Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej, 6 lat minelo od kiedy kupilem moje pierwsze BMW i zarejestrowalem sie na tym forum. Przez ten czas jezdzilem:


E90 320d LCI (chip na 200KM) - fantastyczne auto nie liczac klekotu N47, zwarte, swietnie prowadzace sie (na sprezynach Eibacha i 18" 255 z tylu). Dawalo sporo frajdy przez 2 lata i 30 tys km, zalowalem tylko ciagle ze nie mialo silnika R6. Palilo malo, nic sie nie psulo.


F20 116i M-sport EB (chip na 210 HP) - maly gokart, silnik pracowal o wiele kulturalniej od N47 (jak sie nagrzal bo rano podobnie do diesla), jezdzilem nim 4 lata i 60 tys km. Palil malutko (6-7l/100), dawal tez duzo frajdy na 18" i sportowym zawieszeniu, wygladal ogolnie nowoczesniej od E90. Sprzedalem bo zaczelo sie robic ciasno z tylu z dwojka dzieci nawet na krotkich trasach, zaczal mnie irytowac manual (niezbyt precyzyjny) no i ogolnie sie znudzilo. Raz mnie zawiodlo (rozpadla sie przekladnia kierownicza (skorodowane sruby), naprawione przez BMW w ramach akcji naprawczej). Co ciekawe audio HK gralo wyraznie gorzej od Gladena w E90. Dobrze wspominam ogolnie.


F10 530d (chip na 300HP) - "full opcja" - po ciasnocie 1-er chcialem sprobowac wygody i komfortu serii 5. Auto bylo/jest wyposazone we wszystko co tylko fabryka miala do zaoferowania (Adaptive Drive ze skretnymi kolami tylnymi i adaptacyjnymi amortyzatorami, komfortowe fotele, nightvision, softclose, webasto, Headup, TV w zaglowkach, ACC i dziesiatki innych gazdzetow ktore w polaczeniu z R6 sprawily ze sie zdecydowalem na to auto). Po chwilowym zauroczeniu komfortem i gadzetami juz po miesiacu czy dwoch wiedzialem ze to nie auto dla mnie. Wygodna kanapa, brak emocji z jazdy pomimo 300 HP, zbyt dostojne. Pewnie wroce do serii 5er ale blizej 50tki ;) Za to zona i dzieciaki zachwycone, uwielbiaja nim jezdzic, wygodne, nowoczesne i daje poczucie bezpieczenstwa.


E90 318d LCI M-sport - kupione z sentymentu na chwile bo nie mialem czym jezdzic. E90 swietnie sie prowadzi ale klekot N47 jest na dluzsza mete nie do wytrzymania :) Klekocze jeszcze gorzej od 320d nie wiedziec czemu. Auto juz troche traci myszka, automat stary, nie sprawia z tym silnikiem juz takiej frajdy z jazdy, brakuje tez mocno dzisiejszych gazdzetow (m.in ACC, adaptacyjnych swiatel, head up, webasto). Pewnie gdyby bylo R6 to pojezdzilbym nim jeszcze z rok czy dwa a tak bez zalu sprzedam i zapomne.


W tym momencie mialem na oku 3 auta - 911 996/997.1, M3 E92 i F30 330e.


911 - odpadla z prozaicznej przyczyny mimo ze bardzo chcialem jezdzic kultowym 911. Za male jako daily driver (2 foteliki z tylu) a mam za malo miejsca pod domem na podjezdzie zeby miec 3-cie auto weekendowe i wszystkimi komfortowo rano wyjezdzac (za wasko). Jak tylko przebuduje podjazd - wracam do tematu 911 bo ciagle z tylu glowy glos mi mowi ze chce nim jezdzic, prowadzi sie genialnie).


M3 E92 V8 - mieszane uczucia. Wiadomo, auto kultowe. Ale.. srodek juz traci myszka i sie opatrzyl (po dwoch E90), trzeba ciagle wysoko krecic bo slabo jezdzie z dolu, wydech nie brzmial zupelnie tak jak to sobie wyobrazalem. Brakowalo tez troche nowoczesnych gazdzetow (headup, ACC, webasto, porzadne swiatla). Miala za to swietne audio Indyvidual. Sporo o nim myslalem ale odpuscilem je ostatecznie z tego powodu ze w NO gdzie mieszkam nie mozna sie "wyszalec" i przegonic V8 na wysokich obrotach (na obwodnicy, na autostradzie) bo ich po prostu nie ma, sa za to niekonczace sie drogi z ograniczeniami 70-80km/h ktorych nikt nie lamie i nie jezdzi szybciej bo raz ze mandaty kosmiczne a dwa ze nawet jak wyprzedzisz jedno czy dwa auta to przed nimi jest kolejnych sto ktore jada z predkoscia emeryta. Fajne krete drogi ale jazda powooolna. I w tych warunkach przydaje sie raczej ACC, rano webasto bo pogoda jest jaka jest i dobre adaptacyjne swiatla (bo polowa roku rano i wieczorem ciemno jak sie jedzie do pracy i zakret na zakrecie przy padajacym deszczu). M-ka bylaby ewentualnie fajnym weekendowym autem (ale i tak wole wtedy 911) wiec raczej chyba temat V8 E92 odpuszczam.


