Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, miał ktoś może doświadczenia z poniższymi błędami ? Na 1 rzut oka wydaje mi się, że kuna mogła coś przegryźć

Dodam, że jest problem z wypaleniem dpfa, ostatnie wypalenie było 1800km temu, aktualnie pod 50g sadzy. Byc może problem z wypaleniem jest związany z pierwszymi trzema błędami

Filtr był czyszczony chemicznie przy 200k, dodatkowo reset adaptacji.


Błędów skasować się nie da, wywołać regeneracji bimmerlinkiem też nie


28CD00: LIN BUS, COMMUNICATION: NO MESSAGES RECEIVED FROM ACTIVE COOLING AIR DAMPER

279800: ACTIVE COOLING AIR DAMPER, DIAGNOSTIC FEEDBACK: OPEN STOP DETECTED TOO EARLY

279D00: ACTIVE COOLING AIR DAMPER, DIAGNOSTIC FEEDBACK: VOLTAGE ERROR

245700: PARTICULATE FILTER SYSTEM: HEAVILY LOADED PARTICLE FILTER (EXHAUST BACK PRESSURE HIGH)

258300: EXHAUST BACK PRESSURE SENSOR, SIGNAL: SIGNAL TOO HIGH

28CC00: LIN BUS, COMMUNICATION: CONTROL UNIT HAS SWITCHED OFF THE BUS (BUS OFF)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jakie masz ciśnienie wsteczne na DPF?

Czy komputer pokazuje Regeneracje DPF jako zablokowaną?

Probowałeś btool? Jest tam opcja regeneracji DPF z cyklicznym kasowaniem błędów, lecz jeśli jest ona zablokowana przez ECU to nic nie pomoże.

Opublikowano
Jakie masz ciśnienie wsteczne na DPF?

Czy komputer pokazuje Regeneracje DPF jako zablokowaną?

Probowałeś btool? Jest tam opcja regeneracji DPF z cyklicznym kasowaniem błędów, lecz jeśli jest ona zablokowana przez ECU to nic nie pomoże.

 


Btoola nie mam, tylko bimmerlinka. Kilka razy próbowałem kasować błędy i inicjować wypalanie, para razy przycisnąłem na autostradzie i udało się wypalić, błędy znikneły. Ciśnienie było w granicach 50 na biegu jałowym, więc sugerował że jest zapchany. Teraz 5-12

Ogólnie błąd z zapchanym dpfem pojawił się już nie pierwszy raz, mimo czyszczenia chemicznego. 200k przeskoczył i świruje co jakiś czas :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakie masz ciśnienie wsteczne na DPF?

Czy komputer pokazuje Regeneracje DPF jako zablokowaną?

Probowałeś btool? Jest tam opcja regeneracji DPF z cyklicznym kasowaniem błędów, lecz jeśli jest ona zablokowana przez ECU to nic nie pomoże.

 


Btoola nie mam, tylko bimmerlinka. Kilka razy próbowałem kasować błędy i inicjować wypalanie, para razy przycisnąłem na autostradzie i udało się wypalić, błędy znikneły. Ciśnienie było w granicach 50 na biegu jałowym, więc sugerował że jest zapchany. Teraz 5-12

Ogólnie błąd z zapchanym dpfem pojawił się już nie pierwszy raz, mimo czyszczenia chemicznego. 200k przeskoczył i świruje co jakiś czas :roll:

 

Błąd 245700 . Układ filtra części stałych: Filtr części stałych za mocno naładowany (ciśnienie wydechowe spalin wysokie).Błąd jest wykrywany, jeśli obciążenie filtra cząstek stałych silnika Diesla jest nadmierne. Błąd jest wykrywany, jeśli ciśnienie spalin przekracza wartość graniczną. Wartość graniczną oblicza się z charakterystycznej mapy zależnej od prędkości obrotowej silnika i prędkości wtrysku paliwa.

Uwaga:

Ponieważ nadmiernie wysokie osady sadzy w filtrze cząstek stałych silnika Diesla mogą doprowadzić do przegrzania filtra podczas regeneracji, są blokowane w przypadku tej usterki.

Plan serwisowy....

1. Sprawdź poziom oleju i częstotliwość wymiany. Prawidłowy poziom oleju lub wymienić olej.

2. Sprawdź klapy wirowe.

3. Wykonaj kontrolę ciśnienia spalin.

4. Sprawdź filtr cząstek stałych (kontrola wzrokowa, czy rura wydechowa i wylot filtra cząstek stałych nie są zanieczyszczone).

5. Wykonaj regenerację. Możliwe tylko przy stałej prędkości jazdy przez co najmniej 30 minut. (Nie można zatrzymać regeneracji za pomocą odpowiedniej funkcji serwisowej dla tego błędu).

6. Sprawdź porty wlotowe i zawory wlotowe pod kątem sadzy. Nadmierny dopływ oleju z wentylacji skrzyni korbowej może prowadzić do sadzy, szczególnie podczas jazdy na krótkich odcinkach.


