Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak już bym się rzucał na przebiegi 70tys/rok to od razu bym wymieniał turbo , wszystkie przewody wodne , chłodnice , całą zawieche itd. Oczywiście tez wszystkie płyny .

Wtedy to musi jeździć bo czemu nie?

;))



A i tak by coś padło, bo czemu nie :-)


BMW czy cokolwiek innego w tym wieku może sprawiać niespodzianki bo albo jakiś czujnik padnie, albo jakieś styki zaśniedzieją, a to jakaś uszczelka sparcieje... Ciężko przewidzieć.

Z pewnością wiek nie jest przeciwskazaniem do robieniu takich przebiegów jednak trzeba mieć na uwadze to, że trochę więcej uwagi takiemu samochodowi trzeba poświęcić. Ogólnie, to planując tak intensywną eksploatację faktycznie zastanowiłbym się nad samochodem nowym z gwarancją - psuje się - do ASO i ich problem.


Wszystko zależy od podejścia autora wątku, jego umiejętności lub zasobności portfela.


Ja swoją E53 ogarniam puki co sam. Jeśli bym miał zapłacić mechanikowi za to co zrobiłem w ramach tzw serwisu zerowego to bym ten samochód odpuścił. Dla mnie to był koszt części - więc do zaakceptowania.

Przykład: wymiana uszczelniaczy zaworowych - koszt usługi ok 2000zł, koszt części ok 500zł.

Ale to moje takie hobby i oderwanie się od codziennej pracy więc faktycznie jak coś zapuka to już na warsztat idzie.


Moja rada dla autora wątku.

Jeśli chcesz mieć e53 „bo tak”, masz kasę na duży pakiet startowy (przebieg spory i nic nie było robione) to zwróć uwagę czy samochód nie jest zamęczony, skorodowany a przede wszystkim czy nikt przy nim nie motał aby prowizorycznie coś naprawić tnąc koszty (nic gorszego niż napotykać na „ciekawe zmoty”j.

Jeśli ten samochód jest taki to bierz, zrób uczciwy serwis i się ciesz.

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Moja rada dla autora wątku.

Jeśli chcesz mieć e53 „bo tak”, masz kasę na duży pakiet startowy (przebieg spory i nic nie było robione) to zwróć uwagę czy samochód nie jest zamęczony, skorodowany a przede wszystkim czy nikt przy nim nie motał aby prowizorycznie coś naprawić tnąc koszty (nic gorszego niż napotykać na „ciekawe zmoty”j.

Jeśli ten samochód jest taki to bierz, zrób uczciwy serwis i się ciesz.

 

Masz rację :) Tyle, że autor wątku pierwotnie pytał o 3.0i Anglika z gazem :lol: To raczej zapowiada jazdę na zasadzie "dopóki koła się kręcą", a płakał będzie później najwyżej kolejny właściciel. No ale zapewne my się nie znamy, wrzucamy wszystkich do jednego wora i jeździmy szrotami.

Opublikowano

Dużo aut wiekowych widziałem i stanu im mogą pozazdrościć użytkownicy aut 5 letnich. Przykładem jest e39 z 97 roku ma najechane ponad 980 tys przebiegu i nawet nie,, piardnie" tylko jeździ zdrowo.

Nie patrz na przebieg auta Polaku Naucz się że jak auto jest robione profesjonalne to od nowego będzie go różnił tylko przebieg na blacie. Zaraz i tak poleci hejt od Januszy co wogole aut nie posiadają.



Jezeli chodzi o E53 3.0i to silnik najlepszy jaki może tam być, jak reszta ok to kupuj i się ciesz, spalanie realne przy normalnej jeździe 13-15litrow miasto (zależy od instalacji gazowej)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

3,0i nie jedzie ale jest tanie w eksploatacji. Gruntowny przegląd takiego x5 3.0d ile wyjdzie? 4tyś wtryski, 2tyś turbo, automat full ok 5,5tyś, jakieś duperele oleje i inne rzeczy liczmy 5 tyś i opony lato + zima 18 około 5tyś. 22tyś zł i mamy w pełni prze serwisowanego E53 gotowego na pokonanie bez większych problemów 100-150tyś km. (nie liczę dyfrów, można uciec trochę z kosztów zakładając przełożenie 3.73 które są tanie i trwałe)

I teraz jakie nowe auto kupimy w okolicach 50-55k, z którego po przejechaniu 1000km na strzała wysiądziesz nie jak po drodze krzyżowej? X5 wychodzi drogo ale jednocześnie odwdzięcza się dużą wygodą, odpowiednią ilością miejsca z przodu, całkiem ok bagażnikiem. Przy stałej jeździe na tempomacie 150km/h spala ok 10-10,5 l ropy/100 prowadząc się pewnie jak osobówka, dając komfort zbliżony do serii 7. Do tego siedzisz wysoko, wszystko widzisz i auto jest bezpieczne. Hamburgery opisały to auto jako najbezpieczniejsze na rynku w momencie przeprowadzania testu w 2001. Euro ncap też nie najgorzej.

https://cdn.euroncap.com/media/9959/euroncap_bmw_x5_2003_5stars.pdf

W razie dzwonu wolę siedzieć w x5 niż w nowym aucie segmentu b.

