Skocz do zawartości

BMW E61 2008r. Transmission Faulty! Pomoc.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam BMW E61 525D z 2008r. Przebieg 221 tyś z automatyczną skrzynią biegów. Auto przez pierwsze 20 km zachowuje się dobrze. Skrzynia chodzi ok, nie szarpie, równo zmienia biegi na Drive jak i na sporcie.

Po przejechaniu tych 20 km skrzynią zbija do drugiego biegu i jest na nim zablokowany lub jak mam wyższą prędkość (czyt. 80-90km/h) gubi biegi, jakby wpadła w neutral i po 3-4 sek wbija 2 bieg. Wyskakuje błąd "Transmission Faulty, Drive moderately". Jak zgaszę auto i ponownie odpalę błędu nie ma i znów mam wszystkie biegi ale na krótki okres czasu (500 metrów), potem znów to samo. Jak auto postoi 2-3h i temp spadnie znów mogę przejechać 20 km i potem wiadomo co dalej.


Mechatronika od razu do regeneracji czy jakieś inne pomysły? Dodam że auto stało jakieś 5-6 msc nie jeżdżone.


Edit:

Nie palą się żadne błędy od ABS, ESP i od ciśnień kół.

Opublikowano

Zobacz na manualu, który bieg gubi. Miałem podobnie, wymieniłem elektrozawór od 4 biegu, bo akurat ten wypadał. Miałem tak, że przy ostrzejszym przyspieszaniu wypadał na luz i przechodził w tryb awaryjny (czyli jeden bieg bez możliwości zmiany). Po zagaszeniu ok. do następnego razu. Można zobaczyć błędy skrzyni biegów dla wszystkiego. Chociaż może być, że mądrego nic do końca nie wywnioskujesz z nich.

Bieże się to stąd, że elektrozawór ma utrzynywać ciśnienie na danym biegu. Jeżeli ma już zużyte/nieszczelne gniazdo, które zamyka kanał olejowy, ciśnienie spada, jest niżesz od wymaganego. Wtedy przy większym obciążeniu ciśnienie jest za niskie aby "utrzymać" bieg.

Opublikowano

Dokładnie mam tak jak mówisz. Wydaje mi się że u mnie 3 lub 4 bieg max, tylko dziwi mnie że od razu na 2 biegu się blokuje.

Dzisiaj sprawdzę tak jak mówisz :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Proponuję też sprawdzić jaką masz dokładną temperaturę silnika oraz oleju w skrzyni biegów.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
To nie jest tak, że się blokuje coś przypadkowo na 2 biegu. Jest to tyb awaryjny, abyś mógł w miarę normalnie kontynuować jazdę (bez lawety :D ).
Opublikowano

Sprawdzone na manualu, pierwsze 3 biegi bez zarzutu a czwarty bieg nie chce wskoczyć po rozgrzaniu skrzyni.

Dzisiaj będziemy rozbierać i sprawdzać elektrozawór na 4 biegu.

Opublikowano
Jeszcze jedna ważna sprawa. Jak już będziesz rozbierał wymienień uszczelkę w płycie mechatronica. Jest to taka uszczelka z bardzo wieloma kanalikami. Z czasem twardniej i traci właściwości. Jak już się coś tam robi warto zmienić, bo jest to też miejsce potencjalnych problemów z ciśnieniami oleju w s.b. Nie pamiętam które, ale elektrozawory się powtarzają i dla któregoś biegu będzie taki jak dla 4, musisz poszukać, bo można na próbę zamienić miejscami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.