----------------------------------------------------------------


326_860405968.jpg


Wyladowalem wiec z 330e. Auto od lokalnego dealera z Premium Selection, przebieg 50 cos tys km, bogato wyposazone prawie pod korek, kolor nie do konca mi pasuje (wolalem mineral gray albo biale) ale ze wzgledu na pochodzenie i gadzety zdecydowalem sie wyprobowac. Chcialem tez zobaczyc jak jezdzi sie hybryda.


Po 2 tyg mam kilka luznych spostrzezen:


- standardowe zawieszenie, zimowe 17" 225/50 i elektryczna przekladnia kierownicza - wiadomo dramat w porownaniu do E90. Auto plywa. Letnie opony 19" tyl 255/35 i wymiana sprezyn na Eibachy powinny poprawic te odczucia zdecydowanie.


- jazda na pradzie - podoba mi sie to ze rano/wieczorem podjezdza sie pod dom w absolutnej ciszy nie macac spokoju w okolicy i ze moment silnika jest natychmiastowy, dostepny od samego dolu, to sprawia ze auto wydaje sie mocniejsze niz jest w rzeczywistosci przy jezdzie codziennej. Nie mowiac o potencjale na chiptuning na 370HP. Nie wiem czy bede robil bo nadal gwarancja 2 lata obowiazuje, pewnie wpadne do TC Performance jak zwykle jak wybiore sie do PL.


- auto sporo technologicznie nowsze od E90 (navi NBT, headup, adaptacyjne ledy etc)


- klapa bagaznika trzeba trzaskac bo sie nie zamyka - bede probowal domontowac elektryczne zamykanie bo irytuje mocno


- CA jest tylko w klamkach przednich a nie jak w F10 we wszystkich - denerwuje bo wyjmuje dziecko z fotelika chce zamknac auto i zonk, musze sie cofac do drzwi przednich. Totalny bezsens. Tak samo dzieciaki nie moga pierwsze wsiasc do auta lapiac za swoje klamki. Glupota i zle pojeta segregacja premium (seria 3/5) - przypomina mi sie skladanie zaglowkow w serii 3 i ich brak w serii 1 - really BMW?


- audio HK gra zauwazalnie gorzej niz Gladen w E90 czy HK w F10


- BATERIA 5-6kWh! jest listopad, temperatura 0C. DRAMAT :/ Po pelnym nadalowaniu i "preconditioning" (ktory chyba nie dziala u mnie) pokazuje zasieg 15-16km. Realnie przy wlaczeniu raz webasto na 10-15min jestem w stanie przejechac 5-6km i pokazuje stan baterii 10%. DRAMAT. Bede reklamowal bo nie moze byc az tak zle. Powinna byc min. 2x wieksza (10-15kWH) tak jak w nowej trojce G20. Minimum. Preconditioning powinien nagrzac baterie jezeli auto jest podpiete do pradu a u mnie po odlaczeniu kabla bateria pokazuje po odpaleniu od razu spadek do 92-93%, lipa.

Podejrzewam ze zalosnie mala pojemnosc baterii sprawia ze wartosc rezydualna auta leci na leb na szyje (40-45% wartosci poczatkowej po 3 latach i 50 tys km przebiegu). U konkurencji (nie premium) baterie maja minimum 10kWh i to jest minimum zdrowego rozsadku i jako takiej uzywalnosci hybrydy.

Auto musi byc podpiete kiedy tylko sie da do pradu (i w domu i w pracy), inaczej lepiej kupic 320i/330i bo zasieg baterii niknie w oczach po prostu. Kuriozum :/


- ACC dziala odrobine lepiej niz w F10, nie przyspiesza szalenie na rondzie jak zgubi poprzedzajacy samochod


- adaptacyjne LEDy - jest dobrze! mozna wlaczyc auto drogowe (dlugie) i zapomniec - wlacza i wylacza je sobie sam jak widzi inne auta z przodu czy naprzeciwko, sciezki swiatla sie rozbiegaja same, zyja swoim zyciem na zakretach. Duza poprawa do zwyklych ksenonow.


