Skocz do zawartości

2,0 D 150 km pracuje do 2 tys obrotów dalej odcinka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam . Jak w temacie . Na 1 i 2 biegu slinik pracuje w pełnym zakresie obrotów. Na biegu 3,4,5 do 2 tysiecy obr sie zbiera, pozniej silnik nie pracuje dalej tak jakby coś go odcinało. Co to może być? Zadna kontrolka nie wyskoczyła. Poza tym wszystko ok
Opublikowano

Masz zapchanego DPF-a.


Zapchany DPF jest efektem usterek, nie przyczyną samą w sobie. Nawet jak go wyczyścisz, skontroluj:


1. temperaturę pracy silnika (włącz menu serwisowe zegarów podczas jazdy i obserwuj wskazania) - jeśli nie osiąga 90 st. C, termostaty do wymiany,

2. czujniki temperatury spalin (są dwa, jeden we wstępnym katalizatorze, drugu w DPF). Uszkodzenie czujnika wywala bład widoczny w programie diagnostycznym,

3. czujnik ciśnienia spalin (tez będzie błąd pokazywać),

4. korekcję wtrysków,

5. czy nie przybywa Ci oleju (brak wypalania DPF będzie tym skutkować).


Każda z ww. usterek skutkuje tym, że komputer nie uruchamia procedury wypalania DPF. A brak wypalania prowadzi do zapchania DPF i braku dynamiki na wyższych biegach, na 1 lub 2 jeszcze go wyżyłujesz, ale im wyższy bieg, tym niższe obroty osiągniesz.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.