Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Jakiś czas temu skrzynia nie przerzuciła mi biegu 2 na 3 zdarzyło się to może z 2x. Obecnie na zimnym silniku/skrzyni auto normalnie zmienia biegi. Po rozgrzaniu silnika pojawia się problem z przerzuceniem z 2 na 3. Próbując manualnie zmienić bieg z 2 na 3 również sie nie da. Cyferbalt pokazuje 3 i sam zmienia na 2 "bieg sie nie zmienia nawet na chwile". Raz doświadczyłem, że na zimnym silniku auto chamsko zmieniało i redukowało biegi tak jakby nie było adaptacji, po chwili wszystko wróciło do normy. Zaobserwowałem również, że gdy jadę pod górkę na minimalnym gazie pod obroty niskie, niska prędkość auto ma kangurka, drży. Gdy dodam gazu drżenie ustaje. Podczas zjazdu z górki skrzynia sama redukuje bieg i obroty wzrastają. Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny.

Opublikowano
Jak ci pisalem , Jezeli zdarza sie to tylko co jakis czas losowo i wraca do normy po zrobieniu km lub dwoch a nie regularnie w danym momencie to na 99% zostal jeszcze ci syf w automacie po wymianie oleju i on sobie lata tam i co jakis czas zatyka sterownik. Wymien z 5 litrow oleju jeszcze i powino byc lepiej , najlepiej z filtrem bo jak go odkrecisz to jeszcze tam troche syfu zleci. Jezeli takie cyrki nei dzieja sie w danym momencie regularnie to raczej to nie jest uszkodzenie mechaniczne. Pisales do mnie kiedys ale kontakt sie urwal z twojej strony a sam bylem ciekawy jak sytuacja wyglada .
Opublikowano
Podłączyłem dzisiaj kompa i pokazał błąd "czujnik temperatury oleju w skrzyni automatycznej ATF (komp delphi). zauważyłem jeszcze, że skrzynia podczas cofania albo z minimalnym gazem pod obciążeniem ma oznaki "kangurka" po dodaniu gazu mija, przy wstecznym jak zatrzymam auto i zmienię na "p" i znowo na "r" cofa normalnie. może jest mało oleju ? albo za słabe ciśnienie.
Opublikowano
Nie napisales czy dzieje sie to za kazdym razem czy w losowych momentach ? Jak montowales skrzynie to dolewales olej ? jak sterownik sie przytka szlamem to tez bedzie wsteczny wariowal czasami.
Opublikowano
Jeśli chodzi o wsteczny prawie za każdym razem ale tylko na skręconych kolach. Jak zatrzymam auto i ponowie chce cofać to czuć jak obroty rosną a auto ledwo się porusza. Jeśli zrobię na P i znowu na R wszystko działa idealnie. Jak cofam również auto wchodzi w rezonans, kangurek, jak by coś przerywało pojawia się to również jak jadę pod górkę na niewielkim gazie. Jak dodam gazu to wychodzi z tego rezonansu. Czy w skrzyni jest jakiś czujnik temp? który się wymienia?
Opublikowano

Witam i pozwalam sobie podpiąć się pod temat ZF5HP24.. Ten sam model (E53 m62 4.4 ZF5HP24 2001) i taki problem: Zimny wszystko w normie.. po rozgrzaniu lub dynamicznej jeździe: PIERWSZE mocniejsze ruszenie/cofanie odbywa się z takim jakby "szarpnięciem" jakby "kopnięciem". Przełączenie z D na R czy odwrotnie.. 1-2s trwa. Jeżeli jadę autem cały czas spokojnie objaw w ogóle nie występuje lub jest jedynie odczuwalne -tak jakbym "wbił" jedynkę w manualu.

Autko jeździ -poza tym- idealnie, przyspiesza, zmienia ładnie biegi itd.

INPA - błąd 49 SymptomGangueberwachung.

Poziom oleju Ok, wymieniany z filtrem; Reduktor - wym. olej. Żadnych luzów itp na wałach. Sprzęgło hydrokinetyczne - wymienione. Brak innych błędów.

Czy to początek "padania" skrzyni czy też .. inny "zwykły" problem do rozwiązania?

Ma ktoś wiedzę w takim temacie? Z góry dzięki za pomoc.

Identyczne/podobne objawy znalazłem tutaj https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=313050&p=2308899#p2308899 ale na pw człowiek nie dał znaku zycia, a sam post z przed 2 lat...

