Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak xDrive może zabijać osiągi? W 540i wręcz je poprawia. Poza tym nie do końca rozumiem sens tej dyskusji. Kupujemy auta za 300-500tys., a niektórzy patrzą na spalanie czy spali litr w tę czy w tamtą. Wydawało mi się, że to nie forum Skody czy Fiata.

Czuję się trochę wywołany do tablicy :) Wkleiłem zdjęcie, z nienormalnymi jak dla mnie wynikami spalania 530i, tylko po to żeby trochę uciszyć buźki tych, którzy patrzą tak bardzo na spalanie w tych nie do końca tanich samochodach. Poniekąd źle się czuje że udało mi się uzyskać takie spalanie hihi, nie wiem, może zmęczony byłem :) Na pewno nie byłem zawalidrogą, co widać po średniej prędkości.

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jak xDrive może zabijać osiągi? W 540i wręcz je poprawia. Poza tym nie do końca rozumiem sens tej dyskusji. Kupujemy auta za 300-500tys., a niektórzy patrzą na spalanie czy spali litr w tę czy w tamtą. Wydawało mi się, że to nie forum Skody czy Fiata.

 


Może niektórzy wcale nie "kupują" tylko stosunkowo tanio wynajmują, albo ściubią na wszystkim, bo cała kasa poszła już na beemę, a życie ponad stan jest fajne.

A może tak nie jest..........

Tak się po prostu zastanawiam czasem jak widzę ile luksusowych aut jeździ w pl i kto z nich wysiada...

Opublikowano
Juz nie emocjonujcie sie tym, ze mamy tak drogie samochody, bo 5 nie jest aż tak droga... Superb kosztuje podobne pieniadze... (piszę o silnikach 4 cylindrowych.) Ja licze spalanie i 3l mniej mi pali 20d g30 vs wczesniejsze f10 530d. W rok pokonuje 50 tys km wiec w dwa lata 15 tys zl mam w kieszeni + do tego mniejsza utrata wartości ok. 40 tys zl i robi sie fajna kwota. Moj tata ma f11 530d rwd i kilka razy sie sprawdzilismy. Do 140-160km/h wielkiej roznicy nie ma.Każdy ma inny styl jazdy i dopasowuje silnik pod siebie. Mi 30i w ogóle nie pasował, przy moim stylu jazdy palil wiecej niz 30d. 20d xdrive był odczuwalnie słabszy niż 20d rwd, a w 30d nie chciałem ponownie tej strasznej utraty wartosci, choć silnik super... Jest 20d... jestem zadowolony... 7,3 do 100km/h to nie jest zawalidroga.. 40i jest genialne ale w takiej cenie to zaczalem myslec o panamerze. Dodam jeszcze, że w tym sezonie 3 krotnie przebiłem opone i gdybym miał x drive to 3 krotnie nowy zestaw 4 kół.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

@piokow

https://www.tc-performance.eu/2018/10/chiptuning-bmw-f30-330e-252km-stage-1/

Ja nie wiem, co się niektórzy usrali z tymi dieslami. Jak ktoś nie jeździ grubo powyżej 30 k km rocznie to nie ma opcji, żeby mu sie klekot opłacił.

Przy okazji, polecam spojrzeć na wykresy mocy B48. Przy 4k rpm 30i ma ok. 200 koni czyli lekko ponad to co 20d max.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@0michal0 skoro 3 litry wiecej Ci palilo 30D a benzyna ma palic jeszcze 3 litry wiecej czyli wedlug Twojej logiki roznica w spalaniu miedzy 20D a 30i powinna wynosic 6 litrow. Czyli jak ja mam srednie spalanie w 530xi z okolo 7 tysiecy kilometrow 8,1 (bardzo malo jezdze w miescie) to gdybym mial 20 D to mialbym srednie spalanie 2,1? wow. p.s. cos strasznie duza ta roznica miedzy 30D a 20D u Ciebie jest. U mnie roznica w spalaniu w porownaniu z 2 litrowa jednostka diesla o mocy 190KM ze stajni volvo w napedzie FWD to niecale 3 litry, wiec albo 30D pali bardzo podobnie do 30i albo 30D pali bardzo podobnie do 20D, innej opcji nie ma a prawda zapewne lezy gdzies po srodku :)


