Skocz do zawartości

Luz wzdłużny koła pasowego E90 163KM 2006


inwiglator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

niedawno oddawałam samochód do serwisu olejowego, przy okazji okazało się, że jest do wymiany koło pasowe. Chłopaki wymienili na SNR, przejęchałam na tym kole ok. 600km, po czym pasek zaczął piszczeć. Po przyjeździe do warsztatu okazało się, że jest duży luz osiowy koła pasowego, zamieniliśmy na Corteco, luz jest mniejszy, ale nadal dość spory. Pasek piszczy przez 1 sek. przy uruchomieniu i gaszeniu silnika, samochód stracił trochę na mocy. Słyszałam już różne diagnozy:

a) pęknięcie wzdłużne wału

b) zatarcie panewki

...generalnie mechanicy załamują ręce, dodam tylko, że samochód jeździ, nie słychać żadnych stuków spod maski.

Czy ktoś spotkał się z takim problemem?

Poniżej link do filmu:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oficjalne materiały jak to się wymienia:

Procedura:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/repair-manuals/11-engine/11-23-vibration-damper/44FCRhA

Moment dokręcania:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/repair-manuals/11-engine/11-23-vibration-damper/61SHxcN


W skrócie: silnik musi być dobrze zablokowany, śruba musi być nowa a moment dość duży (100Nm + 150stopni). Jeżeli koło jest właściwe to nie ma to prawa nie działać.


Jeżeli jest aż tak duży luz na wale (w co wątpię) to by znaczyło że nie ma już łożysk oporowych wału i trzeba robić dół silnika. Ale, powtarzam, wątpię.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może ktoś będzie ode mnie mądrzejszy, bo w przypadku tego silnika nie znam takiego przypadku, ale w takim razie wygląda to na zacierający się silnik spowodowany skończeniem się łożyska ustalającego które zapobiega normalnie przesuwaniu się wału wzdłuż własnej osi. Powinno to wyjść przy zmianie oleju i filtra w których pewnie były opiłki.


Jaki przebieg ma auto? Było regularnie serwisowane (olej)?

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy macie kogoś zaufanego i uczciwego w naprawach do polecenia na Warszawie lub w okolicach?

Nie chcę też nieautoryzowanych serwisów, które ten temat ogarną za połowę ceny samochodu.


Mała aktualizacja z dziś:

Kazałam w nieautoryzowanym serwisie BMW założyć koło z powrotem, podczas montażu "coś strzeliło". Samochód nie jest już "na chodzie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak padło mi koło to z racji tego, że mam automat i nie chciało mi się dobierać do blokowania przy rozruszniku dorobiłem sobie klucz który pasuje w tą "koronę" na kole.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niestety to fatalna wiadomość ale i tak dół silnika był do roboty. Jeżeli rzeczywiście był brak mocy to silnik był przytarty i nie ma tu wielkiego znaczenia czy w końcu pękł wał czy nie.


Biorąc pod uwagę koszty naprawy raczej i tak trzeba włożyć do samochodu następny słupek. W okolicy Warszawy jest sporo warsztatów które to zrobią, na przykład Wiltronic na Żeraniu czy ACS w Raszynie.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma kolego czegos takiego jak nadpękniety wał - jest caly wał albo pekniety ( ukrecony )

Przy prawidłowym zablokowaniu nie ma ryzyka ukrecenia wału ale jesli ten warsztat wykorzystał blokowanie na kole zamachowym które słuźy do blokowania przy wymianie rozrządu to skusili los który sie zemścił...

Postaw im sprawe jasno - auto przyjechalo na kosmetyczną wymiane a efektem jest silnik do wymiany ( jesli faktycznie pekł wał ) , ich obowiązkiem jest przywrucić pojazd do stanu uźywalności. Jesli sie bedą wykręcać źe to nie ich wina to musisz zasiegńąć porady prawnika jak to rozegrać bo auto bedzie musialo trafić pewnie do innego warsztatu , rzecoznawca itd...

Druga opcja jaką masz to kupic silnik i dać im jeszcze zarobić na tym co zepsuli a koszty bedą w grubych tysiącach.

Sam musisz zdecydować co dalej z tym zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Silnik rozebrany, panewka rozjechana, wał poszarpany.

Poniżej zdjęcia:

3e73a2592b8f4271.jpg"%20border="0"%20alt=""%20

563767865b1b0e48.jpg"%20border="0"%20alt=""%20


https://wetransfer.com/downloads/6199f2f172457c69988759e6bb1e509120191115180435/446c99f094dd535b7c507e3e389049ce20191115180435/2405c1



Czy lepiej kupić wał używany?

Czy lepiej kupić zamiennik? Jeśli tak, to jaki producent?

Panewki jakiej firmy, żeby pojeździć jeszcze samochodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Fajnie że informujesz. Ciekawe co ją tak zjechało, bo jakaś przyczyna musiała być. Kiepskie koło pasowe, coś nie tak z dwumasą, albo po prostu long life jeszcze na gwarancji... Gdzie robiłeś?


Co do mierzenia wału itp. to nie wiem czy jest co mierzyć skoro coś strzeliło. Słupek M47N2 chyba nie będzie trudno znaleźć...

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć, co ją tak zajechało, może moja dynamiczna jazda na wysokich obrotach :). Nie chcę kupować innego słupka, bo nigdy nie wiesz, co kupisz, na ile poprzedni właściciel dbał itd. Panewki Kolbenschmidt, Glyco czy Mahle?

Przy okazji warto wymienić rozrząd? Jeśli tak, to jaki producent?


Z dwumasą raczej nie miałam problemu, generalnie gdyby nie piszczenie paska po wymianie koła pasowego, to powiedziałabym, że samochód szedł jak "żyleta".

Może to wina oleju Castrol? Fakt faktem, że po dłuższej jeździe na autostradzie i wysokiej prędkości trzeba było dolać oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.