- wycieraczki dzialaja lepiej w auto niz e E90/F10 - podczas deszczu jak wjezdzam do suchego tunelu to po 1-2s sie wylaczaja, w E90/F10 potrafily pol minuty na sucho jezdzic po szybie


- headup w koncu kolorowy i ze sterowaniem/pokazywaniem audio (W F10 nie bylo)


- sterowanie glosnoscia na kierownicy LCI. Nie wiem jaki &%¤%/& nad tym myslal ale zrobil to bardzo zle. w pre-LCI bylo super, kladlo sie kciuk na +/- i sterowalo idealnie. oba przyciski byly niejako jedna caloscia ktora mozna bylo sterowac bezproblemowo i ergonomicznie nie przesuwajac dloni/kciuka. Wciskales + to - sie wychylal w przeciwna strone - ( i vice versa) - mozna bylo plynnie klikac +/- nie myslac nawet o tym.

W LCI zeby przejsc z + na - kciuk musi przeniesc sie o kilka cm gora dol i co gorsza zmienic plaszczyzna nacisku o 20-30C bo przyciski sa zamontowane pod katem 10 czy 15 stopni do plaszczyzny kierownicy. A pomiedzy nimi jest wykorzystywany raz do roku przycisk "mode" do tego.

Facepalm na calego, nie rozumiem gdzie jest logika, jakakolwiek kontrola ergonomii na etapie designu. Moze jestem dziwny ale niesamowicie wkur/&%& mnie takie male niedopracowane rzeczy, nie tego oczekuje po klasie premium. W takim Oplu np co generacja to wszystko sie zmienia, rozmieszczenie przyciskow ,wielkosc etc- wiem ze jest lipa wiec nowych modeli nawet nie testuje bo wiem ze to nie dla mnie. Kupujac BMW oczekuje przemyslanych rozwiazan, pewnej ciaglosci z generacji na generacje. A tu na kierownicy jedyna ciaglosc jaka dostaje to powykrzywiane udziwnione na sile przyciski +/- (gdzie nawet dziecko od 30 lat wie ze glosnosc powinna byc na potencjonometrze a nie na przyciskach bo inaczej nie ma ergonomii). W nowej trojce G20 wrocili do jednej plaszczyzny ale za to przyciski glosnosci nie sa gora dol jak w E i F tylko lewo-prawo..

Czy naprawde przez 30 lat nie mozna wypracowac dobrego standardu i sie go trzymac? Po co na sile zmieniac cos co dziala dobrze, nie wymysla sie kola na nowo. Czy tego oczekuja klienci zeby z generacji na generacje (czy co gorsza z liftingu do liftingu co 3 lata) zmieniac podstawowa ergonomie zmiany glosnosci radia? W nowej trojce to samo ze storowaniem klima - z potencjometru na przyciski...


Tak sobie mysle o takich duperelach i w jakim kierunku podaza BMW (np ostatnie akcje z monstrualnymi grillami) i na czym sie skupia zamiast dopracowac technologie i ergonomie (rozpadajace sie przekladnie kierownicze, ergonomia np nowego virtual cockpit (nie mogli zrobic normalnie jak w Audi tylko wymyslaja takie gowno, na sile, nieczytelne, z obrotami wspak itp, padajace silniki N20 etc etc) i coraz bardziej firma mnie do siebie dystansuje i w koncu czlowiek przesiadzie sie do audi czy innej tesli bo nie wydaje mi sie zeby podazalo to w dobrym kierunku. Smutne troche.


Generalnie 330e nie jest zlym autem (pomimo tych kilku narzekan powyzej) ale szalu tez nie robi . Jak z bateria nic sie nie poprawi to trzeba bedzie szybko ewakuowac sie do G20 albo zmienic marke. A wybierac jest w czym bo konkurencja nie spi tylko zaczyna wyznaczac standardy rowniez (Tesla, etron itp)


Planowane mody:


- chip w TC Performance na 370HP

- sprezyny Eibach (mam standardowe zawieszenie)

- elektryczna klapa bagaznika

- wallbox BMW do latwego ladowania (juz kupiony, czeka na montaz)

- felgi 19" 403M - juz kupione bo dealer mial wszystkie kola 225 nie mpakietowe, (myslalem o 437M z M3 F80 ale cena x4 i tylni profil 30 mnie zniechecily)