@mariobravox przeciez jazda nie polega na wiecznym jak najlepszym przyspieszaniu a wkrecanie sie na obroty benzyny to przyjemne jest. p.s. niski moment diesla tez potrafi dac wiele frajdy, tu na korzysc benzyny dziala ogromna roznica mierzalna oraZ odczuwalna w czasie przyspieszania bo jak chcce szybko przyspieszyc to robie kick downa i guzik mnie obchodzi czy mam 4 czy 7 tysiecy obrotow w tym momencie a o reszte dba automat.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tuner napisal w komentarzu ze 0-100 po tuningu to 5.3. Wedlug mnie bardzo slabo jak na prawie 400KM, gdzie 540i na stockowych 340KM ma 4,7. Cos tu jest nie tak, we wczesniejszych komentarzach dla 530i po tuningu tez wynik byl podobny przy okolo 300KM.
Opublikowano
Słonik trzeba nauczyc sie czytać ze zrozumieniem... 3l wiecej paliło 30d, a 30i nie napisałem nigdzie, że kolejne 3l wiecej... Pozdrawiam Cie. Wczoraj tankowałem i na całym baku 520d spaliło mi 8.2l więc wątpie żeby mi 530i spaliło 8.1l....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Juz nie emocjonujcie sie tym, ze mamy tak drogie samochody, bo 5 nie jest aż tak droga... Superb kosztuje podobne pieniadze... (piszę o silnikach 4 cylindrowych.)

 

No nie wiem. Moje G30 może jest wyjątkiem, bo za samo wyposażenie dodatkowe kupiłbyś Superba z maksymalnym wyposażeniem i jeszcze by Ci zostało na porządne wakacje, ale sęk w tym, że to inna klasa aut, inny świat. Na etapie przesiadki z E60 do F10 z ciekawości przejechałem się Superbem. Z czym do ludzi, tandeta i plastik. A do wyposażonej praktycznie maksymalnie G30 w ogóle nie ma startu taka Skoda nawet w spasionej wersji L&K.

Opublikowano
Dokładnie. Superb w max opcji nawet nie dogania w cenie podstawy 530i więc skąd takie porównanie się wzięło? Sąsiad ma takie L&K i nawet startu nie ma do mojej G30tki za 340k wizualnie, komfortem i osiągami i w wielu wielu innych kwestiach. Zwyczajnie nie ta klasa. Gabaryt to nie wszystko.
Opublikowano

Z ciekawości zerknołem na pomiary 272 konnej Superb, bo do takiej należy porównać 530i i wychodzi:

Skoda 0-100 5,2 0-200 20s

530i 0-100 6,2. 0-200 22s

To realne pomiary przyśpieszeń z neta, więc z tymi osiągami 530i bym się nie obnosił, jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.

Jeśli chodzi o jakość wykonania, to wiadomo nie ma co porównywać w końcu to samochód dwa razy droższy, choć konkurencja poszła mocno do przodu. Natomiast z tą jakością w segmencie premium, też ostatnio różnie bywa, dotyczy to wszystkich marek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czasem diabeł tkwi w szczegółach, no i czasem, niestety, ludzie patrzą czym przyjechałeś...


skąd te dane, bo piszesz że to realne, mierzone a nie z katalogu...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@0michal0 No tyle mi komputer pokazuje ale to nie znaczy ze u Ciebie było by tak samo. Każdy jeździ w innych warunkach, napisałem tez dla porównania spalanie mojego drugiego auta w dieslu wiec możesz to sobie jakoś odnieść. Większość jazdy u mnie to płynna jazda drogami lokalnymi bez możliwości częstego wyprzedzania i zapewne stad tak niskie spalanie. Jak znasz jakiś darmowy serwis gdzie mogę fotkę udostępnić to zapodaj linka to mogę wkleić zdjęcie ze spalania.
Opublikowano

Zobaczcie, jak to każdy patrzy inaczej na samochód, silnik i wyposażenie. No i chyba dlatego są to opcje, dla każdego coś innego, co kto lubi. Kompletnie nie ma co sie przekonywać, bo to nie ma sensu - z resztą nikt tu jeszcze nikogo nie przekonał.

