma na to reguły. Błędów na kompie brak, wąż idący do zbiorniczka da się ścisnąć, wycieków brak, jest trochę masła na bagnecie (robię po 25km w jedną stronę do pracy), ale to podobno standard w N42.

Teraz pytanie - gdzie szukać i jak? Ewentualnie jakieś wskazówki?

Serdeczne dzięki.


@edit

Oczywiście na zimnym silniku sprawdzając stan płynu jest max.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapewne jest powietrze w układzie, jeździj z uruchomionych testem 7.0 w ukrytym menu, aby nie przegrzewać silnika (termostat otwiera się przy 105 stopniach).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zapewne jest powietrze w układzie, jeździj z uruchomionych testem 7.0 w ukrytym menu, aby nie przegrzewać silnika (termostat otwiera się przy 105 stopniach).

 

Ostatnio odpaliłem test 7.0, podczas jazdy nie przekracza 105, na postoju dochodzi do 110. W momencie, gdy ruszę zaraz spada do 105 ponownie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź pracę wentylatora, przy 110 powinien już raczej zabrać się do roboty.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Przede wszystkim zacznę od odpowietrzenia, jeśli to nie pomoże sprawdzę jeszcze pompę wody (rozrząd był robiony 40kkm temu, ale tylko rozrząd).

Podczas ostatnich dwóch dni jazdy mniej więcej zauważyłem jeszcze to, że kontrolka najczęściej gaśnie przy zatrzymaniu się / powolnej jeździe w korku. Jadąc rano tak naprawdę gaśnie dopiero po 12km gdy mam pierwsze światła, potem kwestia czasu aż się zapali. Wracając po 15 kontrolka zapala się o wiele później niż rano (bliżej do pionowej pozycji wskazówki) oraz w korkach to najczęściej po zatrzymaniu sama gaśnie, ewentualnie gdy wyłączę i włączę ponownie silnik to również znika. W korku mogę jechać dobre 20min i nic się nie dzieje, potem jak wyjadę za miasto to wraca ponownie. Może to też ma jakieś znaczenie ??

Sprawdzałem czy obroty mają jakiś związek z tym, prędkość, temperatura ustawiona na climatroniku ale nic z tych rzeczy, ewentualnie wczoraj ustawiłem 23,5 stopnia i miałem wrażenie, że ze środkowych kratek - przede wszystkim kierowcy leci o wiele chłodniejsze powietrze niż z bocznych (temp ustawiona ręcznie, nie auto).

Dzięki za wskazówki, gdy uda się coś ustalić dam znać :)

Opublikowano

Odkręć śruby odpowietrzające i wlewaj płyn do chłodnicy. Oczywiście na zimnym silniku. Jak wlejesz do pełna, zakręć wszystko i przejedź się.

Następnego dnia rano sprawdź poziom płynu i ewentualnie uzupełnij.

Następnego dnia zrób to samo. Powtarzaj to do czasu jak nie będziesz musiał dolewać płynu.

Profilaktycznie kontroluj temp. silnika testem 7.

Powodzenia :D

Opublikowano

Cześć,


Poszukałem w necie co i jak, rozumiem, że poniższy tutorial jest ok??


"Na początku musimy odkręcić śruby odpowietrzające na górze przy chłodnicy, obok zbiorniczka wyrównawczego. W tym przypadku dodatkowo wykręcamy odpowietrzniki na przewodzie ogrzewania, który znajduje się obok filtra oleju.

Teraz musimy ustawić ogrzewanie samochodu na najwyższy tryb czyli 32stopnie (climatronik), dmuchawę ustawiamy na najniższy tryb i przekręcamy kluczyk na zapłon. Nalewamy do zbiorniczka świeżego płynu do momentu aż we wszystkich odpowietrznikach zacznie wypływać płyn pozbawiony pęcherzyków powietrza. Zakręcamy je i dolewamy płyn chłodniczy nam maksymalną ilość. Uruchamiamy silnik i wciskamy 4 razy na krótko pedał gazu. Najlepiej jakby silnik osiągnął około 5000 Obr/min.

Wyłączamy go i odkręcamy korek i dolewamy brakującą ilość płynu. Zakręcamy zbiorniczek i uruchamiamy silnik. Nagrzewamy go do momentu aż otworzy się termostat. Po tym zabiegu czekamy aż się schłodzi i ponownie dokonujemy kontroli. Jeżeli stan jest nieodpowiedni to dolewamy brakującą ilość płynu."


Śruby są dwie tak, jedna zaraz przy zbiorniczku, zaś druga na wężu przy filtrze oleju, jak na schemacie?

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AT51-EUR-04-2003-E46-BMW-316ti&diagId=17_0214


Z góry dziękuję.

Opublikowano

Witam,


Jestem jeszcze przed odpowietrzaniem układu, ale auto dziś zaczęło dawać jakieś znaki - podczas jazdy z testem 7.0 bez zapalonej kontrolki, po krótkim przeciągnięciu na prostej do 5kRPM temperatura całkowicie zwariowała i w ciągu może 15-20sekund ze 105 zeszła do 83 i utrzymywała się na tym poziomie.

Czyżby winowajcą termostat? Jutro sprawdzę kompa, ale ostatnio nie było żadnych błędów.


@edit

Nie wiem jak długo by się to utrzymywało, ale przejechałem może jeszcze z 1km do domu od momentu, gdy spadło do 83 stopni. Parkując pod domem wskoczyło 84 i ciężko stwierdzić czy poszłoby dalej (jutro kolejne testy)\

Czy sprawny termostat działa aż tak "gwałtownie" ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak działa grzałka termostatu, tak ma być.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,


Przepraszam za zwłokę, lecz za mało czasu na wszystko :)


Autko wczoraj odpowietrzone, przy okazji sprawdzone pod kątem wycieków oraz sprawdzony czujnik, który wchodzi od dołu, na odpowietrzniku przy chłodnicy nie było źle, zaś przy tym przy filtrze oleju szło równo :) potem szybka przejażdżka i jeszcze raz odpowietrzone przy filtrze, przy chłodnicy leciał sam płyn. Zrobione póki co 100km i kontrolki brak, także temat uznaję za zamknięty i dziękuję wszystkim za porady :)


Gdyby ktoś coś potrzebował odnośnie odpowietrzania to zapraszam priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz jakieś spostrzeżenia co do odpowietrzania to pisz na forum a nie pw, za kilka miesięcy jak ktoś będzie potrzebował pomocy zapewne nie zajrzysz już na forum :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jak masz jakieś spostrzeżenia co do odpowietrzania to pisz na forum a nie pw, za kilka miesięcy jak ktoś będzie potrzebował pomocy zapewne nie zajrzysz już na forum :roll:

 

Spostrzeżeń brak, przód auta stał normalnie na ziemi bez podnoszenia, najważniejsze, że pomogło.

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.