- moze nalepki m-performance i lotka na klape coby dodac pazura autu bo srebrny kolor je za bardzo ugrzecznia


Rozkodowany VIN i troche zdjec


326_1815007906.jpg

326_320683153.jpg

326_647153330.jpg

326_1538377093.jpg

326_1522374052.jpg


Rzeczy pogrubione to byl "mus", ich brak to byl automatyczny deal breaker w szukaniu dla siebie auta na rynku


Prod. Date 2016-05-10

Type 330E IPERFORMANCE (EUR)

Series F30 (3 Series)

Body Type LIM

Steering Left Hand Drive

Engine XB1H

Displacement 0.00

Power 185kw / 252hp

Drive HECK

Transmission Automatic

Colour GLACIERSILBER METALLIC (A83)

Upholstery LEDER DAKOTASCHWARZ (LCSW)


Editions and packages

P337A M Sports package

S710A M leather steering wheel

S715A M Aerodynamics package

P7LFA Modell M Sport


Comfort and interior equipment

S403A Glass roof electrical

S417A Roller sun vizor rear door

S420A Sun protection glazing

S423A Floor mats velours

S428A Warning triangle and first aid kit

S430A Interioroutside mirror with auto dip

S431A Interior mirror with automaticdip

S459A Seat adjuster electric with memory

S465A Throughloading system

S481A Sports seat

S488A Lumbar support driver and passenger

S493A Storage compartment package

S494A Seat heating driverpassenger

S4AEA Armrest front retractable

S4FTA Alu brushed highgloss black accent

S4NEA Blowby heater


Multimedia

S609A Navigation system Professional

S610A Headup display

S654A DAB tuner

S688A HarmanKardon Surround Sound system

S698A AreaCode 2 for DVD

S6ACA Intelligent emergency SOS call

S6AEA Teleservices

S6AGA eDrive services

S6AKA Connected Drive Services

S6AMA RealTime Traffic Information

S6NSA Convenience phone expanded Smartphone

S6UHA Traffic Information

S6WAA Instrument cluster expanded equipment


Driver assistance and lightning

S502A Headlight cleaning system

S508A Park Distance Control PDC

S521A Rain sensor

S552A Adaptive LED headlight

S563A Light package

S575A Supplementary 12V sockets

S5A1A LED Fog lights

S5ACA Highbeam assistant

S5AGA Lanechange warning

S5ALA Active Protection

S5ASA Driving Assistant

S5DAA Passenger airbag deactivation

S5DCA Rearseat headrests folding

S5DFA Active cruise controlStopGo function

S5DLA Surround View

S534A Automatic air conditioning

S548A Kilometercalibrated speedometer


Wheels and drive

S225A Standard suspension

S230A Extra package EUspecific

S248A Steering wheel heater

S258A Tire with runflat functionality

S2NHA M Sport brakes

S2PAA Wheel bolt retainer

S2PFA BMW LA wheel M Star Spoke 403

S2TEA Automatic transmission w shift paddles

S2VBA Tire pressure display

S216A Hydro steeringservotronic


Environment and safety

S322A Comfort access

S3AGA Reversing camera

S842A Coldclimate version

S850A ZUSAETZL TANKFUELLUNG EXPORT

S8A7A Language version Norwegian

S8AWA Onboard vehicle literature Norwegian

S8KAA OELWARTUNGSINT 30000KM24MONATE

S8LZA Country control for Scandanavia 09090

S8SMA Car ident number visible from outside

S8TGA Thiefproofing device

S8THA Road sign detection


Individual equipment

S760A High gloss shadow line

S775A Headlining anthracite


Other equipment

S1CAA Selection of COP relevant vehicles

S993A model year code in VIN

S9AAA Outer skin protection

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fajna historia z posiadanych BMW...

Rzadko spotykane F30 :wink:

Rzeczywiście, dobrze by mu zrobiło przełamanie srebrnego lakieru dodatkami w czarnym kolorze z palety M performance.


Też się kiedyś przymierzałem do 911 996 4S (miało służyć jako całoroczna weekendowa zabawka stąd 4S - zima Podbeskidzie, dom na górce), ale przy dwójce małych dzieci brak miejsca na foteliki mnie zniechęcił do tego auta.