Błąd 258300.Czujnik ciśnienia spalin filtr cząstek stałych, sygnał: Sygnał za wysoki. Błąd jest wykrywany, gdy ciśnienie spalin na filtrze cząstek stałych silnika Diesla przekroczy górną wartość graniczną.

Górna wartość graniczna: od 850 mbar do 999 mbar (w zależności od wersji).

Plan serwisowy......

1. Sprawdź połączenia przewodów i wtyczek

(w szczególności napięcie zasilania czujnika ciśnienia spalin)

2. Sprawdź rurkę wężową od układu emisji spalin do czujnika ciśnienia spalin (pod kątem prawidłowej instalacji, osadzania się sadzy i nieszczelności).

3. Sprawdź filtr cząstek stałych pod kątem uszkodzeń i przeciążenia (wykonaj kontrolę ciśnienia spalin za pomocą układu diagnostycznego).

Jeśli poprzednie kontrole są prawidłowe:

wymienić czujnik ciśnienia spalin.


Błąd 28CC00 magistralę LIN: błąd komunikacji. Diagnoza monitoruje komunikację magistrali LIN / BSD.

Błąd jest wykrywany, gdy komunikacja między wszystkimi użytkownikami magistrali nie jest możliwa.

Plan serwisowy....

- Odłącz po kolei użytkowników magistrali. Odczyt pamięci błędów. Jeśli usterka nie występuje obecnie, odłączona wiązka przewodów użytkownika / częściowa powoduje awarię magistrali. Co najmniej jeden użytkownik musi zawsze pozostawać w kontakcie; w przeciwnym razie błąd zostanie ponownie wprowadzony.

- Sprawdź napięcie zasilające użytkownika magistrali.

- Sprawdź wiązkę przewodów między DME a użytkownikiem magistrali. W tym celu wszyscy użytkownicy magistrali muszą być odłączeni.

- Wymień użytkownika magistrali


Błąd 28CD00 LIN, komunikat; żaluzja chłodnicy: brak. Diagnoza monitoruje komunikację magistrali LIN / BSD.

Błąd jest wykrywany, gdy komunikat LIN / BSD nie zostanie odebrany w ciągu 90 sekund.

Plan serwisowy....

Jeśli zostaną wprowadzone dodatkowe usterki związane z komunikacją magistrali LIN / BSD, usuń je najpierw. Gdy wiele komunikatów o błędach magistrali LIN / BSD jest zapisywanych przez różnych użytkowników magistrali, sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów / użytkownika magistrali Sprawdź napięcie zasilające użytkownika magistrali Sprawdź wiązkę przewodów pomiędzy jednostką sterującą silnika a użytkownikiem magistrali Wymień użytkownika magistrali


Błąd 279800 Żaluzja chłodnicy, komunikat zwrotny diagnozy: Ogranicznik otwarcia został rozpoznany zbyt wcześnie.Monitorowanie aktywnej przesłony chłodnicy: Otwarte położenie krańcowe (przesłona chłodnicy otwiera się zbyt wcześnie).

Plan serwisowy...

1. Sprawdź mechanikę aktywnej żaluzji chłodnicy pod kątem swobody ruchu.

2. Przeprowadzić kontrolę działania.

- Jeśli kontrola działania jest OK: Usuń pamięć błędów, dalsze czynności nie są konieczne.

- Jeśli sprawdzenie działania nie jest prawidłowe: postępuj zgodnie z uwagami w module testowym


Błąd 279D00 .Usterka zostaje ustawiona, gdy żaluzja chłodnicy zasygnalizuje awarię elektryczną magistrali LIN fiolki.Dalszy przesuw jest możliwy, ale istnieje niebezpieczeństwo przegrzania silnika podczas pracy pod dużym obciążeniem.

Plan serwisowy....

1. Sprawdź połączenia linii i wtyczek

2. Jeśli przewody i połączenia wtyczek są w porządku:

Wymień osłonę chłodnicy.

Opublikowano
Teraz 5-12

To bardzo dobry wynik.

Postaraj się kontrolować ciśnienie wsteczne w krótkich odstępach czasu.

Jak szybko rośnie sadza podczas jazdy?

Sprobuj zaobserwować moment, kiedy zacznie się regeneracja i jego proces.

Regeneracja najczęściej zaczyna się gdy sadza dochodzi do 45g.

Czy wiesz jak często DPF jest regenerowany?

Opublikowano

[quote name="shark89"}

To bardzo dobry wynik.

Postaraj się kontrolować ciśnienie wsteczne w krótkich odstępach czasu.

Jak szybko rośnie sadza podczas jazdy?

Sprobuj zaobserwować moment' date=' kiedy zacznie się regeneracja i jego proces.

Regeneracja najczęściej zaczyna się gdy sadza dochodzi do 45g.

Czy wiesz jak często DPF jest regenerowany?[/quote]


Teraz jak był problem sadza była 46g i ostatnie wypalanie 1800km wczesniej, w bmw ciężko zaobserwować moment wypalania. Powinien się regenerować co ok 500km przynajmniej tak mam w F30 na trasie mieszanej

Zobaczymy kiedy znów pojawi się problem, zczytam błędy później czy te poprzednie dalej się utrzymały, po tamtym pomyślnym kasowaniu od razu się nie pojawiły

  • 4 lata później...
Opublikowano (edytowane)

albo masz uszkodzony czujnik albo zapchany filtr... zablokowana jest ze względu na bledy w komputerze wskazujące na zbyt duże zaphanie dpf... próba wypalania takiego filtra może skończyć się tragicznie dla silnika.!.!.!

