Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem, wiem, diesel ale poważniej... Wiem, że jest tu sporo posiadaczy. Pytanie, jak to znosi długoterminowo chip tuning i ile można z tego silnika wycisnąć by nie zastanawiać się nad tym, kiedy zdechnie. Czy 400 KM to już proszenie się o kłopoty? Samochód ma być użytkowany praktycznie codziennie jako tzw. dupowóz.

Pytanie dodatkowe, czy warto szukać xDrive czy to zbędne bądź wręcz awaryjne? I nie chodzi mi o użyteczność auta zimą (kilkanaście lat jeżdżę 650i z tylnym napędem) tylko o trwałość itp.

Pytanie bardzo dodatkowe, ile to wciąga przy normalnej, codziennej jeździe? Tak ma być ekonomicznie przy przelotach wakacyjnych rzędu 5 tys. km.

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nikt jeszcze nie odpowiedział :)

Kolega ma takie i czasem tym autem jeżdżę - więc powiem kilka słów:

moc: przy 440KM (z IC Wagnera) nie ma problemów od ponad roku. Silniki tyle wytrzymują, tylko trzeba zmieniać olej co 10 tys. km.

xDrive: diesel ma taaaki moment (po chipie ok. 800Nm), więc tył potrafi być nerwowy dużo bardziej niż w benzynie. Mimo xDrive - na mokrym z rond wychodzi się bokami i nawet na wyższych biegach i prędkościach tył potrafi zasygnalizować, że jest :) Tutaj polecam xDrive. Jednak z pewnością wymaga on regularnych zmian oleju i daje szansę zepsucia większą niż auto bez xDrive

ile pali: po chipie ok. 13-18l w mieście (Wrocław) i ok. 12 w trasie (dynamicznie). Jazda "na emeryta" w trasie daje jakieś szanse na 8/100

Najbardziej na plus zaskakuje trakcja auta w zakrętach - ze względu na wstępne, elektryczne napięcie stabilizatorów auto potrafi niemal nie przechylać się w zakrętach i jedzie jak przyklejone. Przy tej masie to robi wrażenie. :cool2:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mam 640D GC, chip na 350 km + podniesiony moment obrotowy w Sportmile - 2 wymienione słupki (czyt. silniki). Pozbywam się jej bo już nie mam siły. :evil: :evil:



Chętnie kupie drugą z ostatniej produkcji ale nie będę w niej nic robił w kwestii mocy.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Przy 50tys Km dodałem IC Wagnera i mapę robiona w Łodzi - znany tuner BMW. Przez około 2 lata jeździłem na 410KM (760Nm). Mialem ciągłe problemy z xDrive. Co 5 tysięcy km zaczynało sie szarpanie (wymiany i regeneracje xdrive nie pomagały). Po wgraniu najnowszego oryginalnego softu wszystko wróciło do normy. Mam teraz tylko 313KM ale spokój z xDrivem. Jeżeli mam byc kompletnie szczery to wykorzystywałem pełną moc niezbyt często więc wolę mieć święty spokój i minimalnie wolniejsze auto.
Opublikowano

Pytanie bardzo dodatkowe, ile to wciąga przy normalnej, codziennej jeździe? Tak ma być ekonomicznie przy przelotach wakacyjnych rzędu 5 tys. km

 

Średnie spalanie około 9/100km

 

Pytanie dodatkowe, czy warto szukać xDrive czy to zbędne bądź wręcz awaryjne? I nie chodzi mi o użyteczność auta zimą (kilkanaście lat jeżdżę 650i z tylnym napędem) tylko o trwałość itp.

No to jest skomplikowne pytanie. Czy xDrive jest awaryjny? Jest. W tym aucie po 50tys km rozdzielacz jest do wymiany (16 tys PLN) lub regeneracji czyli wymiany tarcz sprzęgieł (3 tys PLN). Ja regenerowałem w zakładzie, który żyje z regeneracji tych reduktorów w beemkach... Jak już wczesniej napisałem wszelkie tuningi potęgują możliwość awarii reduktorów (w 2 lata miałem to 4 razy) Po powrocie do regularnego softu jest spokój - mam nadzieje że na 50 tys km.


Ja wcześniej miałem F10 z napędem na tył i powiem tak: mimo kłopotów z reduktorem nigdy nie wrócę do tylnego napędu. Auto jest o wiele bardziej stabilne a przez to bezpieczniejsze. Poza tym wierzę że xDrive (może z małą pomocą Adaptive Drive) uratowało mi życie kiedy pod Szczecinem skończyła mi się S3 (zakręt w prawo 90stopni) a ja sie zagapiłem jadąc ponad 200.... przy bardzo mocnym hamowaniu (w zakręcie) auto wyrzuciło na zewnątrz ale nie straciłem panowania na autem (tył nie uciekł) - przy napędzie na tył to by było absolutnie niemożliwe.

Opublikowano
Poprawka do średniego spalania. Po całej zimie kiedy robiłem tylo krótkie trasy w mieście: 11.9 l/100
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Ale o co chodzi w pytaniu czy "jako daily" ??? Przecież to nie jest supercar tylko zwykłe BMW, które jest stworzone jako daily samochód. Chyba, że jak coś pali więcej niż 12/100 nie jest już daily?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.