Opublikowano
Aktualizacja softu i regeneracja mechatronika uwolni Cię od tego problemu :) warto zaglądać też do reduktora o którym zapominajcie i później są takie kwiatki
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć,

No i moja skrzynia chyba się skończyła. Tydzień temu wpadła w tryb awaryjny i rusza z 3 biegu. Gdy auto ostygnie problem znika i normalnie zmienia biegi, do ponownego rozgrzania auta. Byłem z autem na kompie "ista" i pokazało błąd "transmission control unit GS8.60.2 temperatura oleju 101C i napis to high. Niestety firma nie była wstanie powiedzieć co może powodować wpadanie w tryb awaryjny. Myślałem, żeby podmienić sterownik skrzyni może w nim tkwi problem. Ktoś spotkał się z takim problemem. Szlak mnie trafia bo to moja druga skrzynia, która się zepsuła.

Opublikowano

jest kilka opcji:

-sterownik skrzyni do wymiany

-czujnik temperatury oleju w skrzyni do wymiany

-za mało oleju w skrzyni więc za bardzo się nagrzewa

-syf w skrzyni zwiększa tarcie lub blokuje swobodny przepływ oleju przez co temperatura wyższa

Stawiam na czujnik. Sam zresztą odpowiedziałeś sobie na pytanie podłączając INPA

Opublikowano
Dzięki, że się odezwałeś. Jak można znaleść czujnik ? Nie widziałem żeby występował w sprzedaży.
Opublikowano
Wychodzi na to ze w razie czego trzeba wymienić kompletny mechatronik. W sobotę oddaje auto na diagnozę i podejmę decyzje czy skrzynia idzie na szrot. Ale wg mnie problem jest z czujnikiem lub z temperatura i skrzynia reaguje trybem awaryjnym żeby nie pogorszyć sprawy. Na chwile obecna autem się nie poruszam.
Opublikowano

ta wiazke oddzielnie mozna kupic , po co caly sterownik ? jezeli temperature jest za wysoka to skrzynia automatycznie wpada w tryb awaryjny - tak to jest zaprogramowane zeby nie uwalic calkiem skrzyni. Twoj problem moze to byc tez kosz forwardu , moze jest juz tam uszkodzony i sa problemy z ciesnieniem i skrzynia sie grzeje.


druga ? to jest nadal ta odemnie ?ile zrobiles km na tej skrzyni odemnie ? czy tamta tez juz wymiekla i kolejna masz ?

Opublikowano
To ta od ciebie. Kupiłem ja jakoś latem. Myśle ze z 10tys/km. Ale może być tez mało oleju bo na wstecznym ma czasami kangurka a jak zmienię z R na D i znowu na R objaw znika. Ale później był objaw ze nie wchodziła trójka, tylko na wysokich obrotach i błąd czujnika tem skrzyni. Teraz jest błąd jednostki sterującej i po rozgrzaniu wpada w tryb awaryjny. Ale 101stopni to trochę za niska temperatura jak na przegrzewani wg mnie. Daje ja w pon do firmy zajmującej się skrzyniami na diagnozę i wycenę.
Opublikowano
qwa ta skrzynka jak autem sie bujalem to chodzila ultra dobrze jak na ten przebieg czyli okolo 240000 km. Napewno sterownik wymaga czyszczenia . Od sterownika raczej skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny. dla tej skrzyni z tego co widze to normalna temperatura to okolo 80 stopni. Jak juz ja rozkreca to tylko robic remont, samo rokrecenie zdjecie skrzyni to okolo 500 zl , wkladanie jej to kolejne tyle . Biorac pod uwage jak ona dzialala to watpie zeby tam wwszystko bylo do wymiany. Mysle ze kosz forwardu ,wsteczny + czyszczenie sterownika ktory pewnie jest zawalony szlamem. Powinienes sie w 2500 zmiescic , remont od a do z to z 4000 zl albo i 5000zl. Jak ja w niej wymienialem olej to tam nawet opilkow zadnych nei bylo wiec skrzynia nei byla na wykonczeniu no ale widac ze jednak cos juz sie tam zaczyna dziac.
Opublikowano
Właśnie dostałem wycenę z zakładu, który zajmuje się naprawa skrzyń biegów. Wg jego kompa są uślizgi na biegach i uszkodzony kosz. Koszt naprawy między 7000-8000zl. Dobrze ze siedziałem na krześle. W poniedziałek będę miał dokładne kody błędów to się pochwale.
Opublikowano
Właśnie dostałem wycenę z zakładu, który zajmuje się naprawa skrzyń biegów. Wg jego kompa są uślizgi na biegach i uszkodzony kosz. Koszt naprawy między 7000-8000zl. Dobrze ze siedziałem na krześle. W poniedziałek będę miał dokładne kody błędów to się pochwale.