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano

Problem w tym że nie ma żadnego błędu,czujnik różnicy ciśnień na samym zapłonie w zależności od offsetu jest w granicach 0 nie powiem nieraz jest -3 ale offset zaraz reaguje .Aktualnie po ostatnim wypaleniu mam zrobione ok 60 km i na jałowym biegu jest 8 hp

Opublikowano (edytowane)

Jesli w trakcie wypalania wjechales np. w miasto i przestaly byc spelnione warunki do wypalenia (temp) to przechodzi w status zablokowana (zdarzylo mi sie tak kilka razy).

Mozesz obserwowac, ale samo sie odblokuje.

Edytowane przez Lendio
Opublikowano (edytowane)

Było dokładnie tak jak piszesz czyli wjechałem w miasto i predkość ok 40- 50km/h . Trochę mnie uspokoiłeś,tylko że wymusiłem regenerację przejechałem już 30 km i cały czas pokazuje zaplanowana i zablokowana

Edytowane przez marcin-lewandowski7
Opublikowano (edytowane)

Nigdy w takiej sytuacji nie probowalem wymuszac. Jezdzij  obserwuj, powinno wroci do normy (chyba ze beda jakies anomalie  jak wysokien cisnienie, czy zbyt duze zapelnienie sadza a wypalanie nie ruszy to trzeba dzialac)

Po takim zablokowaniu (przerwaniu wypalania) pamietam, ze ta blokada potem jakis czas swiecila a potem gasla i ruszalo wypalanie. Wszystkim komp steruje.

Edytowane przez Lendio
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja nigdy nie miałem ZABLOKOWANEJ procedury wypalania DPF, nawet gdy wjechałem bądź jeździłem po miescie.

Najzwyczajniej w świecie filtr nie dopalił sie do konca. Moim zdaniem musisz częściej obserwować parametry silnika . Może włącz nagrywanie ekranu w czasie wypalania? Może przekroczyłeś jakąś temperaturę , któregoś z płynów/oleju?

Ja jak jeżdżę z prędkościami poniżej 90 km/h i mam wypalanie DPF to jeżdżę na ustawieniach SPORT. W mieście jest ciężko zakończyć w 100% ten proces. Ja u siebie mam jedną z dróg,  która jak jest w miarę pusta to pozwala mi na wypalenie całej sadzy w DPF.

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
23 minuty temu, Burza1234 napisał(a):

Ja nigdy nie miałem ZABLOKOWANEJ procedury wypalania DPF, nawet gdy wjechałem bądź jeździłem po miescie.

Najzwyczajniej w świecie filtr nie dopalił sie do konca. Moim zdaniem musisz częściej obserwować parametry silnika . Może włącz nagrywanie ekranu w czasie wypalania? Może przekroczyłeś jakąś temperaturę , któregoś z płynów/oleju?

Ja jak jeżdżę z prędkościami poniżej 90 km/h i mam wypalanie DPF to jeżdżę na ustawieniach SPORT. W mieście jest ciężko zakończyć w 100% ten proces. Ja u siebie mam jedną z dróg,  która jak jest w miarę pusta to pozwala mi na wypalenie całej sadzy w DPF.

Piszesz o n47 ? Czy B47 ? ( niewiem czy to ma znaczenie). Ja w przeciagu roku mialem taka sytuacje moze z 3 razy. 

Opublikowano
W dniu 24.06.2024 o 08:41, Lendio napisał(a):

Jesli w trakcie wypalania wjechales np. w miasto i przestaly byc spelnione warunki do wypalenia (temp) to przechodzi w status zablokowana (zdarzylo mi sie tak kilka razy).

Mozesz obserwowac, ale samo sie odblokuje.

Tak jak kolego pisałeś odblokowało się samo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 25.06.2024 o 19:31, Lendio napisał(a):

Piszesz o n47 ? Czy B47 ? ( niewiem czy to ma znaczenie). Ja w przeciagu roku mialem taka sytuacje moze z 3 razy. 

N47

Opublikowano
W dniu 29.06.2024 o 16:59, marcin-lewandowski7 napisał(a):

Tak jak kolego pisałeś odblokowało się samo

OK dzieki za info. 

W dniu 30.06.2024 o 08:49, Burza1234 napisał(a):

N47

Dzieki tak luzno zapytalem bo w sumie niewiem, czy ma to znaczenie, ale czasem apka moze inaczej sygnalizowac pewne detale. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podobno apka nie jest idealna.

Ale jak dla mnie to jest wystarczająca. 

Wszystko zależy od ECU silnika. Z jednymi współpracuje prawie idealnie , z innymi nie co gorzej. 

Moje ECU to D70BX7A0 i BTool nie współpracuje idealnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.