Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.


Słowem wstępu.

Od niedawna jestem posiadaczem e91 z 2006r n52b25A. Powoli uczę się samochodu, ale czegoś mi nim brakuje, a konkretnie pospolicie zwanej szpery. W drugim BMW (e30), które mam już od dawna jest takie urządzenie (25%). Przyzwyczaiłem się do jazdy z częściowo blokowanym dyferencjałem i bardzo odpowiada mi taki styl jazdy. Jednak jak już wcześniej wspomniałem e91 bez szpery mimo prawie 100km więcej nie daje takiej frajdy, satysfakcji z jazdy jak poczciwa e30 z blokadą.


Sprawdziłem jakie możliwości są dostępne jeżeli chodzi o modyfikacje mechaniczne e91, do wyboru jest: dyfer wraz z półosiami oraz prawdopodobnie połową wału z M3 lub całe wkłady do dyfra takich firm jak np.: Quaife. W przypadku pierwszego rozwiązania problem pojawia się przy dobraniu odpowiedniego przełożenia oraz znalezienia niezamordowanego dyferencjału lub znalezienia w ogóle takiego zestawu. Natomiast w drugim przypadku niestety nie przemawiają do mnie ceny takich rozwiązań. Ewentualnym i to bardzo ewentualnym rozwiązaniem mechanicznym jest zakup i montaż "szpery" w postaci sprężyn i płytek montowanych na satelitach układu różnicowego. Cena ostatniego rozwiązania jest najniższa jednak krążą w Internecie opinie jakoby "spięcie" tejże szpery bardzo szybko zmniejszało się wraz z przejechanymi kilometrami.


W takim wypadku najrozsądniejszym rozwiązaniem wydaje się być "e-diff" czyli opcja w module DSC (C0D_DIFF_LOCK) pozwalająca sterownikowi na dohamowywanie odpowiedniego koła w przypadku jego uślizgu, nie redukując przy tym mocy silnika. Moja e91 jest z 2006r i niestety nie ma takowej funkcjonalności, a została ona wprowadzona prawdopodobnie po 2007r. Zdecydowałem się więc na zakup DSC z nowszego samochodu. W bardzo atrakcyjnej cenie kupiłem moduł z e87 2008r, który rzekomo był również montowany serii 3, a przynajmniej takie informacje znalazłem w Internecie po wpisaniu numerów. Po podłączeniu nowego DSC do samochodu i odczytaniu jego konfiguracji znalazłem upragnioną opcję "e-diff", ale pojawiły się małe problemy związane z podstawową funkcjonalnością modułu.


Teraz konkretnie.

DSC po podłączeniu w ogóle nie pojawiło się na liście modułów obecnych w pojeździe oraz samochód nie zgłaszał żadnych błędów. Po wgraniu do DSC pustego pliku man moduł zgłosił swą obecność, lecz z licznymi błędami. Większość z nich udało się usunąć poprzez odpowiednie zaznaczenie opcji w pliku konfiguracyjnym (NCS Dummy) pod mój samochód. Niestety z dwoma błędami nie mogę sobie poradzić, a konkretnie 5E1F oraz 5E50, są to błędy opisywane jako "niepoprawna identyfikacja pojazdu". Błędy te spowodowane są najprawdopodobniej brakiem numeru VIN w module, a przynajmniej tak mi się wydaje. Chciałem wprowadzić VIN poprzez WinKFP, lecz pojawiły się z tym małe problemy. Aby wprowadzić VIN muszę wybrać rodzaj oraz numer sterownika, w którym chcę prowadzić zmianę, niestety na liście sterowników nie ma mojego DSC. W pliku DSC81.HIS zamieszczona jest informacja, że numer mojego sterownika został zastąpiony innym, a konkretnie ZB 6787837 na ZB 6789301. Dodatkowo w pliku DSC81.HWH zapisano kolejne zmiany z 6787837 na ostatnią 6862871. Podjąłem więc próbę zrobienia update'u DCS na 6862871 ponieważ taki numer posiadam w zainstalowanej bazie dp-daten (V60, w v66 również niema tych plików). Niestety WinKFP jeszcze przed rozpoczęciem wgrywania zgłasza błąd i przerywa proces: "CODE 2080, PROCEDURE FlashStatusLesen, INDEX 4103, TEXT Programing state invalid 10FLASH, FLASH_PROGRAMMIER_STATUS_LESEN: ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUENCE_ERROR". Dodatkowo jest problem z prędkością pojazdu, a konkretnie po włączeniu zapłonu prędkościomierz zmienia wartości o 0km/h do około 15km/h (w INPA wartości dla poszczególnych kół ciągle się zmieniają). Ciekawe jest to, że żaden z modułów nie zgłasza błędu w związku z zaistniałą sytuacją, silnik jest nieuruchomiony, skrzynia biegów w pozycji P, a według DSC samochód się porusza. :shock:.