Skoda Fabia wyjdzie zdecydowanie taniej pod każdym względem. Każde auto robiąc 70 tyś rocznie będzie wymagać wkładu finansowego, im wyższa klasa auta tym większego (logiczne :D ). Trzeba być świadomym na co się piszesz i mieć żyłkę mechanika niejako wyprzedzając moment kiedy coś się zepsuje na amen (jak coś zacznie pukać to znaleźć i naprawić a nie czekać na coś grubszego). No i zakup używanego auta bywa bardziej czasochłonny niż zakup nowego.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Jezeli chodzi o E53 3.0i to silnik najlepszy jaki może tam być, jak reszta ok to kupuj i się ciesz, spalanie realne przy normalnej jeździe 13-15litrow miasto (zależy od instalacji gazowej)

 

Myślisz, że 3.0 przy tej masie samochodu i automatycznej skrzyni biegów zmieści się w 15litrów/100km w mieście?

Miałem sharana 2.8, lżejsza buda, manual - w mieście palił więcej.

Opublikowano
typowy kupujacy z klapkami na oczach :lol: sam fakt ze wlasciciele e53 odradzaja ci to auto do takich przebiegow powino ci dac do myslenia bo zazwyczaj wlasciciele polecaja swoje auta . Jak bywasz w Lubelskim to pisz na pm to ci dam kilka numerow do laweciarzy a mam ich ze 40 , stawiam ze ci sie przydadza ;)[N


Ty chyba wiesz lepiej odemnie pisząc za mnie, jaką decyzje chce podjąć ??? Czy gdzieś przeczytałeś ze jest przezemnie napisane kupuje x5 i koniec, mimo jego wad ??? Wiec czemu piszesz "typowy kupujący z klapkami na oczy" ??? :mad2:

Po co bym zakładał post, jesli miałbym kupic nie zważając na opinie.

Po to jest forum żeby można było sie doradzić podzielić jeden drugiemu wiedzą.

To ze miałeś ponad 40 szrotów i byłeś dobrym klientem dla laweciarzy to faktycznie nie ma czym sie chwalić, tylko Ci współczuć :mad2: nieszczęśliwy właścicielem wraków :lol: :lol: :lol: wiec co od ciebie można sie spodziewać i dowiedzieć oprócz narzekania :lol:

Także podziękuję ci za Twoje wypowiedzi na tym poście :nienie: :nienie: :nienie: :nienie:

 

hahaha alez zes strzelil i nie trafiles kompletnie bo akurat sprzedaje uzywane auta wiec musze miec namiary na lawety nie tylko w mojej okolicy wiec pudlo ;) To jest forum i nie twoj watek tylko dla ludzi i ludzie tutaj chca uslyszec prawde i fakty , chlodna odpowiedz a nie slodkie klamstewka . Nie moja wina ze regujesz dziwnie bo ludzie ci pisza to czego nie chcesz uslyszec .

  • Moderatorzy
Opublikowano
Może kolego napisz jaki masz budżet na auto i jaki masz budżet na pakiet startowy - to ułatwi zapewne sprawę.
Opublikowano

Jezeli chodzi o E53 3.0i to silnik najlepszy jaki może tam być, jak reszta ok to kupuj i się ciesz, spalanie realne przy normalnej jeździe 13-15litrow miasto (zależy od instalacji gazowej)

 

Myślisz, że 3.0 przy tej masie samochodu i automatycznej skrzyni biegów zmieści się w 15litrów/100km w mieście?

Miałem sharana 2.8, lżejsza buda, manual - w mieście palił więcej.

Miałeś 3.0i w E53? Bo jak nie to nie porównuj mi tu sharana, ja z własnego doświadczenia to stwierdzam.

Nawet 4.4 v8 w E53 pali 18 litrów przy normalnej jeździe, chyba że zakaldacie gaz u mirkow w stodolach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mi te spalania wyglądają jak spalanie z trasy a nie z miasta :shock: 18 litrów pali znajomemu 4.4 jak dojeżdża 18km do pracy w jedną stronę, po płaskim, przez miasto jedzie po obwodnicy :cool2: m54 w e46 po typowym mieście pali ok 15-16lpg. E53 3.0i bliżej 19-20l.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
mi te spalania wyglądają jak spalanie z trasy a nie z miasta :shock: 18 litrów pali znajomemu 4.4 jak dojeżdża 18km do pracy w jedną stronę, po płaskim, przez miasto jedzie po obwodnicy :cool2: m54 w e46 po typowym mieście pali ok 15-16lpg. E53 3.0i bliżej 19-20l.

Moja e39 540i v8 manual przy mojej jeździe dynamicznej pali 21 l LPG :) jak nie macie aut z takim silnikiem to proszę nie wypowiadajcie się bo piszecie głupoty :/


Nie zakładaj do gazu najtańszych vlteckow tylko wsadz baracacudy i instalacje np. LPG techa i zobaczysz jak spalanie spada, po wymianie wtrysków u mnie z valtec na barracuda spalanie gazu spadło o 5l na 100km

Opublikowano

Każdy pali ile mu się wleje.

Moje x5 z n62 pali 17-18 litrów PB przy dojazdach do pracy - teren wiejski ale górzysty. Więc nie ma opcji aby LPG paliło też tyle samo - pali ok. 19 litrów.

W trasie tak do 100km/h może zejść z LPG do 15 litrów ale to już musi być taki totalny chillout.


Realnie, zejście w mieście poniżej 20litrów jest raczej nie możliwe - no chyba, że mówimy o mieście składającym się z dziesięciu skrzyżowań ze światłami :-) a droga do pracy obejmuje dwa...


Instalacja LPG zrobiona osobiście przeze mnie na dobrych podzespołach i w oparciu o konsultacje z osobami gazującymi valveltroniki.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.