Skocz do zawartości

X5 - bieda edition


arljazz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko, ze wybierając niby sportowa skrzynie jesteś zmuszony dodać sportowa kierownice, wiec koszta rosną.

P.S-jechałem dziś autem z pojedynczymi szybami i było tylko o ok 2decybele głośniej niż przy podwójnych (mierzone profesjonalnym sprzętem), wiec raczej niesłyszalna różnica, wiec jak bym miał zamawiać ponownie to pewnie bez podwójnych szyb.Sprawdzilem, bo wydawało mi się, ze mój egzemplarz jest głośny i wymaga być może jakiejś regulacji szczelin czy uszczelek, ale okazało się, ze ten typ tak ma.

 

3 decybele roznicy to jest odczuwalnie 2x głosniej! 2 decybele to ciagle bardzo duza roznica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 187
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tylko, ze wybierając niby sportowa skrzynie jesteś zmuszony dodać sportowa kierownice, wiec koszta rosną.

P.S-jechałem dziś autem z pojedynczymi szybami i było tylko o ok 2decybele głośniej niż przy podwójnych (mierzone profesjonalnym sprzętem), wiec raczej niesłyszalna różnica, wiec jak bym miał zamawiać ponownie to pewnie bez podwójnych szyb.Sprawdzilem, bo wydawało mi się, ze mój egzemplarz jest głośny i wymaga być może jakiejś regulacji szczelin czy uszczelek, ale okazało się, ze ten typ tak ma.

Zawsze trzeba sprawdzić organoleptycznie , dla mnie jest duża różnica w głośności z szybami podwójnymi lub bez.

Jezdzac zastępczym golasem 30d przez kilka dni cały czas łapałem się ze próbuje domykać szybę bo coś mi szumiało cały czas.

3 decybele to dokładnie dwa razy głośniej tak jak Michael 1916 napisał wiec nie wyobrażam sobie jak można nie słyszeć 2 decybeli różnicy ...

Dochodzi jeszcze kwestia ze w większe mrozy w dłuższej trasie szyba od środka jest dużo cieplejsza , dla mnie to ważne bo siedzę w polo z krótkim rękawem z łokciem przy szybie i jest ok . W aucie z normalna szyba było zawsze je miło .

Ogólnie jest wrażenie jakby mniej „ciągnęło” po podłokietniku od strony szyby.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, ze wybierając niby sportowa skrzynie jesteś zmuszony dodać sportowa kierownice, wiec koszta rosną.

P.S-jechałem dziś autem z pojedynczymi szybami i było tylko o ok 2decybele głośniej niż przy podwójnych (mierzone profesjonalnym sprzętem), wiec raczej niesłyszalna różnica, wiec jak bym miał zamawiać ponownie to pewnie bez podwójnych szyb.Sprawdzilem, bo wydawało mi się, ze mój egzemplarz jest głośny i wymaga być może jakiejś regulacji szczelin czy uszczelek, ale okazało się, ze ten typ tak ma.

 


W sumie nie ma takiego wymogu. Łopatki mogą być przy każdej kierownicy .

Tylko moje pytanie dotyczyło softu i pracy tej skrzyni. Wg Bmw ma być bardziej agresywna, pozwala szarpnąć w sporcie oraz w każdym ustawieniu szybciej zmienia biegi . Tylko całość chyba pozostaje jedynie w odczuciach bo wyniki przyspieszeń są identyczne dla obydwu skrzyń .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wg mojej wiedzy "sportowa skrzynia" to wyłącznie łopatki przy kierownicy czyli rzecz kompletnie nieprzydatna. Użyjesz kilka razy na początku by potestować i po chwili zapomnisz, że to masz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli te 2 decybele robią różnice to znaczy, ze wszystko jest ok, a już myślałem, ze wymagana jest jakaś regulacja.Ciekawostka-bez względu na szyby auto przy 100kmh jest dużo bardziej głośne niż przy 120 i 140kmh!Szybciej nie jechałem bo u nas nad morzem dziś wieje jak cholera, a przy 140kmh już czuć ostro podmuchy przy takim kiosku na kołach :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomek777477 jaka jest historia posiadanych wczesniej przez Ciebie aut ? Moze tu jest klucz do zbyt glosnej G05 z podwojnymi szybami akustycznymi.

