Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Jestem dumnym, acz już zmęczonym właścicielem BMW E92 330i z 2007 roku, a od teraz nie tylko czytelnikiem, ale i użytkownikiem tego forum - To mój pierwszy post, zatem witam Wszystkich fanów i właścicieli najlepszej marki ;)


Od pewnego czasu mam problem, który kosztował mnie bardzo dużo czasu i pieniędzy, ale wciąż się go nie pozbyłem. Właściwie ten post tutaj to jest moja ostatnia deska ratunku.


Problem jest trudny do zdiagnozowania, ale może po kolei. Przy :


-cold starcie

-rozgrzanym silniku, gdzie od np. 20 minut jadę autem grzecznie, nie przekraczając tych ~3k obrotów i zatrzymuję się na czerwonym świetle

- przejechaniu normalnie i bez problemów np. 30 kilometrów gaszę auto na 5 minut,wchodzę do sklepu po bułki i odpalam je, by jechać dalej

- pokonaniu trasy 100 km na autostradzie z prędkością typu 120 / 140km/h i wjeździe do miasta, gdzie zatrzymuję się na pierwszych czerwonych światłach


W skrócie - W potencjalnie KAŻDYM momencie silnik może zacząć chodzić nierówno, buda się trzęsie, obroty falują, zapala się check engine i mam wtedy do wyboru:

a) kontynuować jazdę, gdzie przy próbie dalszej jazdy nie jestem w stanie przekroczyć 55km/h, bo mam wrażenie, że silnik zaraz wyskoczy spod maski i wyleci w powietrze, więc spokojnie jadę 30-40km/h z towarzyszącym "dziwnym" dzwiekiem auta. Kiedy się zatrzymam jest 50% szans, że auto po prostu zgaśnie lub będzie się telepać i po wciśnięciu gazu pojedzie dalej.


b) Wyłączyć auto. Poczekać minutę i odpalić je znowu. Jest 90% szans, że będzie wszystko w porządku. Do następnego incydentu :)


Ciekawostka: w wariancie "a)" po kontynuowaniu takiej jazdy zdarzyło się 2 razy, że po przejechaniu około 5 kilometrów auto odzyskało moc, przestało falować i został tylko check.


Co zostało wymienione? Z takich istotnych rzeczy to: Vanosy, sondy lambda (wszystkie), swiece (wszystkie), cewka zapłonowa, kpl. rozrząd, filtr oleju, poduszki pompy wody, nowa pokrywa zaworów.


Z modów mechanicznych jest założony wydech od 335 PE i wywalone katy (przed tym modem problem występował i objawiał się dokładnie tak samo)


Kody błędów, które wypluwa :


0029CC: DME: Combustion misfires, several cylinders

0029D0: DME: Combustion misfires, cylinder 4

0029D1 DME: Combustion misfires, cylinder 5

0029D2: DME: Combustion misfires, cylinder 6


Czy ktoś tutaj jest w stanie mi pomóc? Nie mam już pojęcia, co mam robić. To jest przewlekły problem, pierwszy raz jestem w takiej sytuacji z autem. Pomocy, Warszawa i okolice.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może być tak jak kolega pisze Valvetronic, choć dziwne, że misfire masz tylko na 2-gim Banku cylindrów. To by mogło też wskazywać na problem z regulacją mieszanki.

Vavletronic trzeba sprawdzić odłączając czujnik położenia wałka. Tu masz info gdzie on jest: https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/FUEL-Eccentric_Shaft_Position_Sensor_Replacing/FUEL-Eccentric_Shaft_Position_Sensor_Replacing.htm

Auto przechodzi wtedy na sterowanie przepustnicą. Odłącz i zobacz czy te misfire znikną.

Na marginesie - sporo rzeczy wymieniłeś, rozumiem frustrację :mad2: Dawaj znać tutaj, będziemy się starali coś radzić :cool2:

Opublikowano

Dzięki za odzew, a przede wszystkim za info dot. czujnika. Jeśli dobrze rozumiem, to mam go odłączyć i pojeździć jakiś czas, by sprawdzić czy problem nadal będzie występował, tak? Bo permanentnego checka nie mam. Pojawia się tylko, gdy pojawia się problem i znika po odpaleniu ponownie auta.


Jeśli to okazałoby się przyczyną to złotem Cię obsypię Saico! :mrgreen:

Opublikowano

Jako użytkownik N52 łaczę się w bólu :)


Jak ciągle daje błąd TYLKO na jednym banku to może coś z kablami, z masą? z wiązką dochodzącą do cewek?

zacznij od prostych i podstawowych rzeczy, pooglądaj wiązki, poczyść styki, odkręć kable masowe i przeleć papierem ściernym...


Naprawdę byłoby dziwne jakby valvetronik mieszał tylko w jednym banku...

R6 + V4 = :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, skasuj błędy, odłącz sensor i spróbuj pojeździć. Oczywiście będzie błąd i check engine związany z odłączeniem sensora. Pytanie czy będą znowu błędy misfire.

Kolega wyżej dobrze radzi z inspekcją wiązki. Problemem może być też przepustnica. Niestety nie wiem jak można ją sprawdzić. U mnie poprzedni właściciel ją po prostu wymienił na inną używaną, twierdził że silnik nierówno pracował.

Opublikowano
Miałem identyczne objawy w moim N52B25, pomogło wymontowanie i dokładne umycie solenoidów, już drugi rok spokój. Spróbuj nic to nie kosztuje.
Opublikowano

Ale.. Na pewno masz silnik N52? W e92/3 w wersji 330i wychodziły tylko N53(272hp)

Sprawdź w vin ,który masz silnik bo to zmienia postać rzeczy

Opublikowano

Dzięki za każdy post. W weekend do niej usiądę i będę mógł więcej powiedzieć - póki co, odłączenie sensora nic nie dało.

 

Ale.. Na pewno masz silnik N52? W e92/3 w wersji 330i wychodziły tylko N53(272hp)

Sprawdź w vin ,który masz silnik bo to zmienia postać rzeczy

 

Sprawdziłem. Mylisz się - N52 też wychodziły:


vin.png

upload pictures


W E92 silniki N53 zaczęli montować bodajże od września 2007.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
póki co, odłączenie sensora nic nie dało.

 

Są dalej błędy misfire? Jeśli tak to raczej nie Valvetronic. Jakie masz napięcia na sondach lambda przed i za katami (4 sztuki)? Na pewno odpowiednie sondy założone? Łatwo pomylić wtyczkę bank 1 z bank 2 - sprawdź to.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Wiem, że już jakiś czas minął, ale może komus pomoże - u mnie pomogłą wymiana DISY #1 i #2 :) :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.