 

Sadzac po cenie to pewnie okolice warszawy, w lublinie pelny remont w tej skrzyni to jakies 5000zl. Pytanie tylko czy chcesz tym autem jezdzic kolejne 2-3 lata zeby taki wydatek rzedu 9000 zl mial uzasadnienie. Jak za pol roku/ rok sprzedaz auto to nie wezmiesz za nie wiecej niz 20-23000zl - takie sa ceny teraz tych aut . V8 jest trudniej sprzedac do jazdy bo ludzie wiedza ze serwis takiego auta to kosmos porownujac cene zakupu., angilik z v8 to idzie w ciagu kilku dni ale to na czesci najczesciej wiec jest branie.

Opublikowano
Auto miało iść ma sprzedaż po wymianie tej skrzyni od ciebie. Później zrobiłem zawieszenie bo trzeszczały silentbooki i gumy na wahaczach i miechy,następnie wyeliminowałem wszystkie wycieki. Następca będzie miał gotowe auto do jazd na lata pod warunkiem, ze dobra skrzynie trafie... mam nadzieje ze dostanę z 21-22k za niego i przyszły nabywca doceni... jutro podam wam kody błędów może mechanik chce mnie naciągnąć..
Opublikowano
Ja bym to auto wystawil juz teraz ze zwalona skrzynia w odpowiedniej cenie, kupisz znowu uzywke na ,chwile'' moze trafisz , moze nie , ryzyko. Robic remont i sprzedawac komus ,,za darmo'' to tez komiczny pomysl . Ludzi przy sprzedazy nei obchodzi ze wywaliles kupe kasy na skrzynie.... beda sypali tekstami ze ,, ooo panie, u mnie to taniej za remont biora '' ,, ale cie naciagneli '' itp.... tylko cisnienie ci podskoczy i bedziesz rzucal qwami . Takie ,,akcje'' mam kazdego tygodnia bo sprzedaje auta ;)
Opublikowano

Sprzedaż auta z uszkodzona skrzynia jest nieopłacalne z uwagi na to, że każdy potencjalny kupiec powie ze naprawa to 8k. Podaje kody błędów wg warsztatu. Nadmierne poślizgi w czasie jazdy, utrata napędu.

Kody usterek 31,34,35 domniemam, ze chodzi o poślizgi na poszczególnych biegach.

Opublikowano

Niestety ale ze skrzyniami jest tak ,ze w wieksozci przypadkow czytanie bledow nie da ci jasnej odpowiedzi co sie w niej zwalilo. Nie ma innej mozliwosci niz wyjecie skrzyni i zobaczenie ktory z elementow jest martwy. Samo zdjecie i rozebranie skrzyni to okolo 600 albo i 700 zl wiec musisz sie zastanowic sie czy bawic sie w to czy brak kolejna uzywke.


35- EGS Gear monitor 3


31- EGS Symptom , gear monitoring


w tych skrzyniach 90% usterek to jest rozwalony kosz forwardu i pewnie on ci ,,robi'' tryb awaryjny

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam. Podepnę się i podpytam.... u mnie obstawiam czujnik gdy jeździłem z podpiętym kompem i z temperatury oleju skrzyni ok 102-110 w sekunde podskakuje mi na 170 stopni... wpada tryb awaryjny i po kilku kilometrach spada spowrotem na 100 z groszem i wszystko gra.... moje pytanie. Gdzie można kupić ten czujnik bo nigdzie nie potrafię znaleźć go na aukcjach. Oraz jak to zrobić. Trzeba skrzynie wyciągać czy wystarczy miskę od dołu. Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi
Opublikowano

Zależy jaki będzie mieć mechanik dostęp do potrzebnych części.

W dwie godziny pewnie wyjmie skrzynię, później rozbiórka… weryfikacja części… jak ma wszystkie pod ręką to składa i montaż do samochodu… Jak rano zacznie to na drugi dzień powinien lekko skończyć.

Jak będzie czekać na części to już inna sprawa.

Jeśli będzie naprawiać tylko mechatronik to nawet skrzyni nie trzeba wyjmować więc w jeden dzień można ogarnąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.