Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć


Dostałem pytanie na priv o wrażenia z 25d w X5. Postanowiłem, że podzielę się nimi ze wszystkimi - może komuś się jeszcze przyda. Uwaga wyszedł długi post :)

Na początek małe wprowadzenie. To jest moje drugie BMW w życiu (miałem kilka lat temu E46 330Ci :)) oraz drugi SUV (do X5 przesiadłem się z nowego Tiguana).

Mam dużą, 5-cio osobową rodzinę (dzieciaki 13,11 oraz 3 - spory fotelik). Wcześniej miałem zamówioną X3 20i, ale jak pojawił się 25d w X5 to się długo nie zastanawiałem. X5 podoba mi się o wiele bardziej!

Różnica w cenie około 60tys, ale X5 jest lepiej wyposażone. Różnica w racie to tylko 150zł, ale wartość końcowa X3 to około 50%, a X5 to około 60%.


Moja X5 to, tak jak wspomniałem 25d, więc na początek o silniku. Nie pamiętam, kiedy ostatnio miałem diesla (ostatnio same Pb lub Pb/LPG). Trochę się bałem, że dźwięk i w ogóle.

Nie jest źle, silnik słychać, ale nie jest to dokuczliwe, a dźwięk jest w miarę OK. Oczywiście nie jest to R6, ale ...kasa. Czuć leciutkie mrowienie na kierownicy na biegu jałowym.

Osiągi dla mnie są wystarczające. Nie traktuje X5 jako samochodu sportowego, więc przyśpieszenie oraz elastyczność jest wystarczająca.

Jeździłem 30d i 50d. Pierwszy jest porównywalny pod względem osiągów - dźwięk o wiele lepszy. Drugi.... nie ma co porównywać.

Przejechałem trochę ponad 2tys km po różnych drogach i nawet na autostradach przy prędkościach 140-160 jest w porządku.

Co do spalania to nie jest ono małe - średnie mam w okolicach 9l. Wydaje mi się, że 30d będzie miało podobnie.


Co do innych rzeczy nie związanych z silnikiem. Komfort, jak dla mnie, jest super. Nawet tylko na adaptacyjnym zawieszeniu (bez pneumatyki).

Koła to standardowe dla M pakietu 20cali. Jak dla mnie to optymalny wybór - na mniejszych wyglądał by śmiesznie.

Mam także komfortowe siedzenia oraz podgrzewanie siedzeń/podłokietników i kierownicy. Polecam wszystkim z całego serca.

Wyposażenie - pakiet m, innowacyjny, biznes plus kilka dodatków. Jest wszystko co sobie można wymarzyć w samochodzie.


System parkowania z kamerami 360 stopi jest genialny. Parkowanie automatycznie działa bezbłędnie i wciska tego kolosa w takie miejsca parkingowe gdzie ja sam bał bym się wjechać.

Asystent jazdy także działa bez problemowo. Na autostradzie przy prędkościach 140-160 bez problemu utrzymuje samochód na pasie, sam zmienia pasy (wymaga zainicjowania), oczywiście sam utrzymuje odległość.

Super jest to że można wyłączyć pełnego asystenta i mieć tylko kontrolę odległości. W korkach praktycznie nie trzeba robić nic - samochód sam jedzie.


Co do iDrive7. Jak na razie nic się złego nie dzieje, wszystkie funkcje działa bez problemu i zawsze. Nie zauważyłem rozłączania bluetooth. Jedynie mam problem z Apple Carplay. Mój telefon (XR) dość mocno się nagrzewa w trakcie jednoczesnego ładowania i połączenia. Zjawisko pojawiło się po najnowszej aktualizacji oprogramowania w iPhone do 13.2. Wcześniej było OK. Połączenie także było stabilne. Może raz się rozłączyło, ale na sekundę, dwie.

Kilka razy miałem "problemy" z dostępem komfortowym. Mam go skonfigurowanego na otwieranie/zamykanie zbliżeniowe. Zdarzyło się, że się nie zamknął (tylko raz) oraz że nie wita mnie oświetleniem (kilka razy).


Czy coś mnie rozczarowało/denerwuje.