Benzyna zamiast krwi...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Bardzo, bardzo ciekawie było mi przeczytać Twój post. Dla takich rzeczy warto przeglądać forum. Kilka rzeczy które błąkają się po mojej głowie też zaczepiłeś, a nasze samochodowe drogi troszeczkę się pokrywają. Powodzenia w modach f30 i poszukiwaniu ideału, będę śledził wątek :)
Opublikowano
Nigdy nie montuj samych sprężyn Eibach do zwykłych amortyzatorów. Przechodziłem przez to i samochód nie nadawał się do szybkiej jazdy na typowej naszej drodze. Do jazdy po mieście ok, ale poza miastem zawieszenie non-stop dobijało. Producenci sprężyn ściemniają, że można je stosować ze zwykłym amortyzatorem ponieważ inaczej sprzedaż by im siadła drastycznie. Sprężyny musisz połączyć z krótszym amortyzatorem. Wybrałem Bilsteina B8 i jest bajka. Być może na amortyzatorach m-pakietowych też będzie dobrze.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja wręcz odwrotnie, montowałem chyba już w pięciu autach i nigdy nie miałem problemu. Oczywiście we wszystkich amortyzatory były sprawne i nie zużyte.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

N4S troche mnie zaskoczyles.

W E90 320d (zwykle zawieszenie) kiedys tam mialem Eibachy i auto siadlo nisko i pamietam ze prowadzenie bylo duzo lepsze i nic nie dobijalo.

Na razie zima i tak nic nie ruszam w zawieszeniu, czekam do wiosny, zamontuje 19" i zobacze jak sie bedzie jezdzic ale Eibachy wpadna raczej, lokalne drogi mam gladkie jak lustro a auto w 95% sluzy dom-praca 50km podmiejskimi kretymi drogami wiec powinno byc tylko lepiej!

Martwi mnie obecnie tylko srebrny kolor, auto wyglada bardzo grzecznie, zupelnie nie jak bmw. Jak widze nawoskowane czarne F30 z dyfuzorem, lotka i jakimis fajnymi 19" to robie sie zazdrosny :)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego zakładaj dodatki M performance. Ich czarny kolor przełamie monotonię srebrnego koloru. Zobacz sobie, jak F30 wyglądają z tym pakietem (ja miałem białą i świetnie te wszystkie dodatki ją zmieniły). U Ciebie już nawet carbonowe lusterka, czarne nerki i czarny spojler na klapę dużo da, nie mówiąc o reszcie.

I nie będziesz zazdrosny :wink:

Benzyna zamiast krwi...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mi srebrny w F30 M bardzo sie podoba, lepiej wyglada niz czarna, gdzie rysy i kształt auta jest ukryty pod kolorem.


Wrzuć sobie cyfrowe zegary ;)

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wallbox na scianie domu wisi od kilku tygodni, auto regularnie codziennie jest doladowywane, rutyna do ktorej czlowiek sie przyzwyczaja po przyjezdzie do domu.


Co ciekawe sam wallbox moze ladowac z maksymalna moca 22kW (3 fazy, 400V i 32A) natomiast hybryda 330e max laduje sie z moca 3,6kW (1 faza, 230V, 16A).

Jest to o tyle ciekawe ze ladowanie trwa okolo 3h (dluuuuugo) podczas gdy w czasie jazdy uzywamy trybu "save" ktory doladowuje baterie - to auto potrafi ja doladowac w 20-30min, jest to dla mnie troche nielogiczne.


W Norwegii jest jeszcze jeden problem - wiekszosc (80%?) domow nie posiada instalacji 400V w ukladzie sieci TN, ma natomiast siec IT i uklad 3 fazowy ma napiecie miedzyfazowe 230V (oraz brak przewodu N).

Co z tego wynika? W przypadku F30 330e - nie ma problemu bo i tak nie mozna skorzystac z ladowania 3-faz. Natomiast jezeli dokupie czystego elektryka, co zamierzam zrobic juz niedlugo, wallbox bedzie pracowal z max. moca ~7kW (1 faza, 32Ax230V) co stanowi 1/3 jego mozliwosci (nie przewiduje norweskiej sieci IT i brak przewodu N). Zupelna lipa.


Dla odmiany wallbox Tesli potrafi utylizowac norweskie napiecie 3 fazowe 230V w ukladzie IT (bez N) i laduje z moca ~12kW. Do tego jest tanszy :) No ale to juz mustarda po obiedzie, temat i tak nie dotyczy sytuacji w PL wiec raczej malo kogo to interesuje ;)


49433134353_63b68649b2_o.jpg


49433134358_b2b51bb3a0_o.jpg


Wallbox baaardzo ulatwia proces ladowania bo inaczej trzeba by bylo korzystac z dolaczonej do BMW przenosnej ladowarki co nie jest wygodne na codzien (otwieranie bagaznika, rozwijanie poplatanego kabla, wkladanie do gniazda, odlaczanie, chowanie do bagaznika - wbrew pozorom to jest irytujace na dluzsza mete i pewnie ladowarka po roku-dwoch bylaby do wyrzucenia.


