Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakoś nie mogłem znaleźć informacji na ten temat więc rozpocznę dyskusję.

Chodzi mi o opinię użytkowników BMW z napędem xDrive w sprawie zużywania się opon przednich i tylnych. Kupując moje pierwsze BMW i zarazem pierwsze auto z napędem na 4 koła myślałem, że opony z przodu i z tyłu będą zużywać się dość równomiernie zwłaszcza, że xDrive rozkłada napęd z założenia z większą siłą na tył. Przy przyspieszaniu więcej ścierają się chyba więc opony tylne natomiast podczas w miarę mocniejszego hamowania (nie silnikiem) przednie - opony przednie bardziej naciskają na jezdnię. Przy hamowaniu silnikiem znowu dostają więcej tylne koła (ale to odrobina).

Wydaje mi się, że najważniejsze jest to gdzie się jeździ - czy po mieście (częste hamowanie) czy na trasie - w zasadzie większość to pchanie auta poprzez opór powietrza - zwłaszcza przy SUV'ach. Czy dobrze rozumuję?

Ja jeżdżę 95% po mieście i widzę jakby wyższe zużycie przednich opon. Opony zostały założone w USA ok. 13 tyś km temu. Ja co prawda dużo jeszcze nie najeździłem się (ok. 4 tyś km po mieście) i poprzednio w USA ok. 9 tyś km, ale nie mam pojęcia na jakich trasach tam jeżdżono - auto z Florydy.

Opony mam wielosezonowe: Goodyear Eagle LS2 245/45 R19 102 V RUN ON FLAT (z gwiazdką).


Napiszcie proszę jak to jest u Was w autach z xDrive.

Czy przekładacie koła tył-przód po pewnym czasie?

Od czego według Was zależy zużywanie się opon?

Opublikowano
XDrive posiada bardzo ograniczoną funkcję rozdziału momentu obrotowego, ten system powoduje wyrównanie prędkości obrotowych kół: tył - przód. Po przejechaniu 110 tkm zauważyłem, że tylne opony zużywają się szybciej, jazda po mieście to ok. 20%. Niektóre BMW posiadają zawieszenie typu McPherson kół przednich, co powoduje że opona zużywa się nierównomiernie na swojej szerokości. Przy sezonowej wymianie opon, montuję lepsze opony na tył.
Opublikowano
40 stron wpisów - o wszystkim i o niczym. Musiałbym chyba czytać 2 dni żeby coś tam znaleźć. Ja pytałem w zasadzie o coś innego, bardziej konkretnego czyli jak ścierają się opony przednie względem tylnych przy napędzie xdrive. Konkretnie w zależności od jazdy po mieście czy na trasie. A co do opon wielosezonowych to po prostu z takimi kupiłem i z nimi jeżdżę - podałem to w celach informacyjnych.
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.