Nic mnie nie rozczarowało - tego się spodziewałem po samochodzie tej klasy, jednocześnie akceptując wybór silnika. Gdyby mnie było stać to brałbym 40i.

Bardzo lubię ten samochód i trochę się zakochałem :) Aczkolwiek denerwuje mnie jedna rzecz - to że drzwi nie zachodzą na progi i brakuje także porządnego uszczelnienia. Progi są brudne, samochód wysoki, a do tego ten brud mocno się przedostaje na wnęki drzwiowe. Wygląda to słabo, zwłaszcza na białym lakierze. Poprzedni Tiguan miał to rozwiązane o niebo lepiej, zakryte progi i porządne uszczelki.


Się rozpisałem ... ale mam nadzieje, że komuś się to przyda. Pozdrawiam i życzę udanych wyborów.

Pozdrawiam

Arljazz

  • Odpowiedzi 187
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Super opis - na pewno przyda się innym osobom rozważającym 25d.


Też denerwują mnie progi, ale pytanie czy nie ma to związku z wysokością brodzenia? X5 G05 może brodzić z tego co pamiętam do 50cm bezpiecznie - może umiejscowienie uszczelek i budowa progów ma z tym związek? Z drugiej strony inne marki wysokość brodzenia maja podobną, a lepiej rozwiązały temat progów ;).

Opublikowano
Super opis - na pewno przyda się innym osobom rozważającym 25d.


Też denerwują mnie progi, ale pytanie czy nie ma to związku z wysokością brodzenia? X5 G05 może brodzić z tego co pamiętam do 50cm bezpiecznie - może umiejscowienie uszczelek i budowa progów ma z tym związek? Z drugiej strony inne marki wysokość brodzenia maja podobną, a lepiej rozwiązały temat progów ;).

 

Tylko, że nikt nie kupuje x5 bo ma dobre parametry brodzenia :)

A problem jest żenujący w tak drogim samochodzie i znany od każdej edycji. Jestem bardzo wysoki 194cm a nadal zdaza mi się budzić spodnie...

Opublikowano
Mam ten sam silnik i faktycznie jakość daje radę chociaż jest wg mnie na wolnych obrotach niekulturalnie głośny (oczywiście to nie R6) Po pierwszym tysiącu kilometrów pojawiła się kontrolka check engine i muszę zawitać do serwisu mimo, ze auto jedzie normalnie! Mrowienie na kierownicy przenoszone z układu napędowego jest bardzo odczuwalne przy ruszaniu, mniej podczas jazdy-moim zdaniem słabe tłumienie drgań przez poduszki silnika lub skrzyni.Brudzace progi-fatalne! -nawet przy wzroście 190cm wycierasz progi nogawkami.Siedzenia komfortowe mało wygodne na dłuższa trasę.Wyciszenie oraz komfort resorowania ok.Swietny wyświetlacz Hud.Twarde plastiki przy zwijakach pasów jak w lanosie.Brak schowka na okulary.Moglo być soft Close dla sun visors :-).Nastepny update po kolejnym tysiaku km, pozdrawiam.
Opublikowano

@Arljazz, super pomocny opis - dziekuje (chociaz nie pytalem Ciebie na priv ... ale mialem taki zamiar :D ) ! Mam troche podobna sytuacje zamiana X3 F25 i miala byc X3 G01 jednak X5 z silnikiem 25d wydaje mi sie super alternatywa dla rodziny (glownie to bedzie/jest samochod zony). Niestety jazde X5 bede mogl zrobic dopiero za 2 tygodnie najwczesniej, a jak wiadomo 1-2 godziny jazdy to nie to samo co codzienne uzytkowanie samochodu kiedy wlasnie duzo rzeczy wychodzi w praktyce. Dlatego jeszcze raz dzieki za opis.


@Arljazz, @tomek777477 - tak z ciekawości macie te lepiej wyciszone szyby, czy zwykle? bo obaj zwrociliście uwage na prace silnika i odczucia w kabinie (o ile dobrze zrozumialem) wiec zastanawialem sie czy to jest juz z tymi lepszymi szybami czy bez.


Pozdr.