Kolejne spostrzezenia w hybrydzie odnosnie wskazania temperatury oleju w porownaniu do wskazania z F10.

W F10 - zakres 50-150 i temperatura domyslna, robocza 100C jest na godzinie 12 (wskazowka pionowo do gory)

W F30 - zakres 70-170 i temperatury domyslnej 100C nie ma na podzialce wogole zaznaczonej bo na godzinie 12 jest temp. 120C.. Czyli wskazowka normalnie na codzien wskazuje ch&^ wiec co, trzeba liczyc male kreseczki na podzialce jezeli chcesz sie dowiedziec jaka olej ma temperature i czy juz jest robocza. Nie mowiac o estetyce a raczej jej braku.


Chcialbym byc na tym spotkaniu w biurze projektowym BMW gdzie Hans/Helmut mowia - "w F10 bylo super, wskazowka stala pionowo do gory gdy robocza temp. oleju wynosi 100C to zrobmy progress i w F30 zrobmy to inaczej, niewazne ze chu&^% ale za to bedzie "inaczej"". W glowie mi sie to nie miesci jako inzynierowi.


49433834597_e751d74d43_o.jpg


49433134243_3a2dbc5282_o.jpg


Oba wskazania dla roboczej temperatury oleju ~100C. Progress by BMW.


Zeby nie bylo ze tylko marudze - auto sprawia calkiem sporo frajdy (o wiele wiecej niz F10), jest sporo nowoczesniejsze od poprzednika E90, pali tez malo - ale o tym za chwile w kolejnym poscie.

.

Opublikowano
w usa jest tak samo, nie jest w pionie.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale to chyba przez to że F10 masz w dieslu.

Benzyna przy normalnej jeździe nie dochodzi do 120 ale po dłuższej trasie w lecie potrafi zbliżyć się do 110-115 i to jest normalne.

Gdyby 100 było na środku to po takiej jeździe wskazówka szła by w prawo a to spowodowało by milion wizyt w ASO z objawami przegrzania. Co najlepsze jakoś tak połowa ludzi myśli że to jest temperatura wody :lol:

Opublikowano

Fajna historia.

Do mnie hybrydy totalnie nie przemawiają :( ale auto ciekawe.

Tomek

Marzenia się spełniają...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale to chyba przez to że F10 masz w dieslu.

Benzyna przy normalnej jeździe nie dochodzi do 120 ale po dłuższej trasie w lecie potrafi zbliżyć się do 110-115 i to jest normalne.

Gdyby 100 było na środku to po takiej jeździe wskazówka szła by w prawo a to spowodowało by milion wizyt w ASO z objawami przegrzania. Co najlepsze jakoś tak połowa ludzi myśli że to jest temperatura wody :lol:

 

Dzieki za wyjasnienie, jezeli tak jest, ma to totalnie sens wtedy - tak jak mowisz :cool2:


W F10 jezdzilem czasami dlugimi godzinami po 180-200km/h po autostradach i wskazanie jak skala w okolicach 100C.

Myslalem ze w F30 jest tak samo a tylko licznik inny nie wiadomo czemu.

Jezdze nim jak emeryt, nie mialem okazji katowac na trasie i zawsze jest w okolicach 100C czyli wpol do dwunastej i mnie to irytowalo :)

 

Do mnie hybrydy totalnie nie przemawiają :(

Auto jest dla specyficznego klienta.


Uzytkuje je w Norwegii gdzie paliwo jest drogie a prad tani, mowimy circa o ~10tys PLN roznicy rocznie, niby nieduzo ale juz zauwazalne.

Wersja 330e 2-3 letnia jest tez tansza w zakupie o ~40tys PLN od 320d/320i a osiagi o niebo lepsze, nie mowiac o kulturze pracy w porownianiu do diesla ktorego nigdy wiecej juz nie kupie :norty:


Mam mozliwosc ladowania w domu (za grosze) i w pracy (za darmo).


Jezdzenie w ciszy po miescie z max. momentem od samego dolu bez turbo laga uzaleznia.

Tak bardzo ze po 2 miesiacach chce czystego elektryka a F10 530d idzie pod mlotek :norty: :norty:

W F10 z tydzien-dwa temu jakas glupia uszczelka za 100 PLN na pokrywie zaworow padla i kapal olej na DPF i smierdzialo i dymilo.