I nie chodzi o to, co mam ja, tylko o to, co tak naprawdę wybrałem - a wybrałem, bo byłem do tego bardziej przekonany - dotyczy silnika, x-driva itp.


Dodam od siebie, że niektórzy patrzą z pogardą na diesla, a ja wolę diesla od benzyny. Nie chodzi o osiągi ale o elastyczność, moment obrotowy, zasięg na zbiorniku i też o ekonomię - dla mnie ma to też znaczenie.

Bez sensu jest porównywać np. 30i do 30d skoro zupełnie inaczej się nimi jeździ, inna jest ich cena w PL.... Suche dane mogą pokazywać zupełnie co innego, a odczucia z jazdy co innego.

Opublikowano
Mandus a jeździłeś też 530i? Ja próbowałem oba. I pewnie, że różnica jest, ale w mojej ocenie niezbyt wielka. Pisał o tym też jeden z kolegów, który ma oba takie auta w "domu". Dla mnie ta różnica nie jest warta 60kzł. Ale raz jeszcze podkreślam, że ona istnieje. Pomijam teraz kwestię spalania, eko itp.
Opublikowano

@mariobravox przeciez jazda nie polega na wiecznym jak najlepszym przyspieszaniu a wkrecanie sie na obroty benzyny to przyjemne jest. p.s. niski moment diesla tez potrafi dac wiele frajdy, tu na korzysc benzyny dziala ogromna roznica mierzalna oraZ odczuwalna w czasie przyspieszania bo jak chcce szybko przyspieszyc to robie kick downa i guzik mnie obchodzi czy mam 4 czy 7 tysiecy obrotow w tym momencie a o reszte dba automat.

 

Ciesze sie że bawi Cie jazda benzyną i kręcenie wysokich obrotów żeby to jakoś szło, mnie nie bawi. I chyba o to chodzi że każdy lubi co innego. Mi odpowiada elastyczność dizelka, dobrze te wszystkie cechy kolega wymienił wyżej i bardzo śmieszy najazd na diesla ale nie zamierzam nikogo do tego rodzaju napędu przekonywać. Warto szanować obie strony.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Diesle sa OK, ale przez chora akcyze benzyna daje wiecej za mniej :) Wiadomo, ze w 530D odczucia sa fajniejsze pomimo iz te silniki na papierze sa bardzo podobne, problemem jest akcyza a przez to chora roznica w cenie miedzy 530D a 530i. Jakbym mial jzu ta akcyze doplacac to juz tak zeby to dobrze poczuc czyli minimum 40i lub 40d. 20d jest w zblizonej cenie do 30i dlatego wybieram 30i bo mam wiecej osiagow za nieco wyzsza cene.
Opublikowano
tuner napisal w komentarzu ze 0-100 po tuningu to 5.3. Wedlug mnie bardzo slabo jak na prawie 400KM, gdzie 540i na stockowych 340KM ma 4,7. Cos tu jest nie tak, we wczesniejszych komentarzach dla 530i po tuningu tez wynik byl podobny przy okolo 300KM.

 

auto jeździ na oponach całorocznych i nie ma trakcji bo to RWD stad taki slaby wynik. 100-200 to 330e robi podobno w 11,5 sekundy a to już o czyms mowi

Opublikowano
Słonik40 ja nigdzie nie napisałem, że Ci nie wierze... Tylko w moim przypadku ile spala. Jak jade tak jak piszesz, że Twoje pali 8,1 drogami lokalnymi i oszczednie, to moje 20d lokalnymi drogami spala 4,5l. Ponad 8l mi spala 20d przy jeździe bardzo dynamicznej (choć niektorzy napisza, że 20d sie nie da dynamicznie jezdzic ;), tydzien jezdziłem 30i i mialem spalanie ponad 12l. Silnik 30d mozemy porownywac do 40i, ceną, osiągami, itd. Silnik 30i ma porownanie do 20d, 25d. Sam kupiłem maks wyposażona 20d. Silniki 6 cylindrowe to inna liga cenowa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dokladnie miedzy 30d a 40i jest przepasc na korzysc tego drugiego, natomiast 30D jest mocno zblizony do 30i wiec BMW mocno nie oklamuje w oznaczeniach pomimo iz to wciaz tylko 4 cylindry.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.