Opublikowano
@Arljazz, super pomocny opis - dziekuje (chociaz nie pytalem Ciebie na priv ... ale mialem taki zamiar :D ) ! Mam troche podobna sytuacje zamiana X3 F25 i miala byc X3 G01 jednak X5 z silnikiem 25d wydaje mi sie super alternatywa dla rodziny (glownie to bedzie/jest samochod zony). Niestety jazde X5 bede mogl zrobic dopiero za 2 tygodnie najwczesniej, a jak wiadomo 1-2 godziny jazdy to nie to samo co codzienne uzytkowanie samochodu kiedy wlasnie duzo rzeczy wychodzi w praktyce. Dlatego jeszcze raz dzieki za opis.


@Arljazz, @tomek777477 - tak z ciekawości macie te lepiej wyciszone szyby, czy zwykle? bo obaj zwrociliście uwage na prace silnika i odczucia w kabinie (o ile dobrze zrozumialem) wiec zastanawialem sie czy to jest juz z tymi lepszymi szybami czy bez.


Pozdr.

 

Dzięki, taki miałem plan pisząc tego posta. Miał pomóc w wyborze.

Co do usterek - u mnie zupełnie nic, ale ja - nie zapeszajac - mam szczęście do samochodów:)

U mnie są akustyczne szyby.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pozdrawiam

Arljazz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Moja X5 to, tak jak wspomniałem 25d, więc na początek o silniku. Nie pamiętam, kiedy ostatnio miałem diesla (ostatnio same Pb lub Pb/LPG). Trochę się bałem, że dźwięk i w ogóle.

Nie jest źle, silnik słychać, ale nie jest to dokuczliwe, a dźwięk jest w miarę OK. Oczywiście nie jest to R6, ale ...kasa. Czuć leciutkie mrowienie na kierownicy na biegu jałowym.

Osiągi dla mnie są wystarczające. Nie traktuje X5 jako samochodu sportowego, więc przyśpieszenie oraz elastyczność jest wystarczająca.

Jeździłem 30d i 50d. Pierwszy jest porównywalny pod względem osiągów - dźwięk o wiele lepszy. Drugi.... nie ma co porównywać.

Przejechałem trochę ponad 2tys km po różnych drogach i nawet na autostradach przy prędkościach 140-160 jest w porządku.

Co do spalania to nie jest ono małe - średnie mam w okolicach 9l. Wydaje mi się, że 30d będzie miało podobnie.

 

Tutaj jest własnie opisany głowny problem polskiego rynku - akcyza. Przy niewiele lepszych osiagach wersji 30d dopłacic, liczac z wyposazeniem, 80k pln wzgledem 25d to szalenstwo. To mnie własnie skłonilo do M50d - jak juz placic akcyze to niech chociaz bedzie czuc za co ta dopłata była. Dalej tym tropem - jak juz kupowac benzyne z wysokim spalaniem i akcyza to M50i gdzie jeszcze wyrazniej niz w M50d odczujemy za co zapĺacilismy. W polskich warunkach warianty posrednie słabo wychodza w kategorii cena/jakosc.

Opublikowano

sam zmienia pasy (wymaga zainicjowania)

 

jak to wywołać? - nie zaobserwowałem u siebie

 

Musisz jechać używając Assisted Drive, wykryte pasy, droga wielojezdniowa i ręce na kierownicy (przynajmniej jedną). Włączysz kierunkowskaz, te kilka mrugnięc i czekasz :)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pozdrawiam

Arljazz

Opublikowano
Ogólnie bardzo irytujące jest łapanie kierownicy co kilka sekund przy tym asystencie jazdy, czas powinien być wydłużony.

Ciekawe czy będzie się to kiedyś dało przeprogramować :)

Ja tylko leciutko trzymam dłoń. Dobre jest to że są czujniki pojemnościowe i nie trzeba kręcić kierownicą żeby samochód wiedział że dalej w nim jesteś :)

Pozdrawiam

Arljazz

Opublikowano
Tez mam podwójne szyby z przodu, chociaż rewelacji nie ma i słychać dźwięki z zewnątrz, baaa często prubuje odruchowo domknąć szybe.