Wymiana skromne 2500 PLN za taka glupote. Mam juz dosc spalinowcow w 2020r, ta glupia usterka 5-er podpisala na siebie wyrok :norty: :norty:

.

Opublikowano
Pełen elektryk w takim kraju ma chyba większy sens. Tylko te ceny...

Tomek

Marzenia się spełniają...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

49449445082_a0ec34a073_o.jpg


Male podsumowanie po przejechaniu ~6.000km - zima, temp. okolice 0-5C, klima 21C, ogrzewanie siedzen i kierownicy (czesto).

Jazda spokojna, prawie wogole zadnego wyprzedzania, drogi podmiejskie z predkosciami 60-90km/h

Polowa tych kilometrow to trasy po 350km bez zadnego doladowywania.

Polowa to dojazdy do pracy ~50km z ladowaniem zarowno w domu jak i w pracy.


Jak widac srednia na kazde 100km to okolo 5l benzyny i 5kWh energii (wychodzi prawie jedno pelne ladowanie baterii na kazde 100km - bateria ma uzytkowe 6kWh).


Spalanie wychodzi podobne do mojej poprzedniej F20 116i.

318d E90 z tego co pamietam palila w tych samych waunkach okolo 7l/100km (a kultura silnika byla o NIEBO gorsza..).


Latem spodziewam sie mniejszego zuzycia paliwa z racji wiekszego zasiegu na pradzie i nie uzywania ogrzewania siedzen/kierownicy jak i "mniejszego" zuzycia klimy.

Pewnie cos w okolicach 3,5-4l/100km/h? Zobaczymy za kilka miesiecy.


Hybryda sprawdza sie oczywiscie najlepiej w warunkach miejskich/podmiejskich gdy jezdzimy wolno/w korkach krotkie odcinki (po kilkanascie km) i czesto auto doladowujemy. Im wiecej, tym wieksze oszczednosci na paliwie (oczywiscie jezeli mamy 2 auta w "rodzinie" to wtedy jeszcze lepszy jest czysty elektryk bo mozna rzadziej ladowac).


Wszystkie te statystyki sa dla ogolnej informacji a nie zeby robic "rekordy" jezdzenia o kropelce, jezdze normalnie, przepisowo (+10km/h) :roll:

F30 330e LCI sedan to najtansze i najpopularniejsze 3-er w Norwegi, na dzisiaj na ichnym otomoto dla 3-er w wersji sedan z lat 2016-2018 jest odpowiednio: 10 benzyn, 16 diesli i 64 hybrydy.


Bak 40l w praktyce okazuje sie wiecej niz wystarczajacy (o dziwo), przejechalem teraz lacznie prawie 500km i pokazuje jeszcze polowe czyli na pelnym baku i przy 2xdziennym ladowaniu pradem zasieg realny dla mnie to 900-1000km.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pełen elektryk w takim kraju ma chyba większy sens. Tylko te ceny...

 

Zgadzam sie w 100% tylko ze BMW nie oferuje zadnych elektrykow :mad2: :mad2:

(nie licze tego specyficznego niewypalu i3 ktory testowalem i po prostu nie moge psychicznie kupic tego auta pomimo tego ze kosztuje grosze i oznacza jazde za darmo)


Nie liczac drogich i nieporecznych SUVow (ipace, etron, EQC) na rynku realnie do kupienia jest jedynie Leaf i E-Golf oraz Tesla z ich modelem 3 (do ktorego coraz bardziej mnie ciagnie z racji ZUPELNEGO BRAKU alternatyw w tym segmencie). Przesiadka z 3-er/5-er do Leafa/Golfa troche jednak boli pomimo zupelnego braku ekonomicznego sensu jezdzenia w dalszym ciagu ICE w Norwegii :oops: :roll:


Cena nie jest zadnym problemem bo tu auta elektryczne zwolnione sa z VAT (czytaj - sa sporo tansze niz ich spalinowe odpowiedniki).

.

  • 7 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

50291871741_38c2c0eede_k.jpg


50291194043_1a1d725137_k.jpg


10 miesiecy. 10 tys km. Tyle auto bylo w moim posiadaniu. Dzisiaj sprzedalem.


Odkupil lokalny dealer Opla bo ASO BMW powiedzialo ze 4-letnie auto, jeszcze na rocznej gwarancji, 70 tys km przebiegu, za niecale 45% wartosci nowego, to za duzo i nie sa zainteresowani (chyba ze wezme G20) :lol:


Bardzo mieszane odczucia po tych 10 miesiacach.