Ogólnie zakupiony moduł podłączam (tylko elektrycznie) do samochodu tylko na czas jakichkolwiek prób "kodowania", na stałe nadal jest zamontowany stary.


Na koniec pytania i prośby o pomoc.

Czy możliwe jest, że moduł nie zezwala na update, ponieważ nie ma wprowadzonego numeru VIN?

Czy możliwe jest, że moduł nie zezwala na update, ponieważ jest jakby "zajęty" ponieważ samochód się porusza?

Czy jest inna możliwość na wprowadzenie numeru VIN do DSC?

Czy jest inna możliwość wgrania update do modułu DSC niż standardowo przez WinKFP?

Co może być spowodowane brakiem możliwości odczytu softu sterownika (sugerując się błędem z WinKFP)?

Czy poprzez zmiany w plikach konfiguracyjnych w NCS Dummy istnieje możliwość zdjęcia w/w błędów?

Co może być przyczyną niepoprawnie wykrywanej prędkości przez moduł DSC?

Prośba jeżeli ktoś ma pliki dla modułu 6787836/7 lub wie w którym sp-daten są one dostępne proszę o info, albo podesłanie.


Podstawowe dane.

Stary moduł DSC: 6775387, MK60_87.C07

Nowy moduł DSC: 6787836, MK60_87.C0D

Vin pojazdu: FR57331

E-diff jest dostępny od wersji C09.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mały update po ponad miesiącu.

Na początku napiszę, że nadal nie udało rozwiązać się problemu z nowym DSC i najprawdopodobniej niema możliwości, aby "dogadał" się on z moim samochodem bez dodatkowych zmian w szeroko pojętej elektryce.


Udało mi się rozwiązać problem z błędami o numerach 5E1F oraz 5E50. Tak naprawdę źle interpretowałem opis błędów.

są to błędy opisywane jako "niepoprawna identyfikacja pojazdu".

Tak naprawdę chodziło o "nieprawidłowy numer identyfikacyjny pojazdu - czujnik kąta skrętu kierownicy". Co ciekawe taki opis oraz możliwość wykonania kalibracji tegoż czujnika dał mi interfejs Delphi, natomiast przez Inpę nie miałem możliwości wykonania kalibracji.

Po kalibracji błędy w/w już się nie pojawiły, ale żeby nie było zbyt kolorowo pojawił się kolejny błąd 5DE0 czyli błąd zużycia klocków hamulcowych. Kasowanie inspekcji klocków poprzez liczniki nie pomogło. Wszystkie możliwe kalibracje oraz inicjalizacje dostępne w Inpie oraz Delphi nie pomogły. Podjąłem więc próbę zmiany ustawień czujników zużycia klocków przez NCS Dummy, ponieważ pamiętałem, że w starym DSC (C07) taka możliwość istnieje. Konkretnie chodziło o C07-BBV. Niestety w nowym DSC (C0D) nie ma możliwości zmiany tego parametru dostępna jest tylko jedna wartość. Najprawdopodobniej wymusza to zmianę czujników zużycia klocków na wersję z polifta. Idąc tym tropem sprawdziłem jak wygląda kwestia czujników ABS, ponieważ dzięki mim DCS określa prędkość pojazdu, a z tym również mam problem. Znalazłem info, że w poliftowe e97 120d (z takiego samochodu mam DSC) ma inne numery czujników ABS niż moja wersja e91. Wiec aby zastosować DSC z w/w pojazdu musiałbym wymienić również te czujniki. Dodatkowo na niekorzyść nowego DSC nadal nie udało mi się zmienić numeru VIN, nawet poprzez Emergency Flash w Win KFP. Z wgrywaniem nowych softów wygląda to jak jakby pamieć sterownika została nadpisana już maksymalną ilość razy.


Najprawdopodobniej zrezygnuję z zakupionej pompy i poszukam czegoś co będzie "bardziej" pasowało do mojego samochodu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Porównywałem schematy e87 2007+ oraz e91 2005-2007.

Właściwie wszystko jest połączone tak samo.

W e91 brakuje czujników podłączonych do pinu 39 DSC opisanych jako DSC Sensor oraz DSC Sensor 2. Wydaje mi się, że są one powiązane z "active steering wheel", dodatkowo są one połączone ze sobą równolegle co mogłoby wskazywać na komunikację po jakimś protokole. Myślałem, że nie będzie miało to wpływu na działanie modułu ponieważ w teorii powinna być opcja wyłączenia w/w ASW poprzez NSC'a. Niestety nie znalazłem takiej możliwości w pliku konfiguracyjnym lub nie wiem, która to jest :).