 

Hmmmm - X5 G05 z akustycznymi szybami to zdecydowanie najlepiej wyciszony samochód jaki miałem pomimo swojej wysokości. Syndrom otwartej szyby wskazuje dla mnie ewidentnie na jakiś problem z którąś uszczelką tym bardziej, że już wiele osób chwaliło tutaj wyciszenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ogólnie bardzo irytujące jest łapanie kierownicy co kilka sekund przy tym asystencie jazdy, czas powinien być wydłużony.

Ciekawe czy będzie się to kiedyś dało przeprogramować :)

Ja tylko leciutko trzymam dłoń. Dobre jest to że są czujniki pojemnościowe i nie trzeba kręcić kierownicą żeby samochód wiedział że dalej w nim jesteś :)

Myślę że już da radę zakodować inny czas.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a mnie ciekawi to wychwalanie asystenta parkingowego. Kilka razy probowalem tego badziewia uzyc i od tej pory parkuje sam. Asystent potrafil nie znalezc miejsca w hali garazowej pod blokiem na ktorej bylo zaparkowane moze ze 4 samochody.
Opublikowano
Z tego, co zauważyłem, auto szybciej znajduje miejsce do zaparkowania pomiędzy dwoma autami, niż gdy jest więcej pustych miejsc. Ja rzadko korzystam z tej funkcji, ponieważ w większości przypadków jest komunikat "zagrożenie kolizją" hehe funkcja, która miała być ułatwieniem a niestety nie jest.
Opublikowano
a mnie ciekawi to wychwalanie asystenta parkingowego. Kilka razy probowalem tego badziewia uzyc i od tej pory parkuje sam. Asystent potrafil nie znalezc miejsca w hali garazowej pod blokiem na ktorej bylo zaparkowane moze ze 4 samochody.

Bo system szuka wolnych przestrzeni/luk między samochodami. Jak masz full miejsca to sam sobie poradzisz :)

Tak jak napisałem używałem wielokrotnie i sobie chwalę.

Pozdrawiam

Arljazz

Opublikowano
Tez mam podwójne szyby z przodu, chociaż rewelacji nie ma i słychać dźwięki z zewnątrz, baaa często prubuje odruchowo domknąć szybe.

 

Hmmmm - X5 G05 z akustycznymi szybami to zdecydowanie najlepiej wyciszony samochód jaki miałem pomimo swojej wysokości. Syndrom otwartej szyby wskazuje dla mnie ewidentnie na jakiś problem z którąś uszczelką tym bardziej, że już wiele osób chwaliło tutaj wyciszenie.

 

Dziś miałem okazje jechać „zastepczakiem” 3.0d w msporcie.....szyb podwójnych nie było ,wiec oczywiście było trochę głośniej, wyposażenie ....miałem wrażenie, ze jadę autem klasę niżej (trafiła mi się chyba wersja bieda :-) ale silnik....bajka-x25d niestety jest dużo mniej elastyczny bo i czuc, ze te 2 gary robią różnice, tu nawet nie chodzi o moc ale o elastyczność , ale......no właśnie czy to jest warte 80k więcej????wg mnie NIE.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym zrezygnował z wielu ekstrasow na rzecz silnika bo 30d w x5 to bajka w porównaniu z 25d, moment, elastyczność a spalanie to samo. No ale po to jest tyle możliwości konfiguracji żeby każdy wybrał to co lubi i to jest fajne w Premium.
Opublikowano

Hejka,

Małe post scriptum.

W weekend zrobiłem pierwszy raz trasę po tak zwanych drogach krajowych. Trasa Bytom - Ostrów Wielkopolski, droga numer 11.

Nie miałem żadnych problemów z wyprzedzaniem tirów czy kolumn samochodów. Skrzynia super reaguje (cały czas tryb Comfort) i silnik ładnie ciągnie.

Oczywiście to tylko moje wrażenia, ale jechał za mną kolega Subaru Forester 2.0T (240KM, skrzynia CVT) i mówił, że musi zmienić samochód bo za mną nie nadąża.

Na papierze obydwoje mamy 7.5s do setki, ale on ma dużo mniejszy moment oraz skrzynia jest gorsza.

Pozdrawiam

Arljazz

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
25d zamowione - podziekowania dla arljazz za podzielenie sie wrazeniami z korzystania z tego silnika!

 

Wow!

Cieszę się że mogłem pomóc.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pozdrawiam

Arljazz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.