Pamietaj zeby porownania glosnosci aut w srodku mialy sens musimy trzymac sie tej samej klasy aut. Czyli tak jak napisales " kiosk na kolach "

porownujmy do innego "kiosku na kolach" a nie np. do limuzyny.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z aut typu Suv (bo osobówek nie biorę pod uwagę), w ostatnich 3 latach jeździłem nowym Grand Cherokee 3.0crd i poziom hałasu oraz spasowanie elementów był „zadowalający” natomiast liczyłem na to, ze w aucie „premium” będzie o wiele lepiej.....i jest lepiej, ale nie rzuca na kolana.Moze Włosi postawili wysoko poprzeczkę ;-).Pod względem reakcji na powiewy boczne mam wrażenie, ze JGC był bardziej stabilny, może dlatego ze cięższy i dodatkowo miałem dystanse po 35mm na koło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może grand cherokee na wprost jest stabilniejszy za to w zakrętach radzi sobie niezbyt dobrze i zdarzają mu się takie kwiatki jak np można przeczytać tu https://teknikensvarld.se/jeep-grand-cherokee-moose-test-failure-the-full-story-on-film-120535/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko to test starego Granda, a nowy był podobno poprawiony (chodziło podobno o szybkość działania kontroli trakcji, bo tak naprawdę każde auto idzie tak postawić), mistrz zakrętów to napewno nie był -szczególnie na pneumatyce, dlatego uważam , ze standardowe zawieszenie BMW z EDC jest wystarczająco dobre.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie zebym był jeszcze w emocjach po zakupie ( jezdze juz G05 ponad 9 miesiecy i 24kkm) ale dla mnie to naprawde bardzo udany samochod jest. Zawsze było tak, że nie lubiłem suvow za gorsze wyciszenie, gorszy komfort jazdy i dosc przecietne prowadzenie w porownaniu z taka np seria 5 ktorej dwie generacje objezdziłem. Tutaj dostałem samochod o fantastycznym komforcie jazdy, ktory nawet w trasie nie daje mi tesknic za limuzyna. Jedynie zuzycie paliwa i osiagi sa faktycznie gorsze niz w nizszych samochodach. Powiedzmy, ze silnik majacy 400KM i 760Nm w limuzynie robi juz wrazenie osiagami i nadal potrafi palic ponizej 10 litrow. Tutaj masa i gabaryty ograniczaja osiagi do "jedynie" bardzo dobrych a o spalaniu ponizej 10l na 100km mozna zapomniec. Poza tym jakosc wykonania jest swietna, gadzety na najwyzszym poziomie, zawieszenie ( pneumatyka) rewelacja i tylko biorac pod uwage gabaryty tej X5 mozna by było oczekiwac, ze bedzie jednak troche wiecej miejsca w srodku ( chociaz w porownaniu do serii 5 i tak tego miejsca jest duzo). Marudzenie, w mojej opinii, na temat X5 to chyba jednak gruba przesada. Taki oto redaktor Pertyn w swoim tescie X7 ( po mojemu X7 to przedłuzone X5) okreslił komfort jazdy tym samochodem jako lepszy niz w Bentleyach i RR a to juz "grube" towarzystwo do porownania.

Moja X5 nie jest jakos bardzo mocno dopasiona jesli chodzi o wyposazenie ale mysle, że pozbycie sie paru elementow wg mnie kluczowych dla odbioru tego samochodu mogłoby zmienic postac rzeczy. Jakbym pozbył sie podwojnych szyb, pneumatyki, skretnej tylnej osi z aktywnym ukĺadem kierowniczym, komfortowych siedzen, laserowych swiateł, Harman Kardon, i silnik okroił o 150KM to moze faktycznie byłoby bardziej "przecietnie". Z drugiej strony dokładajac masaże, webasto,softclose, lepsze skóry,dach z "gwiazdami", Bang&Olufsen, dodatki z palety individual oraz silnik V8 530KM pewnie poczułbym tego Rolls Royce'a o ktorym "ględzi" Pertyn. :roll:

Edytowane przez Michael1916
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No właśnie cały czas o tym pisze ze to właśnie te wyposażenie oraz lepsze silniki nadają autu to coś co sprawia czy czuć ten luksus. Wiadomo ze jeśli się kupi w podobnym budżecie takiego gc oraz x5 to gc sprawi lepsze wrazenie bo niemieckie auta są po prostu droższe od amerykańskich. Jak chcesz poczuć ten luksus i to wow to niestety płac i płacz bo jak się kupuje auto bliskie podstawie i myśli ze będzie wow to bardzo szybko rzeczywistość to zweryfikuje co doskonale pokazuje przykład 2 kolegów wyżej. Ten z m50d mega zadowolony ten z 25d nie do końca łącznie z żona. Jakby w środku był ,ega ładnie podświetlony bank i olufsen oraz szklany podświetlany dach, masaże, decha obszyta skóra to na,pewno żonka by była w siódmym niebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
O i dorzuciłbym jeszcze kryształowe dodatki bo kobitki lubią takie,świecidełka :D :D :D

nie tylko kobitki :wink: ja też dołożyłem, bo lubię :roll:

 

Ja tego nie brałem bo srednio mi sie te kryształy podobały ale własnie to jest roznica np w stosunku do serii 3. Inaczej pokretła sa identyczne z tymi z samochodu o 2 klasy nizej.