Jeśli ktoś z forum wie, że ma e-diff w swoim wozie prosiłbym o podanie numeru DSC, ponieważ teraz już nie mam pewności co do modułu, który należy kupić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma możliwości aby nie było update twojego modułu DSC wszystkie e8x oprócz e83 i wszystkie e9x to jest grupa e89 i do nich jest wspólne oprogramowanie

jeśli moduł pochodzi od wersji z active steering to niestety będziesz miał błąd chyba że przeprogramujesz na wersje bez active steering

i to tylko poprzez winkfpt expert mode,

odczytaj mi IMPA > Functional jobs > f3> read AIF i zrób zdjęcie , lub tool32 odczytaj aif z dsc

jeśli ktoś programował w trybie expert mode to możesz mieć problem z programowaniem z trybie comfort mode

ale próbowałeś opcji Comfort mode > F3 update ZUSB (wybierz po nazwie swój sterownik ) Ok > enter vin wpisz cały win Done > F3 programuj (nie zapomnij podłączyć zasilacz wycieraczki będą chodzić )

dla winkfpt nie ma znaczenia w jakim samochodzie jest zainstalowany DSC aby tylko CAN się zgadzał podłączony do JBE (PT-CAN) i podłączenie zasilania , winkfpt nie identyfikuje samochód tylko sterownik jaki programujesz możesz sobie jaki chcesz vin wpisywać i taki przyjmie

jutro ze swojego DSC odczytam trc i podam jak będzie ta opcja

Opublikowano

Nowa wersja softu jest dostępna. W pliku DSC81.HIS następuje przejście z 687837 na 6789301 i poniżej 6789301 na 6862871, ostatni z numerów mam jako plik 0pa.

Z AS miałem na myśli, to że brak wcześniej przeze mnie wymienionych czujników DSC Sensor oraz DSC Sensor 2 może mieć wpływ na odczyt z czujników obrotu kół, co powoduje błędne odczyty prędkości. Z powodu samego AS niema na chwilę obecną żadnego błędu.

Odczytałem AIF i moim zdaniem nie wygląda obiecująco zwłaszcza wartości -1 i brak AIF_SW NR:

https://zapodaj.net/0e3f6bf16e70d.png.html

Próbowałem Comfort mode na samym początku i otrzymywałem następujący błąd: "CODE 2080, PROCEDURE FlashStatusLesen, INDEX 4103, TEXT Programing state invalid 10FLASH, FLASH_PROGRAMMIER_STATUS_LESEN: ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUENCE_ERROR".

Dziś podjąłem próbę w Expert mode lecz nie zakończyła się ona powodzeniem, procedurę wykonywałem zgodnie z instrukcją: http://blog.cnobi.jp/v1/blog/user/1558c1c7c0a5320811afc0ad841b7972/1440745543

WinKFP niezakończył działania tak jak w przypadku Comfort lecz bardziej rozwiną błąd:

https://zapodaj.net/f853a717cb746.png.html

Próbowałem również wykonać SG_Reset w NFS'ie i niestety nie udało się.

 

jeśli moduł pochodzi od wersji z active steering to niestety będziesz miał błąd chyba że przeprogramujesz na wersje bez active steering

i to tylko poprzez winkfpt expert mode,

 

Czyli jeżeli udałoby się "ożywić" ten moduł, to istnieje możliwość wgrania jakiegokolwiek softu z ECU family DSC81? Dobrze to rozumiem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dzisiaj czytałem swój DSC e91 n47 troche nowszy ale ta sama grupa

winkfpt

DSC81 ZBnr 6784764 (jest to opcja bez active steering , ale z EPS )

jest ta opcja w moim pliku TRC index coding (MK60_87)

są trzy opcje do odznaczenia ale można dodawać aby osiągnąć inne parametry

f54a45b1828d.jpg

Wiele razy wgrywałem w trybie expert mode i niestety nie wszystkie opcje można wgrać ,