1. Auto sprawilo tylko kilka razy usmiech na twarzy - raz zaraz po zakupie (bo cos nowego), raz podczas jazdy w ciemnej nocy jak zobaczylem jak fajnie dzialaja adaptacyjne ledy i HU, i ostatni raz jak wrocilem z delegacji i wsiadlem do niego na lotnisku po 3 dniach jazdy Fordem Focusem z 2020r.

Tak, po jezdzie Focusem, F30 wydaje sie byc szczytem technologii, dopracowania i frajdy z jazdy :norty:


Ford Focus, pomimo pelnego wyposazenia, to auto tak niedopracowane, nieintuicyjne i tak cholernie denerwujace, ze moglbym napisac o tym osobny post, cos strasznego, nigdy nie zrozumiem ludzi ktorzy takie auta kupuja za swoje ciezko zarobione pieniadze.


2. Najlepsze co bede wspominal z tego auta to to, ze pokazalo mi ze na codzien, jazda na prad jest DUZO przyjemniejsza niz jazda na benzynie. Pomimo wszystkich ulomnosci hybrydy F30 330e.


3. Bateria 5-6kWh nie nadaje sie do NICZEGO. Lekka zima zasieg 15km, latem 20-25km. Zenujace, zupelnie zenujace. Granica przyzwoitosci hybrydy to bateria okolo 15-20kWh czyli zasieg 50-60km na pradzie przy ujemnej temperaturze, klimatyzacji i ogrzewanych siedzeniach. Inaczej nie ma sensu imho. Przerost formy nad trescia.


4. Auto generalnie bylo ok, dopracowane jak wiekszosc BMW, natomiast niczym szczegolnie nie zachwycilo, okreslibym je jako solidne, przecietne, ale i odrobine juz przestarzale technologicznie, ratowalo je na pewno praktycznie pelne wyposazenie opcji dodatkowych (chyba wszystko co mozna bylo zaznaczyc w konfiguratorze).


5. Felgi 19" wygladaly DUZO lepiej niz 18", komfort za to odczuwalnie gorszy bo na 19" byly opony RFT.


6. Smutne bylo to, ze myslac o nastepcy - nawet nie chcialo mi sie przejechac G20 330e. To wiele mowi o tym, w jakim obecnie miejscu znajduje sie BMW pod wzgledem elektromobilnosci. W Norwegii aut spalinowych nowych juz sie praktycznie nie kupuje. Gdyby dealer mial dostepne i4 to pewnie bym je wybral. Nie ma, szkoda. Czekac rok czy poltora na nie nie bede.


7. Odrobine glupio pozbywac sie auta po niecalym roku uzytkowania ale konkurencja robi to obecnie duzo lepiej. A ze szkoda jezdzic autem ktore za bardzo nie cieszy - szybka decyzja o sprzedazy. Nastepca plynie juz statkiem przez ocean :twisted:

.

Opublikowano

Widze, ze bardziej idziesz ku elektryce. Spoko. Jak chcesz pojezdzic dobrze na benzynie to kup dobry motor hehe.

A tak po za tym. To Ci powiem, ze jak bys kupil G20 to odczucia mial bys te same i wnioski, bo tam jest ten sam silnik.

Auto sie za to lepiej prowadzi.


A co zamowiles z USA? Czy innego kraju

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
..... Tesla z ich modelem 3 (do ktorego coraz bardziej mnie ciagnie .....

no chyba jasne co zamówił, biorąc jeszcze pod uwagę jego wątek w dziale G20

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widze, ze bardziej idziesz ku elektryce. Spoko. Jak chcesz pojezdzic dobrze na benzynie to kup dobry motor hehe.

A tak po za tym. To Ci powiem, ze jak bys kupil G20 to odczucia mial bys te same i wnioski, bo tam jest ten sam silnik.

Auto sie za to lepiej prowadzi.


A co zamowiles z USA? Czy innego kraju

 

G20 wiadomo nowsza buda, lepsze swiatla laserowe, lepszy HU i ogolnie infotainment (dotykowy ekran, wiecej USB etc etc).

Prowadzenie tez na plus.

Ale tak jak mowisz - to co najwazniejsze czyli naped - praktycznie bez zadnych zmian w porownaniu do F30 (zasieg elektryczny z 20 na 35km urosl).


Bedzie Tesla model 3, bede mial akurat rok czasu zeby sie dobrze zapoznac z autem do czasu premiery BMW i4.

Jak BMW nie pokpi sprawy i bedzie konkurencyjne - wroce do marki, sprzedam model 3 albo co bardziej prawdopodobne zastapi F10 530d.

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.