To na 100% tak jest, ze nie mozna oczekiwac od samochodu za 250k tego samego co od takiego za 500k.

Piszemy w temacie "bieda edition" - jak ta "bieda" byłaby taka fantastyczna to przeciez sam bym nie dopłacał do niczego wiecej. Nie interesuje mnie odbior społeczny mojego samochodu ale jak juz ładuje sie w nowy woz za pare stowek na najblizszych pare lat to lubie jednak poczuc satysfakcje z zakupu. Nie skresliłem jednak wszystkich opcji z cennika jak leci bo lubie tez dokonywac w miare mozliwosci jak najrozsadniejszych wyborow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i dorzuciłbym jeszcze kryształowe dodatki bo kobitki lubią takie,świecidełka :D :D :D

nie tylko kobitki :wink: ja też dołożyłem, bo lubię :roll:

 

Ja to wybrałem tylko dlatego, że bez kryształów które jednak są trochę festyniarskie to gałka zmiany biegów wygląda jak plastik z Dacii... Ogólnie bmw się nie popisalo jeżeli chodzi o design gałek nowych :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
O i dorzuciłbym jeszcze kryształowe dodatki bo kobitki lubią takie,świecidełka :D :D :D

nie tylko kobitki :wink: ja też dołożyłem, bo lubię :roll:

 

Ja to wybrałem tylko dlatego, że bez kryształów które jednak są trochę festyniarskie to gałka zmiany biegów wygląda jak plastik z Dacii... Ogólnie bmw się nie popisalo jeżeli chodzi o design gałek nowych :roll:

 

Ja zostałem przy tej Dacii bo dopłacanie ponad 3k za gałki, ktore i tak nie sa w moim guscie uznałem za przesade. Dałem sie za to naciagnac na grzane kubki z czego korzystam sporadycznie i wiecej bym nie zamowił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogli w to miejsce chociaż jakieś zatopione logo wrzucić.Brakuje troszkę gadżetów, które w innych marka są, dziwi mnie, ze designerzy nie wyciągają wniosków.

Mi osobiście brakuje schowka na okulary, wkurzają mnie osłony przeciw-słoneczne, które strasznie tłuką jak wracają na miejsce, kolejna rzecz to wewnętrzne kieszenie drzwi powinny być czymś miękkim wyścielone, wkurza mnie również twarda skorupa przy mocowaniu pasów bezpieczeństwa-każde odpięcie pasa jest zauważalne :-), a o brudzących się wnękach drzwiowych to już nawet nie mówię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wybrałem tylko dlatego, że bez kryształów które jednak są trochę festyniarskie to gałka zmiany biegów wygląda jak plastik z Dacii... Ogólnie bmw się nie popisalo jeżeli chodzi o design gałek nowych :roll:



Ja zostałem przy tej Dacii bo dopłacanie ponad 3k za gałki, ktore i tak nie sa w moim guscie uznałem za przesade. Dałem sie za to naciagnac na grzane kubki z czego korzystam sporadycznie i wiecej bym nie zamowił.


Szczególnie, ze przy grzanych kubkach cały schowek jest trochę mniejszy i inaczej zaprojektowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zostałem przy tej Dacii bo dopłacanie ponad 3k za gałki, ktore i tak nie sa w moim guscie uznałem za przesade. Dałem sie za to naciagnac na grzane kubki z czego korzystam sporadycznie i wiecej bym nie zamowił.

 

Ja lubię tą opcję z kubkami, ale korzystam głównie z chłodzenia w lecie - potrafi fajnie schłodzić puszkę RED bulla, coli w trakcie upałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez uzywam opcji grzanych/chlodzonych kubkow dosc czesto , a to dziecku soczek czy wode podgrzac , sobie kawke , a to colke czy redbulla schlodzic latem. Jeszcze zeby grzalo /chlodzilo dookola uchwytu a nie tylko z jednej strony to byloby idealnie ale i tak jest fajnie.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie brałem tych kubków bo dla mnie są bezużyteczne, ale każdy inaczej z auta korzysta, w moim aucie nie ma picia i jedzenia od zarania dziejow.

Więc jak ktoś wie, że będzie korzystać to myślę, że jest to fajny gadżet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.