źle zrobiłeś że odznaczyłeś aby w ustawieniach aby zapisywał w trybie expert mode aif

ja nigdy nie odznaczam , potem zawsze juz możesz poprawić trybem comfort mode wybierając zbnr 6784764 jak opcja experm mode przejdzie do końca nawet z błędem,

ale nie powinna w trakcie programowania się zatrzymać , jak dojdzie do 100% z błędem to ok zrób poprawkę w trybie comfort

prawidłowe pliki w develop


6784764A.0pa

mój TRC

SZL
wert_05
C09_ASL
wert_00
C09_BAUART
wert_10
C09_BBV
wert_01
C09_BBV_KORR_HA
wert_00
wert_01
C09_BBV_KORR_VA
wert_01
C09_BTM
wert_00
C09_CBC
wert_00
C09_DBC_MIN_AUSLOESEDRUCK
wert_00
C09_DELTA_PSI_BETA_LIMIT
wert_02
C09_DIFF_LOCK
wert_00
wert_01
C09_DRUCKMODELL_HA
wert_03
C09_DRUCKMODELL_VA
wert_04
C09_FLR
wert_00
wert_02
C09_GETRIEBE
wert_00
C09_GMB
wert_00
C09_GMR_MAX_LIMIT_SCHRAEG
wert_00
C09_GMR_MIN_LIMIT_SCHRAEG
wert_00
C09_KUEHLSCHACHT
wert_02
C09_LCL
wert_00
C09_LENKWINKELKENNLINIE
wert_00
wert_01
C09_LUEFTER
wert_00
C09_MIN_DRUCKAUFBAU_GRAD
wert_00
C09_MOTOR
wert_00
C09_PRE_MSR
wert_00
C09_PRE_USC
wert_00
C09_RPA
wert_00
C09_RPA_SCHWELLE
wert_00
wert_02
C09_SDR_CTC
wert_00
C09_UEBERSTEUERN_MUE_0
wert_01
C09_UEBERSTEUERN_MUE_1_2
wert_07
C09_UNTERSTEUERN_MUE_0
wert_00
C09_UNTERSTEUERN_MUE_1_2
wert_00
C09_UNTERSTEUERSCHWELLE
wert_00
wert_02
C09_WLC
wert_01
C09_C8
wert_02
C09_CF_ESM_HB
wert_00
wert_01
C09_CF_ESM_LB
wert_00
wert_01
C09_CR_ESM_HB
wert_00
wert_01
C09_CR_ESM_LB
wert_00
wert_01
C09_LF_ESM
wert_00
wert_01
C09_LR_ESM
wert_00
wert_01
C09_LWK_X2
wert_00
wert_01
C09_LWK_X3
wert_00
wert_01
C09_LWK_X4
wert_00
wert_01
C09_LWK_Y1
wert_00
wert_01
C09_LWK_Y2
wert_00
wert_01
C09_LWK_Y3
wert_00
wert_01
C09_LWK_Y4
wert_00
wert_01
C09_M_ESM
wert_00
wert_01
C09_SC_X_ESM
wert_00
wert_01
C09_SC_Y_ESM
wert_00
wert_01
C09_SPURWEITE
wert_00
wert_01
C09_THETA_ESM
wert_00
wert_01


,

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jeżeli dobrze się rozumiemy

źle zrobiłeś że odznaczyłeś aby w ustawieniach aby zapisywał w trybie expert mode aif

Ja podczas prób wgrania poprzez Comfort mode jak i expert mode wpisywałem numer vin pojazdu, do którego podłączony jest aktualne moduł DSC, mam spróbować wgrać bez numeru vin (chyba, że nie o to chodzi)?

W każdym przypadku program zatrzymywał się na tym samym błędzie (w Emergency Flash również ten sam błąd) stąd też mój wniosek, że jest problem z pamięcią modułu:

Z wgrywaniem nowych softów wygląda to jak jakby pamieć sterownika została nadpisana już maksymalną ilość razy.

 

Zastanawiające dla mnie jest to, że WinKFP podczas "zaciągania" plików wybiera P-SGBD o nazwie 10FLASH.prg. W przypadku innych modułów wybierany jest plik o nazwie zawierającej numer modułu lub jego nazwę, ogólnie coś co wskazuje na plik do danego sterownika. W tym przypadku tak nie jest. Zastanawia mnie czy plik 10FLASH nie jest wybierany jakby omyłkowo lub jest to jakiś plik "uniwersalny" lub "naprawczy". Ewentualnie jeśli plik jest odpowiedni, czy nie jest on uszkodzony.

Postaram się w najbliższym czasie podmienić bazę plików dla oprogramowania do BMW na nowszą, może pomoże...

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam z tego co kojarzę to trzeba wymienić ten czujnik szybkości obrotow ESP a to z tego względu że w przedliftach czujnik ABS jest inny i czyta z koronki na półosi a w polifcie z łożysk.  

A ja zacząłem zastanawiać się jak wygląda sytuacja w e60 czy jest też taka opcja podmienić pompę ABS i modul . Czy da się te części dokodowac zw nr vin się zgadzał i czy pojawi się ediff ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.